LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent opzegvergoeding

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mwo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2016 10:21

Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door mwo »

Sinds 2009 ben ik klant van Essent. Ik heb mijn woning verkocht en trek in op een adres waar al een contract van Essent is afgesloten. Essent wilt mij 250 euro opzegboete laten betalen.

Kan ik hier nog iets mee?

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Heeft u een nieuw contract tussendoor afgesloten? De meeste contracten lopen 1, 3 of 5 jaar. Daarna mag het stilzwijgend omgezet worden in een contract voor onbepaalde tijd, in dat geval zou u geen opzegboete moeten krijgen. De opzegboete voor gas en licht is maximaal 125 euro per product. Dat is als uw contract nog langer zou lopen dan 2,5 jaar. Bent u dit al na gelopen?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door angel1978 »

mwo schreef:Sinds 2009 ben ik klant van Essent. Ik heb mijn woning verkocht en trek in op een adres waar al een contract van Essent is afgesloten. Essent wilt mij 250 euro opzegboete laten betalen.

Kan ik hier nog iets mee?
Als deze opzegboete volgens de regels is, dan houdt het op.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Het maakt niet uit of je al sinds 2009 klant bent bij Essent. Je krijgt alleen een opzegboete als je binnen een contractsperiode opzegt. Dus, je moet achterhalen tot wanneer je contract loopt. Wanneer heb je voor het laatst je contract gewijzigd? Tot wanneer loopt je contract? Dit kun je makkelijk uitzoeken.

mwo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2016 10:21

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door mwo »

Ik heb vorig jaar een mail gekregen dat ik opnieuw mijn tarieven kon vastzetten. Ik heb dat gedaan maar heb mij daarbij niet gerealiseerd, (en ik kan mij ook niet herinneren dat dit er bij stond) dat ik een volledig nieuw contract aanging.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Grote kans dat u vorig jaar een nieuw, ik neem dan maar aan 5 jarig contract, aangegaan bent en hebben zij het recht de opzegboete in rekening te brengen, behalve als u in de nieuwe woning geen mogelijkheid heeft tot bijvoorbeeld een gas aansluiting, zoals bij stadsverwarming. Dan mogen ze alleen de opzeg doen voor één product (de stroom dus)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door tijger1 »


tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door tijger1 »

Hebt u wel doorgegeven dat op dat nieuwe adres door Essent geleverd wordt? Lijkt me dat ze dan wel coulance toepassen. Of misschien heeft dat adres een kortre looptijd dus met minder boete. Dan dat maar opzeggen en het uwe laten verhuizen.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Ze raken een contract kwijt dus logisch dat ze e opzeg boete kunnen rekenen. Misschien kan je nog pleiten voor een nieuw 5 jarig contract voor de nieuwe woning. Of wat Tijgertje zegt, kijken wat de looptijd bij die ander is en die opzeggen als die maar (bijvoorbeeld) 50 euro per product is.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste mwo,

Zoals ik het begrijp uit jouw verhaal ben je gaan samenwonen met een Essent-klant en hierdoor hebben wij een boete bij jou in rekening gebracht. Ik wil dit graag voor je nakijken. Wil je een email sturen aan [email protected] met daarin de postcode en het huisnummer van je oude adres, de postcode en het huisnummer van het nieuwe adres, een kopie van jouw vraag hier en ter controle je geboortedatum. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door h@rm@n »

mwo schreef:Sinds 2009 ben ik klant van Essent. Ik heb mijn woning verkocht en trek in op een adres waar al een contract van Essent is afgesloten. Essent wilt mij 250 euro opzegboete laten betalen.

Kan ik hier nog iets mee?
Naar mijn bescheiden mening wel.
Als je verhuisd naar een nieuw adres neem je het bestaande contract mee over naar het nieuwe adres. Dus meldt je daar aan als nieuwe verbruiker en laat de huidige verbruiker (waarmee je gaat samenwonen) zich afmelden, tenzij daar nu ook een meer jarig contract is. Want dan is het lood om oud ijzer :-)
Succes.

Hanneke W
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2016 17:00

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door Hanneke W »

Ook ik heb te maken met een opzegvergoeding bij verhuizing.
Ik trek bij mijn vriend in die woont in een groot appartementencomplex met huurappartementen. De levering van gas, water, stroom, TV en internet vindt centraal plaats en zit bij de huur in. Zo kunnen we alleen TV en internet bij ZIGGO afnemen.
Ik kan dus mijn contract van gas en stroom niet meenemen naar mijn nieuwe adres. Ook mijn TV en internet van Telfort kan ik niet meenemen. Waar Telfort een goede service biedt: de laatste 2 maanden van mijn contract hoef ik niet te betalen, houdt Essent mij aan de opzegvergoeding.
Ik snap dat dit soort organisaties niet zitten te wachten op klanten die continu overstappen en dat zij daar een vergoeding voor vragen. Maar ik kan niet anders dan opzeggen. Ik vind het dan ook een zeer slechte service van Essent dat zij mij aan de opzegvergoeding houden.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Essent opzegvergoeding

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar dat bij uw vriend intrekken zal toch niet op de een of andere dag zijn? Dus daar had u bij het aangaan of verlengen van uw contract rekening mee kunnen houden. Na afloop van ern contract wordt dat omgezet in een voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand.

Gesloten