LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

greenchoice

Ongelezen bericht door jokiepokie »

ik had net een of andere kerel aan de deur van greenchoice.

hij zei dat hij in opdracht van de verhuurder alle woningen bij langs ging voor hun energie. en dat het naast essent komt. Ik dacht dus nou dan moet ik maar tekenen.
Maar nu ben ik niet meer zo zeker van mijn zaak..

Was het wel een goede beslissing? Komt dit in Plaats van mijn huidige energie leverancier? over essent ben ik wel tevreden.

Wie heeft er ervaringen met Greenchoice.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Kyle »

annuleren binnen 8 dagen
ze hebben niks met essent te maken.
ze laten u overstappen.

Miranda

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Triest dat grenchoice ondanks alles nog steeds doorgaat met deze ONWETTELIJKE vorm van colportage. idd annulren binnen 8 dagen: je bent er ingeluist door GC. O klik hier voor de colportagewet (waarin o.a. staat dat geen misleidende info mag worden gegeven en duidelijk gemaakt moet worden dat het om verkoop gaat)

http://consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=424

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ook leuk: ik heb momenteel GEEN energieleverancier en toch kan ik het lciht aandoen.

OP 24 mei jl kreeg ik de volgende brief van GC:

Wij hebben uw verzoek tot beeindiging van de overeenkomst voor de levering van groene energie ontvangen. Dat hebben wij per direct verwerkt.

U blijf onvernaderd bij uw oude energieleverancier. indien u nog vragen/opmerkinge heeft horen wij dat graag. ook van uw eventuele kritiek kunnen wij leren.

met vriendeleijk groet,
D.B.

GC.

Na enige tijd contact gehad met mevrouw P.N. Volgens haar had de heer D een fout gemaakt en zou ik niet weg mogen bij GC; omdat de fout bij GC lag mocht ik toch weg.

Nu check ik op de site en in de mijn correspondentie van NUON en ben daar ook geen klant. Volgens mij heef tGC dus helemal niet geregeld dat ik weer terug ben bij NUON (ik was al over de 8 dagen heen, lang verhaal ben nu te moe).

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Ik neem aan dat u 14 mei 07 jl bedoelt :wink:

Onduidelijk in uw verhaal is:
- Bent u geswitched van leverancier? (van Nuon naar G.C)
- Heb u zich destijds bij Nuon afgemeld?
- Hebt u al enige tijd door G.C levering gehad voordat u dit contractbeeindigings schrijven van G.C ontving?

Advies:
- Neem contact op met uw netbeheerder om te horen bij welke leverancier u nu eigenlijk elektriciteit actief hebt.

Informatief:
Uw licht zal het gewoon blijven doen. Afsluitingen vinden niet zomaar meer plaats. Mocht uiteindelijk de netbeheerder zien dat u idd geen leverancier hebt, zult u van hun een schrijven ontvangen dat u zich bij een levernacier dient aan te melden voor dit product. Doet u dat niet binnen een gestelde termijn, dan zal er een afsluiting van elektriciteit volgen en zal uw licht het niet meer doen. Overigens gebeurd zo'n aflsuiting met vooraankondiging door de netbeheerder.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Kyle »

Wanneer een energieleverancier gebruik maakt van colportage, dan biedt de Colportagewet u als consument bescherming. Hierna volgen andere belangrijke regels uit de Colportagewet.

*
De colporteur (verkoper) moet bij aanvang van het colporteren aan de consument meedelen dat hij een overeenkomst wil afsluiten.

*
Een colporteur mag een consument niet bewegen verplichtingen aan te gaan wanneer hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de consument die verplichtingen financieel niet kan dragen.

*
Een colporteur mag geen misleidende mededelingen doen over het product

*
De Colportagewet geldt niet voor overeenkomsten waarbij het totaal van de betalingen beneden de 34 euro blijft. Het verkopen van één product mag de colporteur niet opsplitsen in meerdere overeenkomsten, zodat het bedrag van de afzonderlijke overeenkomsten lager blijft dan 34 euro.

*
De consument moet onmiddellijk na het ondertekenen van die overeenkomst een gelijkluidend en ondertekend afschrift (akte) ontvangen. Als de consument dit niet ontvangt, is de overeenkomst nietig.

