LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar bent u een ondernemer?

Lambory
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2019 20:09

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Lambory »

Ik vind het gedrag van de ondernemers Energievergelijker niet kunnen. Helaas is mijn vrouw er deze keer ingetrapt en nee zij is niet naïef. Er wordt van alles beloofd, in dit geval een 600 euro lagere energierekening. Alles zou bij het oude blijven, alleen zouden de tarieven omlaag gaan. Niet dus. Je krijgt een contract voor 5 jaar aangesmeerd bij Essent (deze naam wordt nooit genoemd) waarbij we uiteindelijk 400 euro duurder mee uit zijn. Terugbellen heeft geen zin want ze nemen niet meer op. En als je ze dan een keer per ongeluk aan de lijn krijgt hebben ze overal een ingestudeerd antwoord op: Nee, het Bel-me-niet register geldt niet voor bedrijven meneer. Die verlaging hebben we nooit beloofd. En alles staat toch op band? Daar is in geknipt dat is duidelijk. Het verbaast me dat er anno 2019 nog bedrijven zijn als Essent die met dit soort malafide organisaties in zee willen gaan of is de redenering als wij het niet doen gaan ze naar de concurrent. Daarnaast snap ik niet dat hier niet tegen opgetreden kan worden. Radar help aub!

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@lambiry

U schrijft dat uw vrouw niet naief is, maar jammer genoeg gelooft zij wel dat de energierekening € 600 lager kan zijn door simpelweg ja te zeggen. Maar bent u een ondernemer? En hebt u een klacht ingediend bij Essent?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen het laatste stuk word opgenomen, niet de beloftes van €600,- in het begin...
gewoon tijdens de Ja, Ja, ja opname even dit herhalen dat je Ja zegt tegen de €600,- en ze worden boos en alles moet opnieuw...

En dat doe ik , telkens geen Ja maar... alleen als ik die €600,- korting krijg en zij hangen dan boos op!
Zo pak je de oplichters terug die dingen beloven die nooit kunnen.
Bij €600,- zou ik dus 5 jaren lang veel geld terug krijgen en niets betalen... maar als zij boos worden en ophangen.....
Hopelijk kom ik ooit op de zwarte lijst door niet de vraag te beantwoorden met JA maar iets anders te zeggen en aan te vullen...

Lambory
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2019 20:09

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Lambory »

Lady1234 schreef:
30 jan 2019 14:15
@lambiry

U schrijft dat uw vrouw niet naief is, maar jammer genoeg gelooft zij wel dat de energierekening € 600 lager kan zijn door simpelweg ja te zeggen. Maar bent u een ondernemer? En hebt u een klacht ingediend bij Essent?
Nee, Lady 1234, zo simpel gaat het dus niet. Je krijgt een heel verhaal over speciale tarieven voor kleine ondernemers, veranderende tarieven en zelfs het belastingstelsel wordt er bij gehaald. En ja je gewoon op kunt hangen, maar er is ook nog zoiets als fatsoen door mensen uit te laten praten (onterecht) en inderdaad de gedachte dat er wel eens iets van waar zou kunnen zijn.

Ik ben inderdaad de ondernemer en dat is waarschijnlijk ook mijn redding, want mijn vrouw - die op band staat - is niet beslissingsbevoegd in mijn onderneming en dat is de enige manier om dit aan te vechten. Dat gaat helaas niet over rozen, want als er iets teruggedraaid moet worden geeft niemand thuis natuurlijk.

Op enige coulance van Essent hoef je ook niet te rekenen: U weet toch dat zakelijke overeenkomsten niet teruggedraaid kunnen worden? Slechte ervaringen met de Ondernemers Energievergelijker? Ach meneer, als mensen tevreden zijn zetten ze geen ervaring op internet. En hebben ze gelogen? Heeft u dat misschien op band staan? Nee natuurlijk niet. Ze nemen precies op wat ze zelf nodig hebben.

Het ergste vind ik nog voor zo'n bedrijf als Ondernemers Energievergelijker te moeten werken. Als systematisch mensen oplichten je baan is dan ben je toch wel heel ver gezonken.

bennie2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:34

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door bennie2017 »

In september 2018 ben ik ook gebeld door de onafhankelijke energievergelijker. Een pittige dame aan de telefoon. Was veel goedkoper om een zakelijk contract van Eneco aan te gaan. Achteraf blijkt dus dat we 100 euro meer betalen per maand. En inderdaad, ook geen bedenktijd.
Vandaag Nuon gebeld waar we eerst klant waren. Na anderhalf uur aan de telefoon gezeten te hebben, hebben ze mij aangeboden om het contract terug te nemen. Met dezelfde vasteklantkorting van 25% en ze nemen de boete van ons over!
Wat een geluk hebben wij. Ik neem nooit geen telefoon meer aan als ik het niet vertrouw. Of ik leg gelijk neer als ik hoor dat het zo'n callcenter is.
Nuon verdient wat mij betreft de warme douche!!!

