LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pjeir
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:58

Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door pjeir »

Bij jaarlijkse opname van de meterstanden constateerde ik dat meterkast open stond.
Verbaasde me zeer.Enexcis gebeld.
Nu bleek dat er een periodieke controle geweest was.Ik was op vacantie,hoe komt hij in die kast,heeft Enexcis sleutels van meterkasten,bleek niet te zijn.Ook geen briefje in de bus met mededeling,dat er een metercontrole heeft plaatgevonden.Kan dat zomaar.!

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die meterkast zal niet in uw woning staan, maar bijvoorbeeld in de hal. En dat is met opzet, want niemand is meer thuis. Maar ze hadden hem natuurlijk wel weer moeten sluiten.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door piet987654 »

Mijn meterkast hangt binnen in mijn gang, Dus als er hier niemand thuis is, kan niemand de deur van de meterkast openen
niemand (dat hoop ik tenminste) heeft een sleutel van mijn voordeur. Of is uw meterkast te bereiken zonder uw voordeur te openen ?????

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door mahadma »

piet987654 schreef:Mijn meterkast hangt binnen in mijn gang, Dus als er hier niemand thuis is, kan niemand de deur van de meterkast openen
niemand (dat hoop ik tenminste) heeft een sleutel van mijn voordeur. Of is uw meterkast te bereiken zonder uw voordeur te openen ?????
Als dit bovenstaande waar is, is er wederrechtelijk iemand binnen geweest, TENZIJ iemand met een sleutel van u de deur geopend heeft. Zelfs uw verhuurder (als van toepassing) heeft geen sleutel van uw privé voordeur.

Of u heeft zelf de deur kennelijk open gehad en niet goed dicht gedaan.

Enexis heeft overigens WEL een sleutel voor meterkasten op de publieke gang, ze zeggen ook dat dat mag maar ze hebben mij nog nooit een bewijs geleverd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma schreef:
piet987654 schreef:Mijn meterkast hangt binnen in mijn gang, Dus als er hier niemand thuis is, kan niemand de deur van de meterkast openen
niemand (dat hoop ik tenminste) heeft een sleutel van mijn voordeur. Of is uw meterkast te bereiken zonder uw voordeur te openen ?????
Als dit bovenstaande waar is, is er wederrechtelijk iemand binnen geweest, TENZIJ iemand met een sleutel van u de deur geopend heeft. Zelfs uw verhuurder (als van toepassing) heeft geen sleutel van uw privé voordeur.

Of u heeft zelf de deur kennelijk open gehad en niet goed dicht gedaan.

Enexis heeft overigens WEL een sleutel voor meterkasten op de publieke gang, ze zeggen ook dat dat mag maar ze hebben mij nog nooit een bewijs geleverd.

Dit was geen reactie van de Ts.

pjeir
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:58

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door pjeir »

De meterkasten staan in de kelder.
Ieder heeft zijn eigen kast met eigen sleutel,geen loper.Voordeur flat is meestal dicht, afgesloten.
Bij het melden van mijn meterstanden bij mijn leverrancier,bleken de standen al bekend te zijn door ENEXCIS. Er is dus iemand van Enexis in de kast geweest.
Stel dat de kast niet afgesloten was,had deze persoon toch even een briefje in mijn postbus kunnen stoppen,met een mededeling.Nu is het maar gissen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zullen bij één persoon aangebeld hebben, die de voordeur geopend heeft, maar die meterkasten zullen beslist de zelfde sleutels hebben.

Briefje in de bus was netter geweest.

pjeir
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:58

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door pjeir »

Nee,ieder heeft zijnn eigen sleutel

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Probeer de kast v de buren. Ze zullen geen loper gebruiken.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis. U hebt het voordeel dat de meter niet in uw huis zit, maar in de kelder. Iedereen die het complex binnen komt kan daar komen, tot de deur. Enexis heeft in dit soort gevallen sleutels. Het is niet te doen als de controleur overal bij moet en steeds moet wachten tot iemand van boven naar beneden komt. Ze kunnen met een loper in de kasten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door mahadma »

