LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ISTA digitale meters blokverwarming

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moniquedevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2013 18:33

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Moniquedevos »

Heb net de rekening binnen van ista. Ben me kapot geschrokken eigenlijk!
Vorig jaar kreeg ik een bedrag terug van ong. 350 euro, dit jaar moet ik een
Bedrag bij betalen van 335 euro!!! Dit kan toch niet kloppen, ik begrijp best
Dat we een strengere winter hebben gehad dus had wel verwacht dat ik iets
moest bij betalen maar dit geloof ik niet. Het gaat hier nl ook om n
Blokverwarming,een gedeelte zit ik ook bij de NEM waar ik zelfs nog 53 euro
terug kreeg. Mijn situatie is niet veranderd t.o.v. Vorig jaar dus ik vraag me af
of dit wel klopt!
Toch maar even bellen van de week en anders moet er toch iets gebeuren, dit kan
niet waar zijn zeker om dat mijn buurvrouw die helemaal boven zit "maar "85 euro
moest bijbetalen terwijl ik helemaal tussenin zit.
Misschien wordt het tijd dat radar dit bedrijf eens onder de loep neemt.

clarodo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2013 19:26

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door clarodo »

Ook wij hebben een te hoge afrekening van Ista ontvangen.over 2011 400 terug over 2012 moet er 500 bij betaald woorden .dus een verschil van 900 euro.voor een 2 kamer appartement,met 3 kleine radiatoren.en de eenheids prijs verdubbeld met 100%.en Vestia kan alleen maar antwoorden te veel gestookt.

DoDo2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2013 23:24

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door DoDo2011 »

Hallo,

Wij hebben vorige week ook afrekening gehad van ISTA.
Nou ik kreeg bijna hartaanval.
1. het gaat over 2-3 jaar geleden (2010 naar 2011) toen onze verwarming stuk was dus hele winter in de
kou gezeten.
2. of ik even 1200 euro wil bijbetalen binnen 2 weken.

Eh wordt lastig hebben WWB plus beslag op loon waardoor er iets van een 1100 euro netto overblijft voor ons. Na aftrek alle vaste lasten dus ook huur inclusief stookkosten mag ik blij zijn als we 100-150 euro overhouden en dan moet ik hun nog betalen?

De huur staat op 649 afgerond, maar door dat geintje van 1200 bijbetalen vind de makelaar dat de stookkosten per maand omhoog moeten en mag ik nu 800 euro gaan betalen.
Niet bedankt ISTA.
Ik kan door dat geintje me huis kwijtraken ook omdat jullie als ISTA zijnde beetje traag zijn met reacties geven.

Want bellen mag niet je moet je probleem mailen.
Ja reageer dan ook terug zou ik zeggen, maar als ik zo lees dat er nu al weer mensen hartaanval krijgen van wat ze moeten bijbetalen dan snap ik wel dat het nog wel even kan duren voor ISTA terug reageert.

Dit is gewoon niet meer normaal hoe hoog je moet bijbetalen met blokverwarming.
Zeker als je bij navraag bij je mede flat bewoners hoort dat je de enige bent die moet bijbetalen.
De rest krijgt allemaal leuke bedragen terug en huur wordt verlaagd.

Nou Trosradar : het zou enorm fijn zijn als hier weer aandacht aan wordt gegeven want mensen blijven gedupeerd worden.
Wat denk je van mensen zoals ik en mijn man die het nu al amper kunnen opbrengen en die nu helemaal hun huur niet meer kunnen betalen, laat staan dan de afrekening die in 1 keer betaald moet worden.
Want sommige maatschappijen verhogen de stookkosten op basis van dat verbruik en dat kan best ineens veel zijn wat er bijkomt. En dat trek je met huursubsidie niet recht want die vergoeden maar een x bedrag.

