LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gasverbruik Toon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Toontje_87
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2018 18:37

Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Toontje_87 »

Zojuist keek ik op onze Toon thermostaat en deze gaf aan dat we vandaag 123m3 gas hebben verbruikt. En dus voor rond de €90 per dag stoken. Dit ligt volgens Toon rond het gemiddelde van de afgelopen dagen.

Afgelopen winter tijdens de kou lag het verbruik op ongeveer 7/8m3 per dag.

Ik schrik me werkelijk kapot... Kan dit een foutje zijn van de toon of gaat er iets gruwelijk mis?

We hebben geen Toon abonnement meer. De thermostaat hangt er nog van de vorige bewoners. Hij heeft het altijd wel goed aangegeven. Ik kan me enige afwijking voorstellen, maar dit is wel heel erg extreem.

Ik ga nu ook de meter maar even bijhouden.


Alvast bedankt voor het antwoord!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar een toontje lager. Controleer de meter maar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door scontra »

Even rond gesnuffeld op het internet en kwam daar tegen dat "Toon" zonder abonnement wel eens onbetrouwbare verbruikscijfers zou kunnen laten zien. Dus maar ouderwets de meterstanden in de gaten houden, dan heeft u in ieder geval de juiste verbruik gegevens.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De gaskraan dichtdraaien en kijken of er nog steeds verbruik is. Dan weet u dat Toon niet werkt.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die Toon toch, dat is een dure klant als je geen abonnement hebt. :lol:

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Erwin85 »

Je zult alsnog in de meterkast de normale gasmeter hebben, houd die eens in de gaten, dan ben je er snel genoeg achter.

MarinusHuib
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2018 14:43

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door MarinusHuib »

Volgens mij geeft Toon geen (juiste) gegevens als er geen abonnement is. Toon is zonder abonnement niet meer dan een goede thermostaat waarmee een weekprogramma kan worden ingesteld. Het verbruik op de ouderwetse manier bepalen via de gasmeter.

Apmeij
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:12
Locatie: Tytsjerk

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Apmeij »

Toon werkt als thermostaat super, maar verbruik is lang niet altijd correct Met of zonder abonement , altijd zelf controleren via de officiële meters !

Egbert12345
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 13:08

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door Egbert12345 »

dat fenomeen komt vaker voor hoorde ik van een familielid; die was zich ook kapot geschrokken. Het is gelukkig loos alarm.

tuinhobbyist59
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 22:45

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door tuinhobbyist59 »

mijn vrouw zag ook iets op de Toon staan, we moesten stenen stapelen.
Waar dat op slaat weet ik ook niet.
Zal toch geen virus zijn bij Toon

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie weet is Toon wel verkouden? Maar als je hem alleen als thermostaat gebruikt, is het dan niet tijd om Toon door een echte thermostaat te vervangen? Zo duur zijn ze niet, ik heb er vorig jaar een bij de kringloop gescoord voor 14,95, nagelnieuw, een Honeywell Chronoterm IV. Werkt uitstekend.

xendex01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2018 18:18

Re: Gasverbruik Toon

Ongelezen bericht door xendex01 »

Ik heb nog de oude meters voor wat betreft gas en electra. Heb nieuwe meters (de gevaarlijke slimme) geweigerd. Heb nog nu geen afwijking geconstateerd. De slimme meter komt er bij mij niet in....

Gesloten