Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou zeker meerdere offertes opvragen.
Dat is volgens mij ook één van de manieren waarop ze winst maken en hun lease er gunstig uit laten zien. Ze hoeven geen concurrerende aanschafprijs voor hun systemen te hanteren, omdat deze lease alleen met hun systemen kan. Dus meer winst op de systemen, betekent dat op de lening zelf minder winst hoeft te worden gemaakt. Daardoor lijkt lease algauw een voordelige optie.

leondebeste
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2018 22:21

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door leondebeste »

Nou moet ik toch even wat kwijt. Wat lees ik soms de grootste onzin. Altijd maar negatieve reacties. NIET doen!!!! Oplichting!!!!!
Naar het schijnt wordt niet goed nagedacht over een fatsoenlijk antwoord. Welnu hier mijn antwoord.
Wij hebben Zelfstroom. 15 panelen op ons dak met 4.28kWp. Als jullie willen kunnen jullie checken hoeveel stroom ik opwek op solaredge.
Onder aan het bericht zet ik de link. Als je deze panelen moet kopen of het geld bij elkaar sparen ben je zolang bezig dat het gas alsmaar duurder wordt en de vraag naar zonnepanelen dringender en worden ze schaarser dus gaan ze meer geld vragen hiervoor en wordt het dus altijd duurder. Natuurlijk zijn er mensen die kunnen die dingen kopen maar op den duur moet je toch weer de investering eruit halen. Ook als je zelf koopt.
En de panelen met Optimizers zijn duur hoor.

Helaas zijn er mensen die dat niet bij elkaar kunnen krijgen en gaan dus een lening aan. dan moet je dus € 7500 lenen met een hoge rente. de panelen moet je zelf verzekeren en als je pech hebt moet je ook nog betalen als ze kapot gaan. Hoelang ben je dan bezig om het geld terug te verdienen ?
Dan vervalt in 2020 waarschijnlijk de salderingsregel ook nog en duurt het dus nog een 20 tot 30 jaar voordat ze afbetaald zijn.
Ergens moet je toch het geld weer terugkrijgen. Zo en nu mijn constructie. Let goed op.

Wij huren de panelen voor 83 euro per maand. Ik weet dat ik maar 2,50 bespaar per maand in het eerste jaar en verdien niets hiermee maar nu de voordelen::
Ik weet dat de rekening niet duurder wordt voor elektriciteit maar ook niet minder. En of ik nu aan Eneco betaal of aan zonnestroom.
Ik heb wel alles verzekerd en als er iets is wordt het gratis gemaakt. Bij stormschade heb ik geen problemen.
OK daar betaal ik dan ook voor maar nog steeds betaal ik hetzelfde. Hoe wil je dan geld verdienen Leon zou je vragen? Heel eenvoudig.

We hebben een elektrische boiler voor het warme water en infraroodpanelen inplaats van de verwarming want de stroom is bijna voor niets.
Verder gaan we meedoen aan crowdnet van Eneco en krijgen dus een TESLA accu aan de muur voor € 50 euro per maand.
Kosten 9500 euro maar: BTW krijg je terug en € 2000 euro vergoeding van Eneco voor jhet lenen van de helft van je accu. De rest wordt gefinancieert door de Provincie Limburg en dus kost het je maar € 50 euro per maand. reken uit: 85 euro + 50 euro = 135 euro. Ik betaal normaal 230 euro per maand. Ik betaal dus nu 10 jaar dit bedrag maar dan: Ik koop ze voor €50 euro per stuk is dus 750 euro en heb nog 20 jaar plezier ervan.
Ik gebruik dus GEEN gas meer en ben volledig zelfvoorzienend de eerste 10 jaar voor 135 euro per maand.
Ik doe aan natuurbehoud heb geen CO2 uitstoot.