*
Een overeenkomst kan binnen acht dagen door de consument worden ontbonden. Een ontbinding dient op de wijze te geschieden die de onderneming in de overeenkomst heeft neergelegd.

*
In die overeenkomst moet ook de afkoelingsperiode van acht dagen worden vermeld. De overeenkomst is nietig indien in die overeenkomst niet de acht dagen afkoelingsperiode is opgenomen. U kunt aan de energieleverancier schriftelijk kenbaar maken dat de overeenkomst nietig is.

*
De onderneming, waarvoor de colporteur werkt, dient in de verkoopakte op te nemen op welke wijze de overeenkomst kan worden ontbonden. In die verkoopakte moet ook de naam en het adres van de onderneming worden vermeld waarnaar de ontbinding kan worden gestuurd.

*
Ontbinding kan uiterlijk op de achtste dag na die, waarop de verkoopakte door de Kamer van Koophandel van een gewaarmerkte dagtekening is voorzien. De colporterende onderneming moet de overeenkomst dan ook te laten dagtekenen door de Kamer van Koophandel van het gebied waar hij gevestigd is.

*
Bij de berekening of een ontbinding tijdig is gedaan, wordt uitgegaan van de dag waarop de brief of briefkaart met de ontbinding is verzonden (ter bezorging is aangeboden). Als bewijs geldt de dagtekening. Is de overeenkomst door de verkoper nooit bij de Kamer van Koophandel gedagtekend, dan loopt de ontbindingstermijn ook (eindeloos) door.

groetjes,
Miranda

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door marnix »

@ jokiepokie ,als ik u was , zou ik dit melden bij de verhuurder, benieuwd hoe die met dit soort ongein omgaan.

voorstander van....
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2007 07:50

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door voorstander van.... »

JOKIPOKIE !!!! ik heb een jaar geleden hetzelfde gedaan maar ben er zeker niet slechter van geworden ze hebben me het duidelijk verteldt hoe de vork in de steel zat ben dus tot aan de dag nog steeds tevreden over het bedrijf uuhh greenchoice!!!! maar goed ik vind dat ze doelgericht en zowel informatief erg goed bezig zijn. als het een ander bedrijf zou wezen zoals OXXIO dan moet je het annuleren !~!!! essent ja dat blift altijd wel hetzelfde lekker duur maakt hun nie uit als hun maar lekker meer geld verdienen aan hun klanten !!!!! goldiggers noemen ze dat tog of bloedzuigers hahahahaaa maar goed dat is mijn mening !!!

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Voortsnader ben je ook een colporteur. of wrk je voor de OPLICHTERSFIRMA Greenchoice?

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Kyle »

precies Sunbow, dat kun je toch wel aan de spelfouten zien..

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door roerganger »

Heeee voorstander kom ik je hier ook weer tegen met je oplichterspraktijken? :twisted:

jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door jokiepokie »

ik heb het zowel bij essent als mijn verhuurder gemeld. ben benieuwd naar hun reactie.

Ik heb Greenchoice een aangetekende briefge stuurd en de situatie verteld en verzocht om de aanmelding te annuleren, en mij daar een bevestiging van te sturen.

medewerkerGC
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2007 18:25

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door medewerkerGC »

Beste Jokiepokie,

Bij deze wil ik u melden dat Greenchoice niet eerder heeft gereageerd op dit forum. Indien u aan de deur niet op de juiste wijze bent benaderd wil ik u vragen dit bij Greenchoice te melden. Greenchoice neemt elke klacht zeer serieus en zoekt voor u naar de juiste oplossing van uw probleem.

met vriendelijke groet,

MedewerkerGC

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

@medewerker Greenchoice: Als gc elke klacht serieus zou nemen, hoe kan het dan dat in het programma kassa in 2003 (!) al aandacht is besteed aan het overtreden van de colportagewet en gc deze wet anno 2007 nog steeds overtreedt? Is dat toeval?

