LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ESSENT!! echt niet!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sedap43
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2010 22:23

ESSENT!! echt niet!!!

Ongelezen bericht door Sedap43 »

Na vaak gebeld te zijn door Essent heeft mijn partner toegestaan dat wij over zouden gaan van NUON naar ESSENT.

Toen ik s’avonds thuis kwam heeft hij dat met mij besproken en hebben wij samen besloten om het toch niet te doen. Ik zij hem dat we op de bevestiging zouden wachten en dan zouden melden dat we het niet wilde en er verder van af zouden zien. Het wachten doe ik juist om alvast een klantennummer te hebben zodat men weet waar het over gaat en om wie.

Toen er eindelijk een brief kwam, bleek dat we al zeker 14 dagen te laat waren met het stopzetten van het contract en dat we er eigenlijk aan vast zouden zitten, waren het niet dat ik erg volhoudend ben en regelmatig gebeld heb om er alsnog voor te zorgen dat het niet door zou gaan.

Op een gegeven moment werd ons dan ook beloofd, dat ESSENT contact op zou nemen met NUON om het geheel ongedaan te maken.

Tot vandaag. Vandaag kregen we de brief dat we per 02 juli 2010 klant bij ESSENT zijn. En dus zitten we aan een contract vast waar we niet aan vast willen zitten.

Morgen ochtend ga ik maar weer bellen en kijk ik of ze daar gehoorproblemen hebben of het gewoon weg niet begrijpen .

Meer volgt.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: ESSENT!! echt niet!!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Toen er eindelijk een brief kwam, bleek dat we al zeker 14 dagen te laat waren met het stopzetten van het contract en dat we er eigenlijk aan vast zouden zitten, waren het niet dat ik erg volhoudend ben en regelmatig gebeld heb om er alsnog voor te zorgen dat het niet door zou gaan.
dit staat op consuwijzer :
U gaat in op het telefonische aanbod, maar het energiebedrijf informeert u niet over de wettelijke bedenktermijn
Als het energiebedrijf u niet informeert, wordt de wettelijke bedenktermijn verlengd tot drie maanden. Deze bedenktermijn gaat in op het moment dat u de overeenkomst sluit (tijdens het telefoongesprek). In plaats van zeven werkdagen kunt u dan binnen drie maanden besluiten dat u de energie toch niet wilt kopen.

Voorbeeldbrief - Ontbinding telefonisch gesloten overeenkomst wegens het niet juist informeren over de bedenktermijn
Moraal van dit verhaal : gelijk opzeggen en niet verder wachten op info.
Sterker nog de energiemaatschappijen wachten met versturen van de info tot de bedenktijd verstreken is

Sedap43
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2010 22:23

Re: ESSENT!! echt niet!!!

Ongelezen bericht door Sedap43 »

Hartelijk bedankt voor deze informatie

Morgen zal ik gelijk telefonisch contact met ze opnemen en hen dit vertellen.
De brief had ik al gedownload en ingevuld , deze is inmiddels op de post .. :)

Gesloten