Greenchoice beoordelingen ...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MartinGr
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2010 18:37

Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door MartinGr »

Als ik kijk naar de beoordelingen over Greenchoice dan lopen mij de rillingen over de rug...
https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/ ... e/8075405/

Hoe zit dat met jullie ervaringen?
Moeten we schrikken van de beoordelingen van al die mensen in de laatste maanden ?

Kom maar op met jullie ervaringen!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door BreejKC »

Laat ik dan maar beginnen met het tegenovergestelde. Na twee andere energieleveranciers, zeker al tien jaar terug, overgestapt naar Greenchoice. Geen cadeautjes die je uiteindelijk zelf terugbetaald maar gewoon een scherp tarief. De goedkoopste? Nee, misschien niet. Daar staat een klantenservice tegenover die, in mijn geval, meer dan uitstekend is. Ook dat is wat waard. Ook bij de collectieve energie actie bij VEH is Greenchoice als de betere energieleverancier er uitgekomen. En die club is best wel kritisch. Volgens mij zegt dat genoeg.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat is de bedoeling van u dat dit topic start?
Heeft u problemen met dit bedrijf of wilt u klant worden?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door BL2 »

breien schreef:
03 feb 2023 18:32
Hele slechte ervaringen met Green Choice.
Dat roept om nadere uitleg....

Tafkas
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2023 20:19

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Tafkas »

WAARSCHUWING!!! Blijf weg bij Greenchoice!!
Ze presteren bij mij het volgende:
Ik heb in een jaar tijd bijna net zoveel elektriciteit opgewekt als dat ik gebruikt heb.
Hierdoor zou mijn jaarnota bijna op 0 uitkomen.
Wat doet Greenchoice ... ze passen mijn jaarnota aan door deze in te korten met een maand!
Hierdoor kunnen ze voor mijn teruggeleverde energie het lagere teruglevertarief aanhouden!
Anders zou mijn teruggeleverde energie wegvallen tegen mijn verbruikte energie.
Niets anders dan een goedkope wisseltruc!

Ik zal het even toelichten met een rekenvoorbeeld:
Stel het verbruik van 10 KWh kost 5 euro en voor teruglevering van 10 KWh krijg je 4 euro terug

Stel ik heb in een jaar tijd 1000 kWh verbruikt en zelf 950 kWh opgewekt.
Op een normale jaarnota zou ik dan 50 kWh aan verbruikte energie moeten betalen,
dat is dan 5 x 5 = 25 euro betalen

Wisseltruc van Greenchoice door de nota in te korten met een maand:
1000 verbruikt = 100 x 5 = 500 euro
950 opgewekt = 95 x 4 = 380 euro
Nota: 500 - 380 = 120 euro betalen (in dit voorbeeld betaal ik dus 95 euro meer door hun gesjoemel) !!!

Dit doet Greenchoice met je energie en geld, dus pas op!!!
Naar mijn mening niets anders dan goedkope (energie)dieven!!!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door scontra »

MartinGr schreef:
03 feb 2023 17:18
Als ik kijk naar de beoordelingen over Greenchoice dan lopen mij de rillingen over de rug...
https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/ ... e/8075405/

Hoe zit dat met jullie ervaringen?
Moeten we schrikken van de beoordelingen van al die mensen in de laatste maanden ?

Kom maar op met jullie ervaringen!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ben vóór 2017 meerdere keren overgestapt naar Greenchoice.
Voor mij waren ze toen de goedkoopste.
Of bijna de goedkoopste, en dat gunde ik ze ook omdat ze voor mij netjes werkten.
Later werden ze duurder en ben ik naar anderen gegaan.
Maar ze hebben bij mij de gunfactor nog niet verloren.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door smilie »

Hier ook alleen positieve ervaringen in afgelopen 3 jaar dat ik bij ze zit.

Heldere communicatie per email, ook tijdens turbulente recente tijden. Voor ons goede tarief, tevens ook van gas af gegaan en dat is ook in een keer goed verlopen. Alle vragen die we hadden werden inhoudelijk en tijdig netjes beantwoord.