Ga ik in de tussentijd verhuizen wordt de hele installatie kosteloos verplaats op het nieuwe huis. Moet ik mijn huis verkopen dan houdt het huurcontract op en komen ze mij de panelen weer weghalen. Ik betaal weliswaar een kleine boete maar maakt niks uit.

Stel nu ik koop ze van eigen geld en krijg niet de prijs ervoor die ik betaald heb?.
Stel nu ik verkoop mijn huis en heb een lening lopen. Die moet afbetaald worden terwijl ik geen zonnepanelen meer heb.
(De nieuwe koper is namelijk niet verplicht deze bij het huis te kopen want de koper heeft waarschijnlijk zelf zonnepanelen.)

Het enige nadeel is dat je 10 jaar lang hetzelfde betaald aan de huur. dat is dan ook het enige.
En eerlijk gezegd IK BEN ZEER CONTENT EN TEVREDEN MET ZELFSTROOM.
iK MOET TOCH ENERGIE BETALEN DUS DAN MAAR OP DE LANGE DUUR WEINIGER DAN MEER DOOR HET STIJGEN VAN DE GASPRIJS.
De prijs van het gas gaat omhoog en de gaskraan wordt dichtgedraaid ga hier maar van uit je hebt geen ontkomen dus? Ik zou heel vlug kijken of je kunt huren. Want wat de energiemaatschappijen niet vertellen is dat je de energiebelasting van de groene stroom 377 euro terugkrijgt. Als iemand zich geroepen voelt voor meer positieve info ben ik zeker bereid. Oh ja natuurlijk zijn er in de wereld ook negatieve effecten maar de positieve daar moet je mee werken. Zo mensen nu de link naar het wonder op het dak hahaha.

https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard

Dus nog eens je verdient op minder gasgebruik en niet op elektrisch Zeg ik het zo goed? Zelfstroom?

===

Thecure, heb je ook de verzekering meegeteld? onderhoudskosten en eventuele reparatie? En er zijn mensen die gaan nu eenmaal niet het dak op....
En er zijn mensen die zijn niet zo technisch als jou? Dus voor het gemak betaal je zeker iets... maar het is de oplossing voor mensen die geen lening kunnen afsluiten of geen geld in voorraad hebben..

leondebeste
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2018 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En je denkt dat je nu die lening en verzekering niet betaald. Als je maar gelukkig bent daarbij moet iedereen het zelf weten. Ik heb ze cash betaald en ze vallen onder mijn opstalverzekering.
Onderhoud?
Reparatie?
Na 5 jaar zijn ze bijna breakeven.
Misschien nog eens een omvormer.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Thecure, heb je ook de verzekering meegeteld? onderhoudskosten en eventuele reparatie? En er zijn mensen die gaan nu eenmaal niet het dak op....
En er zijn mensen die zijn niet zo technisch als jou? Dus voor het gemak betaal je zeker iets... maar het is de oplossing voor mensen die geen lening kunnen afsluiten of geen geld in voorraad hebben..
mooi reclame verhaal.
7500 vind ik een hoop geld voor 4280 wp. mijn systeem kostte dus 3700 voor 3000 wp. 700 kreeg ik nog terug dus netto investering is 3000.
En verzekering? ze zitten gewoon bij de opstal. nagevraagd bij mijn tussenpersoon.
onderhoud? elk jaar even schoonmaken. verder valt er niets te onderhouden.
En als je een beetje handig bent kun je het prima zelf. je sluit ze achter elkaar aan. stekkers zitten aan de panelen dus gewoon in elkaar klikken.
en als je geen 3700 hebt liggen, weet ik niet wat je met een koophuis doet...

leondebeste
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2018 22:21

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door leondebeste »

