LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jeroenla
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2019 10:11

Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door jeroenla »

Pas op,
We werden gebeld door onze energieleverancier dat ons contract opgezegd was.
Dit bleek gedaan te zijn door Greenchoise.

Wat hierin meer dan toevallig is, is dat er de dagen voor onze opzegging iemand door de wijk heeft gelopen om energie contracten te verkopen! Wij zijn daar niet op in gegaan.
Bij een volgende verkoper aan de deur ga ik alle gegevens van de verkoper opschrijven, voordat ik alsnog nee zeg.

Telefonisch zegt Greenchoise dat iemand anders een verkeerd adres heeft aangemeld via een vergelijkings-website: easy-switch.
Er was mij ook toegezegd dat dit binnen een week opgelost zou zijn, maar die afspraak over het herstel van de oude situatie komen ze NIET na. De oude leverancier (NUON) zegt niets te kunnen doen en wacht op Greenchoise, terwijl die geen belang bij een snelle correctie lijkt te hebben. As klant van NUON, wordt je door de oude leverancier dus ook niet verder geholpen.

Bij bellen willen ze overigens alles van je weten, geboortedatum, IBAN, naam, adres, e-mail etc.
Maar als je vraagt welke gegevens ze van je hebben, mogen ze die niet geven, raar!
Iets voor de nieuwe privacy wetgeving, mijn gegevens moet ik namelijk op kunnen vragen en ze laten verwijderen
Hoe minder Greenchoise over mij weet, hoe beter!

Heeft iemand ervaring om een schadeclaim voor declaratie gemaakte kosten en verloren tijd te kunnen indienen?
Tot nu toe lijkt het er namelijk op dat de tijd en moeite die het kost, volledig bij de klant te worden gelegd.
Daarnaast heeft NUON de eindafrekening al klaar staan, ze blokkeren de incasso tijdelijk, maar de aankondiging ligt er alvast.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik heb het hier al eens vaker gehad over hoe iemand zomaar ineens over kan stappen zonder dat zelf ooit gedaan te hebben
De oorzaak is de volgende. iemand gaat naar een site van een energie leverancier en maakt daar een proef berekening.
Echter omdat deze persoon de (ongewilde overstap) bui al ziet hangen, geeft deze persoon niet zijn eigen postcode
huisnummer in, maar eentje ergens in zijn of haar buurt. en vult vervolgens zijn verbruik en zijn huidige leverancier in.
Als de naam van de huidige leverancier die wordt ingevuld toevallig ook inderdaad de leverancier is van deze persoon,
Behorende bij de ingevulde postcode/ huisnummer. Dan krijgt die gene waarvan de gegevens zijn ingevuld binnen een
week een bevestiging van overstap. Er is vrijwel nooit controle om te zien of de gegevens die worden ingevuld ook
werkelijk zijn ingevuld door de persoon zelf.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waar stuur je die schadeclaim naar toe? Dat er iemand bij jou aan de deur is geweest is geen toeval. Hoeveel gegevens heb je doorgegeven? Daar ligt het probleem, niet bij de energiemaatschappijen. Zij doen wat ze moeten doen bij overstappen!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@piet

Als je op een vergelijkingssite kijkt, gaan er helemaal geen gegevens naar een energieleverancier toe.

Vaak genoeg vergeleken en nooit aan de hand daarvan ongewild overgezet.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jeroenla

U moet ook niet gaan bellen, want dan weet niemand meer wat.

Dien een klacht in per mail, bij de nieuwe en de oude en betwist dat u een contract hebt afgesloten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heeft U een naam bordje op de deur met alle voorletters?
Verkopers die tekort verkopen noteren dat wel eens en de huidige bewoner zit met de problemen.

Ik had het met contract op naam vorige bewoner, had na 4 jaren nog niets gewisseld....
Daardoor bleek hoe het gedaan was.
Gewoon Nuon opnieuw aanmelden en de boete voor Green niet betalen want er is geen geldig contract gesloten.
Vermoedelijk word er niets afgeboekt want ze hebben niet jou bank gegevens en anders gewoon terug boeken.

Wel aan mede bewoners vragen of zij niet deze gegevens hebben gegeven want dan hang je wel helaas!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Is het geen nep? Greenchoise bestaat niet. Wel Greenchoice.

jeroenla
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2019 10:11

Re: Greenchoise neemt abbonnement over zonder contract

Ongelezen bericht door jeroenla »

Even een paar verduidelijkingen:
@Miepje1 - De naam is inderdaad Greenchoice, omdat ik nog niets op papier heb, heb ik ook moeten zoeken waar ik zogenaamd terecht was gekomen.
@Komkommertijd - Nee we hebben geen naambordje bij de deur, de naam die ik heb weten los te krijgen bij Greenchoice, is ook niet onze naam, dat maakte het duidelijk dat er een foute aanmelding is gedaan.
@Theotrucker - We hebben aan de deur geen gegevens doorgegeven, alleen dat we niet willen overstappen.

Ondertussen hebben we een mail van NUON dat ze per 8 maart een aanmelding hebben gedaan, terwijl we op 22 februari waren afgemeld. Ben benieuwd wat er met de tussenliggende periode gebeurd. Ook moeten we welde eindafrekening betalen, die ze ineens als tussentijdse afrekening "verkopen", wel lekker handig voor NUON, want nu moeten we de duurdere winterperiode apart betalen, waar dat normaal met de termijnbedragen netjes uitkomt. Ben ook benieuwd of hiermee het moment van de eindafrekening gaat veranderen van oktober naar maart. Overigens wil ik NUON nog aangeven dat we hier niet mee akkoord zijn. We willen ons oude contract gewoon door laten gaan.

Er is ook een klacht per mail verstuurd naar Greenchoice, hier verwacht ik komende week reactie op.

Gesloten