Enige minpunt is mijn Greenchoice omgeving waar je niet realtime je verbruik in Euros kan zien. Pas einde van de maand komt totale berekening (incl. belastingen, kortingen en wat dan ook niet) komt. Het geeft wel voldoende inzicht om niet voor verrassingen te komen te staan.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Duc »

Ik heb gekeken ja, MAAR wat wil je met je vraag bereiken. Jij hebt een negatieve ervaring, met jou erbij raden 892 mensen Greenchoice niet aan.

Laten er nu toch 5972 mensen Greenchoice WEL aanraden (87% van de 6864 reviews).
En ze scoren een 7,9 van de 10 punten.

Is echt een goede score voor een energie maatschappij.
Ik zou zeker overwegen om aan de hand van die score en goede reviews voor Greenchoice te kiezen.

Trouwens als je overal alleen maar naar de slechte reviews gaat kijken durf je nergens meer iets te kopen of abonnementen af te sluiten.

PS en nee ik werk niet voor Greenchoice of welke energie maatschappij dan ook.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MartinGr schreef:
03 feb 2023 17:18
Moeten we schrikken van de beoordelingen van al die mensen in de laatste maanden ?
87% raad ze aan en de meeste reviews gaan over de hoge energie tarieven waar Greenchoise weinig aan kan doen. Dus ik maak me als jarenlange klant geen zorgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door kweenie »

MartinGr schreef:
03 feb 2023 17:18
Als ik kijk naar de beoordelingen over Greenchoice dan lopen mij de rillingen over de rug...
https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/ ... e/8075405/
Hier totaal geen problemen met Greenchoice.

Bij de recensie waar je naar linkt vraag ik me af of de stijging van de tarieven niet simpelweg komt door de veranderingen in de overheidsheffingen per 1-1. Waar Greenchoice dus weinig aan kan doen. Ik vermoed namelijk dat het daar in zit en dat de klager Greenchoice hier onterecht voor bestraft.

MartinGr
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2010 18:37

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door MartinGr »

Met mij hebben het afgelopen jaar duizenden klanten gemerkt dat greenchoice bijkans onbereikbaar is geworden. Greenchoice reageert niet of nauwelijks op email of whatsapp, het reageert ogenschijnlijk zelfs niet meer op negatieve berichtgeving op haar feedbackcompany account waardoor het aantal sterren terugloopt. (in een jaar van bijna 90% tot 77%)

Maar ook ernstiger zaken lijken aan de orde.

Maandbedragen worden óók bij klanten met een vast contract onterecht verhoogd, aan de klant om dat teruggezet te krijgen. Greenchoice lijkt niet de correcte zg. verbruiksdata te registreren, het bedrijf lijkt iet te reageren op meldingen teruglevering (zonnepanelenplaatsing), verwerkt ogenschijnlijk contractopzeggingen zéér traag, maar reageren blijkbaar direct op storneringen door klanten.

Dus ja, ik vraag mij serieus af of jullie soortgelijke ervaringen hebben met greenchoice

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die vaste tarieven gelden alleen de leveringskosten, maar de netwerkkosten, overheidsheffingen en btw veranderen wel, en daarmee ook het maandbedrag.

Als voorbeeld: Ik heb een driejarig contract (met jaarafrekening in omtober) bij Oxxio met tarieven ver onder het prijsplafond. In december was mijn voorschot € 95, verwachting niets bij te betalen. In januari kreeg ik bericht dat ik waarschijnlijk 300-375 moet bijbetalen (in okt). Advies: verhogen naar 125 (ruim 30% meer), maar dat heeft dus niets te maken met de (ongewijzigde) tarieven.

BennieWoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2023 17:46

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door BennieWoef »

Ik zit al 11 jaar bij Greenchoice en was altijd tevreden. Maar nu maken ze er een potje van. Greenchoice heeft mijn maandbedrag sinds 1 januari naar een niveau getild dat dit tot een teruggave van 2000 euro zou leiden in juli, zelfs na omlaagschroeven via site. Met cijfers onderbouwde berichten om dit naar een realistisch bedrag aan te passen wordt niet op gereageerd. Bellen: bericht dat de wachttijd ongeveer 15 minuten is. Na een uur wachten heb ik het opgegeven. Dan maar afschrijving storneren. Dan wel binnen 24 uur een aanmaning waarop je niet kunt antwoorden maar alleen het woud ingestuurd wordt van niet functionerende contactopties.
Dan maar aangeven via bestaande opties dat ze blij mogen zijn om een kritische klant kwijt te zijn die er niet op zit te wachten om bank van lening voor Greenchoice te spelen. Hier wel binnen een paar dagen antwoord op dat dit heel soepel verloopt wanneer je je elders aanmeldt.
Het lijkt erop dat Greenchoice echt van haar klanten af wil.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door JozJan »

Tafkas schreef:
03 feb 2023 20:24
Stel het verbruik van 10 KWh kost 5 euro en voor teruglevering van 10 KWh krijg je 4 euro terug

1000 verbruikt = 100 x 5 = 500 euro
950 opgewekt = 95 x 4 = 380 euro
Nota: 500 - 380 = 120 euro betalen
Dit is toch volkomen logisch dan? Heeft niks met gesjoemel te maken

Undutchable
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Undutchable »

JozJan schreef:
09 feb 2023 12:32
Tafkas schreef:
03 feb 2023 20:24
Stel het verbruik van 10 KWh kost 5 euro en voor teruglevering van 10 KWh krijg je 4 euro terug

1000 verbruikt = 100 x 5 = 500 euro
950 opgewekt = 95 x 4 = 380 euro
Nota: 500 - 380 = 120 euro betalen
Dit is toch volkomen logisch dan? Heeft niks met gesjoemel te maken
Als je saldeert dan streep je de 950 opgewekt eerst weg tegen de 1000 verbruikt en dan blijft er 50 kWh over. Dan betaal je dus 25 euro.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door lentewind »

Al jaren ( meer dan 10) bij Greenchoice tot volle tevredenheid. Ik heb geen zonnepanelen, maar aandelen in een windmolen. Dit wordt jaarlijks verrekend bij de afrekening en ook krijg ik dan geld terug. Netwerkkosten en belastingen natuurlijk wel betalen. Daarbij zijn ze ook nog eens GROEN.

AnnekeS1
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018 10:08
Contacteer:

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door AnnekeS1 »

Ik ben super tevreden over Greenchoice. 4 jaar geleden naar hun overgegaan. Lage maandlasten. Goed bereikbaar en kennis van zaken. Ivm een probleem hebben ze mij heel goed geholpen!!

Lora51
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Lora51 »

We zitten enkele jaren bij Greenchoice. De zonnepanelen leveren veel meer energie dan we gebruiken. Dat kon hun automatiseringssysteem niet aan. Dus kregen we een veel te hoog maandbedrag voorgesteld in eerste instantie. Een paar telefoontjes (niet elke klantenservicemedewerker was even slim) en het bedrag is bijgesteld naar een goed bedrag. Vorige twee jaren geen probleem meer. We hebben een vast contract. Dit jaar gaan we per maand meer betalen. Door de hogere belastingen. Maar als het te veel zou zijn verhoogd dan krijgen we dat begin volgend jaar wel weer terug. De jaarafrekeningen zijn altijd in orde en de maandoverzichten die je krijgt zijn inzichtelijk. Al met al: ze scoren een voldoende.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Greenchoice beoordelingen ...

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Ik zit al 3 jaar bij greenchoice. Heb ook zonnepanelen. Ik heb totaal geen problemen met ze. Ook de manier van afrekenen, cq jaarnota is in orde. Ik heb 30 jaar bij een (ander) energiebedrijf gewerkt. En heb dus een beetje verstand van het berekenen. Ik kan me voorstellen als je dat niet hebt, en je krijgt iets anders dan je verwacht je gelijk het energiebedrijf de zwarte piet toeschuift.

Plaats reactie