LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En ook hier val je weer in herhaling.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Natuurlijk mag jij jouw mening geven Kyle. Maar 40x in alle topics die betrekking hebben op problematieken met Oxxio halelujah te gaan posten is óók niet de bedoeling.
Als er 40x problemen en klachten door verschillende mensen met betrekking tot Oxxio hier gepost worden en ze vragen om advies, zoeken gelijkgestemden en willen hulp. Dit geeft te denken. En besef, daar is dit forum juist wel voor. Aangeven en signaleren waar en bij wie er veel problemen zijn.
Iedere individu ziet zijn probleem als uniek en vraagt als zodanig dan ook advies. Repecteer dat. Geef in plaats van halelujah te gaan roepen dan advies aan de hulpvrager, dan heeft 'ie er tenminste nog iets aan.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mee eens Shine, maar het probleem is inderdaad dat zij teveel voor Oxxio opkomt. Van haar kun je geen advies verwachten. Zij is geprogrammeerd.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Wat zou Kyle, als oud werkneemster van :cry: xxi :cry: nog voor bonussen ontvangen dat zij hen steeds als enige op alle forms blijft verdedigen met steeds dezelfde stukjes?
Mijn klacht ligt in ieder geval al bij de geschillencommissie.
Oxxio heettevroeger Durion dat eerder €200.000 boete moest betalen wegens agressieve wervingsmethoden.
Twee weken geleden was :shock: xxi :shock: nog in de NOS als slechtst scorend op klanttevredenheid, dus ze zullen wel weer gauw van naam gaan veranderen

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Nita »

Ik ben het helemaal met Shine eens.Dat geleuter van Kyle wekt inplaats van je geholpen te voelen alleen maar agressie op.Heb zelf gelukkig geen probleem met oxxio,maar al een maand of 4 met Dong, de problemen daar halen het niet bij die van oxxio.Ik mag hier niet persoonlijk in de aanval maar Kyle ,ga lekker in je neus zitten peuteren ,dat doet een kind van 4 ook.Houdoe. Nita.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

MNita, Je schryft dat je geen probleem hebt met Oxxio.
Je kent me niet eens.
wat mij opvalt is dat jullie erg agressief tegen mij doen.
Je kunt het met me oneens zijn maar het zegt meer over het nivo van iemand door persoonlijk iemand te beledigen.
Sommige mensen blijven er een sport van maken om over het verleden te praten. Er zijn zoveel bedrijven die een boete krijgen.
Natuurlijk had Durion niet de beste naam maar Durion is al lang passe.
Lees de forums nou eens af. Zoveel bedrijven in de energiemarkt komen er slecht af. Mijn enige punt als EX-werkneemster is dat het altijd als 1e Oxxio is die mensen noemen als er wat misgaat. Logisch, een bedrijf met 1.000.000 klanten kan niet alles goed gaan? Ik ken gewoon veel mensen die er wel tevreden zijn en nooit meer naar NUON of Essent terugwillen omdat ze daar zoveel problemen hadden, maar ach...die hebben de macht en waarom zouden we die kritisch gaan benaderen omdat Oxxio zo makkelijk af te zeuren is?? de NMA verteld dat de grote energiebedrijven ons jarenlang 10% teveel hebben l;aten betalen, maar ach.. maakt niet uit, we hebben geld genoeg allemaal.
Nou als we dat hebben, waarom zijn we dan ooit overgestapt naar Oxxio? Daar wil ik wel eens een antwoord op hebben. O ja, ik weet het al..jullie wilden besparen maar het heeft niet zo uitgepakt zoals je had gehoopt. Ik heb ook wel eens een verkeerde keuze gemaakt door met KPN in zee te gaan, dus is KPN meteen bagger?
Meningen vorm je op je EIGEN ervaringen, en die heb ik ook.
IK ben tenminste eerlijk en open dat ik er ooit heb gewerkt. en als ik negatieve ervaringen met Oxxio had gehad hadden jullie het ook gehoord maar die heb IK niet gehad.
Kom maar weer, scheld me maar weer uit. lekker makkelijk!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Bij ieder energiebedrijf is er wel gedoe. Niemand hier beweert dan ook dat Nuon, Essent of welke leverancier dan maar ook beter zou zijn. Iedereen heeft zijn voorkeur en eigen ervaring(en). Die mogen zeker alhier geventileerd worden. Kyle, dat valt onder de rubriek: informeren.
Feit blijft dat helaas nogal wat problemen met Oxxio zijn en dat deze problemen zich regelmatig herhalen bij verschillende gebruikers.
Praten in het verleden: tja, als een probleem zich al verschillende jaren tussen een consument en leverancier voordoet, dan ontkom je er niet aan dat je de geschiedenis van het ontstane probleem verteld.
Dat Oxxio als 1ste vaak opdoemt waar iets misgaat, komt omdat dit bedrijf een geschiedenis (naamswisseling) heeft en ook één van de eerste (zoniet dé eerste) nieuwe leverancier was die zich meldde sinds de invoering van de vrije markt. Dat een nieuw bedrijf opstart problemen heeft zal iedereen zich kunnen voorstellen en daar ligt de issue ook niet. De issue is dat Oxxio zijn klachten niet fatsoenlijk afhandelt en door de jaren heen onvoldoende leert van zijn gedrag op de vrije energiemarkt en naar de consument die een probleem met hun heeft.
Jij hebt je punt gemaakt....... jij bent tevreden. Laat het dan ook daarbij als er weer iemand een Oxxio probleem topic opent. Want zodra zich weer iemand meldt met een Oxxio probleem, reageer jij als vrijwel de eerste en doet in je reactie betreffend schrijven af als zou het niet terecht zijn, een hoop onzin, of praten vanuit het verleden zijn. Je neemt het kwalijk dat iemand zijn Oxxio probleem hier deponeert.
Kortom de klacht zou niet terecht zijn, omdat JIJ goede ervaringen met ze hebt. Leer er mee om te gaan dat niet iedereen dezelfde halelujah ervaring heeft en respecteer dat ook.
Jouw tentoon gespreid gedrag zegt meer iets over jouw niveau als dat van de anderen. (het moet gezegd, het is jammer dat sommigen zo ingaan op je halelujah schrijven)
De afgelopen periode heb jijzelf een irritatie over je afgeroepen.
Structurele, opbouwende adviezen geef je nergens. Jammer temeer omdat je een ex-Oxxio werknemer bent vanuit deze positie een adviserende en informerende kan praten. Hier maak je echter totaal geen gebruik van.