Echt ik wordt hier zo boos om maar dat schijnt ISTA weinig te interesseren.
Mag hopen dat de medewerkers van ISTA die hiervoor verantwoordelijk zijn zelf zo'n idiote afrekening krijgen. Dan snappen ze misschien dat het werkelijk niet kan kloppen hoe ze ook als brugman lullen(sorry voor me taalgebruik).

Ik hou mijn hart vast voor de afrekening die ik nog moet krijgen van 2011 naar 2012.

AUB Trosradar : help ons en andere mensen en maak er weer werk van.

JDK1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 14:28

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door JDK1982 »

Beste leden van dit forum,

Ik lees allemaal verontrustende verhalen van mensen die op een zeer dubieuze wijze benadeeld blijven worden door ISTA en aanverwante partijen.

Ik ben echter kort geleden in het gelijk gesteld door de rechter met betrekking tot te hoge stookkosten, de vastgoedbeheerder waar ik een appartement van huurde heeft mij voor de rechter gedaagd nadat ik mijn huurcontract opzegde, ik had inmiddels een andere woning. De vastgoedbeheerder eiste een maand teveel onterechte huur, hiermee was ik het dus niet eens. Daarnaast werd er een bedrag van ruim €1100,- geëist voor afrekening stookkosten.

Na een tweetal rechtbank bezoeken, waarbij ik niet ben bijgestaan door een advocaat, heb ik het goede nieuws gekregen dat de rechter oordeelde dat de productie van uitleg stookkosten in het licht van betwisting volstrekt onvoldoende was. Volgens de rechter viel op dat mijn aandeel in de totaal opgevoerde stookkosten van het complex(48 appartementen) onevenredig hoog lijkt. Bij een feitelijk verbruik gedurende 6 maanden bedraagt dit aandeel 2 maal het gemiddeld verbruik voor een heel jaar!). Dit betekent dus dat ik 4 maal meer stook dan de gemiddelde bewoner. Terwijl ik wegens werk etc. heel erg weinig thuis was en de meeste bewoners van het complex zijn senioren, waarbij ik er vanuit ga dat ze meer thuis zijn dan dat ik was.

Ik heb tevens aan kunnen tonen dat ik de vastgoedbeheerder meerdere malen heb gevraagd tot goede onderbouwing van de afrekening service- en stookkosten. Dit werd echter niet gedaan. Ik werd wel een keer doorgestuurd naar ISTA , deze gaven aan dat ze slechts enkel de meting doen en meer niet.

Al met al ben ik zeer tevreden over het resultaat en laat dit maar eens en te meer zien dat te hoge afrekeningen van stookkosten betwist kunnen worden met de juiste bewijzen en argumentatie.

Groet,

renedi
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2012 16:49

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door renedi »

Beste mensen,
ook ik kreeg op 16 augustus een eindafrekening van Ista. Ik ben enorm geschrokken. Ik moet 853 Euro bijbetalen. Ik heb maar 3 radiotoren. 1 in de badkamer die ik nooit aan heb. Dit klopt hij blijft op 0. Maar nu komt het. Afgelopen winter heb ik in de slaapkamer de radiator niet aangehad. Wat blijkt nu, volgens de afrekening moet ik voor de slaapkamer 654 eenheden betalen. Ik heb alleen maar in de kamer de radiator gebruikt. Ik heb een vloeroppervlak van 55 m3. Hoe kan dit? Ik heb de meterstanden van vorig jaar gezien en het blijkt dat de meters ook in de zomer gewoon doorlopen. Ik woon op de zuidzijde met veel zon. Ik heb de standen weer opgevraagd maar daar heb ik tot op heden nog niks van gehoord. Misschien is het verstandig dat iedereen eens de standen opvraagt en kijkt of dit ook bij u het geval is. Zo ja dan moeten wij toch iets doen. Dit riekt naar oplichting. Geen dienst afnemen maar wel betalen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Slobberbone »

