LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lieveheersbeestje2.0
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2019 15:01

Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Lieveheersbeestje2.0 »

Ik ben op zoek naar een contract voor onbepaalde tijd, daar ik over een half jaar verhuis naar het buitenland. Naked Energy komt het goedkoopste uit op de website van de consumentenbond. Nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met dit bedrijf?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u over een half jaar gaat verhuizen, wat zal dan uw besparing zijn tov bekende bedrijven? Onlangs ben ik zelf aan het vergelijken gegaan en kwam tot een verschil van enkele euro's op jaar basis. Zou het voor u dan lonen om nu een hoop energie kwijt te zijn voor een kleine besparing?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als uw huidige contractstermijn afgelopen is, wordt dat automatisch een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Dus gewoon blijven zitten waar u zit.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je al kontrakt hebt lekker blijven zitten moet je echt een nieuw afsluiten dan green choice die doen niet te moeilijk...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een nieuw contract is voor tenminste 1 jaar of langer dus later verhuizen of boete?

Vaak is overstap naar netbeheerder in jou regio goedkoopste per maand.
maar die ontbreken in alle zoek systemen voor goedkopere stroom omdat ze van de tenminste 1 jaar blijven zitten uit gingen.

BlueFinTuna
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 10:16

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door BlueFinTuna »

Tikkie laat, maar ik kwam dit toevallig nog tegen. Als je jaarcontract na een jaar overgaat in contract voor onbepaalde tijd, wordt je geknipt en geschoren. Dat is nl wat die bedrijven willen. Ze lokken je met een korting en als je na dat jaar aanblijft als klant betaal je de hoofdprijs. Je vervalt dan in het duurste tarief. Als je overstapt op Naked Energy dan hebt je altijd een heel laag tarief en kun je per maand opzeggen. Zij zijn altijd goedkoop met onbepaalde tijd contracten. Ik ben daar een paar geleden klant geworden en ik check af en toe de prijzen, maar zij zijn echt altijd goedkoop. Als je aanmeldt via hun wedsite is het beste. Want prijsvergelijkers geven niet hun goede prijzen weer of vermelden ze niet. Ik heb gelezen dat Naked Energie niet wil betalen aan prijsvergelijking sites voor de overstap. De leverancier die hen het meeste betaalt, krijgt daar de meeste nieuwe klanten. En de niet wetende klant maar denken dat ie onafhankelijk zit te vergelijken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit klopt natuurlijk niet.
Bij elk contract in Nederland ga je na afloop van een jaarcontract over naar een contract voor onbepaalde tijd. Die zijn altijd per maand opzegbaar.
Daar brengt Naked Energy wel heel grote leugens in het land.

BlueFinTuna
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 10:16

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door BlueFinTuna »

Natuurlijk ga je over naar een contract voor onbepaalde tijd. En onbepaalde tijd is altijd per maand opzegbaar. Maar wel tegen het hoogste tarief, ofwel slaaptarief. Dat tarief heeft ruim 70 procent van Nederland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind ze niet terug bij gaslicht.com dus zullen ze heus wel minimaal blijven. Aan het einde van een jaarcontract zit ik hoogstens enkele dagen of weken bij mijn huidige energieleverancier. Maar ik ben dan wel actief op zoek naar de laagste bonus. Er is geen enkele energieleverancier die je die grote bonussen aanbiedt zonder dat je overstapt. Dus het gevolg is dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je blijft zitten. Het is wel goed dat 70% niet overstapt en het meeste betalen. Tenslotte moet die jaarlijkse bonus wel opgebracht worden.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BlueFinTuna schreef:
17 aug 2019 12:15
Natuurlijk ga je over naar een contract voor onbepaalde tijd. En onbepaalde tijd is altijd per maand opzegbaar. Maar wel tegen het hoogste tarief, ofwel slaaptarief. Dat tarief heeft ruim 70 procent van Nederland.
Ik denk juist dat de meeste mensen wel een contract voor bepaalde tijd hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik was een tijdje een 'slaper', maar betaalde nog altijd minder dan bij Naked Energy. Nu weer opnieuw een jaarcontract afgesloten bij mijn huidige leverancier voor nog een lagere prijs.