Iedereen maakt wel eens een foutieve keuze. Maar als de gevolgen van de foutieve keuze bijna onmogelijk te herstellen zijn omdat een bedrijf zijn zaakjes onvoldoende op orde heeft, krijgt het een ander verhaal. EN dat verhaal los je echt niet op door alleen maar te ventileren dat jij géén problemen met ze hebt.
Maak gebruik van je werkervaringen bij dit bedrijf en reageer constructief. Dan dwing je iemands respect af.
Dit doe je echt niet door overal maar als standaard tegenreactie te plaatsen:
Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door jsp »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Dit citaat is geen eigen mening van de inzender, maar regelrecht gekopieerd van de OXXIO website. Het Hosannaverhaal wordt door de DTe nergens bevestigd. Er zou beter kunnen staan:
Oxxio maakt goede sier met DTE scorecard

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat het geen eigen citaat was, is allang duidelijk.

@ Kyle:
Sommige mensen blijven er een sport van maken om over het verleden te praten. Er zijn zoveel bedrijven die een boete krijgen.

Klopt, maar dat heeft dan ook een reden. Bij oxxio is het zo dat wij niet in het verleden praten, maar over het HEDEN, dus hetgeen wat er NU plaatsvind. Klopt ook dat bedrijven boetes krijgen opgelegd, maar je moet ook kijken waarvoor een boete wordt opgelegd en hoe het bedrijf na het betalen van de boete omgaat met de situatie. Oxxio gaat vrolijk verder en leren er niet van.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

@ JSP:

DE OXXIO SCORECARD komt van de website energeia.nl
en is wel degelijk officieel door de DTE toegekend.

dus dat heeft niks met eigen promotie te maken!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Blijven we nog maar steeds over die DTE scorekaarten zeuren en naar verwijzen, of gaan we nou ook eens de helpende hand(en) uitsteken naar hulpzoekers/vragers?
Leer af om te blijven hangen in dergelijke discussies. Daar gààt het namelijk niet om!
Dank U. !!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

@ Shine

toch heb ik meerdere malen aangegeven waarom het fout kan gaan bij Oxxio. oa de vertraginsactieken van de netbeheerders. en het uitbesteden van de klantenservice. Als ik jou zo lees is het wel legititem om alle klachten te deponeren hier maar verboden om een positieve reaktie te plaatsen..

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

@ Kyle:

Nee hoor, maar 1 positieve reactie is wel voldoende :)
Bij jou blijft de plaat vaak hangen, waardoor het allemaal wel erg ongeloofwaardig wordt.
Zo te zien ben je ook erg druk met die nieuwe uitdaging in het buitenland?! :lol:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

oa de vertraginsactieken van de netbeheerders. en het uitbesteden van de klantenservice
Vertragingstactieken..... daar kampt dan niet alleen Oxxio mee, maar is dan van invloed op ALLE leveranciers. Immers, allemaal zijn ze afhankelijk van de desbetreffende netbeheerder. Dit kan en mag derhalve ook niet de hoofdreden zijn waarom er dingen bij Oxxio veelvuldig fout gaan. Van een vriend, die werkzaam is bij een leverancier, verneem ik regelmatig dat Oxxio pardoes mensen switcht, terwijl ze hier totaal geen opdracht toe hebben gegeven. De andere (bestaande) leverancier heeft er dan weer de handen vol aan deze onterechte switches te herstellen en de getroffen consument klaagt steen en been. Dit heeft niks te maken met een of andere tactiek van de netbeheerder, alswel met het functioneren van een leverancier.

Uitbesteden van klantenservice:
Ik kan hierin alleen praten over Essent en Nuon. En deze hebben een eigen klantenservice (neem aan dat je daarmee callcenter bedoelt). Soms huren ze ter aanvulling externe bedrijven in, maar het overgrote klantenservice gedeelte valt onder eigen beheer en maakt dus deel uit van het betreffende leveranciersbedrijf.
Hoe dit bij Oxxio is geregeld weet ik niet. Maar wees voorzichtig met het uitspreken van aannames inzake andere leveranciers.
Als ik jou zo lees is het wel legititem om alle klachten te deponeren hier maar verboden om een positieve reaktie te plaatsen..
Nee, dat is niet verboden. Tegendeel. Maar, zoals wicher ook al schrijft, om dat nou als enige in iedere Oxxio topic te roepen (en dan verwijzend naar de DTE) als zijnde een antwoord op de hulpvraag heeft totaal geen meerwaarde. En precies hier wringt de Kyle schoen.
Mag ik tevreden zijn over mijn leverancier, heeft de topicstarter totaal geen boodschap aan mijn herhalende reactie dat ik ozo tevreden ben met mijn leverancier en er geen problemen aan ondervind. Misschien zou je dit eens willen inzien.

Wat betreft je advies:
De problematieken inzake Oxxio afschuiven op puur en alleen een netbeheerder is te gemakkelijk. Ik weiger ook te geloven dat dit dé hoofdveroorzaker is. Dan zouden zich bij meer leveranciers een gelijkluidend en van eenzelfde niveau problemen moeten voordoen.
Vanuit je werkgeschiedenis begrijp ik dat het moeilijk te verteren valt om te moeten lezen dat je exwerkgever zo vaak negatief in het nieuws komt, maar ik blijf erbij, dat je schrijverijen verre van daadwerkelijk hulpvaardig zijn. En precies dat is wat niet alleen ik, maar ook andere prikkers je duidelijk proberen te maken.
Probeer Oxxio aangelegenheden eens wat minder op jouw als persoon/consument en exwerknemer te betrekken.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

weet je wat het is Kyle...
wanneer je je aanmeld bij een geschillencommissie...voor 25 euro gaan ze oxxio aanklagen..voor 25 euro ben je van alle ellende af...mijn advies hier mensen...schakel ze is...als je zegt dat het om Oxxio gaat weten ze genoeg....
Oxxio is bang van de geschillencommissie omdat ze weten dat de mensen niet voor niets klagen en de rechter de klant vaak gelijk geeft en het oxxio dan weer geld kost.
Kyle....je werkt er zelf....triest dat je je brood moet verdienen met wanpraktijken.....er zijn zoveel mensen de mist in gegaan..ook oude mensen...ik zou niet fijn meer slapen met dit op mijn geweten te hebben...dat jij hier nog durft te posten....is wel duidelijk...tevreden klanten van Oxxio bestaan niet...dus je werkt er....
want service aan de telefoon of een beschaafd gesprek krijg je niet...er zitten mensen die er geen verstand van hebben..en de mensen die dat wel hebben bij Oxxio...die hebben geen telefoon begreeep ik toen ik ze belde...sterker nog ik werd door een jong meisje uitgelachen....ik ben zelf niet zo jong meer...maar ik heb wel waarden en normen geleerd.


advies is aan mensen die klant zijn...betaal 50 euro boete aan oxxio door er weg tegaan als je een kontrakt hebt wat doorloopt en ga naar een ander..ik heb het gedaan..en die parasiet ben ik eindelijk kwijt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Het is natuurlijk regelrechte onzin om iemand die bij een energiebedrijf heeft gewerkt ineens aan te gaan spreken op de wandaden van het totale concern door te gaan zeggen:
triest dat je je brood moet verdienen met wanpraktijken.....er zijn zoveel mensen de mist in gegaan..ook oude mensen...ik zou niet fijn meer slapen met dit op mijn geweten te hebben...dat jij hier nog durft te posten.
Kyle is naast consument ook iemand die zijn brood moet verdienen en dat heeft hij een tijdje bij Oxxio gedaan. Naast Oxxio zijn er meer bedrijven waar zich problemen mee voordoen en als we alle exwerknemers daarop gaan afrekenen moag niemand hier meer posten. Dus Spoetnik, een dergelijke opmerking slaat ook kant noch wal.
Als individuele werknemer kan Kyle zich juist oprecht en eerlijk naar de consument hebben opgesteld. Met andere woorden: niet iedere werknemer begeeft zich op het pad van misleiding of wanpraktijken. Aanbieden en klanten werven kan zeker ook op een eerlijke manier.
tevreden klanten van Oxxio bestaan niet...dus je werkt er....
Kyle werkt er niet meer! Even goed lezen svp.
En ja, er bestaan wel degelijk tevreden klanten ook bij Oxxio. En dat is zeker niet alléén Kyle. Zou dat zo zijn dan zou Oxxio al niet meer bestaan.
Spoetnik je gaat uit van het gegeven "heb ik begrepen". Hieruit mag geconcludeerd worden dat dit een veronderstelling is maar niet een keihard feit. En precies met dit soort aannames en creëer je een foutief beeld. Net zoals dat het erg onzinnig is iemand op zijn gewezen werkplek aan te spreken en een verbod uit te spreken.

Nuon, Esent, Dong, Energie direct, noem ze allemaal maar op, overal zijn er problemen en overal begeven er zich werknemers werkzaam op verschillende afdelingen die er hun brood verdienen.
Ook bij verzekeringen zijn er problemen, moeten die werknemers dan ook maar hun mond houden? Zijn zij dan ook verantwoordelijk voor de wanpraktijken van het bedrijf en gevoerde beleid?

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

hallo shine...

ik heb alle antwoorden van Kyle gelezen..ook op andere topics..
hij die heeft geschreven dat hij er gewerkt heeft...die deze topic begon..heeft er gewerkt.....
en hij geeft eerlijk toe over de wandaden van oxxio.
hoezo aannames van mij...
oxxio is een bedrijf en blijft het dat mensen met mooie praatjes misleid.
als je oxxio intikt en klachten bij google...zie je een lijst van forums met klachten over deze firma.
ik ben een gedupeerde klant...ik mag mijn mening geven....ook over kyle...en ik ben niet de enige...las ik...
als iemand oxxio de hemel in prijst is dat een verkeerde beeld.

ik citeer hier iets wat je zelf geschreven hebt...

Natuurlijk mag jij jouw mening geven Kyle. Maar 40x in alle topics die betrekking hebben op problematieken met Oxxio halelujah te gaan posten is óók niet de bedoeling.

Als er 40x problemen en klachten door verschillende mensen met betrekking tot Oxxio hier gepost worden en ze vragen om advies, zoeken gelijkgestemden en willen hulp. Dit geeft te denken. En besef, daar is dit forum juist wel voor. Aangeven en signaleren waar en bij wie er veel problemen zijn.
Iedere individu ziet zijn probleem als uniek en vraagt als zodanig dan ook advies. Repecteer dat. Geef in plaats van halelujah te gaan roepen dan advies aan de hulpvrager, dan heeft 'ie er tenminste nog iets aan.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

nog even ...
het was ronald20 die dit stuk schreeef...daar heb ik bewondering voor...
die komt ervoor uit
Kyle blijft stug volhouden...en dat kan hij in een topic waar het gaat over mensen die er gewerkt hebben en welke praktijken men moet bezigen om klanten te winnen...
ik heb het zelf meegemaakt...mooie praatjes met klanten binnenhalen...maar als je zegt dat ze een fouten maken...dat ze op een ander adres leveren en niet bij jou....en ik krijg de rekening...vanaf 2004...
we hebben bijna iedere telefonist gesproken....zouden het allemaal doorgeven...hielp niet...we zouden teruggebeld worden...hielp niet...
managers zouden ons niet terug bellen als je er naar vroeg...zeiden de telefonistes lachend....
schrijven hielp niet...aangetekende stukken ook niet....uiteindelijk de geschillencommissie wel...voor het proces zou beginnen hebben ze ons ineens wel gebeld...en kamen met een compromi...
dan kan men na 4 jaar ineens wel reageren....
nogmaals voor Ronald20 heb ik bewondering!!!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die tevreden zijn met Oxxio. Ik kan het mij niet indenken, maar het zal hier en daar best goed gaan tot dat het fout gaat, want dan begint de ellende ook voor hen.

Zo zijn wij ook begonnen. In het begin ging het wel, maar binnen 2 maanden kwamen de problemen. Zij gaven daar niet thuis, hun administratie was op orde en klopte. Zo kom ik weer op wat ik reeds eerder heb geschreven: Wordt er een raar bedrag van mijn rekening afgeschreven, haal je dat terug en vraag je waar dat vandaan komt. Je krijgt een mooie waslijst over de telefoon: verwijzing van dit naar dat een verrekening daar en een verrekening zus en een verrekening zo en dan is er weer een verwijzing naar een ander factuur en blablabla. Affijn het duizelt omdat je zelf geen inzage hebt. Vervolg is dat je vraagt naar een uitdraai, heb je wettelijk recht op en zijn zij ook verplicht te geven is namelijk je inzagerecht tot je opgemaakte dossier zowel op papier als in hun systeem. Wat krijg je te horen doen zij niet aan????????????????????? Daar druisen zij tegen de wet in dus je hebt al een punt tot terugvordering van je geld. Immers je hebt op papier staan dat hun 1 malig maandelijks de voorschotten van je rekening halen. Hier hoeven zij niet maandelijks een rekening voor te sturen en kunnen zij volstaan met een 1 malige rekening, maar voor elke andere nota, ook als 1 maand niet is geincasseerd dienen zij weldegelijk een nota met daarop een specificatie te sturen met daarin de vermelding, indien je daar schriftelijk toestemming voor hebt gegeven, omstreeks welke datum het bedrag wordt afgeschreven. Wanneer daar geen toestemming voor is verleend dienen zij jou te verzoeken het bedrag z.s.m. te voldoen voor een bepaalde datum. Veelal staat hier een maand voor. Zodoende mogen zij dus niet meerdere dezelfde rekeningen tegelijkertijd afboeken, maar dienen zij jou voor het openstaande op de hoogte te stellen. Let op de normale incasso mogen zij door laten lopen, want hier is zowiezo toestemming voor gegeven. Daarentegen mogen zij elk nog openstaand bedrag bij elkaar optellen en hier 1 rekening voor te maken. Uiteraard dient dit vergezelt te zijn met een specificatie.

Anyway toen zij dus tegen mij zeiden van daar doen wij niet aan en ik de wet erbij haalde werd ik nog net niet uitgelachen, maar zij werd wel opdringerig door te zeggen van anders komen er incassokosten bij en wordt er een deurwaarder gestuurd. Voor wat allemaal: DOOR EEN FOUT DOOR HEN GEMAAKT. En een oplossing waarmee zij adverteren op hun site, komt er niet.

Waar oxxio mee werkt is een externe callcenter. Hier zitten veelal studenten en andere jonge typjes die jou proberen te vertellen hoe het allemaal wel niet werkt.

Na een telefoontje met hun direct een mededeling gehad. Ik loop nu 1 jaar achter....???????? Knap ik heb hen nog niet eens een jaar.......... Wel krijg ik de mededeling dat het incassobureau is ingeschakeld.

Hoezo administratie klopt........... Pffffffffffffftt Oxxio om moe van te worden!!!! Het wordt dalijk nog eens een dagtaak, maar kom maar op ik dien wel een claim in en ik heb meteen nog meer reden om contract via de rechter per direct, met een schikking te verbreken. Ook heb ik alle telefoongesprekken opgenomen, tijdsduur ervan genoteerd. Via de tijdsduur kom ik nu op een bedrag van meer dan 250 euro om te bellen, ook heb ik postzegels gebruikt en aangetekende brieven verzonden waar ik geen gehoor op heb gekregen. Dat ga ik natuurlijk wel proberen terug halen.

Weet u overigens ook wat de reden is van geen specificatie meezenden of gewoon incasseren...... Geld binnenhalen, want de mensen gaan dan bellen. Het is natuurlijk een 0900 nummer dat je dan moet bellen en hoe langer het gesprek duurt hoe meer geld er binnen komt. Hoe meer brieven, rekeningen etc etc etc zij versturen, hoe meer geld er verloren gaat.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door jsp »

Maarten1234,

Verspil geen tijd, energie en geld aan een rechtzaak. Dien een klacht in via de SGC, de Geschillencommissie Consumentenzaken, die is er speciaal voor dit soort geschillen. Dit kost € 25,00 en die krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. OXXIO haalt hier de ene zeperd na de andere. Velen gingen u al voor!

Gesloten