renedi schreef:Beste mensen,
ook ik kreeg op 16 augustus een eindafrekening van Ista. Ik ben enorm geschrokken. Ik moet 853 Euro bijbetalen. Ik heb maar 3 radiotoren. 1 in de badkamer die ik nooit aan heb. Dit klopt hij blijft op 0. Maar nu komt het. Afgelopen winter heb ik in de slaapkamer de radiator niet aangehad. Wat blijkt nu, volgens de afrekening moet ik voor de slaapkamer 654 eenheden betalen. Ik heb alleen maar in de kamer de radiator gebruikt. Ik heb een vloeroppervlak van 55 m3. Hoe kan dit? Ik heb de meterstanden van vorig jaar gezien en het blijkt dat de meters ook in de zomer gewoon doorlopen. Ik woon op de zuidzijde met veel zon. Ik heb de standen weer opgevraagd maar daar heb ik tot op heden nog niks van gehoord. Misschien is het verstandig dat iedereen eens de standen opvraagt en kijkt of dit ook bij u het geval is. Zo ja dan moeten wij toch iets doen. Dit riekt naar oplichting. Geen dienst afnemen maar wel betalen.
Die oude vloeistofmeters moet je nooit direct aan zonlicht blootstellen in zomer koelhouden en beschermen tegen de zon, beste is verhuizen naar een woning met een eigen gas meter met hr ketel.

Want wat u bij moet betalen beslaat onze hele energie nota en wij wonen hier met gezin met 6 in eengezinswoning van 125 M2 en dan krijgt ik aan het eind van het jaar ook nog wat tientjes terug :D

pol0m07
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:07

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door pol0m07 »

Beste Renedi,

Ik zou graag met je in contact willen komen wat betreft je zaak.
Wij lopen er met nog veel meer bewoners tegen aan en hebben veel aan een uitspraak cq jurispondentie.
mijn mail is: [email protected]
Voor alle overige tips en zaken wie dat ook heeft mail mij aub.
Ik persoonlijk ben al 3 jaar bezig hiermee
2010/2011 eenpersoonshuishouden 40 uur per week werken 100 euro per maand voorschot en nog 3100 euro bij betalen!
2011/2012 zelfde samenstelling 2100 bijbetalen niks veranderd in situatie voorschot 185 euro permaand
2012/2013 600 bij betalen niks veranderd situatie alleen ben met elecktrische kachel gaan stoken. voorschot 210 per maand.
En ben alleen!! heb appartement 97 vierkante meter waarvan ik drie ruimtes niet gebruik

Ik ben radeloos momenteel

CA1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2013 14:25

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door CA1978 »

Dag,

Ik heb 23 augustus een eindafrekening van Ista ontvangen. Ik ben erg geschrokken, want ik moet Euro 296,90 betalen. Ik woon in een appartement van 50m2 en heb blokverwarming. Ik betaal Euro 636,- per jaar vooruit. Vorig jaar kreeg ik Euro 284,44 terug. Dat is dus een verschil van bijna Euro 600,-

Ik heb de klantenservice van Ista gebeld. De medewerkster vertelde me dat meter 4 (ik heb twee verwarmingen met twee meters) vorig jaar niet te meten was en toen geschat is. Nu is meter 4 over twee jaar berekend en het geschatte bedrag van vorig jaar eraf getrokken. Hoe kan iets wat vorig jaar niet te meten was, nu ineens wel te meten zijn?? De medewerkster vertelde dat er op de meterstanden bij meter 4 een cijfer 22 stond, dit moest ik door 2 delen en dan kwam ik op 11. Dus de meterstand van meter 4 is dit jaar exact hetzelfde als vorig jaar?? Terwijl de meterstanden van de overige meters vorig jaar wat lager waren. Dit vond ik een dubieus verhaal. Maar op mijn vraag dit uit te leggen, bleef de medewerkster me steeds hetzelfde antwoord geven. Daarbij vind ik, ondanks dat die meter 4 dubbel is berekend en daardoor de rekening hoger is dan normaal, het sowieso een heel groot verschil. Over mijn vraag hoe ze dat dan berekenen, kreeg ik ook geen antwoord. Ik wilde een specificatie, maar de medewerkster heeft me alleen de meterstanden opgestuurd per mail. Ik wilde echter graag weten hoe de meterstanden een bepaald bedrag opleveren. Heb je hier geen recht op als consument?

