LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
juliet

Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door juliet »

EVOLTA IS NU OXXIO, MENSEN TRAP ER DUS NIET IN, HET ZIJN EN BLIJVEN BANDIETEN

LEES HET BERICHT VAN GERRITJE

oxxio?

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door oxxio? »

om het geheel aan te vullen.

energiebedrijf.com , durion en evolta zijn oxxio geworden.

volgens toezichthouder dte mag durion zich niet zo noemen

zie www.technalia.nl

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

het is weer lekker bedrijven betalen niets voor de klantenservice en wij als consumenten moeten 15 eurocent per minuut betalen.

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door OMA »

Durion is nu al zeer bekend bij vele mensen door hun "gewiekste" praktijken dus maar even je naam veranderen in Oxxio :evil: en er vooral niet bijzetten voorheen Durion.Dat zegt al genoeg.
De energiewaakhond heeft eerder aangegeven dat Oxxio nog niet over een leveringsvergunning beschikt en dat het bedrijf zich ten onrechte als een nieuwe energieleverancier heeft gepresenteerd
Dus mensen pas op voor Oxxio!!!!!!!

:!: :!: :!:

racat

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door racat »

Energiebedrijf.com wordt Oxxio
UTRECHT - 05/04/05 - (Novum/Betten) - Energiebedrijf.com, de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland, heeft haar naam gewijzigd in Oxxio. De naamsverandering past volgens het bedrijf binnen de ambitieuze groeiplannen van de organisatie.

Oxxio wil klanten op een transparante manier zo goedkoop mogelijk energie leveren. Voorts is de onderneming van plan op termijn haar activiteiten onder de nieuwe naam uit te breiden naar het buitenland.

Overigens streeft Energiebedrijf.com naar een beursnotering in de loop van 2005, zo werd afgelopen november duidelijk. 'Onder de voorwaarden dat de marktomstandigheden het toelaten, streeft Energiebedrijf.com er naar om in de loop van 2005 te worden toegelaten tot notering op Euronext Amsterdam', aldus het bedrijf destijds in een persbericht.


© Tiscali/Novum

Dit is wat ik van de site afhaalde jaja ze kunnen me wat ik ben nu na een jaar af van Evolta of hoe ze ook nu heten af en wacht met smacht op mijn eindafrekening

juliet bouts

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door juliet bouts »

Energiebedrijf.com heet voortaan Oxxio


AMSTERDAM (Dow Jones) - Energieleverancier Energiebedrijf.com gaat met ingang van vandaag verder onder de naam Oxxio. Vorige maand werd al gemeld dat het bedrijf de naam Oxxio zou aannemen.
De naamsverandering is volgens het bedrijf nodig vanwege het plan om op termijn de activiteiten uit te breiden naar het buitenland en het bedrijf duidelijker te positioneren. Oxxio had eind 2004 500.000 aansluitingen in Nederland en is volgens eigen zeggen de grootste onafhankelijke energieleverancier op de Nederlandse markt.
Volgens Erik de Heus, CEO van Oxxio, speelde het bedrijf al langer met het idee om de naam te veranderen. "Dit doen we nu door de verschillende merknamen onder één noemer te plaatsen. Bovendien zullen op deze manier de krachten van onze dochterondernemingen worden samengevoegd voor optimale synergie", aldus De Heus.
In het afgelopen anderhalf jaar nam het energiebedrijf energieleveranciers Durion en Evolta over.


RADAR WAT MOETEN WE NA JULLIE UITZENDING ZITTEN DE CONSUMENTEN NOG STEEDS OPGESCHEEPT MET DEZE BOEF!

GEEF ONS ADVIES WAAR WE ONS GELIJK KUNNEN KRIJGEN!

HEB ABONNEMENT DAT BEGON OP 14 -4-2003 OPGEZEGD, IN DE VERONDERSTELLING DAT HET ZOU AFLOPEN PER 15-4-2005,
MAAR HELAAS HET LOOPT DOOR TOT 14 - 8- 2005.

