'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door 16again »

Dat wordt weer een gedoe met teveel betaalde voorschotten.
Afwachten of vadertje staat bij springt...

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar vast storneren.

Wesleyrm
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2022 14:34

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Wesleyrm »

Jablan schreef:
16 nov 2022 17:58
Alleen in gebieden met extreem hard water is er een duidelijk kostenvoordeel, omdat alle apparaten met elektrische doorstroomverwarmers (wasmachine, vaatwasser, koffiezetter) ineens veel langer meegaan (de beloofde levensduur echt halen).

In gebieden met 'gewoon' hard water is het genoeg om regelmatig te ontkalken. Hier geeft een waterontharder een ander voordeel: je hoeft de mengkranen met thermostaat niet los te schroeven om de kalk eruit te krijgen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Moneyman »

Subtiel, op deze manier spammen :lol:

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie het eerder als heel duidelijk adverteren met wie je nooit zaken moet doen. Bedrijven die tegen de regels in spammen leveren nooit een goed product of een goede dienst.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kom ik net op LinkedIn (zie hier) een post van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat tegen met als tekst:
Zet ook de knop om. Door in elk geval met de verplichte maatregelen uit de energiebesparingsplicht aan de slag te gaan. Bekijk alle tips. Zetookdeknopom.nl
Als je dan kijkt op https://zetookdeknopom.nl/ dan kom je op tips als:
  • Zet je thermostaat op 19 graden.
    Zet 's avonds de thermostaat op 15 graden.
    Douch maximaal 5 minuten.
Dat zijn natuurlijk nogal open deuren, maar vooral: niets van dat alles is verplicht. Pas na een aantal keer doorklikken naar de pagina voor bedrijven, en vandaar naar deze pagina, kom je op de voor bedrijven verplichte maatregelen uit.

Hoezo, misleidend? :roll:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind het echt niet vreemd dat een boodschap op LinkedIn gericht is op bedrijven. Als ik als particulier naar https://zetookdeknopom.nl ga, lees ik alleen tips.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 dec 2022 11:52
Ik vind het echt niet vreemd dat een boodschap op LinkedIn gericht is op bedrijven.
By far het grootste deel van de LinkedIn-bezoekers zijn particulieren. Als je je al richt op bedrijven, wat prima kan natuurlijk, zet er dan in ieder geval de juiste link bij (die is er immers gewoon). Nu wordt de onjuiste suggestie gewekt dat er een bespaarverplichting zou zijn voor particulieren.

In deze tijd verwacht ik een zorgvuldiger benadering van de overheid.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heb geen LinkedIn account, maar op Twitter staat er duidelijk: Zo bespaar je nú energie met jouw bedrijf.
Zet ook de knop om. Door de binnen- en buitenverlichting uit te zetten wanneer dat kan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 dec 2022 12:33
Heb geen LinkedIn account, maar op Twitter staat er duidelijk: Zo bespaar je nú energie met jouw bedrijf.
Zet ook de knop om. Door de binnen- en buitenverlichting uit te zetten wanneer dat kan.
De tekst van LinkedIn-post heb ik hier al geciteerd. Daarin wordt niet duidelijk gemaakt of dit een zakelijke of particuliere boodschap is. De link leidt echter uitsluitend naar een consumentenpagina - en dat is simpelweg onjuist.

Plaats reactie