Innova Jaarafrekening word niet betaald
Innova Jaarafrekening word niet betaald
Op 3 januari zou innova het teveel betaalde berdag van mijn jaarafrekening terug betalen en de cashback korting totaal ca 1400 euro tot op heden heb ik nog niks ontvangen. zijn er meer mensen die dit hebben ervaren laat a.u.b. iets weten hier, De klanten service staat mij altijd netjes te woord maar ik ontvang er wordt geen cent over gemaakt, zijn er meer mensen laat wat weten
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Stel ze in gebreke en schakel eventueel een deurwaarder in. Dan levert je geld op. Ervaringen van anderen koop je niets voor.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Kijk of je nog wat kan storneren via een MOI melding bij de bank. Ze hebben mogelijk geen rechtsgeldige machtiging.
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar het is wél de snelste manier om én je geld te krijgen, én het probleem terug te leggen waar het thuishoort.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Op dit moment heb ik de automatische incasso stop gezet en gesoneerd, stel voor dat ze morgen niet meer bestaan dan ben ik alles kwijt. Ik hoop maar dat het goed komt, maar het is wel erg, op het internet zie ik meerdere klachten voor bijkomen en hoop hier nog anderen te vinden om misschien iets samen te kunnen ondernemen.
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Hebben ze een machtiging op papier, of is dat via iD of de bank gegaan? Zo nee, vul gewoon het MOI formulier van je bank in. Dat kan tot 13 maanden terug. Begin met de oudste.
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
€ 1.400,00 is best een hoop geld. Als ze daadwerkelijk in gebreke blijven, zou ik ook mijn geld terug gaan halen. Stuur ze dan wel een bericht waarin je aangeeft dat je dat doet en dat je je op verrekening beroept. Als je wilt, kun je ze eerst nog een termijn van een paar dagen geven.
dmv
vindt dit leuk
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Innova staat niet echt slecht bekend maar terzijde. Wat ik van energieleveranciers wel weet dat er nooit een harde datum voor terugbetaling wordt gegeven wat het is op of omstreeks de verwachte uitbetaal datum. De verwachte datum was 3 januari en dat maakt eigenlijk dat Innova tot 31 januari de tijd heeft om het bedrag uit te betalen en nu 26 januari is de nog lopende maand. U heeft uit voorzorg het nieuwe voorschotbedrag gestorneerd en dat is bepaald niet slim geweest want nu loopt u één voorschot termijn voor het nieuwe jaar achter terwijl u wel energie geleverd krijgt. Storneren is voor nu het meest domme wat u heeft kunnen doen omdat u de stornering niet meer ongedaan kunt maken met als gevolg dat een herinneringsbrief gaat ontvangen en twee termijnen in één keer moet gaan betalen.
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Hoe kom jij op dat idee?
Innova hanteert de standaard algemene voorwaarden uit de branch. Hierin is geen betalingstermijn afgesproken, zodat de vordering direct opeisbaar wordt en er dus direct verrekend kan worden. Als ik TS was, dan zou ik storneren en aangegeven me te beroepen op het verrekeningsrecht.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Menigeen is het met mijn reactie niet eens dus beschouw mijn reactie als niet geplaatst om een discussie voor te zijn.
Re: Innova Jaarafrekening word niet betaald
Ik begrijp dat in de zin dat dit gewoon een wilde gedachte van je was en je geen onderbouwing hebt. Zo bezien valt het nog mee dat je niet besloten hebt dat het jaar nog niet om was en ze tot 31 december 2023 de tijd hebben om te betalen.