LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice depressie waardig?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
depdeb
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2008 06:03

Greenchoice depressie waardig?

Ongelezen bericht door depdeb »

Hallo, ik ben hier nieuw. De twijfel zit in mijn hart nu ik deze forum energie heb gezien, mijn verhaal lijkt waarschijnlijk op die van vele anderen: een paar jaar geleden ben ik van Nuon overgestapt op Greenchoice die mijn voorschot per maand a 28 euro liet betalen, nu kreeg ik opeens een brief jaarafrekening, waarin stond dat zij mij te laag in hadden geschat en dus mijn voorschot per mnd omhoog zou gaan, en ook mijn bloeddruk ging omhoog bij het zien van wat ik moest betalen aan eindrek, of ik even zo'n +/- 700 euro wil betalen. Toen heb ik een afspraak gemaakt daar ik een uitkering heb (alleenstaand ouder), om het in termijnen te betalen van 177 euro per maand, dit is nog steeds erg veel voor mij, maar goed. Toen heb ik in mijn depressie een aktie aan de deur laten aanpraten, bij jawel:Energie Direct, en nu lees ik dus een heleboel narigheid hier van dit bedrijf, mijn twijfel groeit en mijn depressie ook. Ik weet ik moet er iets op vinden, maar op dit moment weet ik niet hoe of wat. Tuurlijk kun je zeggen, wat stom, dom, dat vindt ik ook, maar daarmee los ik nog niet het probleem mee op, en mijn wanhoop omdat het de zoveelste keer is dit jaar dat ik niets meer op mijn rekening heb staan vanwege Greenchoice incasso. Ik kan er wel om janken, letterlijk, maar misschien moet ik maar door de zure appels bijten, of zoiets want waarschijnlijk kan ik niemand anders dan mijzelf wel de schuld ervan geven van dit zooitje dat ik hier opschrijf. :cry: :shock:

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Greenchoice depressie waardig?

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik vind niet dat je jezelf volledig de schuld moet geven, maar ook de overheid, die van nederland een liberale jungle zonder bescherming van de zwakkeren heeft gemaakt (zekr omdat de VVD te lang heeft geregeerd en het cda te ver naar rechts is opgeschoven).
OM het te voorkomen kun je een anti-colportage sticker naast je deurbel hangen.

Voo rje problemen met energiebedrijven kun je je het beste wenden tot consuwijzer (www. consuwijzer.nl). Deze instantie heeft mij zeer goed geadviseerd bij ongewenste colportage door Greenchoice (alleen durf ik tegenwoordig de deur dus niet meer open te doen, omdat ik nog geeen sticker heb)

tegen de telefonische verkoopterreur helpt infofilter heel goed (www. infofilter.nl).

depdeb
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2008 06:03

Re: Greenchoice depressie waardig?

Ongelezen bericht door depdeb »

bedankt voor de tips, ik denk dat het zeker verstandig is om zo'n sticker te gaan halen, en hopenlijk durf/kan ik een volgende keer wat sterker in mijn schoenen staan als dit zooitje geld dieven weer ergens te voorschijn komen en nee zeg.

Ik ga ook zeker eens kijken op de sites die u mij heeft geadviseerd, misschien kan er toch nog wat possitiefs uit komen. Ik heb nog wel geen geld op mijn rekening, maar wel wat nieuwere hoop, en na het lezen van de zovele klachten, niet voel alsof ik er in mij eentje sta. Bedankt.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Greenchoice depressie waardig?

Ongelezen bericht door BasO »

Zeg Energie Direct alvast op per vervaldatum, anders moet U ook nog eens een opzegvergoeding betalen (zonde van het geld) als U naar een ander energiebedrijf wilt overstappen.

Gesloten