sake1987

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zit al jaren bij Essent, laatst liep mijn contract af. Heb bij verschillende maatschappijen gekeken. Essent bood mij of Philips lampen of cadeau bon Media markt of thermostaat aan bij verlenging. Na wat te hebben gemaild met Essent, dat ik geen behoefte heb aan deze producten, werd ik gebeld door een medewerker die mij een korting aanbod. Dit samen rustig doorgekeken. Zit nu weer 2 jaar bij Essent, goedkoper dan alle andere maatschappijen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naked Energy gekeken, en naast 1 jaar ook ½ jaar of per maand mogelijk.

Voor mensen met verhuis plannen of die van 't gas af willen, je mag per maand alles of de helft opzeggen.
Dus nu Gas & Stroom en later alleen stroom mogelijk.

Ik zie lage maandenijkse kosten dus vooral weinig gebruikers kunnen hier zeer voordelig uit zijn.
Geen welkomst bonus of zoeken maar redelijke markt prijzen.

Ik moet nog kijken wat ze betalen als je meer stroom leverde dan gebruikte... maar verder kleine onbekende maar elke maand op mogen zeggen en geen jaar contract is handig voor mensen die willen verhuizen of emigreren.
Net als die tijdelijk 2 huizen hebben en dan 2 contracten niet willen.

sandokanfirst
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2017 21:08

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door sandokanfirst »

Naked Energy is een dubieus bedrijf. Het heeft een lage solvabiliteit maar biedt daarover geen transparantie. Naked Energy mag dan goedkoop zijn, maar als het omvalt ben je je geld voor dat jaar kwijt. Zie het artikel van de Consumentenbond over faillissementen van energieleveranciers. https://www.consumentenbond.nl/acties/f ... ergiemarkt

Naked Energy was een van de bedrijven die niet mee wilde werken aan het onderzoek: https://www.consumentenbond.nl/binaries ... ed-rvl.pdf

Andere bedrijven die niet deugen zijn: Fenor, Allure Energie, Energie van Ons, DGB Energie en Huismerk Energie.

TIP: betaal vooral geen hoge voorschotten!

308426
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2011 12:09

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door 308426 »

sandokanfirst schreef:
08 feb 2020 19:39
Naked Energy is een dubieus bedrijf. Het heeft een lage solvabiliteit maar biedt daarover geen transparantie. Naked Energy mag dan goedkoop zijn, maar als het omvalt ben je je geld voor dat jaar kwijt.
Naked Energy was een van de bedrijven die niet mee wilde werken aan het onderzoek:
TIP: betaal vooral geen hoge voorschotten!
Wat bedoel je daar precies mee? Ze doen niet aan welkomst bonus die kun je dus niet kwijt raken. Het contract is maandelijks opzegbaar en je betaalt maandelijkse voorschotten.
Al zou het bedrijf omvallen ben je grofweg 1 maand betaling + een beetje voorschot kwijt.
Tenzij je je maandbedrag veel en veel te hoog ingesteld hebt.

Behalve dat hoe vaak komt het voor dat energiemaatschappijen failliet gaan (zeer zeer zelden) en zelfs al gaan ze failliet wat zijn dan de gevolgen voor de klanten? Helemaal niets, die worden vaak overgenomen door een andere maatschappij (via de wet geregeld) of kunnen zelf overstappen of opzeggen. (Zie informatie faillissement Energieflex)

Ik heb de indruk dat het gewoon een kleine zelfstandige energie pionier is die niet aan de commerciële verkapte kortingsacties meedoet en met dagprijzen op de energiemarkt werkt en daarom een goede kale energieprijs kan bieden. Natuurlijk hebben ze een lage solvabiliteit als het een kleine zelfstandige ondernemer is.

