LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fgo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:23

Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door fgo »

Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.

Vervolgens kreeg ik een mail met 'gefeliciteerd met uw keuze! hierbij ontvangt u de nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden'. Terwijl ik meerdere keren expliciet aangaf geen overeenkomst te willen aangaan zonder dat ik iets gelezen had.

Het telefoonnummer onder de mail is niet bereikbaar, je krijgt dan een bandje met 'al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zsm teruggebeld op dit nummer'. En dat gebeurt natuurlijk niet. Ook op de e-mail wordt niet gereageerd.

Ik zou nu niet weten wat ik moet doen, ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument, daarom gaf ik gelijk aan dat ik niks aan wil gaan. Maar ze hebben me er toch ingeluisd - hoe dan? Kan dit zomaar?

Overigens zat er bij de mail wel een 'modelverklaring ontbinding/herroeping', is het voldoende als ik deze invul en mail naar ze?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door GJS »

fgo schreef:Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.

Vervolgens kreeg ik een mail met 'gefeliciteerd met uw keuze! hierbij ontvangt u de nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden'. Terwijl ik meerdere keren expliciet aangaf geen overeenkomst te willen aangaan zonder dat ik iets gelezen had.

Het telefoonnummer onder de mail is niet bereikbaar, je krijgt dan een bandje met 'al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zsm teruggebeld op dit nummer'. En dat gebeurt natuurlijk niet. Ook op de e-mail wordt niet gereageerd.

Ik zou nu niet weten wat ik moet doen, ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument, daarom gaf ik gelijk aan dat ik niks aan wil gaan. Maar ze hebben me er toch ingeluisd - hoe dan? Kan dit zomaar?

Overigens zat er bij de mail wel een 'modelverklaring ontbinding/herroeping', is het voldoende als ik deze invul en mail naar ze?
Ja dat zou voldoende moeten zijn.
Eigenlijk zou je dit niet eens hoeven doen omdat je helemaal niet hebt ingestemd en er ook niet aan de schriftelijkheidsvereiste is voldaan, maar aangezien het daarna veel meer moeite kost om alles weer recht te trekken is het handiger om het wel te doen.
Tevens zou ik hiervan een melding doen bij ConsuWijzer https://www.consuwijzer.nl/ omdat Consumenten Collectief de regels overtreed.

ConsuWijzer heeft ook een brief die je kan sturen maar die moet je dan aanpassen want deze brief is bedoeld voor als je wel ja aan de telefoon hebt gezegd maar daarna niet alsnog schriftelijk hebt ingestemd: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop

fgo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:23

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door fgo »

Dankjewel! Ik ga het melden.

Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.

Verwijderd

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

fgo schreef:Dankjewel! Ik ga het melden.

Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
Ik zou me niet al te druk maken en het vooral negeren. Als u tijdens het telefoongesprek nergens 'ja' op hebt beantwoord is er niks aan de hand en kunnen ze u niks maken. De volgende keer wel gewoon meteen het telefoongesprek beëindigen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door renewouters »

JohnTheBassist schreef:
fgo schreef:Dankjewel! Ik ga het melden.

Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
Ik zou me niet al te druk maken en het vooral negeren. Als u tijdens het telefoongesprek nergens 'ja' op hebt beantwoord is er niks aan de hand en kunnen ze u niks maken. De volgende keer wel gewoon meteen het telefoongesprek beëindigen.
" Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres."

Nu maar hopen dat dit werkelijk de enige informatie is die TS heeft gegeven....

Neldi
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:24

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Neldi »

U heeft nergens voor getekend. Geen overeenkomst volgens de wet afgesloten.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Dirkie »

fgo schreef:Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.
Waarom heb je na het melden dat je niets wilde niet meteen opgehangen. Nu heb je zelfs nog gegevens bevestigd en je email adres gegeven, terwijl je iets niet wilde.
ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument
Met de nadruk op doorgaans want in dit geval was het toch echt anders..

stofzuigertje

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kunt U mijn telefoon nummer ook doorgeven?

Ja, zij moeten werken voor mij een aanbieding te doen en ik stuur het wel weer terug.
Veel werk voor niets en dat is wat dit soort verkoop opleverde.

Ik zal zeker Ja zeggen en van mijn bedenktijd gebruik maken om hun op kosten en veel werk te jagen!
De verkoper krijgt dan de geweldige provisie van €0,00 en als het teveel gebeurd zit het UWV met weer een extra werkloze!

