LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ronald20
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007 21:34

Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Ronald20 »

Net als vele andere studenten was ik op zoek naar een bijbaantje waarmee ik naast mijn studie wat bij kon verdienen. Ik besloot aan het werk te gaan bij een callcenter en werd daar op het project RWE Obragas en later Energiedirect gezet.
Van mij werd bijvoorbeeld bij Energie Direct verwacht dat ik mensen overhaalde een contract voor drie jaar af te sluiten bij dit bedrijf. We moesten consumenten een 11 % korting beloven met de garantie dat zij eventueel teveel betaald geld terug zouden krijgen, zonder de vertellen dat dit allemaal niet zo simpel was. Ook moesten wij hameren op het feit dat de consumentenbond ons had uitgeroepen tot voordeligste energieleverancier van Nederland. Dat was dan wel zo, maar wat wij dan niet moesten vermelden was het feit dat zij qua dienstverlening totaal niet scoorden.
Wat mij opviel aan het verkopen van energie is de mate van bedrog die hierbij een rol speelt. Mede daarom heb ik ook besloten te stoppen met dit werk. Vergist u zich niet, de meeste werknemers bij een callcenter zijn minderjarig. Het is een makkelijke manier om veel geld te verdienen. Voor elke 'score' worden bonussen uitgekeerd.
Wat mij ook opvalt is hoeveel mensen overstappen zonder precies uitgezocht te hebben hoe het precies zit met de algemene voorwaarden. Want inderdaad, wat u ook verteld wordt, er zit altijd wel een addertje onder het gras. Mijn advies is dan ook: blijf lekker waar u zit (zonder reclame te maken voor de betreffende bedrijven) en switch niet. Betaal dan wat extra, maar krijg een goede dienstverlening.

Ik heb natuurlijk ook tientallen mensen 'opgelicht'. En met dit verhaal hoop ik dan ook andere mensen te waarschuwen.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Sunbow »

Moedig dat je je verhaal doet. Dit waardeer ik zeer. WAt velen al vermoeden blijkt dus waarheid.
Ik hoop dat je snel een andere en eerlijkere bijbaan vind.

en voor mensen die niet gebeld willen worden: www.infofilter.nl

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ronald20,

bedankt voor je verhaal, we weten natuurlijk al lang dat oa Oxio en energie direct een stelletje oplichters zijn.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door anjella »

ik wil heel graag reageren op dit forum, omdat ik zelf ook in een callcenter werk en ik doe dit werk bij dit bedrijf al 3.5 jaar daarvoor in een ander callcenter ruim 1 jr gewerkt. ik vind het echt heerlijk om dit werk te doen ok ik geef toe dat sommige mensen niet eerlijk zijn maar dan liggen ze bij dit bedrijf er heel snel uit want dagelijks word er mee geluisterd op afstand zodat je NIET weet dat ze mee luisteren en als er dingen worden verteld die niet waar zijn lig je er heel snel uit hier. ik heb dr al heel veel zin komen en gaan en ook mensen die dus oneerlijk aan het verkopen waren.

ik neem het niet op voor de oneerlijke mensen maar wou toch even reageren op dit bericht. :D

en idd als je je aanmeld op infofilter dan word je door ED en andere zaken niet gebeld, behalve als je er klant ben dan ken je er niet onderuit en als je weer een enquite invul of gegevns afgeeft ergens dan is de blokkade weer opgeheven dus wees daar wel alert op.

gr anjella

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Vergist u zich niet, de meeste werknemers bij een callcenter zijn minderjarig.
Ik ben even erg benieuwd welke leeftijd u hiermee bedoelt. Voor zover mij bekend kleven er nogal wat nadelen aan het inzetten van minderjarigen bij een dergelijk bedrijf, omdat er nogal wat restricties gelden die verre van interessant zijn voor de werkgever.

