LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieverkopers aan de deur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bordje bij de deur hangen.:
Verboden voor colporteurs en collectanten. Indien u dit terrein betreedt met het oogmerk wat te verkopen of geld in te zamelen bent u in overtreding van art. 461 Wetboek van Strafrecht. Let op camera bewaking!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Bordje bij de deur hangen.:
Verboden voor colporteurs en collectanten. Indien u dit terrein betreedt met het oogmerk wat te verkopen of geld in te zamelen bent u in overtreding van art. 461 Wetboek van Strafrecht. Let op camera bewaking!
Vergeet het enorm in zwang zijnde "adviseren" niet...

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
16again schreef:Dan vraag ik me toch af , of Nederland niet beter af is als dit soort figuren juist niet werkt.
Dan mogen we een uitkering voor ze betalen....
En nu smeren ze mensen duurdere contractjes aan, vooral de buitenlandse aandeelhouder profiteert.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door gosewijn »


En nu smeren ze mensen duurdere contractjes aan,


Daar zijn ze toch zelf bij !

kaatthuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2017 19:38

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door kaatthuis »

Die gegevens zijn volgens mij opvraagbaar bij de netbeheerder

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door angel1978 »

kaatthuis schreef:Die gegevens zijn volgens mij opvraagbaar bij de netbeheerder
Volgens jou. En dat denk je op basis van?

Linke Vener
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 14:13

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Linke Vener »

Als je een nieuwe aanbieder via internet zoekt, geef dan een ander adres (bij jou in de buurt). ALLE gegevens die je invult komen geheid verder want voor deze bedrijven zijn die gegevens een bron van inkomsten. Waarom denk je anders dat je zomaar "gratis" mag zoeken en vergelijken? Komen ze bij je aan de deur dan kun trouwens ook zeggen dat je net over bent gegaan naar een ander. Het is met deze colporteurs soms zo erg dat ze je een schuldgevoel proberen aan te praten met smoezen als: Daar krijg je spijt van of: Dat is wel erg dom.. Trap er niet in en gebruik het gezonde verstand.

cckuijpers
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2011 15:58

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door cckuijpers »

Iedereen mag toch ook gewoon dief van zijn eigen portemonnee zijn? Soms is de leverancier erg prettig ook als je vragen hebt en kom je niet in een sex club terecht door alsmaar door verwezen te worden naar Sonja, Herma, Esmeralda, Louise(niks vrije keuze) en dan aan het eind van de rit , een uur verder heb je nog geen duidelijk antwoord, daar heb ik dus geen last van, prettige maatschappij groen gas, groene stroom, directie zonder bonus en personeel dat je gewoon een antwoord geeft waar je vraag over gaat . Waarschijnlijk weet bijna iedereen welke leverancier ik heb.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

reitsmaantje schreef:onlangs kwam een verkoper van de firma budget energie bij mij aan de deur met de mededeling dat ik een mail van hun ontvangen had.
hij wist welke leverancier we hebben en stelde dat het allemaal goedkoper kon. de mail waarover hij sprak heb ik niet terug gezien.

hoe komen deze lui aan mijn gegevens?
is dit de nieuwste hobby van energieverkopers?
Gewoon een leuke truuk om in gesprek met u te komen. Energie kopen aan de deur is nimmer aan te raden. Sterker nog, persoonlijk koop ik nooit iets aan de deur, gewoon uit principe. De forums staan altijd vol met klachten over colportage dus waarom zou u het risico willen nemen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door grun »

Linke Vener schreef:Als je een nieuwe aanbieder via internet zoekt, geef dan een ander adres (bij jou in de buurt). ALLE gegevens die je invult komen geheid verder want voor deze bedrijven zijn die gegevens een bron van inkomsten.
Laatst kwam hier een colporteur aan de deur en ik zei meteen 'ik heb al een goede leverancier'. Waarop hij vroeg 'BudgetEnergie misschien?' Dat klopte inderdaad, hetgeen me ook al deed vermoeden dat hij voorkennis had.

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door litsenj »

Ik heb ook ooit zo'n figuur aan de deur gehad. Zei ook blind dat het makkelijk 20% goedkoper kan.
Gewoon mijn jaarrekening (volgens mij toen nog gewoon Essent zoals vroeger) laten zien en hij zei zonder blikken of blozen dat 20% wel haalbaar was.
Toen ik hem vroeg om een berekening achter te laten die ik kon narekenen, kon dat niet. Hij had mijn handtekening nodig, maar die heeft hij natuurlijk niet gekregen.

Inmiddels wacht ik al jaren op de volgende deurverkoper, maar ik heb er al lang geen meer gezien.
Als ik er nog een keer een aan de deur krijg, ga ik allemaal lastige vragen stellen over energiebelasting, vastrecht, ODE, etc. En uiteindelijk zeg ik toch nee, want ik verdiep me er al regelmatig in en heb al vrij scherpe tarieven.

Gesloten