LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute begin meterstanden RWE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pimmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2006 08:46

Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Pimmer »

Wij kregen hier afgelope week de jaar rekening van de elektriciteit en gas van RWE. Dit was erg schrikken :shock: , € 1500,- bijbetalen, maandelijkse voorschot met €110,- verhoogd.

Op de factuur staat dat we in een periode van 2 maanden 9000kWh hebben verbruikt en in de 12 maandan daarna 3000kWh hebben verbruikt. Dit zijn natuurlijk absurde gegevens.

Na wat zoekwerk blijkt dat de begin meterstanden van de elektriciteit helemaal niet overeen kwamen met die wij hebben opgegeven toen we in dit appartement kwamen wonen. De datum van opname op de factuur is zelfs 3 maanden later dan dat wij hebben opgegeven. De meterstanden zijn ook opgenomen door de verhuurder.

Dus mijn vraag is, wie heeft hier ook ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat de meterstanden worden gecorrigeerd op de factuur, dat er in de tussentijd geen aanmalingen komen en we niet zonder stroom en gas komen te zitten??? En dat dit maanden gaat duren?

Alvast bedankt voor reacties!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door wicher »

Heb je al contacten met RWE over deze kwestie gehad?
Hoe verliepen die?
Omdat de verhuurder ook de beginstanden kent en je ze zelf kennelijk destijds ook correct hebt doorgegeven, vermoed ik dat RWE wel zal willen corrigeren.
Om verdere ellende op de korte termijn te voorkomen zou ik in eerste instantie een betalingsregeling aanvragen, en verder per aangetekende brief (het liefst met een getekende verklaring van de verhuurder erbij) RWE op hun fout wijzen en verzoeken zo snel mogelijk te corrigeren.

Pimmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2006 08:46

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Pimmer »

Er is inmiddels een aangetekende brief naar het RWE gestuurd. Met daarin het verzoek om de meterstanden te corrigeren binnen een termijn van 3 weken. En in deze termijn geen acties te ondermenen m.b.t. het innen van het bedrag dat op de factuur staat. (uit mijn berekening blijkt dat we zelf geld terug krijgen)

Ook hebben wij het RWE verzocht om het voorschot bedrag opnieuw te berekenen zodra de juiste meterstanden in hun administratie zijn opgenomen. Verder hebben wij bij de brief kopieen van alle brieven e.d. erbij gedaan.

De verhuurder blijkt echter geen gegevens meer te hebben van de meterstanden. Dus dat is wel erg lastig. Maar de verhuurder heeft destijds wel rechtreeks contact gehad met het RWE, anders hadden we geen gas aansluiting kunnen krijgen. Omdat de vorige bewoners hun rekeningen niet hadden betaald. Hierdoor is waarschijnlijk de foute meterstand ontstaan. Op verzoek van de verhuurder hebben we aan het RWE gevraagd op ze contact op willen nemen met hen over de uitzetting van de vorige bewoners i.v.m. privacy gegevens van de vorige bewoners.

Dus nu afwachten, ik hoop dat het allemaal meevalt

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door timefa »

Goed gedaan Pimmer, zo hoort het.

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Josien80 »

Ik zit ook een beetje met die beginstanden in mijn maag. In ons geval was het in ons voordeel, de stand stond namelijk bijna 1000 kWh hoger dan daadwerkelijk het geval was. Gevolg was wel dat het maandbedrag enorm naar beneden kelderde. Ik heb dat nu op hun site weer omhoog geschroefd naar een acceptabel bedrag, maar ik zit er toch wel een beetje mee in mijn maag. Moet ik het nu wel of niet doorgeven?

Pimmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2006 08:46

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Pimmer »

Pfff... Wat een gedoe allemaal.

