energiecontract zonder handtekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Plaats reactie
leeuco01

energiecontract zonder handtekening

Ongelezen bericht door leeuco01 » 14 aug 2018 22:16

In juni ben ik telefonisch benaderd door Huismerk energie om over te stappen van energieleverancier. Op zich geen interesse, maar geen probleem om offerte op te sturen. Daarna offerte ontvangen die 14 dagen geldig was en via een link bevestigd kon worden. Offerte bekeken en hier niets mee gedaan.
Daarna vakantie en geen aandacht meer aan gegeven.
In augustus ineens eindafrekening van oude energieleverancier en afboeking van nieuw voorschot bedrag door nieuwe maatschappij.
Nu gebeld om na te vragen hoe dit kan en er zou door mij via de link voor accoord getekend zijn. Het getoonde IP adres is voor mij niet te traceren.

Een lastige situatie want het oude contract is beeindigd (met een boete). Het nieuwe contract loopt twee jaar en heeft hogere tarieven dan het oude contract.

Per saldo dus een slechte deal maar geen idee hoe dit nog te corrigeren is.
Iemand goede ideeën?

piet987654

Re: energiecontract zonder handtekening

Ongelezen bericht door piet987654 » 15 aug 2018 17:13

Hun een mail sturen met het bericht dat U het bewuste gesprek opgenomen hebt, En dat U daarmee naar de rechter gaat als hun niet alles
terug draaien. Of het bewuste gesprek echt is opgenomen, Tja dat weet alleen U. Nieuw voorschot ingehouden van uw rekening ????
Dan zult zelf uw rekening nummer hebben doorgegeven. Dit nummer hebben ze namelijk niet nodig voor een offerte.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 aug 2018 17:23

U schrijft : offerte bekeken en hier niets mee gedaan.

Maar hebt u op die link geklikt?

GJS

Ongelezen bericht door GJS » 15 aug 2018 17:39

Vraag hier je ip-adres op en kijk of het overeenkomt met het ip-adres wat zij je hebben toegestuurd: https://watismijnip.nl/
Zo niet dan kan je het ip-adres wat zij je gaven hier gewoon vermelden, kunnen we kijken waar het geregistreerd staat.

Komt het wel overeen dan zal er waarschijnlijk toch, al dan niet per ongeluk, op die link geklikt zijn.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 15 aug 2018 18:05

Waarom geeft u uw bankgegevens af voor een offerte?

Edwin Pasma

Ongelezen bericht door Edwin Pasma » 19 aug 2018 23:44

Ben begin dit jaar door medewerker van Nationale energie vergelijker benaderd i.v.m. aanbieding van total gas, ecter ben ik in dat gesprek nergens op ingegaan en heb om informatie gevraagd en telefonisch zelfs bevestigd dat ik geen akkoord geef wel op het ontvangen van info waarop ik op 21 februari een mail ontving met prijzen en info en een opmerking dank voor uw bestelling graag drukken op de bevestiging om geheel af te ronden wat ik uiteraard nooit gedaan heb.

ontving in mei nieuw aanbod van mijn toenmalige energieleverancier en wilde daar wel op ingaan maar kreeg reactie dat kan niet..!
want u ben ergens anders op ingegaan.. wat ik aanhoorde vol verbazing.

Enige manier om daar achter te komen wie dat was (want wist geen naam of niks meer van telefoontje begin dit jaar) was door Enexis te bellen en die melden mij Total heeft u nu als leverancier, legde hun uit wat gebeurd was en zij benadrukten mij dat mij aangetoond moet worden hoe ik op een contract ben ingegaan, en zij dit ook heel vervelende manier van handelen vinden.

Bellen naar Nationale energie vergelijker is een onmogelijke taak en heb eindeloos gebeld, diverse mails daarheen verzonden echter geen enkele reactie.

Dan ontvang ik op 1 augustus van Total een mail met enige info dat ik in gebreke ben gebleven een factuur te betalen nr. 3180188838 ten bedrage van € 165,- terwijl ik totaal geen factuur heb ontvangen of zelfs geen enkele mail tegen welk bedrag ik een overeenkomst zou hebben want heb nooit informatie of een contract ontvangen.

daarop ontvang ik in de maand augustus nu ineens 2 facturen van periode juli en augustus

totaal een 'credit control' mail op 1 augustus ontvangen met betalingsherinnering voor factuur 3180188838 en daarbij vermeld debiteurnr. 20061536 ten bedrage van € 165,- (factuur nooit ontvangen ...!!!!)
mail van Total op 10 augustus ontvangen factuur 3180226692 klantnr. 101042 periode juli € 165,-
mail van Total op 6 augustus ontvangen factuur 3180200218 klantnr. 101042 periode Augustus € 165,-