Een goede vriend werkt ook bij een callcenter van een energiebedrijf en als ik zijn verhalen hoor is de gemiddelde leeftijd van de werknemer helemaal niet minderjarig. Daarnaast is de controle (helaas ook enorme werkdruk) op deze werknemers niet mis te verstaan.
Bij het werken in een callcenter denk ik dat er wel rekening gehouden moet worden met het 'outbound' en 'inbound' telefoonverkeer. Dit zijn twee totaal verschillende takken van sport. Voor beide sporten gelden spelregels waar de werknemer zich aan dient te houden, die vervolgens ook weer gecontroleerd worden. Dat je er toch rotte appels tussen hebt omdat ze hun eigen bonus willen opkrikken vind je overal. (Helaas!)

Zelf ben ik ook een paar keer gebeld door verschillende energiebedrijven en ik moet zeggen dat de verkooptechnieken erg verschillen. Mijn indruk is dat vooral leveranciers zoals Oxxio, Greenchoice en andere kleinere energiebedrijven er nogal agressieve en ondeugdelijke verkoopmethodes op na houden.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door anjella »

bij mij in het callcenter MOET je 18 jaar of ouder zijn om hier binnen te komen, als je over een maand 18 word dan zien ze het even door de vingers, maar als je nog meer als 1 maand moet wachten tot je 18de dan word je niet aangenomen hier. gelukkig maar. haha :P

maar rotte appels heb je jammer genoeg in ieder bedrijf.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio zijn absoluut geen oplichters.
Ze zijn 6x zo groot als energiedirect.
denk eens na voordat je onzin uitkraamt.
Oxxio liegt tenminste niet.

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door supercop1973 »

@Kyle,,,, :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door gerland »

Tsjonge jonge wat een klokkenluider.
Ook moesten wij hameren op het feit dat de consumentenbond ons had uitgeroepen tot voordeligste energieleverancier van Nederland. Dat was dan wel zo, maar wat wij dan niet moesten vermelden was het feit dat zij qua dienstverlening totaal niet scoorden.
En dat noemt u 'bedrog'? Wat een onzin.

Een goede verkoper benadrukt de voordelen, en zal eigener beweging niet gaan vertellen wat er niet deugt aan het produkt.
Met bedrog heeft dat niets te maken.

Niks mis mee!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door caruso »

@Kyle: Dan heb je zeker de, hoofzakelijk negatieve, berichten over Oxxio de afgelopen twee jaar niet gezien, gelezen of gehoord! Er gaat werkelijk niets goed bij dit bedrijf: foute rekeningen, fouten bij het overstappen van leverancier, slechte after-sales en we zullen maar even zwijgen over hun "klantensevice". Als jij beweert dat Oxxio het beste voor heeft met haar klanten, dan heb je een flink pak boter op je hoofd!

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Kyle kletst uit zijn nekharen wij hier op het forum weten wel beter. Oxio E.D en andere zijn waardeloze bedrijven die veel mensen alleen ergenis en een hoop kosten geven.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Sunbow »

kyle, woon je in een achterstandsbuurt of schoteltjeswijk?

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Kyle,

wanneer stop je met het plaatsen van steeds weer dezelfde onzin berichten.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

alwetend wonder beertje02: noem mij eens een energiebedrijf waar JIJ tevreden over bent. ben heel benieuwd..of jij wel in staat bent 'zinnig' te antwoorden.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door kiz »

Kyle,

ik kan jouw stukje kopiëren en plakken en voorzien van de naam van elke willekeurige energieboer. Noem maar even de bron van dit verhaal zodat we het met eigen ogen kunnen nalezen.
Overigens, voor jouw info, ik ben niet tevreden over "mijn" energieboer, maar zelfs al zou ik willen dan kan ik er nog niet vanaf.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Kyle, ik ben een tevreden klant van mijn energiebedrijf. En ik peins er niet over om over te stappen, en gezien de vele ellende die over de firma hier te lezen is, zeker niet naar oxio.

Dat ze 6 keer zo groot zijn dan het andere bedrijf dat jij noemt, houdt volgens jou in dat het DUS geen oplichters zijn? Ga toch een eind fietsen, zeg.

Ik volg de raad op van TS: ik blijf waar ik ben. Wanneer oxio en soortgelijke firma's het hebben over goedkoper, dan bedoelen ze goedkoper per eenheid geleverde energie. Maar ook niet in alle gevallen. Wat mij echter tegen staat, is dat ze daarnaast allerlei vage posten opvoeren, waardoor mijn energierekening uiteindelijk hoger uitvalt.

Vertel mij eens: waarom zou ik dan overstappen?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle schreef:
Oxxio zijn absoluut geen oplichters.
Ze zijn 6x zo groot als energiedirect.
denk eens na voordat je onzin uitkraamt.
Oxxio liegt tenminste niet.



Oxxio weigert inzage in door hen gemaakte rekeningen. Zij sturen gewoonweg geen rekeningen. Zijn woorden welke hier op de harde schijf staan. Ik heb alle gesprekken met Oxxio opgenomen via de pc. Meerdere geven aan dat het bedrijf geen andere rekeningen toezend dan behalve de jaarrekening. Je krijgt eenmalig een factuur en die geldt zolang er geen wijzigingen zijn. Komt er een wijziging dan volgt er netjes een nieuwe, maar op het moment dat er afschrijvingen plaatsvinden welke anders zijn dan de afspraak dan geven zij daar geen rekeningen over uit. Je moet hen maar geloven. Ik heb niet voor niets mijn incasso geblokkeerd bij de bank. Overigens contact gehad met Oxxio om 1 en ander nader te controleren daar ik alles tegenwoordig handmatig betaal. Weet je wat hun antwoord is: Ik loop 4 maanden achter met gas en elektra. Ook heb ik volgens hen reeds betalingsherinneringen ontvangen. 1 Ervan zou verhoogd zijn met kosten van een incasso bureau. Ik heb niets gezien. Alles is betaald. Ik heb gezegd dat zij van mij mogen komen met een deurwaarder. Ik zal hem dan vertellen hoe het zit. Misschien dat hij het wel begrijpt. Dit is tevens de reden dat ik versneld van Oxxio afwil. Dit was de laatste druppel. Eerst zeggen dat alles in orde is en nu ineens loop ik maanden achter en komt er een deurwaarder. Knap hoor. Kyle ga lekker elders liegen, want daar ben je goed in. Ik heb jou nog nergens een negatief iets zien plaatsen over Oxxio. De reden weet ik ook. Jij werkt voor Oxxio en op deze manier probeer jij Oxxio uit een dal te houden en mensen meer geintresseerd te maken. Ik ken ook iemand die bij Oxxio gewerkt heeft. En die ken jij vast wel. Mevr. ten Oostbroek. Zij herkent en erkent datgeen wat hier geschreven staat. Ook zegt zij dat Oxxio ook op een dergelijk achterbakse manier klanten probeert te werven door te proberen waarheden te ontkrachten middels infiltratie.

Kyle leg mij ook eens uit. De directie van OXXIO geeft namelijk zelf toe dat zij op gebied van klantenservice en administratie een hoop te verbeteren hebben. Heb je mijn input elders niet gelezen??? OXXIO scoort nog lager dan het gemiddelde. Nogmaals de directie geeft het toe. Zelf klant bij OXXIO en veel te veel problemen. Ik ga van de week nog voor het einde van mijn contract terug naar Eneco. Zij scoren samen met NUON het beste en boven het gemiddelde.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door unknown »

Ik zit nog steeds bij eneco, en ben daar zeer tevreden mee. Er is bij mij nog nooit wat fout gegaan, gelukkig :D
Overstappen, no thanx!!! Je energie vast laten zetten, daar begin ik ook niet aan.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

@maarten 1234

als jij goed gelezen had, las je ook dat ik al lang niet meer werk voor Oxxio en in het buitenland werk.
Waarom moeten jullie ellenlang herhalen wat het 'probleem' met uw aansluiting is? Net zoals anderen heb ik ook recht mijn mening te geven op dit forum, net als jullie doen. dat mijn beeld posititever is dan jullie beeld, ook dat mag ik toch zelf bepalen. Ik heb nooit gezegd dat hun geen fouten maken of dat jullie klacht niet serieus is, ik neem aan van wel.
Maar 40x hetzelfde verhaal of klacht melden daar dient een dorum ook niet voor lijkt me!

Gesloten