Kijk hier wordt ik nu zo moe van he. Natuurlijk als je technisch genoeg bent kun je hetzelfde doen. Klopt. Maar ik zei " er zijn mensen die dat niet kunnen geen lening kunnen afsluiten en niet kunnen kopen" ook met een koopwoning. Dat jij dat kunt prachtig. Ik wou dat ik het ook kon en het dak opgaan. Maar helaas ik heb hoogtevrees. Als mensen die dingen willen kopen en zelf leggen is natuurlijk goedkoper maar het ging hier om het eerste verhaal en zelfstroom. Ik zeg gewoon doen......en schoonmaken? Nee hoor die dingen hebben een beschermlaag en als de hoek goed is dan spoelt het vanzelf weg... En die 7500 is inclusief leggen en aansluiten...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat voor veel mensen een zeer goede optie is, is het volgende:

Je niet gek laten maken en helemaal geen zonnepanelen aanschaffen. Vooral als je niet eens weet hoeveel je per jaar aan stroom betaalt. Gas is de grote kostenpost. Veel huishoudens zijn aan stroom niet meer dan 200 euro per jaar kwijt. En die 200 euro kun je zo verdienen door over te stappen naar een andere energieleverancier.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bob Schurkjens schreef:Wat voor veel mensen een zeer goede optie is, is het volgende:

Je niet gek laten maken en helemaal geen zonnepanelen aanschaffen. Vooral als je niet eens weet hoeveel je per jaar aan stroom betaalt. Gas is de grote kostenpost. Veel huishoudens zijn aan stroom niet meer dan 200 euro per jaar kwijt. En die 200 euro kun je zo verdienen door over te stappen naar een andere energieleverancier.
De vraag is of dat voor veel mensen een goede optie is.. voor een aantal zeker, maar voor veel?
Uiteindelijk moet iedereen van het gas af. Dat kun je voor je uit schuiven,maar op dit moment is het nog behoorlijk rendabel om zonnepanelen hiervoor te gebruiken ( terugverdiend in ca 7 jaar en rente op spaarrekening is nu zo laag dat sparen toch geen zin heeft ). Door dus nu al die kant op te bewegen kun je ervoor zorgen over een jaar of 7 al volledig je investering eruit te halen en de rest van de periode maak je dus rendement op die dingen. Door op termijn ( of als je dit nu al kan, meteen ) op een warmtepomp over te gaan kun je je grootste kostenpost ( gas ) ernstig reduceren of zelfs helemaal weg doen en bespaar je pas echt. Daarnaast maak je jezelf onafhankelijk van gas en dus ook nog eens toekomstbestendig.

michael.maka
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2018 09:59

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door michael.maka »

Weet dat het een late reactie is maar weet nu pas waar ik mee in zee ben gegaan. Hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben.

Groetjes

De zonnepanelen liggen nu iets meer als een jaar op het dak, lijkt mij een mooi moment om het afgelopen jaar even te beschrijven.

Allereerst wil ik iedereen afraden om in zee te gaan met zelfstroom.

Bij het plaatsen vam de panelen begon het drama. Het zou allemaal met een halve dag geregeld zijn. Helaas is dit niet gelukt, het heeft mij in totaal 5 vrije dagen gekost voordat alle problemen waren opgelost. Na een week of 2 begonnen de panelen pas een beetje stroom op te wekken.

De gemaakte afspraken werden vaak niet nagekomen door zelfstroom. Communiceren is best lastig voor zelfstroom.

Toen ik aangaf dat ik het hele contract wilde ontbinden is alles redelijk snel geregeld. Alles was meteen mogelijk haha

Na enkele weken draaide de panelen en waren de problemen dacht ik opgelost.

Een jaar later.

Volgens de verkopers van Zelfstroom zou je geld gaan verdienen met de panelen, helaas is het tegenovergestelde waar.

Ik zou volgens de offerte 15,41 per maand gaan besparen/verdienen met de zonnepanelen van Zelfstroom. 184,92 per JAAR!

Na 1 jaar heb ik natuurlijk niet 184,92 verdiend maar heb ik 180 euro moeten BIJBETALEN! Ik ben dus voor 364,92 euro opgelicht. Onder de streep 0 euro zou acceptabel zijn geen verlies en geen winst de panelen zijn immers over 10 jaar van mij.