DE MAANDEN ( 3 MAANDEN )DAT ZE PROBLEMEN HADDEN MET XY ENERGY ( faillissement ) TELLEN KENNELIJK NIET MEE, dus kennelijk ging mijn abonnement opnieuw in nadat hun problemen waren opgelost.

KAN DIT ZOMAAR???

mvh

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door mvh »

kan dit zomaar..ons 3 maanden langer lid te laten zijn!

ik heb het op gezegd per brief op 11 maart dat ik niet meer via evolta energie wil per 1 mei.. ( einde jaar ) en krijg een brief zij de energiestop zetten per 18 augustus!!! WHY??

en als je daar niet mee accoord gaat.. moet je nog eens 50 euro betalen..
en hoelang moeten we nog wachten op een jaarafrekening..

radar reageer!!!!!

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

mvh,
Als je denkt geld terug te krijgen van deze jongens, raad ik je aan om de laatste termijn(en) niet te voldoen
Als je tenminste achterloopt met de uitbetaling van de jaarrekeningen!
Tegen die tijd dat er reaktie komt ben je er al vanaf, en kun je de eindafrekening verrekenen met je termijnbedragen.
Ik deed dit ook, is prima bevallen, ik betaal liever 50 euro bij, dan dat ik 25 euro tegoed heb, maar niet krijg!!
Kijk op mijn site waar ik de correspondentie van een jaar heb opgezet.
http://www.dse.nl/~lammert
het kopje "lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

boompje

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door boompje »

:roll: Leuk te horen dat ze alleen van naam veranderen en niet van service.
:mrgreen: Ook zal de nota wel niet veranderen. :oops: :evil:

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door magda »

Ook van deze kant een waarschuwing. Pas op, Oxxio is weer druk doende klanten te werven. Inmiddels al gebeld en de man gevraagd, waarom hij zich niet bedient van zijn oorspronkelijke naam. Daar had hij geen antwoord op en dus hoorn er op.

M

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

Zit helaas ook in deze ellende, ben in jan. 2003 klant geworden en ook nog nooit afrekening mogen ontvangen. Mijn verhaal is ongeveer het zelfde als dat van Lammert.

Ook ik ben volgens hun pas in aug 2003 klant geworden, dus na einde faill. en dat klopt gewoon niet. Adm. van jan 2003 hebben ze niet meer, en volgens hun was ik toen geen klant. Heb verdorie bewijzen dat ik een contract heb en er zijn ook voorschotten geincasseerd.

Kunnen we hier niet zijn allen 1 grote zaak van maken?

gefrusteerde klant

Marc S

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Marc S »

Na ruim een jaar wachten heb ik uiteindelijk na minimaal 25 e-mailtjes en ettelijke telefoontjes mijn eindafrekening mogen ontvangen.

Mijn voordeel na 1 jaar Euro 1,89 t.o.v. Essent !? Als ik al mijn uren moet tellen en de kosten van de telefoon ( Evolta servicelijn??!! a 0,15/ min) dan zou ik slechts 12,4 minuten de tijd krijgen om duidelijkheid van Evolta te krijgen.

Ik daag iedereen van Evolta, Oxxio of hoe je het dan ook mag noemen uit om eens binnen deze tijd duidelijkheid te krijgen.

Al met al schandalige energieleverancier, die alles behalve klantvriendelijk is.

Nooit overstappen naar deze oplichters !!!!!!!!!!!!!!!

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Veelbetekenend!!
Consumenten klagen massaal over hun energiebedrijf, zo blijkt uit het jaarverslag 2004 van Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Afgelopen jaar kreeg de geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven 1960 klachten voorgelegd, een stijging van liefst 63 procent.
Het helpt mensen!
Je ziet dat er meer druk op de ketel komt als je de zaak meldt bij de geschillencommissie.
En je hebt bij Oxxio-Durion-Evolta-Energiebedrijf.com helemaal een goede kans want met een zodanig slechte administratie zullen ze straks elk jaar van naam moeten wijzigen!!