Edvolvo2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2017 17:56

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Edvolvo2017 »

ik heb het zelfde meegemaakt en heb ze e-mail gestuurd ,wat voor oplichters ze zijn en dat ze het een en ander kunnen verwachten als ze hier mee doorgaan, ik heb dat ontbindingsformulier ingevuld en aangetekend naar EON gestuurd en heb ook mijn huidige DELTA geinformeerd dat dit een slechte manier van communiceren is en dat ze dit moeten negeren. Maar inderdaad zolang er geen schriftelijk contract is kan je dit gewoon negeren.

Gerard&K
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:56

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Gerard&K »

Ik doe ook nog even een duit in het zakje t.a.v. deze praktijken. Na terugkomst van vakantie kreeg ik van mijn ouders, waarvoor ik altijd de energiezaken regel, ook een aantal mailtjes over een vermeende overstap die zij zouden willen maken met hun energiecontract. EON, die de nieuwe leverancier zou worden even gebeld en één en ander geannuleerd. Napluizen van de mails leerde dat 'Consumenten Collectief' de aanstichter van dit geheel is. Zij hebben mijn ouders gebeld, zogenaamd in opdracht van de gemeente, om een mooi collectief energieaanbod te doen. Gemeente gebeld, maar zij zijn absoluut geen opdrachtgever. Zij gaan hun burgers nu ook waarschuwen voor deze praktijken via de gemeentelijke website. Mijn ouders hebben ook in het telefonisch contact met deze beller van "Consumenten Collectief' aangegeven geen gebruik te willen maken van hun aanbod, aangezien ze net overgestapt zijn. Consumenten Collectief heeft echter aangegeven naar EON dat mijn ouders wel zouden willen overstappen. Met EON annulering snel kunnen regelen en EON nog even gewaarschuwd voor dit type zaken vanuit Consumenten Collectief.

Sirac
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 14:46

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Sirac »

Wij hebben eveneens een onaangename ervaring met consumentencollectief. Een agressieve verkoopster die vriendelijk begint weet toch handig allerlei gegevens los te peuteren. (Door de naamvoering van deze organisatie leg je (volkomen onterecht) gemakkelijk de link met de Consumentenbond).

Ze vraagt om een bevestiging van het aanbod want dat kan toch binnen twee weken ongedaan gemaakt worden.
Toen ik bleef weigeren te bevestigen, hield de verkoopster vol. Ik hing op en werd meteen door dezelfde verkoopster via een ander nummer teruggebeld.
We hebben niets toegezegd of bevestigd, maar we zijn niet geheel gerustgesteld over wat zij alsnog gaan ondernemen.

Angelo H.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2020 19:13

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Angelo H. »

Ik kreeg zojuist ook een dergelijk agressief telefoontje van 'Regionaal' Consumenten Collectief m.b.t. een overstap naar energieleverancier Engie.

Dit zijn hun contactgegevens:
Regionaal Consumenten Collectief
[email protected]
0855360435

Lijkt erop dat dit dezelfde organisatie is a.d.h.v. onderstaande beschrijvingen.
Ongelooflijk dat dit al sinds 2017 speelt.

sake1987

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Angelo H. schreef:
20 mar 2020 19:25
Ik kreeg zojuist ook een dergelijk agressief telefoontje van 'Regionaal' Consumenten Collectief m.b.t. een overstap naar energieleverancier Engie.

Dit zijn hun contactgegevens:
Regionaal Consumenten Collectief
[email protected]
0855360435

Lijkt erop dat dit dezelfde organisatie is a.d.h.v. onderstaande beschrijvingen.
Ongelooflijk dat dit al sinds 2017 speelt.
Neem aan dat u er niet op in bent gegaan.

Alexeygy
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2020 13:05

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door Alexeygy »

Expat here: I can confirm that this is still happening in 2020. After being called a month ago after registering a business, I just got a call again. They are not upfront that this is telemarketing and try to hide behind being a consumer association. Although I submitted some personal data (bank account, birth date), I did not get any withdrawals or contracts so far.

I would recommend everyone, even if they are interested in the offer, to request a contract being sent to them in the written form before agreeing.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door kuklos »

Alexeygy schreef:
22 apr 2020 13:01
Expat here: I can confirm that this is still happening in 2020.
The last post was from a month ago, so of course it is still happening in 2020.
Alexeygy schreef:
22 apr 2020 13:01
Although I submitted some personal data (bank account, birth date),
Why do you give them this information?
Alexeygy schreef:
22 apr 2020 13:01
I would recommend everyone, even if they are interested in the offer, to request a contract being sent to them in the written form before agreeing.
Here's some better advice, always say no and hang up.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alexeygy schreef:
22 apr 2020 13:01
Although I submitted some personal data (bank account, birth date), I did not get any withdrawals or contracts so far.
Did you check the Spam box. I suggest to call your energy company to check if you still are their client.

Gesloten