Extreem hoog stroomverbruik door onbekende oorzaak

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Plaats reactie
hagrij2391

Extreem hoog stroomverbruik door onbekende oorzaak

Ongelezen bericht door hagrij2391 »

Hallo,

Mijn stroomverbruik is al maanden bijna hetzelfde maar in februari is het ineens extreem hoog (4x zo hoog als normaal). Door mij niet te verklaren omdat er niets gewijzigd is in ons gezin/leefsituatie.
Na mijn constatering van het hoge verbruik meteen zelf de meterstanden bij gaan houden.
Apparaten gecontroleerd met metingen stroomverbruik maar niets aparts te vinden.

Contact opgenomen met mijn energieleverancier Oxxio, verhaal uitgelegd, meter ijken/laten controleren was de beste optie.

Wat mij meteen opviel is dat bij het noteren van mijn meterstanden er ook daadwerkelijk een extreem hoog verbruik door de slimme meter werd weergegeven maar dat de dag na mijn telefoontje begin maart met Oxxio het extreme verbruik ineens weg was, ineens zat ik weer op het oude niveau.

Meter ijken had dus ook geen zin meer, na contact met de netbeheerder stuurde die mij de meterstanden die bij hen bekend waren door, deze kwamen overeen met wat op mijn meter stond.

Nu inmiddels 2 maanden verder is mijn energieverbruik weer normaal maar bij zowel Oxxio als mijn netbeheerder word ik afgescheept, zij kunnen daar volgens hen geen invloed op hebben.

Het lijkt erop dat de meter een flink hoger verbruik heeft geregistreerd, maar ik vind het heel raar dat dit zichzelf weer oplost.

Heeft er iemand meer ervaring met zo'n soort situatie?
Of iemand ideeën waardoor dit zou kunnen?

peter17111962

Re: Extreem hoog stroomverbruik door onbekende oorzaak

Ongelezen bericht door peter17111962 »

De mogelijkheid bestaat dat U een afgekeurde meter heeft. of dat het geval is dat kunt U zelf opzoeken op onderstaande overzicht.

https://www.agentschaptelecom.nl/docume ... rde-meters

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Toch even goed in de gaten houden. Wellicht dat er toch een verbruiker is met een probleem. Schakel een keer alles af en ga per apparaat dan kijken of je gekke dingen ziet.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

toevallig een ledlamp geplaatst met eventueel een dimmer? dat kan een afwijking in de "slimme" meter veroorzaken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gebruikt u de app van Oxxio? Dan kunt u, weliswaar met een vertraging van een of twee dagen, het energieverbruik per uur zien. Wellicht dat u daar nog iets nuttigs uit kunt halen.

Plaats reactie