LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nathalie66
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:35

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Nathalie66 »

Dat begrijp wel maar mijn gasverbruik is, voor een 1 persoon huishouden met half vrij staand juist erg aan de lage kant. Ik gebruik gas voor de CV en voor het koken.
Gelukkig is met het gas niets aan de hand, veel huishoudens hebben juist relatief een hoger gasverbruik dan een elektriciteitsverbruik. (de vloerverwarming is op elektriciteit maar die werkt op de tijdklok)
Ik ben heel blij met het rapport en de ondernomen actie van de Nuon.

dagmar01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2014 18:21

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door dagmar01 »

Wij wonen sinds 12 december 2011 in Almere poort . De stadsverwrming is op 16 december aangesloten en in juli kregen we al een navordring omdat ons verbruik veel hoger lag dan de geadviseerde 40 Gj. Over geheel 2012 een verbruik van 78 Gj.
over 2013 50 Gj. In feb. een houtkachel laten plaatsen. De woning is hoogwaardig geisoleerd. Als bouwkundige en thermografisch deskundige kan ik met metingen aantonen dat de woning voldoet aan hoge isolatie eisen. Met een thermografische camera is het huis beoordeeld op zijn warmte verlies.
Toch blijft het mij verbazen dat we net als alle buren om ons heen een hoog verbruik hebben. Bij ons staat de thermostaat overdag nooit hoger dan 18 en en vanaf 17.00 tot 22.00 uur op 21.
Ik monitor deze winterperiode alles wat ik maar kan monitoren en probeer dat als oud bouwkundige van VEH, gepubliceerd te krijgen in het blad.
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik deze graag.
Dirk

Akeem
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015 02:23

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Akeem »

Sinds september 2010 woonachtig in Almere Poort. Verzoek aan Nuon gedaan hoe men aan het termijnbedrag is gekomen,welke mij in rekening wordt gebracht. Antwoord: Historisch verbruik vorige bewoners.Mijn Antwoord : "Dat zal dan een konijnenfamilie zijn geweest die hier over de vlakte huppelde,want ik ben de eerste bewoner van deze woning" Na zo'n antwoord kan je dit bedrijf toch niet serieus nemen. Zeker ook omdat ik tot op de dag van vandaag geen zinnig antwoord heb ontvangen op mijn vraag.Wat voor mij de voorwaarde was om hun termijnbedrag te betalen. Wel netje een bepaald bedrag overgemaakt (lager dan wat zij in rekening brachten) Gevolg: vermeende achterstand, Incassobureau ingeschakeld, kunnen overtuigen dat vordering onrechtmatig is. April 2014 afsluiting warmte. Alternatieven voor warmte sindsdien. Tot op heden geen reactie van Nuon.
Zal wel snel volgen, want ik ben in het verhuisproces. Een bedrijf dat zelf met de Gemeente in de clinch
raakt over hetzelfde (afval) product kan je beter mijden als de P..t.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag Akeem,

Wat een vervelende situatie is er tussen u en ons ontstaan. Bent u nog steeds afgesloten van warmte? Als ik langs deze weg iets voor u kan betekenen, dan hoor ik het graag. Om u verder te kunnen helpen, heb ik toegang nodig tot uw klantgegevens. Daarvoor ontvang ik graag uw adres via een privébericht of door een e-mail te sturen naar [email protected].
U kunt uw bericht ook altijd plaatsen op ons forum via www.forum.nuon.nl. We helpen u daar ook graag verder.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Akeem
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015 02:23

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Akeem »

Geachte Barry,

Wat vervelend voor u,dat ik zelf in u geen vertrouwen meer heb. Na 4,5 jaar corresponderen met uw collega's. Die vervolgens de boel afsluiten en het daar bij laten totdat ik simpelweg verhuis. Ook al zou u over bepaalde superNuon gaven beschikken om mij te helpen, nee bedankt. O.a. op dit forum zult u nog vele vinden als ik. Besteed uw wonderbaarlijke Nuon gaven maar aan hen uit.

Desondanks de vriendelijke (warme) groeten.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Evengoed bedankt voor uw reactie nog Akeem.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten