LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jacko_m
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 16:30

Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jacko_m »

Heeft iemand ervaring met utilitywijzer.nl ?
Het is een energie vergelijker. Maar op Google is er erg weinig over te vinden. Het lijkt alsof ze nog maar net zijn begonnen.!??
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2018 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn zat andere vergelijkers. War voor nut heeft er nog eentje dan? U kunt ook zelf gaan vergelijken, daar heeft u geen sites voor nodig waarvan het de vraag is of deze wel onafhankelijk zijn.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

Vul eens exact dezelfde gegevens in op utilitywijzer.nl en op gaslicht.com en trek je conclusie.

Jacko_m
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 16:30

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jacko_m »

Het ging me er vooral om wat voor een bedrijf het is en niet over andere vergelijkers. Ik werd door ze gebeld, met het verhaal dat ik al eerder door hun was geholpen voor een overstap. maar toen ik utilitywijzer.nl ging googlen was er niets, alleen hun Eigen site. En het bedrijfs adres stond een maand geleden nog te huur. Ik vroeg me af of het gewoon een nieuw bedrijf was of een doorstart van een ander goed bedrijf of van een doorstart van een ander fout bedrijf.

Uiteindelijk lijkt het allemaal wel goed te werken en hebben ze voor me een greenchoice contract verzorgd, ( al heb ik die wel geanuleerd vanwege dat ik geen info over ze kon vinden en dat was ook geen problem) mijn ervaring was dus uiteindelijk niet verkeerd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een energievergelijker die u gaat bellen en ook nog voorliegt? En dan schrijft u: ‘ervaring niet verkeerd’.

Ver daarvan blijven.

Jacko_m
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 16:30

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jacko_m »

@ lady1234,
Ik stel een vraag op een forum omdat ik een antwoord zoek met zinnig inhoud. En zit niet te wachten op meningen van mensen die gefrustreerd overal tegenaan schoppen. Kom dan met informatie waar naar gezocht wordt.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jacko_m schreef:Het ging me er vooral om wat voor een bedrijf het is en niet over andere vergelijkers. Ik werd door ze gebeld, met het verhaal dat ik al eerder door hun was geholpen voor een overstap.
@Lady1234 is niet gefrustreerd, ze geeft een goed en welgemeend advies.
Klopt dat verhaal dat u eerder door hen bent geholpen? Dat zou u zich toch wel herinneren?
Door uw formulering "met het verhaal dat" krijg ik indruk dat het verhaal niet klopt. Met een onbekende leverancier die mij voorliegt zou ik geen zaken doen.

Jacko_m
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 16:30

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jacko_m »

Ik ben in het verleden geholpen door een bureau, gekoppeld aan de makelaar, toen ik ging verhuizen. En ze hadden ook die gegevens. Maar daar gaat het niet om, ik hoef geen advies over wat ik wel of niet moet doen. Ik wil info en ervaringen over het bedrijf. Hoe moeilijk is dat! Nu wordt ik gefrustreerd :-)

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jacko_m schreef:Ik ben in het verleden geholpen door een bureau, gekoppeld aan de makelaar, toen ik ging verhuizen. En ze hadden ook die gegevens. Maar daar gaat het niet om, ik hoef geen advies over wat ik wel of niet moet doen. Ik wil info en ervaringen over het bedrijf. Hoe moeilijk is dat! Nu wordt ik gefrustreerd :-)
Dat is dan jammer voor u. Maar het is hier niet u vraagt, en wij draaien.

Dan maar goed zoeken op internet naar dat bedrijf, hoewel ik niet begrijp wat u zou willen weten. Ze hebben een contract voor u verzorgd, wat u weer geannuleerd hebt. Dan bent u toch klaar?