Dit jaar hebben de zonnepanelen meer opgewekt als jaren ervoor door het mooie weer. Volgend jaar ben ik dus nog meer geld kwijt.

Contact opgenomen met zelfstroom over de gang van zaken. Deze geven aan dat de opbrengst op de offerte een indicatie is. Als het meer als 15% afwijkt van de offerte zouden we je verder kunnen helpen. Helaas is het bij jou iets minder als 15% verschil dus zoek het uit.

Waarom is er bij de "verkoop" niet duidelijk aangegeven dat het een hele ruwe schatting is?

Aangegeven dat ik het contract wil ontbinden, zoals ik al verwachte geeft zelfstroom niet thuis.

Wees gewaarschuwd, trap er niet in! Het gaat je een hoop geld kosten. Ik ben over 10 jaar gezien minimaal 3649 euro meer kwijt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

michael.maka schreef:
12 okt 2018 20:40
Contact opgenomen met zelfstroom over de gang van zaken. Deze geven aan dat de opbrengst op de offerte een indicatie is. Als het meer als 15% afwijkt van de offerte zouden we je verder kunnen helpen. Helaas is het bij jou iets minder als 15% verschil dus zoek het uit.
Dus toch geen oplichting maar een geval van de overeenkomst niet goed gelezen hebben? Ben ik nou zo naïef als ik zeg dat het mij logische lijkt dat ze geen garanties kunnen geven over de opbrengst die afhankelijk is van het weer? Waarom verwacht je trouwens dat je volgend jaar minder zon zal hebben? Ook je meerkosten verrekend met de maximale besparing is natuurlijk discutabel.

Dreigen met de overeenkomst beëindigingen is enkel effectief als de andere partij zich er niet aan houdt, maar hiervan lijkt geen sprake. Het beschuldigen van een bedrijf van oplichting is wel een misdrijf, dit is smaad/laster, geen enkel bedrijf zal hier iets feitelijk iets mee doen.

Het is vervelend dat het plaatsen niet zo soepel verliep, maar nergens in uw bericht lees ik wat de oorzaak was. Wel lees ik dat het bedrijf geen halve dag zijn personeel kwijt was maar 5 dagen, lijkt me voor de ondernemer ook niet echt fijn.

michael.maka
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2018 09:59

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door michael.maka »

Sylvester,

Jawel het blijft oplichting, hoe komt u erbij dat ik de offerte niet goed heb gelezen? Heb hem meerdere keren gelezen voordat ik akkoord ging. Er staat wat de zonnepanelen gaan opwekken!

Nee is niet naïef. Maar je verwacht van een bedrijf als zelfstroom dat ze niet van het beste uit mogen gaan. En dat doen ze wel. Er worden berekeningen gemaakt en hier hebben ze te weinig rekening gehouden met omliggende factoren.

Zoek maar op internet, de panelen hebben dut jaar meer opgewekt door de goede zomer. Volgend jaar hebben we als het goed is een minder goede zomer omdat dit 1 x in de x aanta l jaren voor komt.

Denk het niet. Er staat duidelijk dat ik 15 euro per maand ga besparen na de plaatsing, ik betaal nu 15 euro per maand bij!

Er was wel sprake van, hoe kunt u dit weten? Tijdens de plaatsing is er van alles mis gegaan, de oorzaak hiervan was een nieuw bedrijf die voor de eerste keer panelen voor zelfstroom plaatste. De eerste dag (hele dag!) Waren ze nog niet klaar met het plaatsen van de panelen plaatsen. Dit is tijdens de vervolgafspraken pas in orde gemaakt. Panelen zijn pas na een paar weken stroom gaan opwekken. Omvormer op de verkeerde plek geplaatst.

