LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
viviane.verbraecken
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:54

hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door viviane.verbraecken »

Ik heb in 2015 een huis gekocht , een 2 onder 1 kap . Nu is vorig jaar mijn buurman overleden en het huis werd gekocht door een jong koppel . Zij zijn nu bezig met de verbouwing . Wilden ze de meterkast verplaatsen , maar stoten op het feit dat blijkbaar zowel hun als mijn hoofdkabel bij hun binnenkomt (meterkasten liggen tegenover elkaar , mijn kabel loopt door de muur dus blijkbaar) .
Nu mag die van de maatschappij daar niet meer blijven liggen .
Allemaal goed en wel maar mijn huis staat in orde, parket in huis etc... De meterkast hangt nu in een afgesloten bak in mijn salon.
Wat kan en mag ik verwachten ?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U mag verwachten dat de buren een oplossing kosteloos voor u gaan regelen. Zij willen immers een aanpassing van de huidige situatie. Verstandig is om samen en met de maatschappij aan tafel te gaan zitten.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U mag verwachten dat de netbeheerder van u eist dat de meterkast voldoet aan de eisen uit het bouwjaar van het pand. Indien dat nu niet het geval is, zijn de kosten voor het aanpassen van uw meterkast aan de geldende eisen voor uw rekening.

Alle overige kosten zijn voor rekening van uw buren en/of de netbeheerder. De installatie is eigendom van de netbeheerder, volgens uw contract bent u verplicht om toegang te verschaffen tot uw woning aan personeel van de netbeheerder voor de uitvoering van werkzaamheden aan de installatie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zonder bouwjaar woning worden de antwoorden loterij!

Ik zeg daarom maar even niets meer!

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Komkommertijd schreef:
11 dec 2018 22:54
Zonder bouwjaar woning worden de antwoorden loterij!

Ik zeg daarom maar even niets meer!
Is dat een spreekwoord? Ik snap hem namelijk niet?

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door BL2 »

Op zich wel prettig dat stofzuiger even niets meer zegt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door crazyme »

Kunnen ze de meterkast van de buren niet gewoon afkoppelen, gat dichtmetselen / purren en een nieuwe kabel bij de buren aanleggen ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: hoofdkabel moet ineens worden verplaatst

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je buren de meterkast verplaatsen, en via hun huis komt jou stroom kabel binnen.....

dan moeten zij die kabel aan hun kant wegwerken..... en voor hun kosten.
De huidige kabel is prima en niets mis mee, en als zij iets anders willen is naast hun eigen meterkast ook de kosten van uw kabel voor hun rekening en U hoeft geen kabel in Uw huis te trekken.... gewoon via hun huis zoals nu ook, dus van nieuwe meterkast naar vorige plek blijft een leiding lopen, in of op de muur moeten ze zelf weten mits de muur dik genoeg is of voorzet wand.

Uw stroom kabel heeft dus recht van Overpad!

Gesloten