LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutieve eindafrekening NL Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Foutieve eindafrekening NL Energie

Ongelezen bericht door Yfje »

Op 17 augustus j.l. ontving ik de eindafrekening van de Nederlandse Energie Maatschappij. Waar ik al rekening mee had gehouden: de eindafrekening klopte niet.

Mijn contract liep van 1 juli 2009 tot 1 juli 2010 en ik had een vaste electriciteitsprijs van EUR 0,06325/kWh (excl. belastingen) voor de hele periode en een vaste gasprijs voor het eerste half jaar van EUR 0,09764/m3 (incl. regiotoeslag, excl. belastingen). Het tweede half jaar zou de variabele gasprijs gelden.

De prijzen op de eindafrekening waren als volgt:
Electriciteit: EUR 0,07000/kWh (excl. belastingen)
Gas: EUR 0,21225/m3 (incl. regiotoeslag, excl. belastingen)

De electriciteitsprijs was duidelijk niet correct. De gasprijs kon ook niet goed zijn, aangezien het eerste half jaar de prijs bijzonder laag was. Op de 18e heb ik gebeld en ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Na 5 werkdagen gebeld en het toen kon het ineens wel 14 dagen duren voordat het gecorrigeerd zou worden. Nadat ze het foutieve bedrag hadden geïncasseerd, heb ik deze laten storneren wat uiteraard na een paar weken resulteerde in een dreigbrief. Ik had op 26 augustus via [email protected] het hele verhaal nog eens uitgebreid op mail gezet en op 20 september kreeg ik hierop de volgende reactie:
Geachte heer/mevrouw X,

Onlangs ontvingen wij van u een informatieverzoek. Hieronder vindt u daarop de terugkoppeling.

Omschrijving van uw verzoek of vraag
In uw schrijven geeft u aan dat u graag een correctie wenst op de leveringstarieven van zowel gas als electra.

Ons antwoord
Graag wil ik u informeren over het feit dat er een correctie zal gaan plaatsvinden op de leveringstarieven van electra. Of er tevens op de leveringstarieven van gas een correctie zal komen, kan ik nu niet direct toezeggen omdat dit gaat om een variabel tarief wat uitgezocht wordt.
Tot slot zag ik dat u uitstel van betaling heeft gekregen tot 12 oktober, mocht u voor die tijd nog geen correctienota hebben ontvangen dan dient u zelf contact op te nemen met onze klantenservice om uitstel van betaling te verlengen.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog nieuwe vragen of verzoeken hebben, kunt u contact opnemen met de afdeling Klantcontact via 088 – 730 730 7, bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00. Uiteraard kunt u ook een bericht sturen via het contactformulier op http://www.nederlandenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Nederlandse Energie Maatschappij

Afdeling Klantcontact
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat nu nog de juiste gasprijs berekend moet worden en het is helemaal van de gekke dat ik uitstel van betaling moet aanvragen als ik op 12 oktober nog geen correctie heb ontvangen!

Vandaag maar eens weer gebeld en nu is de termijn voor het afhandelen van correcties ineens 6 weken. Die zijn nu bijna om en mij werd verteld dat de afhandeling elk moment kan plaatsvinden. Ben ik benieuwd hoe de gasprijs berekend gaat worden.

Mijn advies
Check goed je eindafrekening door de tarieven die je bij aanvang van het contract hebt gekregen te vergelijken met de tarieven op de eindafrekening. In mijn geval was de eindafrekening ongeveer EUR 150 te hoog!
Laatst gewijzigd door Yfje op 30 sep 2010 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Foutieve eindafrekening NL Energie

Ongelezen bericht door vorobeva »

Je had wel een heel erg lage gas prijs EUR 0,09764/m2.
Trouwens het moet niet zijn m2 maar m3. Gas wordt afgerekend in de eenheid kubieke meter.

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Foutieve eindafrekening NL Energie

Ongelezen bericht door Yfje »

De kale gasprijs was EUR -0,00920 (ja, negatief), de regio-opslag
EUR 0,10684/m3. Dat was dus geen slechte aanbieding.

Tja, verderop stond er wel m3. Tikfoutje.

Gesloten