LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nana1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:26

help!!

Ongelezen bericht door nana1 »

ik zit hier vandaag hem te knijpen.
woensdag 27 september kreeg ik aan mijn deur iemand van eneco met een brief dat ik het bedrag binnen een dag moest overmaken.
gisteren (spoedopdracht) 28 september is het overgemaakt via mijn bank.
vandaag gebeld met eneco dat het niet bij hun erop staat het gaat om de maand augustus die nog niet was overgemaakt.
ze zeiden dat daar een risico aan vast zat omdat ik het niet via het postkantoor had betaald.
moet ik hier nu angstig wezen dat ze me nog gaan afsluiten omdat ik een maand achterloop.
ik weet het niet meer!! :(

Toolboy

Re: help!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Lijkt me stug dat ze u afsluiten omdat u een maand achter loopt met de betaling

nana1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:26

Re: help!!

Ongelezen bericht door nana1 »

maar ze reageren wel met ja mevr he is een risico .
ik weet niet wat ik van eneco kan verwachten.

Toolboy

Re: help!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Intimideren doen ze graag. maar om 1 maand achterstand afsluiten?
Zullen ze vast niet doen

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: help!!

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk.

nana1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:26

Re: help!!

Ongelezen bericht door nana1 »

is het dan bedreiging dat ze je bang willen maken dan hebben ze dat bij mijn goed voorelkaar.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: help!!

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Nana, Ik vind het zowiezo vreemd dat er iemand bij u op de stoep staat na 1 maand achterstand. U heeft een spoedbetaling gedaan daar zal toch ook een bewijs van zijn, maak je maar geen zorgen.
Fijn weekend.

Ronald.

nana1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:26

Re: help!!

Ongelezen bericht door nana1 »

BEDANKT

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: help!!

Ongelezen bericht door rene112 »

lees dit maar eens door als jij bewijsen heb dat jij betaald heeft dan zal ik mijn geen zorgen maken het is en het blijft een zooitje bij eneco

Verbod op afsluiten gas en elektriciteit in winter
Geplaatst: zo 24 sep 2006 16:40 door ergo sum
Bron: Ministerie van Economische Zaken (EZ)




Het afsluiten van de levering van elektriciteit en gas wordt bij ministeriële regeling al voor deze winter verboden. Dat schrijft minister Wijn van Economische Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Wijn: “De consument profiteert van de marktwerking maar de overheid stelt wel sociale grenzen vast”.

Het verbod geldt niet als:
de kleinverbruiker zelf om afsluiting verzoekt vanwege bijvoorbeeld een verhuizing.

de kleinverbruiker fraude heeft gepleegd doordat hij illegaal energie aftapt of met de meter heeft geknoeid.

de kleinverbruiker elke vorm van minnelijke of wettelijke schuldsanering weigert en ook anderszins niet de betalingsachterstand wil voldoen.
De leverancier krijgt de verplichting om de afnemer die een betalingsachterstand heeft op korte termijn een betalingsherinnering te sturen. Daarin moet de afnemer worden gewezen op de mogelijkheden voor het treffen van een minnelijke betalingsregeling en moet ook worden gewezen op de mogelijkheid van schuldhulpverlening. De leverancier moet bovendien bij het incassotraject zijn best hebben gedaan om in persoonlijk contact te treden met de afnemer om deze mondeling op zijn mogelijkheden te wijzen. Als dat niet heeft geleid tot betaling, moet de leverancier aan de afnemer toestemming vragen om zijn gegevens, inclusief de hoogte van zijn schuld, door te geven aan een schuldhulpverleningsinstantie. Dan kan met instemming van de afnemer een schuld hulpverleningstraject worden gestart en mag de afnemer niet worden afgesloten. Minister Wijn in zijn brief: “Als de afnemer ook afwijzend reageert op deze uitgestoken hand of weigert in contact te treden met de leverancier, dan is het alsnog gerechtvaardigd een dergelijke klant af te sluiten. Hierop wordt een uitzondering gemaakt als sprake is van zeer ernstige gezondheidsrisico’s als gevolg van een ernstige ziekte van de afnemer of een huisgenoot. Om misbruik te voorkomen, dient de afnemer dit via een doktersverklaring aan te tonen.”

De ministeriële regeling zal na publicatie onmiddellijk van kracht worden. In het nu bij de Eerste Kamer aanhangige splitsingswetsvoorstel is als gevolg van een amendement een bepaling opgenomen over preventieve maatregelen om afsluiting te voorkomen. Indien dit wetsvoorstel wordt aangenomen, wordt het voor de leverancier onder bepaalde voorwaarden mogelijk uit eigen beweging (dus zonder uitdrukkelijke toestemming van de afnemer) persoonsgegevens door te geven aan de schuldhulpverleningsinstantie opdat afsluiting alsnog kan worden voorkomen. Ook wordt dan geregeld dat afnemers die in de zomerperiode zijn afgesloten voor de winterperiode weer worden aangesloten, tenzij één van de uitzonderingsgevallen van toepassing is.

Gesloten