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Vandaag een trieste dag. Na controle bij mijn netbeheerder blijkt greenchoice NIET geregeld te hebben dat ik weer teurg ben bij nuon en ben ik nog steeds ONGEWENST klant van green-geen-choice
@shine
Onduidelijk in uw verhaal is:
- Bent u geswitched van leverancier? (van Nuon naar G.C)
- Heb u zich destijds bij Nuon afgemeld?
- Hebt u al enige tijd door G.C levering gehad voordat u dit contractbeeindigings schrijven van G.C ontving?
Ik ben ONGEWENST geswitchd van Noun nar greenchoice (de leugenaars van geenchoice beweerden dat zij de levering en facturatie van Nuon zouden overnemen en hebben mij niet verteld dat het om deur-tot-deur verkoop (colportage) ging, maar deden alsof ze naamens nuon kwamen (=overtreden colportagewet).
-Greenchoice heeft zonder mijn medeweten mijn contract bij Nuon opgezegd. Nadat ik hierover contact had zei men dat ik me weer aan moest melden bij Nuon; dit heb ik gedaan.
-greenchoice is erg onduidelijk over de levering. Ze hebben 1maal een bedrag van mijn rekening geboekt. Omdat ik n.a.v. een schrijven van greenchoice dacht dat ij geregeld hadden dat ik weer klant van Nuon was, heb ik dit bedrag teruggeboekt. Nu blijk ik dus helaas nog steeds klant van dezeoplichtersfirma.

Ga zo een aan getekend schrijven de deur uit doen naar de heer D.B. en geeft hem en laatse kans alles te regelen. Als het dan nog niet geregeld is stap ik toch echt naar de geschillen comissie, want ben al 2 maanden met GC aan het vechten om alles geregeld te krijgen.

Leuk he liberale markt, je raakt er overspannen van.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Kyle »

welkom in de energiemarkt Sunbow!
Greenchoice zelf reageert hier nu ineens.
voorgaand reakties zijn van wederverkopers GC.

zo is het met al die forums, elkaar zwart maken maar nooit de hand in eigen boezem steken. het zou heel fair zijn dat GC mevr en sunbow een bloemetje stuurt. De colporteurs liegen maar GC zelf kan daar niks aan doen, want de colporteurs ontslaan doen ze ook niet , dus GC is ook verantwoordelijk als ze dit al jaren tolereren vind ik

Miranda

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door henkgeluk »

jokiepokie,

ik zit al jaren bij greenchoice.

ben zeer tevreden ivm nuon.

kan zelf mijn verbruik ivm maandelijkse betaling regelen,kom daar maar eens om bij nuon.

ook bij jaarafrekening ,duidelijke factuur ,1 ipv 2 bij anderen(apart netbeheer)

ook al is energie direct iets goedkoper.ga ik toch niet weg bij greenchoice.

hg

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Tja je zou hopen dat nu we een regering zonder de VVD hebben de liberalisatie-ellende wordt teruggedraaid. helaas zijn PVda en CDA ook liberaal geworden en voor de ellende van marktwerking.

Energie, zorg en dergelijke kunnen gewoon niet aan de grillen van een vrije markt worden overgelaten (kijk maar eens hoe vaak de stroom in de VS uitvalt) maar moeten gewoon in staatshanden zijn.
waar hebben we anders een regering voor? Kunne we net zo goed in een anarchie gaan leven als we niet tegen onrechtmatige colportage beschermd worden.

Heb vanmiddag een schrijven de deur uitgedaan en GC nog 2 weken gegeven voor ik naar de geschillencomissie ga.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Kyle »

sunbow, woon je in een achterstandsbuurt of schoteltjeswijk?

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: greenchoice

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij zijn een aantal jaren geleden ook door een man aan de deur met greenchoice in zee gegaan. Tot op heden geen toestanden, zeer tevreden zelfs. De essent had zowat een jaar :twisted: nodig om ons adres e.d. te wijzigen, greenchoice was zo geregeld. Essent geeft geen meterstanden door aan greenchoice zoals ze zouden moeten doen dus wij kregen een flinke naheffing nadat dit wel was gedaan. Na al die toestanden zijn wij ook met ons gas naar greenchoice gegaan en dat ging gelukkig vlot.

Als het kon ging ik helemaal bij essent weg maarja dat gaat niet :evil:

Gesloten