Maar wil hun helemaal niet als energie leverancier en er kan ook van geen contract sprake zijn als deze eenzijdig wordt aangegaan, op een gesprek met credit control melden ze mij dat ik kon annuleren maar met boeteregeling en werd me toch partijtje boos hierover.

zie daarop U mag mij aantonen hoe ik met een contract die er niet is akkoord kan zijn gegaan, graag zie ik van U de bevestiging van mijn handtekening ergens op een contract of hoe ik het telefonisch bevestigd zou hebben of hoe ik via een mail ergens op ingegaan ben,
daar kon ze niets mee u moet iemand anders bellen dat heb ik gedaan en zat weer in de eindeloze wacht.....

ben ze nu aan het bombarderen mat mails maar iemand een suggestie wat te doen want aanmaning stapeld zich maar bij Credit control van Total is niemand thuis en op mail krijg ik reactie uw Case is in behandeling,
om moedeloos van te worden

Devrijegeest

Ongelezen bericht door Devrijegeest » 31 okt 2018 22:14

Misschien dat je al antwoord(en) hebt op je vraag, maar toch even gezegd hebbende...
Als je googelt op <onterecht energiecontract afgesloten> of vergelijkbare zoektermen, kom je al een heel eind. Je zou ook de site <consuwijzer.nl> en <overstaploket.nl> kunnen raadplegen. Is veel over deze topic te vinden. Heb vandaag nml ook een 'dame de colportage' aan de lijn gehad die deed voorkomen alsof ik al met haar gesproken had over een aanstaande energiecontract bij-weet-ik-wie. Ze had deze zelfs al (schijnbaar, bluf e.d.) in orde gemaakt...bijzonder. However, het contact ultra kort gehouden, geen info gegeven en de regie overgenomen door het gesprek te beëindigen.
Desondanks wel schaakgewijs en dus pro-actief mij gaan oriënteren op deze kwestie. Tevens een melding laten maken bij de netbeheerder en energieleverancier en nodige (juridisch) documenten gedownload van o.a. consumentenbond en eerder genoemden. Denk dat ik ook mij laat voorlichten door mijn rechtsbijstand.
Uiteindelijk gewoon hopen dat voorbereidend werk niet nodig zal zijn geweest. Zo niet, dan wordt het gewoon schaken met hopelijk een goede afloop...
Hoop dat jouw afloop positief is of zal zijn?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 31 okt 2018 22:46

Wat een flauwekul. Gewoon het gesprek beeindigen met geen belangstelling, goedendag. Klaar.

Daar hoeft u geen juridische documenten voor te downloaden. Of schaaksgewijs en pro-actie te orienteren.

Andrew Zeegers

Ongelezen bericht door Andrew Zeegers » 20 mei 2020 08:58

ik ben gisteren benaderd door een soortgelijk iemand van de zogenaamde: 'Nationale Energie Controle' dat ik goedkoper energie kon krijgen omdat de energierekening naar beneden zou gaan. Ik had gelijk een slecht gevoel met die kerel. Hij bleef maar vragen naar details over mij zoals geboortedatum e.d. en adres en wilde daarmee verder gaan en zei dat het gesprek ook werd opgenomen. Hij was erg opdringerig en was ondertussen tijdens het gesprek al bezig (volgens mij) om een contract te formuleren. Uiteindelijk maar opgehangen. Echt fout.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 mei 2020 09:55

Andrew Zeegers schreef:
20 mei 2020 08:58
ik ben gisteren benaderd door een soortgelijk iemand van de zogenaamde: 'Nationale Energie Controle' dat ik goedkoper energie kon krijgen omdat de energierekening naar beneden zou gaan. Ik had gelijk een slecht gevoel met die kerel. Hij bleef maar vragen naar details over mij zoals geboortedatum e.d. en adres en wilde daarmee verder gaan en zei dat het gesprek ook werd opgenomen. Hij was erg opdringerig en was ondertussen tijdens het gesprek al bezig (volgens mij) om een contract te formuleren. Uiteindelijk maar opgehangen. Echt fout.
*De rekening zou naar beneden gaan. Hoe weten ze wat u nu betaald?
*NAW gegevens vragen. Ze weten toch met wie ze bellen?

Het nadeel is dat ze vaal op ongelegen momenten bellen waardoor je overrompeld kan zijn. Maar als je goed luistert hoor je de tegenstrijdigheden en met een paar kritische vragen terug stoppen ze vanzelf wel met hun misleiding.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk » 20 mei 2020 11:50

Ik ben ook wel eens onder valse voorwendselen verleid over te stappen en na een flinke discussie bleek het mogelijk de hele overstap, dus ook nadat het nieuwe contract al begonnen was, terug te draaien. Dan moeten ze dus wel echt iets verkeerd gedaan hebben, in mijn geval niet wachten tot de afgesproken datum waardoor ik dus een boete kreeg van de oude leverancier.

Plaats reactie