LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en betalings regelingen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vonkielicious
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2010 14:43

Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door vonkielicious »

Weet iemand hier sinds wanneer je geen betalingsregeling meer kunt regelen bij essent?

Zat vanmiddag alweer aan de telefoon met essent, na een gesprek op 23 maart over een achterstand.
toen werdt mij doodleuk vertelt dat ik moest afwachten tot de rekening verlopen was, dat ik dan een betalingsregeling kon treffen voor deze periode.

nu vandaag gebeld,

blijk ik gewagt te hebben op een dood vogeltje.
er kan geen betalingsregeling worden getroffen!
eerst wel dan niet, wat willen ze nu?

het enige wat ik weet is dat ik kan gaan wachten op een deurwaarde vanwege dit waar ik dus wel een betalingsregeling kan treffen.

kan dit zomaar, mag dit?

ik weet het allemaal niet meer maar ondertussen zit je wel met 2 a 3 maal de hoogte van de daatwerkelijke rekening :x

groetjes....

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Je geeft niet aan over welke rekening het gaat. De jaarafrekening of een maandelijkse voorschotrekening. Ik meen uit je laatste regel waarin staat "zit je met een 2 a 3 maal hoge rekening" af te leiden dat het op een mnd. voorschot gaat. Hierover is, zover mij bekend is uit het verleden, geen betalingsregeling mogelijk. Alleen wordt wel nog eens een regeling getroffen voor een hoge jaarafrekening en dan ook nog eens over een te overziene tijdsduur. Let goed op met betalen, want als je geen betalingskenmerk aangeeft bij andere betalingen wordt telkens de laatste open nota afgeboekt en krijg je telkens over de latere nieuwe nota's aanmaningen met incasso kosten of dergelijke.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste vonkielicious,

In uw bericht van 31 maart op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over het treffen van een betalingsregeling.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

TOETS
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2010 17:41

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door TOETS »

De Energiemarkt wordt meer een fraudenetwerk: Essent, Nuon & Infrax heb ik om
de fraude carrousel voor de strafrechter gedaagd.
Bij Essent was het arrest; STRAFKLACHTEN indienen is niet weggelegd voor u als burger en u gaat nu aan Essent AFPERSER een beoning van "3ooo€ BETALEN!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door JtC »

Toets, licht eens toe: welke fraude wordt er door Essent gepleegd en wat is er afpersing? We willen natuurlijk wel even heldere uitleg hierover hebben...

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Poets
De Energiemarkt wordt meer een fraudenetwerk: Essent, Nuon & Infrax heb ik om
de fraude carrousel voor de strafrechter gedaagd.
Bij Essent was het arrest; STRAFKLACHTEN indienen is niet weggelegd voor u als burger en u gaat nu aan Essent AFPERSER een beoning van "3ooo€ BETALEN!
Wat is dit een voor een waardeloze bijdrage.

Je bent 1 dag te laat met het posten van je 1 april grap

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door JtC »

8) :lol:

TOETS
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2010 17:41

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door TOETS »

Essent gaf mij een drop omwille dat ik hun energierekening die niet bij mij werd geleverd niet wou betalen.
Hierop springt de netbeheerder me bij te leveren aan 33%/kWh meerprijs.
Ik neem Nuon en deze wordt geweerd door Infrax net alleenheerser die stelt éérst Esent betalen en mij Infrax.
Nuon annuleerde het contract.
Hierop komt de Ombudsdienst tussen en Ecopower mijn nieuwe leverancier moet wachten want plots mag Nuon leveren maar verbreekt meteen het contract met verbrekingsvergoeding enz boete etc..
essent stapt naar de rechter en ik naar de strarechter weghens afpersing en de eerste rechter zegt OK u moet niet betalen en mij strafrechter zegt u moet Essent belonezn met 3OOO€ omdat het klagen bij mij strafrechter niet is weggelelgd voor u als burger?.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Essent gaf mij een drop omwille dat ik hun energierekening die niet bij mij werd geleverd niet wou betalen.
Hierop springt de netbeheerder me bij te leveren aan 33%/kWh meerprijs.
Ik neem Nuon en deze wordt geweerd door Infrax net alleenheerser die stelt éérst Esent betalen en mij Infrax.
Nuon annuleerde het contract.
Hierop komt de Ombudsdienst tussen en Ecopower mijn nieuwe leverancier moet wachten want plots mag Nuon leveren maar verbreekt meteen het contract met verbrekingsvergoeding enz boete etc..
essent stapt naar de rechter en ik naar de strarechter weghens afpersing en de eerste rechter zegt OK u moet niet betalen en mij strafrechter zegt u moet Essent belonezn met 3OOO€ omdat het klagen bij mij strafrechter niet is weggelelgd voor u als burger?.
Hoe lang ga je nog door met de onbegrijpelijke postings... :mrgreen:
Als je iets wil vertellen doe het dan op een manier dat anderen het kunnen begrijpen

