LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

[quote="osseworst"]
Dit onderwerp gaat over het discutabele aanbod van het energiecollectief van de Consumentenbond, niet over de tarieven van energiemaatschappijen, die kan je zelf wel opzoeken op intenet.

Off Topic of niet...De Tarieven van een EnergieLeverancier op het internet zijn voor nieuwe klanten [loktarieven]..en dus niet vergelijkbaar met de Tarieven van mensen die er al jaren klant van zijn..[realiteit].

NLE tarief opgezocht op internet..Vastrecht €83,88 per product..Stroom €0,23443..Gas €0,65652..Toch héél anders dan die Tarieven van jouw..

Schröder schreef:
Het maandbedrag wat ik bij de Nuon betaalde was 193,- , via het Energiecollectief werd het 191,- .
Een besparing van 24 euro op jaarbasis ! Nogal een verschil met wat me werd beloofd !.
Dan vraag je toch naar zijn Tarieven..!!..Lijkt mij niet Off Topic...

De Consumentenbond kan niet garanderen dat de tarieven van het Energiecollectief de allerlaagste tarieven zijn die op dat moment in de markt worden aangeboden.
Of deze tarieven de laagste zijn, is afhankelijk van een aantal factoren, zoals het moment van de veiling, het aantal inschrijvers en het aantal deelnemende leveranciers.

Vraag:..Is het Energiecollectief van de Consumentenbond?..
Ja, het Energiecollectief is van de Consumentenbond.
Er wordt samengewerkt met PrizeWize.
PrizeWize organiseert de energieveiling met de energieleveranciers en verzorgt het overstappen.
PrizeWize...PrizeWize...PrizeWize...Nooit van gehoord..Maar van de Consumentenbond wel..
Afbeelding
Mooi was die tijd....1973..ongeveer..als ik zo [off topic] naar de voorruit kijk van de Kever...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het energiecollectief van de Consumentenbond is niet nieuw. Vorig jaar zijn ze er geloof ik mee begonnen. Ik heb toen uit nieuwsgierigheid meegedaan. Aan het einde van de rit kwam er een zeer mager voordeeltje uit. Toen werd mensen ook al een voordeel voorgespiegeld van circa 400 euro.

Het feit dat de Consumentenbond in bed ligt met de Nederlandse Energie Maatschappij is te triest voor woorden. Hoe laag kun je zinken als behartiger van consumentenbelangen.

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bob Schurkjens

Er wordt wat aangerommeld in dit kikkerland! :wink:

Maxiem.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Bob Schurkjens

Je bedoelt [onder de wol] met PrizeWize..??..

PrizeWize organiseert de energieveiling met de energieleveranciers en verzorgt het overstappen.

PrizeWize gaat in zee met:
Anode
Atoomstroom ......................................................................Samenwerking
BudgetEnergie
DGB (De Groene Belangenbehartiger)
DELTA.................................................................................Samenwerking
Dong Energy .......................................................................Samenwerking
Electrabel ...........................................................................Samenwerking
Eneco ................................................................................Samenwerking
Energiedirect.nl ...................................................................Samenwerking
E.ON ..................................................................................Samenwerking
Essent ................................................................................Samenwerking
Frivius
Greenchoice ........................................................................Samenwerking
Innova
MAIN Energie ......................................................................Samenwerking
Nederlandse Energie Maatschappij .........................................Samenwerking
Noordhollandse Energie Coöperatie
Nuon ..................................................................................Samenwerking
ORRO
OXXIO ...............................................................................Samenwerking
Robin Energie
UnitedConsumers
Qwint Samenwerking
WoonEnergie

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door osseworst »

EnergieHenk schreef:
NLE tarief opgezocht op internet..Vastrecht €83,88 per product..Stroom €0,23443..Gas €0,65652..Toch héél anders dan die Tarieven van jouw..
Zucht.......
Eerst even goed lezen s.v.p., ik schreef al:
Ze (de bedragen uit de speciale aanbieding van de Consumentenbond) zijn van afgelopen april, het is dus mogelijk dat de tarieven ondertussen gewijzigd zijn.
Nogmaals, het onderwerp gaat over de speciale aanbieding van de Consumentenbond gedaan in april, niet over wat de tarieven nu zijn! Die zijn volslagen niet ter zake doende bij dit onderwerp. Open dan een nieuw topic als je die tarieven zo graag met iedereen wilt delen, zodat we hier niet al die ruis krijgen.
Back on topic, graag.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Mij best..!!..