Voor de rest mag u denken wat u wilt!
Mocht u voor Zelfstroom werken, los de problemen een keer op!

riaben=1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:49

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door riaben=1 »

Zonnecollectoren?? Heb er 24stuks, 6 jaar geleden aangeschaft kosten er min of meer uit. In 2020 vervalt de saldering en daarmee is aanschaf niet meer economisch haalbaar. Daar hoor je niets over en de reacties dat er iets wordt gedaan in de belastingsfeer is dubieus en nog niets van bekend. Wel afschaven en je lekker maken met een dubieuze wortel!!


MB77
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2019 11:22

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door MB77 »

Zonnepanelen huren via Zelfstroom is een mooi concept, maar ga NIET verhuizen, want dan blijkt Zelfstroom absoluut geen flexibele partij!

Wij wilden graag gegarandeerd groene stroom en daarom een eigen zonnepaneleninstallatie op ons dak. Niet zozeer om kosten te besparen, maar wel voor het milieu en vanwege onze twijfels bij 'groene stroom' van de gevestigde energiebedrijven. Wij hadden niet zomaar grofweg 10.000 euro klaar liggen voor een eigen installatie, maar een huurbedrag van €110,- per maand was wel haalbaar. Dat je aan het eind van de huurperiode per saldo meer hebt betaald dan bij een directe aanschaf vinden we logisch en acceptabel.

Ongeveer een jaar geleden hebben wij 20 zonnepanelen door Zelfstroom laten plaatsen.
Het afsluiten van het 10-jarige huurcontract en de installatie verliepen prima. In een ochtend lag het hele systeem op ons huis en de zon scheen. Wel moesten we bijbetalen voor een afwijkende omvormer. Onze energiekosten (incl. de huurprijs van de panelen) zouden slechts €20,- per maand lager uitkomen t.o.v. onze huidige energierekening, maar dat vonden we goed genoeg. Helaas kregen we een paar maanden later een herberekening die ineens hoger uitviel dan de oude 'gewone' energierekening. Dat is jammer, maar op zich nog steeds geen probleem, want we hadden tenslotte gegarandeerd groene stroom en dat mag best wat kosten.

Nu moeten wij helaas wegens onvoorziene omstandigheden verhuizen naar een kleiner huis en de kopers van ons huidige huis willen onder geen beding het huurcontract van Zelfstroom overnemen. Zelfs niet toen we ze aanboden om €5.000,- bij te dragen in de afkoopsom. Ze hadden genoeg negatieve ervaringen met Zelfstroom op internet gelezen om een hoge energierekening van een gewone maatschappij voor lief te nemen. Het argument van Zelfstroom dat zonnepanelen positief bijdragen aan de waarde van je huis is dus niet altijd van toepassing!

Gelukkig heeft Zelfstroom een verhuisservice tegen een vergoeding van €50,- per zonnepaneel. Dat lijkt mooi, maar toen bleek dat het systeem niet één op één op ons nieuwe huis ging passen, bleek Zelfstroom niet bereid om oplossingsgericht mee te denken en waar nodig aanpassingen aan de installatie te accepteren. Zelfstroom stuurt erop aan dat wij het bestaande systeem nu in zijn geheel afkopen. De restwaarde na een jaar huren is €9.000,- en daar komen de verhuiskosten van 20 x €50,- = €1000,- nog bij. Dit kunnen wij niet ineens opbrengen, anders hadden we de zonnepanelen wel direct zelf aangeschaft i.p.v. via een huurconstructie.

Er passen 12 panelen op ons nieuwe huis en we zijn gewoon bereid het huidige huurcontract van 20 panelen door te laten lopen. Er komen dan 8 panelen werkloos in de schuur te staan waarvoor we gewoon maandelijks aan Zelfstroom blijven betalen. Zelfstroom wil ze niet terug nemen, ook niet na verrekening van een afschrijving. Dit verlies zijn we bereid te nemen, als we op ons nieuwe huis maar gewoon weer een werkend zonnesysteem hebben.

