LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rvanwier
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2013 21:13

Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door rvanwier »

beste allemaal!

ik zie echt door de bomen het bos niet meer. ik begin er echt gek van te worden!
ik krijg nu 3 jaar op rij 2010, 2011 en 2012 een behoorlijk hoge jaarafrekening. (tussen de 800 en 900 euro incl btw e.d.). ik betaal maandelijks zo een 130 euro (nu sinds 3 mnd 180 euro.)

de jaren voor 2010 heb ik eigenlijk altijd geld terug gwkregen toen ik maandelijks 120 euro betaalde. tot ik in 2010 een nieuwe meter kreeg. er zijn toen door de netbeheerder standen opgenomen en doorgegeven. ik krijg allerlei verschillende verhalen....

eerst zei liander dat er wel degelijk iets gekd ad hand is me vebruik van stroom ging in 5 mnd tjjd van 0 naar 9110 kw. nu zeggen ze weer van niet.

green choice zegt weer dat ik gewoon veel verbruik. wat ik mij echt niet kan voorstellen. ik leef zuiniger dan voor 2010, geen apparaten die veel stroom vreten (energie zuinige koelkast en stofzuiger) geen zonnebanken oid.

ik ben mijn verbruik gaan navragen bij liander. en zit qua gebruik van gas onder t gemiddelde. ong 1700 en qua stroom op de 3200.

maaar volgens mijn energieleverancier is dit ruim 1000 op t stroom meer.....

t bestaat gewoon echt niet!

k word van t kastje naar de muur gestuurd. k weet gewoon 100% dat t niet klopt.

als ik hun standen zie klopt t idd...hun zeggen dat ik ze heb doorgegeven. ik ben door een slechte periode gegaan im me gezondheid en zou t eerlijk gezegd niet meer weten. maar dr klopt echt iets niet.

wat green choice zegt en liander zegt strookt niet met elkaar.

en me verbruik ia echt niet zo hoog. liander laat overigens de standen 1x pj opnemen door een mannetje van hun....dus neem aan dat die standen wel kloppen en zeker niet geschat zijn?

somebody help me out?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rvanwier schreef:beste allemaal!

ik zie echt door de bomen het bos niet meer. ik begin er echt gek van te worden!
ik krijg nu 3 jaar op rij 2010, 2011 en 2012 een behoorlijk hoge jaarafrekening. (tussen de 800 en 900 euro incl btw e.d.). ik betaal maandelijks zo een 130 euro (nu sinds 3 mnd 180 euro.)

de jaren voor 2010 heb ik eigenlijk altijd geld terug gwkregen toen ik maandelijks 120 euro betaalde. tot ik in 2010 een nieuwe meter kreeg. er zijn toen door de netbeheerder standen opgenomen en doorgegeven. ik krijg allerlei verschillende verhalen....

eerst zei liander dat er wel degelijk iets gekd ad hand is me vebruik van stroom ging in 5 mnd tjjd van 0 naar 9110 kw. nu zeggen ze weer van niet.

green choice zegt weer dat ik gewoon veel verbruik. wat ik mij echt niet kan voorstellen. ik leef zuiniger dan voor 2010, geen apparaten die veel stroom vreten (energie zuinige koelkast en stofzuiger) geen zonnebanken oid.

ik ben mijn verbruik gaan navragen bij liander. en zit qua gebruik van gas onder t gemiddelde. ong 1700 en qua stroom op de 3200.

maaar volgens mijn energieleverancier is dit ruim 1000 op t stroom meer.....

t bestaat gewoon echt niet!

k word van t kastje naar de muur gestuurd. k weet gewoon 100% dat t niet klopt.

als ik hun standen zie klopt t idd...hun zeggen dat ik ze heb doorgegeven. ik ben door een slechte periode gegaan im me gezondheid en zou t eerlijk gezegd niet meer weten. maar dr klopt echt iets niet.

wat green choice zegt en liander zegt strookt niet met elkaar.

en me verbruik ia echt niet zo hoog. liander laat overigens de standen 1x pj opnemen door een mannetje van hun....dus neem aan dat die standen wel kloppen en zeker niet geschat zijn?

somebody help me out?
Ga voor jezelf bijvoorbeeld iedere 1ste van de maand de standen op schrijven, heb je de stand
gecontroleerd wat hun op de afrekening hebben gezet en wat er op de meter staat ?

rvanwier
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2013 21:13

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door rvanwier »

dit doe ik idd nu al 3 mnd. en kom elke keer op een laag verbruik uit. bij de netbeheerder.
heb helaas niet de standen gecheckt. maar kan ik nog doen!

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door harley68 »

Hoe ziet jouw thuissituatie eruit want de getallen die jij noemt daar droom ik van.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sjohie »

rvanwier schreef:dit doe ik idd nu al 3 mnd. en kom elke keer op een laag verbruik uit. bij de netbeheerder.
heb helaas niet de standen gecheckt. maar kan ik nog doen!
As je de stand van nu, vergelijkt met de opgetelde standen van de jaarrekeningen, zou 1000 kWh/jaar teveel toch klip en klaar moeten zijn, en te verdedigen richting de leverancier? Dat zou ~30% van je jaarverbruik zijn. Ik neem tenminste aan dat die nieuwe meter op nul stond toen je hem kreeg?

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door oktober64 »

wat je ook kunt doen om te kijken of de meter wel goed is,is om alle elektra af te sluiten, kijk dan of de meter nog draait, draait deze dan is de meter niet goed.

doe dan van iedere elektra het stopcontact er weer in , zo kunt u zien welk apparatuur het meeste stroom verbruikt ( kunt u zien aan de draai van de meter )

carla 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:54

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door carla 5 »

xxx
Laatst gewijzigd door carla 5 op 03 feb 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kreeg net mijn jaarnota van Essent.....................281 bijbetalen :shock:

Betaal 175 pm. Verwarming staat in de nacht op 15, overdag op 18 en in de avond rond 20/21.