Jacko_m
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 16:30

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jacko_m »

Dit is het probleem van fora. Je krijgt geen informatie alleen advies wat je niet moet doen. Ik ben weg . :arrow:

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Erthanax »

U wilt informatie? Vooruit dan, ik ben ook de beroerdste niet.
De domeinnaam is geregistreerd op 28-12-2017. Dat is anderhalve maand geleden. Dus ja, ze bestaan nog maar heel kort.
De registrar is gevestigd in de Verenigde Staten. Van de administratieve en de technische contactpersoon is alleen een e-mailadres opgegeven in het domein domainsbyproxy.com.
U kunt deze informatie zelf controleren op sidn.nl. U kunt haar ook zelf interpreteren, want ik wil u niet verder frustreren.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jacko_m schreef:. Ik ben weg . :arrow:
Doei en een prettige dag nog

liesski
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2018 20:43

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door liesski »

Een paar weken terug werd ik gebeld door iemand van utilitywijzer. Ik ben 4 maanden geleden verhuisd en ben toen klant van Nuon geworden.
Mevrouw had uitgerekend voor mij dat ik bij Essent goedkoper uit was. 8 euro per maand goedkoper is voor mij als een alleenstaande moeder een groot verschil.
Ik zei nog tegen die mw dat ik nog maar 4 maanden klant was bij Nuon en of ik dan geen boete oid zou krijgen. Ze verzekerde me ervan dat deze boete door Essent mee genomen zou worden dus geen probleem.
Gisteren kreeg ik een eindrekening van Nuon; 282,47 wordt 3 april van m'n rekening gehaald.
Dus ik mailen naar utilitywijzer en deze gaven doodleuk als antwoord dat ik dit bedrag toch echt zelf moest betalen.
Misschien ben ik gewoon heel dom geweest en had ik dit kunnen weten? Maar ik weet zeker dat ze dit niet vertelde door de telefoon.
Ik heb geëist dat ze dit van oplossen voor mij maar ik heb nog geen antwoord.

Wordt vervolgd.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik begrijp uw frustratie, maar ik vrees dat u dat bedrag moet betalen.
In het vervolg nooit meer ingaan op een ongevraagd aanbod op straat, aan de deur of aan de telefoon. Dergelijke verkopers/colporteurs denken alleen aan hun eigen portemonnee, nooit aan de uwe.

Jennifer95
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 21:53

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door Jennifer95 »

Ook ik ben vanmiddag benaderd door Utilitywise. Het begin was onduidelijk en ik kon niet goed verstaan wie of wat het was.
Naarmate het gesprek verliep en ik steeds vroeg wat ze wilde en wat het doel hiervan was kreeg ik meer duidelijkheid.
Ze zouden me een email sturen en als ik daar niet op zou reageren zouden ze een overstap regelen.
Ik heb meteen gezegd dat ik dat niet zie zitten en ik ook geen volgende telefoonafspraak wil en het zelf eerst even uit zou zoeken.
Ik was best wat overdonderd door het telefoontje en omdat het begin zo slecht te verstaan was ben ik denk ik door gaan luisteren en vragen,
terwijl ik eigenlijk op had moeten hangen.
Ook bij mij vertelde ze trouwens dat ze me al eerder gesproken hadden. Toen ik vroeg wanneer dit dan was omdat ik me dat niet kon herinneren zei zij ''een jaar of twee jaar geleden'', vaag dus. En met bovengenoemde informatie zou dat dus niet eens moeten kunnen.

Ik voelde me niet prettig bij het gesprek en vond het maar wat vaag.
Misschien is het niet zo'n slechte site als ik hier misschien doe overkomen, maar dit is hoe ik het ervoer.

liesski
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2018 20:43

Re: Iemand ervaring met energievergelijker utilitywijzer.nl?

Ongelezen bericht door liesski »

3 weken weer gebeld door utilitywijzer. Ze wilde weer kijken of ze iets voor me konden betekenen. Toen ik mijn verhaal deed (zie eerste bericht) zei ze sorry.... daarna kon ze zien dat niet zij maar haar collega mij had gebeld en ze beschuldigde haar collega en nogmaals duizendmaal excuses. Ze verzekerde me ervan dat ik dezelfde dag of een dag later gebeld zou worden door haar leidinggevende en dat ik het bedrag dan van hun terug zou krijgen.....
Ik wacht nog steeds op een telefoontje!

Gesloten