Innova Jaarafrekening word niet betaald

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jan daal
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2023 14:53

Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door jan daal »

Op 3 januari zou innova het teveel betaalde berdag van mijn jaarafrekening terug betalen en de cashback korting totaal ca 1400 euro tot op heden heb ik nog niks ontvangen. zijn er meer mensen die dit hebben ervaren laat a.u.b. iets weten hier, De klanten service staat mij altijd netjes te woord maar ik ontvang er wordt geen cent over gemaakt, zijn er meer mensen laat wat weten

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stel ze in gebreke en schakel eventueel een deurwaarder in. Dan levert je geld op. Ervaringen van anderen koop je niets voor.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kijk of je nog wat kan storneren via een MOI melding bij de bank. Ze hebben mogelijk geen rechtsgeldige machtiging.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door scontra »

alfatrion schreef:
25 jan 2023 15:38
Kijk of je nog wat kan storneren via een MOI melding bij de bank. Ze hebben mogelijk geen rechtsgeldige machtiging.
Goed advies om er (echt) een zooitje van te maken.

Dit is geheel in tegenstelling tot de andere adviezen die u op dit forum plaatst. :wink:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar het is wél de snelste manier om én je geld te krijgen, én het probleem terug te leggen waar het thuishoort.

jan daal
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2023 14:53

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door jan daal »

Op dit moment heb ik de automatische incasso stop gezet en gesoneerd, stel voor dat ze morgen niet meer bestaan dan ben ik alles kwijt. Ik hoop maar dat het goed komt, maar het is wel erg, op het internet zie ik meerdere klachten voor bijkomen en hoop hier nog anderen te vinden om misschien iets samen te kunnen ondernemen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hebben ze een machtiging op papier, of is dat via iD of de bank gegaan? Zo nee, vul gewoon het MOI formulier van je bank in. Dat kan tot 13 maanden terug. Begin met de oudste.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

€ 1.400,00 is best een hoop geld. Als ze daadwerkelijk in gebreke blijven, zou ik ook mijn geld terug gaan halen. Stuur ze dan wel een bericht waarin je aangeeft dat je dat doet en dat je je op verrekening beroept. Als je wilt, kun je ze eerst nog een termijn van een paar dagen geven.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
26 jan 2023 09:22
Stuur ze dan wel een bericht waarin je aangeeft dat je dat doet en dat je je op verrekening beroept.
Dat is inderdaad een vereiste, maar mocht dat vergeten worden, dan kan dit ook in de procedure als verweer worden gevoerd. Maar hier geldt: hoe eerder hoe beter.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
26 jan 2023 15:45
De verwachte datum was 3 januari en dat maakt eigenlijk dat Innova tot 31 januari de tijd heeft om het bedrag uit te betalen en nu 26 januari is de nog lopende maand.
Waarom zou Innova tot 31 januari de tijd hebben? Dat blijkt nergens uit.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
26 jan 2023 15:45
De verwachte datum was 3 januari en dat maakt eigenlijk dat Innova tot 31 januari de tijd heeft om het bedrag uit te betalen (...)
Hoe kom jij op dat idee?

Innova hanteert de standaard algemene voorwaarden uit de branch. Hierin is geen betalingstermijn afgesproken, zodat de vordering direct opeisbaar wordt en er dus direct verrekend kan worden. Als ik TS was, dan zou ik storneren en aangegeven me te beroepen op het verrekeningsrecht.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp dat in de zin dat dit gewoon een wilde gedachte van je was en je geen onderbouwing hebt. Zo bezien valt het nog mee dat je niet besloten hebt dat het jaar nog niet om was en ze tot 31 december 2023 de tijd hebben om te betalen.

Gasperi
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2023 14:24

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Gasperi »

Ik wacht al sinds 7 nov bij INNOVA ENERGIE op de eindafrekening. Krijg steeds een andere leugen of smoes te horen. Maar nu bijna 4 weken later nog geen cent ontvangen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gasperi schreef:
30 nov 2023 22:29
Ik wacht al sinds 7 nov bij INNOVA ENERGIE op de eindafrekening. Krijg steeds een andere leugen of smoes te horen. Maar nu bijna 4 weken later nog geen cent ontvangen.
Wacht je op de eindafrekening of op het geld?

Theo Moris
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2024 20:57

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Theo Moris »

Ik wacht nu al meer dan een maand op de cashback van 100 euro wat contractueel vast ligt.

Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

@jan Daal
Heeft Innova jou uiteindelijk uitbetaald? Want ik zit nu in t zelfde schuitje en ik begin zo langzamerhand hoop te verliezen
Bij mij verwerken zij mijn eindstanden niet en hebben ze geschatte standen gebruikt waardoor ik nu bij moet betalen terwijl ik 1200 moet terug krijgen. Inmiddels al herinneringen gekregen met aanmaning kosten

Plaats reactie