De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis

Het huis wat je huurt is niet je eigendom, maar de verhuurder heeft er geen sleutel van. Dit vergelijk ik omdat Enexis claimt dat zij wel toegang menen te moeten hebben. Ze kunnen nergens op papier bewijzen dat dit wel mag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door bprosman »

De meterkasten staan in de kelder.
Het huis wat je huurt is niet je eigendom, maar de verhuurder heeft er geen sleutel van.
Verhaal word anders als de kelder word aangemerkt als "gemeenschappelijke ruimte".

stofzuigertje

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook mijn zoon heeft appartement met meter op de gang, de sleutels hebben maar 2 nummers, dus eenmaal binnen kun je alle meters opnemen!
Geen briefjes meer in brievenbus buiten en beneden en lekker makkelijk.
Maar er komen binnen enkele jaren overal digitale meters, dus vervalt de noodzaak van open doen!
Juist de normale woningen met meter in woning waren ramp... meer briefjes dan opnames... en daarom willen ze de slimme (domme ) meters!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis

Het huis wat je huurt is niet je eigendom, maar de verhuurder heeft er geen sleutel van. Dit vergelijk ik omdat Enexis claimt dat zij wel toegang menen te moeten hebben. Ze kunnen nergens op papier bewijzen dat dit wel mag.
Je zou gelijk hebben als de meterkast zich in jouw woning bevindt. Dan zou oa de Algemene Wet op het Binnentreden van toepassing zijn. Dat is echter niet het geval als de meter zich in een publieke ruimte bevindt. En laten we eerlijk zijn: er is ook helemaal geen geldige reden waarom Enexis niet bij haar eigen meters zou mogen, zolang ze daarvoor niet jouw woning hoeven te betreden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gelukkig ken ik ‘m wél - zou niet best zijn als dat niet zo was :wink:

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis. U hebt het voordeel dat de meter niet in uw huis zit, maar in de kelder. Iedereen die het complex binnen komt kan daar komen, tot de deur. Enexis heeft in dit soort gevallen sleutels. Het is niet te doen als de controleur overal bij moet en steeds moet wachten tot iemand van boven naar beneden komt. Ze kunnen met een loper in de kasten.
Dit is niet correct. De meters staan op de grond van het door TS gehuurde flat.TS heeft geen verplichting deze bereikbaar te houden voor Enexis anders dan de overeenkomst die TS afsluit met haar energieleverancier. Afdwingen van deze overeenkomst loopt echter via de rechter, Enexis heeft geen enkel recht om zichzelf zelfstandig toegang tot de meterruimte van TS te verschaffen.

Ik heb vroeger na een overstap drama van Eneco naar Nuon meegemaakt dat de medewerker van Eneco op de stoep stond en beweerde het recht te hebben om toegang te krijgen tot mijn meterkast. Uiteraard heb ik hem de toegang tot mijn huis ontzegt want Eneco had dat recht mijn inziens helemaal niet. Daarmee was het meteen afgedaan, heb nimmer meer een medewerker van Eneco aan de deur gehad.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
NeoDutchio schreef:De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis. U hebt het voordeel dat de meter niet in uw huis zit, maar in de kelder. Iedereen die het complex binnen komt kan daar komen, tot de deur. Enexis heeft in dit soort gevallen sleutels. Het is niet te doen als de controleur overal bij moet en steeds moet wachten tot iemand van boven naar beneden komt. Ze kunnen met een loper in de kasten.
Dit is niet correct. De meters staan op de grond van het door TS gehuurde flat.TS heeft geen verplichting deze bereikbaar te houden voor Enexis anders dan de overeenkomst die TS afsluit met haar energieleverancier. Afdwingen van deze overeenkomst loopt echter via de rechter, Enexis heeft geen enkel recht om zichzelf zelfstandig toegang tot de meterruimte van TS te verschaffen.

