Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kuklos schreef:
19 nov 2021 10:48
@Bob Schurkjens, maar zorg dan wel dat je genoeg geld opzij zet om het bij te betalen bedrag ook daadwerkelijk te kunnen betalen.
Dat is toch niet zo moeilijk? Gewoon iedere maand even kijken wat je gebruikt hebt en dat bedrag sparen. Doir de inflatie betaal je uiteindelijk minder ;-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij Energiedirect werkt het gewoon zo. Weet niet hoe het bij andere leveranciers werkt. 10 euro was wel het minimum. Heb nog 1 euro geprobeerd maar dat ging nie ;)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
15 nov 2021 10:02
Storneren zou wel eens niet kunnen werken, maar probeer het gewoon. Je kan ook bij de bank een MOI melding doen en zo meer termijnen storneren en dan opgeven dat er geen rechtsgeldige machtiging is. De MOI melding werkt wel.
En, heel verrassend: de curator is niet blij met de mensen die dankzij de MOI-melding hun geld hebben veilig gesteld :lol: :lol:

Die arme, arme curator toch... :mrgreen:
Met het massale terugboeken door gedupeerden is de curator niet erg blij. ,,Vanuit het oogpunt van gedupeerden snap ik het, maar het is onverstandig. Kijk, Welkom Energie had 90.000 klanten. Als een deel geld terughaalt, maar niet op hetzelfde moment, verandert er in mijn administratie steeds iets. Met extra handelingen en kosten als gevolg.” Die kosten gaan weer van de boedel af.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kokka1 schreef:
18 feb 2022 17:07
Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk
Er zijn ook curatoren die niet klagen omdat ze hun werk moeten doen :wink:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
18 feb 2022 17:18
De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.
Exact. En terecht.

Zolang men maar op het netvlies houdt dat een eventuele resterende vordering van WE alsnog gewoon aan de curator betaald moet worden.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
18 feb 2022 15:23
Die arme, arme curator toch... :mrgreen:
Met het massale terugboeken door gedupeerden is de curator niet erg blij. ,,Vanuit het oogpunt van gedupeerden snap ik het, maar het is onverstandig. Kijk, Welkom Energie had 90.000 klanten. Als een deel geld terughaalt, maar niet op hetzelfde moment, verandert er in mijn administratie steeds iets. Met extra handelingen en kosten als gevolg.” Die kosten gaan weer van de boedel af.
So what? Die consumenten gaan nooit iets zien uit die boedel.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Moneyman schreef:
18 feb 2022 17:16
Kokka1 schreef:
18 feb 2022 17:07
Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk
Er zijn ook curatoren die niet klagen omdat ze hun werk moeten doen :wink:
ik doelde op de vordering van de curator eigenlijk

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
18 feb 2022 17:22
Lady1234 schreef:
18 feb 2022 17:18
De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.
Exact. En terecht.

Zolang men maar op het netvlies houdt dat een eventuele resterende vordering van WE alsnog gewoon aan de curator betaald moet worden.
En daar zal een 14-dagen brief bij komen en dat is snel betalen en anders dan gaat het je veel geld kosten.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus blijkbaar wil die curator dat de klanten allemaal tegelijk terugvorderen. 😀


@nijogeth

De curator zal eerst een afrekening moeten sturen.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Ongelezen bericht door jonis »

Nijogeth schreef:
18 feb 2022 18:24
En daar zal een 14-dagen brief bij komen en dat is snel betalen en anders dan gaat het je veel geld kosten.
De energieleverancier is failliet, niet de klant.
Dat kun je dag 1 meteen betalen van het teruggekomen geld, zo moeilijk is dat niet in huidige digitale tijdperk.

Gesloten