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

osseworst

Het verloop van een draadje op dit forum laat zich nu eenmaal niet sturen door 1 participant. Consumenten en respondenten kiezen zelf wel de inhoud van hun berichten. Daar hebben ze een ander niet voor nodig. Al die cijfertjes geven wel aan, dat de uitkomsten van de Consumentenbond heel goed te vergelijken zijn met gebakken lucht met een luchtje. Pas als je elk jaar verkast kun je een voordeeltje van pakweg 100 euro op jaarbasis meepakken, maar dat is dan inclusief een jaarlijks terugkerend festijn van administratieve puinhopen. Het maximale gemiddelde voordeel laat zich nu eenmaal niet uitdukken op basis van biefstukken of tortelduiven. Daar zijn toch echt tarieven, gemiddelden en cijfers voor nodig.

Met collegiale groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EnergieHenk

Zoals gevraagd:

EL laag/nacht 930 kWh*
EL hoog/dag 1440 kWh*

Met collegiale groet, Maxiem.

(alle cijfers zijn onder voorbehoud, omdat in november jl. een nieuwe cv geplaatst is mét warm water/ dat was voorheen een boiler)

*) de uitkomst van 6 x het verbruik over de periode november/december 2011

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Maxiem

Bedankt..zonder veel woorden onnodig vuil te maken..Heb je bewerkte bericht op pagina 1 gelezen..
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 10 jun 2012 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door WillemLW »

HET IS EEN TRUUKJE
De gemiddelde jaarkosten worden berekend op basis van de contracten die een energieleverancier momenteel aanbiedt. Hierin worden alle verschillende contractvormen meegenomen welke direct verkrijgbaar zijn (...)
De besparing is niet gebaseerd op de tarieven die je nu betaalt, maar op de nieuwe tarieven bij je huidige aanbieder. De prijzen stijgen altijd. De berekening is dus niet helemaal eerlijk.

Stel je hebt nu 2 jaar contract en betaalt: 40ct voor gas. Dat heb je 2 jaar geleden zo vastgezet. Nu 1,5 jr verder zijn de tarieven natuurlijk gestegen: stel nu 43 ct. De consumentbond zegt dan nu: bij aanbieder Y betaalt u 42ct: dus u bespaart 1 ct per kuub gas, dat is op jaarbasis 150 euro. U gaat dus flink besparen!! ---- maar dat is dus niet helemaal eerlijk (want je betaalt nu slechts 40ct - iig een halfjaar nog), want tussentijds overstappen is dan juist onvoordeliger.

Ik ken mensen in deze business en die tillen met die truukje veel mensen op: overstappen is gratis (we vergoeden de boete). Dus dat u nog 1 jaar vastzit aan uw 3 jarig contract is geen probleem meneer. Als u op de website van uw leverancier kijkt ziet u dat de tarieven van 2012 hoger zijn dan die bij ons. MAAR je moet niet naar de huidige tarieven kijken op de site, maar die in jouw contract. En die liggen meestal lager bij 2,3 jaar terug, dan bij nu. Dan is overstappen dus helemaal niet voordeliger!! want de tarieven worden bij je huidige aanbieder vergeleken met /nu/ en niet met wat in je oudere contract staat (=lager meestal).

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Ik pak even een blok ijs....Hoofdpijn..Daar ben ik weer..Je wordt dus dubbel benadeeld..éérst verlies je een halfjaar lang je goedkope tarief..daarnaast in het zelfde halfjaar betaal je al het duurdere tarief..voor het nieuwe contract..en je bent je eigen aanbieder kwijt..waar je drie jaar lang een laag tarief had..en waar je waarschijnlijk wel weer een goed aanbod had gekregen..aan het eind van de contract-periode...

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EnergieHenk

Klopt als een bus!