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Frankhof »

Over deze praktijken van telefonische verkoop van energiecontracten is al een paar keer een item geweest op TV. Ik weet zo niet of dit ook bij Radar is geweest, maar in ieder geval wel bij Kassa: energiecontracten via telefonische verkoop vaak ongeldig. Het komt erop neer dat als je op deze manier een contract hebt afgesloten dat dit vaak niet volgens de regels is gebeurd en dat je er daarom onderuit kunt.

LarsLemmens1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:21

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door LarsLemmens1986 »

Beste "ondernemers".

de reeds genoemde contracten zijn geen oplichting vanuit de leverancier. Dit ligt echt aan de Telefonische verkoper. Let heel goed op... wanneer er papieren gestuurd worden, zitten jullie al aan contracten vast wanneer jullie de aanbieding openen.

hiervoor KAN een Heran procedure worden opgezet. Kans dat die in behandeling genomen word is 33%. van die 33% heb je 10% kans dat je hem wint, tenzij je precies weet bij welke mensen je hem moet indienen. Bij een standaard klantenservice zal er veelal bot gevangen worden.

Mochten er mensen willen informeren over de mogelijkheden. Stuur me maar even een PM.

voor de goede orde... Ik ben een Colporteur. Al 12 jaar en ik kan mezelf voor elke verkoop recht in de ogen aankijken. Ik heb een hekel aan malafide etters. Zij maken namelijk het werk waar ik zo van geniet kapot. Ik zal jullie vrijblijvend helpen zonder commercieel doel. Waarom? 1 omdat het kan, 2 omdat ik wil bewijzen dat we echt niet allemaal hetzelfde zijn.

En een klein lichtpuntje. Energiemaatschappijen en de ACM hebben geluisterd naar jullie klachten. tegenwoordig geld er op al deze contracten 2 weken bedenktijd ;)

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door bert888 »

Vandaag ook gebelt door gaslichtvergelijkers.
Een bijdehand ventje met een grote mond probeerde mij ff in een hoek te drijven.
Hij begon onzin te verkopen en toen heb ik opgehangen.
Waarom mogen dit soort oplichters nog bestaan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er niemand op reageert verdwijnen ze vanzelf. Hij werkt voor zijn poen, jouw bonus.

Frank C
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2020 09:07

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door Frank C »

Hallo,

Vandaag ben ik ook gebeld; gladde verkoper die me (helaas) goed te pakken had en dus ook de nodige informatie uit me wist te halen. Achteraf kan ik mezelf wel voor de kop slaan; waarom trap je daarin!!? Nadat alles klaar was, zouden we samen het eea nog controleren, waardoor ik een "offerte" via SMS en mail ontving met een andere Energie Leverancier dan wat ik nu heb.
Toen (pas) werd ik achterdochtig en ben ik tijdens het gesprek gaan googlen en kwam ik bij deze forum uit.
De link in de SMS en mail heb ik niet geopend en heb op het einde van het gesprek dat ik nu geen besluit wilde maken over deze "wijziging".
Mijn vraag aan jullie: heb ik nu een contract afgesloten op basis van alleen het telefoongesprek? Of is het openen van de link in de SMS en mail cruciaal in dit geheel? En wat te doen met de informatie die ze nu van me hebben?

Nogmaals, als ik deze forum lees, schaam ik me ontzettend voor dat ik me zo heb mee laten gaan; hopelijk is er geen contract afgesloten..
Ik ga morgen nog eens mijn huidige en mogelijke "nieuwe" energie leverancier bellen om te kijken hoe de vlag contractueel er uit ziet.

Gr, Frank

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met 'De onafhankelijke energievergelijker'

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit soort cowboys smeren je direct een contract aan, melden je aan bij de nieuwe leverancier en incasseren hun bonus. Die bonus kun je beter zelf pakken via de verschillende energievergelijkingssites. Uw geluk: bij telefonische colportage geldt een bedenktijd. Stuur ze een brief dat je afziet van het contract en meldt dit bij je huidige leverancier.
Als er nog een keer een belt: telefoon meteen op de haak gooien.

Gesloten