LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Innova incasseert automatisch zonder machtiging

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova incasseert automatisch zonder machtiging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Boyke123 schreef:
21 nov 2018 10:15
Als de vorige leverancier niet beschikt over een rechtsgeldige machtiging dan kan ik via MOI meerdere termijnen storneren. Maar waarom twijfelt u aan de rechtsgeldigheid van die machtiging?
Bedrijven hebben er een handje van om met machtiging te werken die niet rechtsgeldig zijn, zoals een checkbox bij een online formulier.
NeoDutchio schreef:
21 nov 2018 10:18
De klant hoeft geen toestemming te geven voor een overstap bij een faillissement, dat is bij wet bepaald.
Een machtiging tot automatische incasso wordt gegeven aan een bedrijf en de overgang daarvan is niet bij wet geregeld. De nieuwe leverancier zal opnieuw een machtiging moeten krijgen, wil zij rechtsgeldig bedragen kunnen afschrijven.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Innova incasseert automatisch zonder machtiging

Ongelezen bericht door Boyke123 »

alfatrion schreef:
21 nov 2018 13:09
Boyke123 schreef:
21 nov 2018 10:15
Als de vorige leverancier niet beschikt over een rechtsgeldige machtiging dan kan ik via MOI meerdere termijnen storneren. Maar waarom twijfelt u aan de rechtsgeldigheid van die machtiging?
Bedrijven hebben er een handje van om met machtiging te werken die niet rechtsgeldig zijn, zoals een checkbox bij een online formulier.
NeoDutchio schreef:
21 nov 2018 10:18
De klant hoeft geen toestemming te geven voor een overstap bij een faillissement, dat is bij wet bepaald.
Een machtiging tot automatische incasso wordt gegeven aan een bedrijf en de overgang daarvan is niet bij wet geregeld. De nieuwe leverancier zal opnieuw een machtiging moeten krijgen, wil zij rechtsgeldig bedragen kunnen afschrijven.
Ik heb hierover een mail gestuurd naar Innova, ven benieuwd wat ze als reactie geven!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Innova incasseert automatisch zonder machtiging

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Innova is heeft momenteel het beste aanbod voor mij.
Echter... doordat ze de hoogste korting geven die op het eind van het contract pas wordt verrekend.
Daar blijkt dus een reëel risico in te zitten.
https://www.consumentenbond.nl/binaries ... armerk.pdf

Eigenlijk valt mij op dat de hoogste kortingbieders kennelijk graag gebruik maken van financieringsmogelijkheden met hoge tarieven +korting achteraf voor hun (beginnende) onderneming. Die ondernemer kan zichzelf zo direct al een mooi salaris geven.
Als de onderneming failliet gaat kan je fluiten naar je korting.
Het is veiliger als je een contract neemt met lage tarieven en minder korting. Voor de optelsom van kosten maakt het nauwelijks verschil.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Innova incasseert automatisch zonder machtiging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nooit blind kiezen voor de scherpste aanbieding. Zoals je aangeeft spelen ook andere factoren als prijs een rol.

Gesloten