T.Stolker

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door T.Stolker »

Ook ik zit al vanaf september 2004 te wachten op terugbetaling en eindafrekeing van Durion. Heb diverse emails, brieven en telefoontjes eraan besteed.
Vanmorgen weer gebeld. Alles staat klaar om verzonden en terugbetaald te worden.
Ik ben benieuwd. Groet T.S.[/i]

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

inmiddels ook benaderd door oxxio, helaas wist ik toen nog niet dat ze eerst o.a. durion waren (anders had ik er sowieso al niet mee in zee gegaan) Maar goed aanbod klonk best aantrekkelijk. Hoewel aanbod, eigenlijk vertellen ze niets en zit je uiteindelijk met een contract opgescheept dat je gelukkig binnen 7 dagen kunt annuleren (we moeten er maar van uit gaan dat dat goed gaat)

Tijdens dat telefonische gesprek nadrukkelijk NIET mijn rekeningnummer gegeven (doe ik nooit en nu dus ok niet) wat schetst mijn verbazing dat mijn rekeningnummer wel in het contract stond. Direct gebeld om de boel te annuleren en om te vragen hoe ze aan mijn rekeningnumer komen. Meneer zegt dat ze dat alleen van mij persoonlijk kunnen krijgen. Uitgelegd dat ik het dus NIET gegeven heb en daar wordt vervolgens op gereageerd alsof ik achterlijk bent. ,,Nou mevrouw dat zult u dan wel vergeten zijn dat u dat heeft doorgegeven'' Maar goed erg vreemde gang van zaken en ik hoop maar dat het met mij annulering allemaal goed gaat.

Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben (het moet nog niet zo moeilijk zijn om aan een rekeningnumer te komen, of spreekt die mijnheer de waarheid).

Mijn advies in ieder geval ga NIET met OXXIO in zee. Het is daar nog steeds een grote puinhoop.

Mirjam de Swart

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door magda »

Ik had toch gewaarschuwd in deze thread.

M

pieter-frank
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2005 11:38

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pieter-frank »

Ik ben ook al weer een aantal keer door OXXIO gebeld. De eerste vraag is of ik 8,38% korting op mijn stroom wil. Dit blijkt echter een lokkertje te zijn dat ze (tot nu toe) niet waar hebben kunnen maken. Ik heb een Excelsheet gemaakt waar ik de tarieven van mijn huidige leverancier (Eneco) kan vergelijken met een andere leverancier, in dit geval OXXIO. Door mijn jaarverbruik (kwh) in te voeren zie ik precies op jaarbasis wat ik aan Eneco moet betalen, en wat ik aan OXXIO moet betalen. En wat blijkt: OXXIO belooft 8,38% korting, maar in mijn berekening zijn ze 0.22% duurder dan Eneco. Toen ik dat helder probeerde te krijgen (laat me die berekening maar eens zien waar jullie op 8,38% uitkomen) begon men te stuntelen. Uiteindelijk werd beloofd mij over een half uur terug te bellen. En, u voelt het al, geen enkele reactie meer.

Mijn tip: zorg dat u de huidige tarieven van uw leverancier paraat heb, en reken als het kan direct door tijdens uw telefoongesprek. Klopt het niet, doorvragen! Het is me al eens gebeurd dat ik twee keer ben doorgeschakeld omdat ze er telkens niet uitkwamen (Durion).
Mijn excel file (als voorbeeld) is de vinden op http://www.vanboven.org/vergelijkenergie.xls

(Ik hoor het uiteraard graag als iemand wel op die korting uit komt.)

Succes :wink: ,
PF

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Pieter-Frank,

Hartstikke leuk die vergelijkingssheet. Ik heb alleen 1 maar.

Ik zie niks staan. Het kan natuurlijk ook aan mijn excel liggen.

Maar toch bedankt, vooral vooe de moeite die je tot nu toe hebt genomen.

pieter-frank
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2005 11:38

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pieter-frank »

Je had gelijk, er was iets mis gegaan, nu moet het wel lukken.
Pieter-Frank

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

bedankt voor de sheet, had een soortgelijke maar deze is wel leuker met zijn kleurtjes :D

Gesloten