LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
missgreen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2008 21:19

Greenchoice

Ongelezen bericht door missgreen »

Ik ben 4 weken geleden benaderd door greenchoie. Er was een colepeteur aan de deur gekomen. Hij gaf aan dat ze 0,25 eurocent goedkoper waren dan alles Netbeheerders van heel nederland!

Is dit zo????

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door MLF »

wat is een colepeteur?

die 25 cent is op jaarbasis of per m3?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Hij gaf aan dat ze 0,25 eurocent goedkoper waren dan alles Netbeheerders van heel nederland
Kan niet; Greenchoise beheert geen elektrische netwerken en geeft ook geen korting op netbeheerkosten.

(ik ga er vanuit dat je dit verkeerd van de "colepeteur" begrepen hebt alhoewel die gasten ook lang niet altijd het licht hebben gezien)

Hou er wel rekening mee dat de korting alleen over het variabele gedeelte van de elektriciteitslevering gaat (dus alleen de kilowattuurtjes en niet het transporttarief, meetdiensten en vastrecht).

Afhankelijk van je verbruik kan dit laatste - de netbeheerkosten - bijna 50% van je elektriciteitsrekening uitmaken waar je dus geen korting over krijgt.

Stel dat je 3500 kWh elektriciteitsverbruik hebt dan krijg je per kWh 0,25 cent korting ten opzichte van de prijs van de regioleverancier!
Dit kan dus 3500 * 0,25/100 = 8,75 euro per jaar bedragen.
Heb je echter al een goedkopere leverancier dan heb je zelfs kans dat je duurder uit bent bij Greenchoise :!: :!: :!:

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door Sunbow »

De colportage van greenchoice in 2007 heeft mij zo'n 300 euro gekost.
1) overgestapt onde valse voorwendselen
2) de beloofde korting heb ik nooit gehad
3) wegens verkeerd opzeggen door greenchoice bj mij vorige leverancier een boete moeten betalen
4) een exteem hoge jaarafrekening van greenchoice.
5) en dan heb ik niet over de vele telefoontjes, de geschillencomissie en alle stress die greenchoice mij heeft opgeleverd.

Uiteraard ben ik tot volle tevredenheid weer terug bijmijn oude levarancier nuon 8)

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Als jaren dik tevreden over greenchoice. Gillend weggerend bij Essent na de zoveelste blunder na ons verhuizen, Essent had een dik jaar nodig om ons te verhuizen, maar wie zit er met de brokken en een hoop achterstallig?? Denk maar niet dat je ook enig excuus oid krijgt hoor of een tegemoet koming in je bel kosten. rovers bende! Bij Greenchoice geen problemen, moet je wel je meterstanden direct doorgeven aan greenchoice en niet via Essent met de meterstanden kaart want dan gaat het alsnog mis, zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar zodat je nog met een hoge eind afrekening blijft zitten.

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door genvandongen »

Blijf zitten waar je zit, Greenchoice had mijn vriend ook gedaan, maar nu spijt van.
jacq.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Helemaal niets is waar in je zin, het enige wat misschien juist is, is dat het 4 weken geleden is gebeurt..

Pure onzin is er dus verteld

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: Greenchoice

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Ik ben al 8 jaar klant bij Greenchoice en alles gaat altijd goed. In de periode dat alleen de elektra markt nog vrij was wel altijd de meterstanden aan Greenchoice doorgegeven en niet gewacht tot NUON dat eens een keer ging doen.

Met de verhuizing van 5 jaar geleden nog een enorme blunder van NUON waardoor ik 10 maanden geen voorschotten heb betaald. NUON heeft er al die tijd over gedaan om mij "uit te huizen", wat dat ook mogen betekenen. Van degene die voor mij in dit huis woonde had ik al snel een eindafrekening maar mij op dit adres woonachtig te krijgen was een drama. Toen alles uiteindelijk geregeld was en de eerste jaarnota ook in orde was heb ik alle verhuispapieren weggegooid en kwam er 2 jaar na de verhuizing een jaarnota met dag- en nachttarief. Dat had NUON bij de verhuizing aan Greenchoice doorgegeven. Helaas was Greenchoice mij hierin niet erg behulpzaam maar dat is dan ook het enige wat ze hebben nagelaten. Vergeleken bij NUON bevalt Greenchoice me stukken beter. Als ik een mail stuur heb ik binnen een week antwoord. Sommige mensen vinden dat te langzaam maar NUON heeft er al die tijd ruim 2 maanden de tijd voor genomen. Probeer iets wat ze verkeerd hebben gedaan en waar ze geen administratie van bijhouden dan maar eens recht te zetten. NUON heeft me na de verhuizing wel 10 keer gebeld en gevraagd naar de eindstanden van het oude huis en de beginstanden van het nieuwe huis, elke keer doorgegeven dat ik enkel tarief wil aangezien er een dubbele meter in dit huis zit en toch geven ze dubbel tarief door. Gek werd ik er van.

Ik bijf zitten waar ik zit.

Gesloten