Toen kwam het volgende probleem. De 12 zonnepanelen hebben vanwege de lagere opbrengst een nieuwe omvormer nodig. Die wilden we graag aanschaffen en bij de verhuizing laten installeren. Wij willen de oude omvormer dan binnen het bestaande huurcontract gewoon doorbetalen en de nieuwe omvormer direct afrekenen. Zonder nieuwe omvormer heeft verhuizing van de panelen geen zin. Vreemd genoeg wil Zelfstroom hier niet aan meewerken.

Na wat moeizame communicatie over en weer zag Zelfstroom slechts twee opties: het huurcontract helemaal afkopen of het systeem in zijn huidige (niet werkende) vorm verhuizen. Ze willen geen aanpassingen uitvoeren, ook niet als dat gewoon op onze kosten gebeurt.

We zitten nu dus vast aan een slechts 1 jaar oude zonne-installatie met 20 panelen die we niet kunnen gebruiken, maar waarvoor we nog wel 9 jaar lang €110,- per maand moeten betalen. En na die 9 jaar is het systeem nog steeds niet ons volledige eigendom!
Dit betekent na de verhuizing een dubbele energierekening. Eén rekening van een conventionele energiemaatschappij en één nutteloze rekening van Zelfstroom, totdat we genoeg gespaard hebben om het huurcontract van de werkloze zonnepanelen af te kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een ellende. Maar een oplossing weet ik ook niet.
Ik heb er negen zes jaar geleden gekocht met subsidie voor ca € 3.200. Inmiddels de kosten eruit en min getallen op mijn afrekening. Daar heb je ook niets aan.

MB77
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2019 11:22

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door MB77 »

De oplossing is naar mijn idee heel simpel. Gewoon het huurcontract met 20 panelen voortzetten, 12 panelen op het nieuwe huis plaatsen en ons een nieuwe omvormer laten aanschaffen. Die werkloze 8 panelen vind ik misschien nog wel een keer elders een bestemming voor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geen plek op berging, garage of carport?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat stroom alleen maar goedkoper wordt de komende tien jaar door al die zonnepanelen. Overschotten Duitse zonnestroom worden nu al gratis of goedkoop gedumpt op het Nederlandse net. Als je wil besparen op je energiekosten moet je sowieso eerst beginnen met jaarlijks overstappen naar een andere energieleverancier. Scheelt circa 200 euro per jaar en is met een paar muisklikken geregeld.

MB77
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2019 11:22

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door MB77 »

Theotrucker schreef:
19 feb 2019 19:42
Geen plek op berging, garage of carport?
Geen ideale locaties wat betreft richting op de zon, oppervlakte en een erg lange kabel naar het huis. Rendement gaat zowiezo achteruit, dus een nieuwe omvormer is in alle configuraties nodig.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik vind het bedrag vrij hoog, zeker voor een dergelijk groot aantal panelen. En de prijs is ook nog eens voor glas/folie panelen, welke een aanmerkelijk kortere levensduur en sneller inzakkende opbrengst hebben dan de solarwatt panelen glas/glas in mijn offerte (die is zeg maar 450 incl btw per paneel ). En die zijn ook nog 310Wp. Langere productgarantie (duits bedrijf, hopelijk minder risico op faillisement of truucs waardaar je naar garantie kan fluiten) , minder inzakken van opbrengst.
Zou zeker eens verder rondkijken ...
leasen kost geld, verdienen ze ook aan , dus je eigen terugverdientijd is langer. En wat ga je doen wanneer de saldering wegvalt en er wellicht geen leuke alternatieve regeling voor terugkomt?
En hoe lang blijf je wonen? wij kiezen express voor glas/glas, waarin de verwachte tijd dat we blijven wonen hier is meegenomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hij hoeft niet verder te kijken, hij heeft ze helaas al. Alles lezen!

Plaats reactie