Maxiem.

schröder
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 16:51

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door schröder »

Men vroeg zich af wat er voor de Consumentenbond in het vat zat.
Ik heb ze daar over gemaild en dit was het antwoord :

Geachte heer Schroder,
De Consumentenbond verdient inderdaad een bedrag aan elke overstap die gedaan wordt via het energiecollectief. Hier wordt overigens geen geheim van gemaakt en heeft geen gevolgen voor het aanbod of voor de klant.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,


Thomas Spapens

Energieoverstapservice Consumentenbond

T: +31 (0)88 669 90 88


Tsja..

Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag waar ik de informatie over die ''overstappremie'' kan vinden.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Als bijvoorbeeld in de Veronica Gids een gunstige Dvd aanbieding staat, welke tot stand gekomen is in samenwerking met bijvoorbeeld Bol.com...Dan mag je er van uitgaan dat Veronica daar aan verdient..en de Klant een [gunstige] Dvd aanbieding krijgt....

Als vanzelfsprekend...daar mag je dus van uitgaan...[dat bedrag staat dus niet in de Gids vermeld]...

De Veronica Gids heeft een groot aantal leden en daar heeft Bol.com wel belang bij....Doelgroep: ...groot aantal trouwe leden...

Deze vergelijking gaat dus ook op voor het Energiecollectief van de Consumentenbond...de samenwerking met Prizewize...en bijvoorbeeld het energie aanbod van de NEM..voor de Consumentenbond leden...
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 12 jun 2012 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EnergieHenk

Dat laat onverlet, dat de Consumentenbond nog steeds) hoog scoort op een schaal van vertrouwen en dat kun je van de andere partij toch moeilijk beweren (als je de vele klachten leest op de verschillende consumentenfora). De combinatie klopt gewoon niet. De consument wordt hierdoor naar mijn mening bewust op het verkeerde been gezet.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 12 jun 2012 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Prizewize werkt niet alléén samen met de NEM er staat een heel lijstje Energieleveranciers vermeld...

Mijn bericht 10 juni 18:55...

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Op de Consumentenbond site...

Energiecollectief vraag & antwoord

Is het Energiecollectief van de Consumentenbond?
Ja, het Energiecollectief is van de Consumentenbond. Er wordt samengewerkt met PrizeWize.
PrizeWize organiseert de energieveiling met de energieleveranciers en verzorgt het overstappen.

Hoe onafhankelijk is PrizeWize?
PrizeWize is 100% onafhankelijk. Geen enkele energieleverancier heeft een direct of indirect belang in PrizeWize.

Als je nu kijkt op de Site naar de uitkomst van de Veiling dan zijn de voorspelde bespaarbedragen al een stuk lager...

Eindstand veiling Energiecollectief...

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Maxiem

Ik heb het Topic...PrizeWize onafhankelijk? bericht 15 maart van pano gelezen...

Zelf had ik nog nooit van PrizeWize gehoord...

MAXIEM

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EnergieHenk

Ik begrijp je niet helemaal. Dit topic gaat over de relatie van de Consumentenbond met de energieleverancier NEM/NLE. Nu kom jij ineens op de proppen met PrizeWize als tussenpersoon. Welnu in mijn optiek zijn er in dit kikkerland per definitie geen onafhankelijke tussenpersonen. Dat is nog niet zolang geleden gesteld na grootschalig onderzoek in de diverse landelijke bladen. Je kunt wel roepen dat je wel onafhankelijk bent, maar als dat echt zo zou zijn dan lig je zakelijk gezien als tussenpersoon al meteen tussen 4 planken, waar alleen het deksel nog van moet worden vastgeschroefd. Zo simpel ligt dat.

Met collegiale groet, Maxiem.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Energiecollectief Consumentenbond licht verkeerd voor

Ongelezen bericht door antileugens »

Al jaren achter elkaar komt Greenchoice bij de consumentenbond als beste keuze uit de bus. Die zit echter niet in het energie collectief omdat ze niet mee willen doen aan veilingen. Dus de beste keuze volgens de consumentenbond word niet aangeboden door........de consumentenbond.

Gesloten