Ik heb nog geen ervaring met Naked maar ik ga er zeker even naar kijken, ik zit nou net met opzet altijd bij dit soort energie aanbieders omdat het honderden euro's per jaar scheelt. Ik kijk op de energie vergelijking sites ook alleen naar de kale €/kwh en €/m3 gasprijs, niet naar het voorgestelde maandbedrag.

ibelderbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020 21:51

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door ibelderbos »

Ja ik ben bekend met naked energy en heb geen goede ervaring.
In november 2019 een contract voor 1 jaar afgesloten met vaste tarieven. Ingangsdatum afhankelijk vd overstap. Ik heb aangegeven zsm.

Blijkt dat Naked Energy de ingangsdatum BEWUST opschuift naar 1 januari. Waarom? Omdat ze dan volgens de kleine lettertjes de tarieven kunnen aanpassen. Met hoeveel dan? 20 % HOGER.
Hebben ze mij daar over geinformeerd? Helaas niet, ik kwam er in April achter en heb contact gezocht met customer service. Die wuifden het weg en probeerden me een andersoortig contract aan te praten. Ik ben overgestapt.

Dus NIET doen deze club.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als je niet op tijd je meterstanden door geef, dan wordt er een schatting gemaakt en dan betaal je meer. Mogelijk heb jij het wel doorgeven, maar is er iets fout gegaan.

Mijn advies is om per mail de huidige meterstanden door te geven (eventueel met foto). Komen jullie niet uit, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering.

Op https://www.consumentenbond.nl/energie- ... klopt-niet staan een paar tips.

Hun zijn lid van de geschillencommissie. Hierdoor kan je klacht onafhankelijk worden bekeken. Dit kost 52,50 en dit geld krijg je terug als jij in het gelijk wordt gesteld. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/

Over de voorschot, je hebt 13 en het andere jaar 11 betaald. 13+11=24 wat gelijk staat aan 2 jaar. Ik zie daar geen problemen in. Mogelijk dat het komt doordat er op een andere moment het bedrag wordt geïncasseerd?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JeannyS schreef:
20 mar 2021 10:00
Ik heb een klacht m.b.t. Energieleverancier Fenor. Omdat ze vorig jaar van het totaal aan energiekosten 13 voorschotten hebben afgetrokken (ik moest ong. €100 bijbetalen, daarom viel me dat niet op) hebben ze nu 11 voorschotten van de energiekosten afgetrokken, wat resulteert in een bijbetaling van €1000.
Ook hebben ze mijn opgenomen eindstanden niet gebruikt, maar zelf iets verzonnen.
Uitgebreide correspondentie per e-mail met Fenor, het hanteren van de 13 voorschotten was geen fout of vergissing maar was “normaal”. De eindstanden die ze hanteerden kwamen van een andere leverancier ? Terwijl ik al 3 jaar lid van Fenor ben en niet ben overgestapt.
Indien Radar dat wenst, heb ik de hele correspondentie digitaal. Hele slordige administratie, niet mee in zee gaan! Medewerker zegt maar wat en kent de feiten niet.
Nogal een vaag verhaal. U weet hoeveel voorschotten u in een vaste periode betaald hebt en die doen dus mee in de totaal afrekening. En als u een gigantisch bedrag moet bijbetalen met 11 berekende voorschotten, dan is uw maandvoorschot simpelweg te laag.
Ook bent u geen lid, maar gewoon een klant. Een klant die jaarlijks op tijd zijn eigen standen moet doorgeven.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Iemand bekend met energie leverancier Naked Energy

Ongelezen bericht door kuklos »

JeannyS schreef:
20 mar 2021 10:00
Ik heb een klacht m.b.t. Energieleverancier Fenor.
Wat heeft dit te maken met een topic over energieleverancier Naked Energy?

Gesloten