Elec verbruik 2620
Gas 2556

Ik snap t niet. Hoe ga ik in hemelsnaam die 281 betalen :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Kreeg net mijn jaarnota van Essent.....................281 bijbetalen :shock:

Betaal 175 pm. Verwarming staat in de nacht op 15, overdag op 18 en in de avond rond 20/21.

Elec verbruik 2620
Gas 2556

Ik snap t niet. Hoe ga ik in hemelsnaam die 281 betalen :?
Afbetalingsregeling ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kinderbijslag is net geweest in januari? Daar nog wat van over?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sjohie »

sephora30 schreef:Kreeg net mijn jaarnota van Essent.....................281 bijbetalen :shock:

Betaal 175 pm. Verwarming staat in de nacht op 15, overdag op 18 en in de avond rond 20/21.

Elec verbruik 2620
Gas 2556

Ik snap t niet. Hoe ga ik in hemelsnaam die 281 betalen :?
Vragen om een regeling, of even 1 maandje later betalen? Dat geeft niet meteen een BKR notering toch? Verder zou ik elke maand de verbruiksmanager op "mijn essent" invullen, dan voorkom je dit volgend jaar. En ik weet niet hoe de gezinssituatie is, maar misschien kunnen de inwonende kinderen een helpende hand toesteken als ze oud genoeg zijn?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door hawkwind »

sephora30 schreef:Kreeg net mijn jaarnota van Essent.....................281 bijbetalen :shock:

Betaal 175 pm. Verwarming staat in de nacht op 15, overdag op 18 en in de avond rond 20/21.

Elec verbruik 2620
Gas 2556

Ik snap t niet. Hoe ga ik in hemelsnaam die 281 betalen :?
Ik denk dat het nieuwe voorschot voor februari hierbij inbegrepen is.
Gasverbruik is btw aan de forse kant (stroom juist weer niet)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee Feb is niet meegenomen, die moet ik nog betalen.

Een maandje later betalen???? Dan heb ik het geld wel :?: :shock:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sjohie »

sephora30 schreef:Nee Feb is niet meegenomen, die moet ik nog betalen.

Een maandje later betalen???? Dan heb ik het geld wel :?: :shock:
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, het was maar een idee.. :wink: Maar als je serieus in de problemen komt, is misschien vragen om een regeling een idee? Het is keer op keer gebleken dat energieleveranciers wel wat genegen zijn om een handreiking te doen aan klanten die eea proactief oppakken, in plaats van de mensen die facturen en aanmaningen maar weggooien, en zo hun kop in het zand steken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja een regeling zal ik best kunnen krijgen, maar dan moet ik alsnog ff bijna 300 betalen. Dus regeling of niet, dat maakt niks uit. Vooral niet voor het feit dat het hier nooit echt warm is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Ja een regeling zal ik best kunnen krijgen, maar dan moet ik alsnog ff bijna 300 betalen. Dus regeling of niet, dat maakt niks uit. Vooral niet voor het feit dat het hier nooit echt warm is.
Mischien zou je kunnen vragen of je het mag betalen 1 april als kinderbijslag binnen
komt ?

Maar inderdaad het blijft een feit dat je moet bij betalen, even goed je eind afrekening na
kijken en kijken of de eindstanden wel kloppen die op de rekening staan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zou uberhaupt leuk zijn als Essent eens een keer reageert op het contactformulier dat ik nu al 2x heb ingestuurd. Zelfs een klacht gestuurd dat ze de mail niet beantwoorden, en ook daar geen antwoord op.

Ik baal in ieder geval als een stekker :(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat ga je nu als voorschot betalen ?
Als je op de eindafrekening kijkt dan zie je dat het werkelijke bedrag voor
stroom en gas niet zo heel hoog is, het is die belasting over belasting etc die het zo
duur maakt uiteindelijk.

Je schrijft dat je het niet begrijpt, is je huis wel goed geisoleerd ?
Wat was je verbruik het jaar ervoor ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sjohie »

sephora30 schreef:Zou uberhaupt leuk zijn als Essent eens een keer reageert op het contactformulier dat ik nu al 2x heb ingestuurd. Zelfs een klacht gestuurd dat ze de mail niet beantwoorden, en ook daar geen antwoord op.

Ik baal in ieder geval als een stekker :(
Je kan ze es bellen anders? Dan weet je in ieder geval zeker dat iemand naar je luistert. :wink:

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

sjohie schreef:
sephora30 schreef:Zou uberhaupt leuk zijn als Essent eens een keer reageert op het contactformulier dat ik nu al 2x heb ingestuurd. Zelfs een klacht gestuurd dat ze de mail niet beantwoorden, en ook daar geen antwoord op.

Ik baal in ieder geval als een stekker :(
Je kan ze es bellen anders? Dan weet je in ieder geval zeker dat iemand naar je luistert. :wink:
Stuur een aangetekende brief en zet er iets dergelijks in.
Leg het probleem uit.

Ik heb al diverse malen het contactformulier ingevuld, maar krijg geen reactie. Ik word al 3 jaar van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken deze klacht nu wel serieus te nemen. Graag ontvang ik van jullie binnen 14 dagen een schriftelijke reactie met daarin een oplossing of een plan van aanpak om mijn probleen op te lossen.
Mocht deze reactie uitblijven of het verbruik zo blijven als deze nu is, ga ik derden inschakelen om mijn geld voor niet-geleverde diensten terug te halen en overstappen naar een andere aanbieder, die zijn woorden wel waar kan maken.

Gesloten