RWE verteld dat ze bewijs nodig hebben van de beginmeterstanden. Verteld dat ik en de verhuurder niet hebben. Ben vanuit RWE doorverwezen naar de netwerkbeheerder (essent). Met de netwerkbeheerder (Essent) gesproken, verhaal uitgelegd. Die vertelde dat de beginstanden die wij op de rekening hadden staan, beginstanden van 2003 waren. En dat die aan het RWE zijn doorgegeven omdat het RWE te lang heeft gedaan om de meterstanden die wij hebben doorgegeven aan het RWE door te geven aan Essent. (snap jij het nog :?: )

De oplossing volgens de netwerkbeheerder was niet zo moeilijk, RWE moet de beginstanden die wij hebben opgenomen toen we in de woning kwamen wonen doorgeven aan Essent, en Essent accepteert die dan gewoon omdat het reële meterstanden zijn.

Dus weer terug gebeld naar het RWE, dit verteld en ze gaan de meterstanden doorgeven aan essent :) . Alleen de rekening van €1500 word wel geïncasseerd, werd mij vrolijk verteld. Dus een betalingsregeling afgesproken waar ik de eerste 2 maanden 2x €50 betaal en in de tussentijd moeten de nieuwe standen zijn doorgevoerd en een nieuwe rekening zijn gemaakt.

Dus ik hoop dat het zo opgelost kan worden, anders moeten we er een rechtszaak van maken, en gaat alles nog langer duren. Ben ondertussen nog verder aan het zoeken naar bewijs van meterstanden tussen de periode 2003 en dat wij er zijn komen wonen. Als de vorige bewoners er namelijk uit zijn gezet, moeten door de politie, deurwaarde en verhuurde de meterstanden namelijk zijn genoteerd. Maar probeer die maar eens te achterhalen :(

Ik had trouwens ook berekend dat de meterstanden die op onze jaarafrekening staan totale onzin zijn. RWE beweerde in eerste instantie dat het onwaarschijnlijke standen zijn maar niet onmogelijk. Heb dit uitgerekend en blijkt dat met de gegevens van de meterstanden op de jaarrekening wij gedurende twee maanden een gemiddeld stroom verbruik hebben gehad van meer dan 27 Ampère, aangezien onze hoofdzekering maar 25 Ampère is en verzegeld is, is dit dus onmogelijk.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door flappie »

NRE moet de inhuis standen doorgeven aan de netbeheerder. Dan is het probleem opgelost. Betekend dus ook dat je een correctie op netwerkkosten moet ontvangen.

Pimmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2006 08:46

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Pimmer »

Klopt, ben alleen benieuwd hoelang het duurt

Pimmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2006 08:46

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Pimmer »

Nou de correctie is eindelijk een feit :D, met een excuses erbij nog wel!!

Alleen zijn ze het voorschot bedrag vergeten aan te passen :cry:, staat nog op €199,- op de correctie nota.

Dit bedrag is voor april, en wij zijn dan ook vriendelijk verzocht om dit bedrag over te maken.

Mooi niet, brief terug gestuurd naar het RWE dat het voorschot bedrag niet klopt en dat wij het restant bedrag zelf hebben gecorrigeerd met het juiste voorschot bedrag, en dat we dit netjes overmaken binnen 14 dagen zonder tegenbericht.

Dan zijn ze ineens snel, binnen twee dagen lag er een brief op de mat, dat ze het bedrag niet meer kunnen wijzigen. Zonder enige reden.

Nu ga ik maar weer een brief sturen dat wij dit niet gaan betalen, omdat wij geen gegronde reden zien dat ze het bedrag niet kunnen aanpassen op een factuur die ze zelf hebben gemaakt. Het is toch te zot voor woorden dat je als klant maar de rekening dient te betalen die fout is!!!

Iemand dit al eens meegemaakt?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Het ene probleem is in ieder geval opgelost. Nu de voorschotnota nog.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Foute begin meterstanden RWE

Ongelezen bericht door mediaservice »

Wat ook altijd goed helpt:

-Eerst opdraht geven om langs te komen om extra te controleren.
-En dan als ze blijven weigeren om te komen of helemaal niet willen komen zeggen dat je ze anders voor de rechter sleept en dat de kosten voor hun zijn.
Ze houden er bij RWE namelijk helemaaaal niet van om in de rechtzaal te zitten!

Gesloten