Ik heb vroeger na een overstap drama van Eneco naar Nuon meegemaakt dat de medewerker van Eneco op de stoep stond en beweerde het recht te hebben om toegang te krijgen tot mijn meterkast. Uiteraard heb ik hem de toegang tot mijn huis ontzegt want Eneco had dat recht mijn inziens helemaal niet. Daarmee was het meteen afgedaan, heb nimmer meer een medewerker van Eneco aan de deur gehad.
Je gaat er ten onrechte vanuit dat de meter zich bij TS in huis bevindt. En dat is nu juist niet het geval, en daarom gaat jouw verhaal niet op. Zie ook mijn eerdere reactie.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
Speedy123 schreef:
NeoDutchio schreef:De meters zijn niet uw eigendom en moeten bereikbaar zijn voor o.a. Enexis. U hebt het voordeel dat de meter niet in uw huis zit, maar in de kelder. Iedereen die het complex binnen komt kan daar komen, tot de deur. Enexis heeft in dit soort gevallen sleutels. Het is niet te doen als de controleur overal bij moet en steeds moet wachten tot iemand van boven naar beneden komt. Ze kunnen met een loper in de kasten.
Dit is niet correct. De meters staan op de grond van het door TS gehuurde flat.TS heeft geen verplichting deze bereikbaar te houden voor Enexis anders dan de overeenkomst die TS afsluit met haar energieleverancier. Afdwingen van deze overeenkomst loopt echter via de rechter, Enexis heeft geen enkel recht om zichzelf zelfstandig toegang tot de meterruimte van TS te verschaffen.

Ik heb vroeger na een overstap drama van Eneco naar Nuon meegemaakt dat de medewerker van Eneco op de stoep stond en beweerde het recht te hebben om toegang te krijgen tot mijn meterkast. Uiteraard heb ik hem de toegang tot mijn huis ontzegt want Eneco had dat recht mijn inziens helemaal niet. Daarmee was het meteen afgedaan, heb nimmer meer een medewerker van Eneco aan de deur gehad.
Je gaat er ten onrechte vanuit dat de meter zich bij TS in huis bevindt. En dat is nu juist niet het geval, en daarom gaat jouw verhaal niet op. Zie ook mijn eerdere reactie.
Ook de ruimte op de hal of gang waar de meterkast staat, is gehuurd door TS. Een derde partij zou zich zonder toestemming van TS danwel de rechter zich geen toegang tot die ruimte mogen verschaffen. Ik kan me niet voorstellen dat Enexcis huur betaald voor de ruimte waar zij haar meter heeft geinstalleerd. Stel dat er iets misgaat, bijvoorbeeld het loodje van de hoofdzekering raakt beschadigd of vermist, dan kan TS een behoorlijke boete krijgen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enexcis zonder bericht afgesloten meterkast geopend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:
Speedy123 schreef:Dit is niet correct. De meters staan op de grond van het door TS gehuurde flat.TS heeft geen verplichting deze bereikbaar te houden voor Enexis anders dan de overeenkomst die TS afsluit met haar energieleverancier. Afdwingen van deze overeenkomst loopt echter via de rechter, Enexis heeft geen enkel recht om zichzelf zelfstandig toegang tot de meterruimte van TS te verschaffen.

Ik heb vroeger na een overstap drama van Eneco naar Nuon meegemaakt dat de medewerker van Eneco op de stoep stond en beweerde het recht te hebben om toegang te krijgen tot mijn meterkast. Uiteraard heb ik hem de toegang tot mijn huis ontzegt want Eneco had dat recht mijn inziens helemaal niet. Daarmee was het meteen afgedaan, heb nimmer meer een medewerker van Eneco aan de deur gehad.
Je gaat er ten onrechte vanuit dat de meter zich bij TS in huis bevindt. En dat is nu juist niet het geval, en daarom gaat jouw verhaal niet op. Zie ook mijn eerdere reactie.
Ook de ruimte op de hal of gang waar de meterkast staat, is gehuurd door TS. Een derde partij zou zich zonder toestemming van TS danwel de rechter zich geen toegang tot die ruimte mogen verschaffen. Ik kan me niet voorstellen dat Enexcis huur betaald voor de ruimte waar zij haar meter heeft geinstalleerd. Stel dat er iets misgaat, bijvoorbeeld het loodje van de hoofdzekering raakt beschadigd of vermist, dan kan TS een behoorlijke boete krijgen.
En in dat huurcontract staan keurige bepalingen over die meterruimte. Lees de eerder door mij genoemde wet eens door, dan zul je zien dat die bescherming niet geldt voor het gehuurde, maar slechts voor de woning.

Gesloten