slimmere
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2010 14:35

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door slimmere »

Ik vind dit best een duidelijke posting van Toets. Ik begrijp het wel maar snap het niet.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

kan wel merken dat jij de slimmere bent dan.... :mrgreen:

ChaWe
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:30

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door ChaWe »

vonkielicious schreef:Weet iemand hier sinds wanneer je geen betalingsregeling meer kunt regelen bij essent?

Zat vanmiddag alweer aan de telefoon met essent, na een gesprek op 23 maart over een achterstand.
toen werdt mij doodleuk vertelt dat ik moest afwachten tot de rekening verlopen was, dat ik dan een betalingsregeling kon treffen voor deze periode.

nu vandaag gebeld,

blijk ik gewagt te hebben op een dood vogeltje.
er kan geen betalingsregeling worden getroffen!
eerst wel dan niet, wat willen ze nu?

het enige wat ik weet is dat ik kan gaan wachten op een deurwaarde vanwege dit waar ik dus wel een betalingsregeling kan treffen.

kan dit zomaar, mag dit?

ik weet het allemaal niet meer maar ondertussen zit je wel met 2 a 3 maal de hoogte van de daatwerkelijke rekening :x

groetjes....
Waarom is het dan niet mogelijk om bij Essent zelf een betalingsregeling te treffen?

Wij hebben dit destijds wel kunnen doen, al hoewel ze het toen geen betalings regeling noemde, maar een uitstel van betaling, we kregen 2 maand uitstel. Voor dat dit overigens goed gekeurd werd hebben ze eerst onze betalingshistorie bekeken en omdat dit altijd goed was verlopen was het geen probleem.
Weet niet hoe hoog het bedrag is, maar bij ons ging het niet om een heel hoog bedrag(80 euro).

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door JtC »

Het is niet duidelijk of het om een maandbedrag gaat of een bijbetaling op de afrekening.

TOETS
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2010 17:41

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door TOETS »

Energie Mega Fraude netwerk carrousel werd voor de Onderzoeksrechter ingeleid,
hierin is de Netalleenheerser (politiek & monopolie) de hoofdschuldige.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door tsja.. »

TOETS schreef:Energie Mega Fraude netwerk carrousel werd voor de Onderzoeksrechter ingeleid,
hierin is de Netalleenheerser (politiek & monopolie) de hoofdschuldige.
ik zou eens informeren of er nog ergens een plekje vrij is in een gesloten inrichting..je begint akelig veel op Don Quichotte te lijken...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door jor »

tsja.. schreef: ik zou eens informeren of er nog ergens een plekje vrij is in een gesloten inrichting..je begint akelig veel op Don Quichotte te lijken...
tsja toch! Wat onaardig. Maar wel een beetje waar gezien de overige stukjes van TOETS op het forum :mrgreen:

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door gtp »

En niet alleen op dit forum, onduidelijk en warrig.

mrdude1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2009 21:34

Re: Essent en betalings regelingen

Ongelezen bericht door mrdude1983 »

In het verleden was het zo dat er geen regelingen te treffen waren over voorschotten (wel uitstel van betaling). Dit is medio dit jaar veranderd. Ook voorschotten maken nu deel uit van mogelijkheid om een betalingsregeling voor te treffen. Wel moet daarbij vermeld worden dat u slechts 1x per jaar een regeling kunt treffen

Gesloten