Ik heb hierover echt mijn bedenkingen, vraag me af of dit allemaal wel klopt, maar weet niet goed bij wie ik hiermee terecht kan.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Alphavista »

Verhuizen naar een woning zonder metertjes op de verwarming is de beste tip kan ik uit ervaring zeggen....

Danus1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:45

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Danus1987 »

Beste mensen,

Ik lees erg veel gevallen van niet kloppende jaarafrekeningen.
mij is gisteren hetzelfde overkomen:
Ista warmtemeters die op afstand worden uitgelezen.
Voorschot €840 per jaar.
Naheffing €860
Totale complex: 33 appartementen, totale verbruik 112.926 eenheden
Mijn verbruik: 11.309 eenheden. Oftewel, ik heb 10% van het totale verbruik voor mijn rekening genomen.
Volgens mijn berekening is het gemiddelde verbruik van de overige bewoners 3.175 eenheden.
Dit houdt in dat mijn verbruik bijna 4 x zo hoog zou zijn als gemiddeld.
Ik woon samen met mijn vriendin, werken allebei 40 uur per week en zijn dus alleen 's avonds en in het weekend thuis.

Vanochtend gebeld met Ista, en ondanks dat de dame netjes was, komt het er op neer dat de meters lijdend zijn. Die gaan me dus echt niet helpen...

Ondanks de vele klachten zie ik nagenoeg geen berichten van mensen die met succes een zaak hebben afgesloten. Als deze mensen er wél zijn, zouden die dan aan willen geven hoe ze dit gedaan hebben, en wat daarbij de belangrijkste succesfactoren waren?

Morgen ga ik bellen met de geschillencommissie, maar ook hier lees ik nog niet veel positieve berichten over.

Groetjes Daan

DoDo2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2013 23:24

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door DoDo2011 »

Hallo,

Nou wij hebben het gelukkig opgelost gekregen via de instantie waar wij van huren.
Na controle is gebleken dat onze radiatorknoppen stuk blijken te zijn wat de hoge afrekening verklaart.
Bij ons ging het over jaar 2010-2011.
De andere 2 jaren 2011-2012 en 2012-2013 hebben we nog niet gehad maar...

Uiteindelijk komt het voor ons hier op neer :
Radiotoren stuk niet onze schuld dus : afrekening op verzoek van verhuurd gecorrigeerd en ipv kleine 1200 betalen kregen we 34 euro terug hahaha.
Niet de moeite maar zeker beter dan betalen.

Over de 2 jaren die nog gaan komen hebben we zwart op zit staan dat deze ook gecorrigeerd gaan worden en dat er gekeken wordt naar gemiddelde verbruik van het complex.

Dus al bij al : bij ons is het opgelost en waren het kapotte knoppen die alle ellende hebben veroorzaakt.

Let wel wij zijn inmiddels verhuist door dat dure geintje omdat de huur omhoog is gegooid en de knoppen zijn tot op heden nog niet gemaakt. Arme bewoner die de flat nu gaat huren.

Dus mensen hou moed en blijf vechten als je zeker weet dat je gelijk hebt vroeg of laat krijg je je gelijk.

NIjmegen2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2013 09:42

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door NIjmegen2019 »

Hier hetzelfde verhaal.

Ik hoef in tegenstelling tot anderen hier op het forum ''maar'' € 700,- extra te betalen, wat onterecht is, zeker omdat ik deze afrekening pas twee jaar later ontving!! Deze hele situatie loopt nu al 4 jaar. Volgens de afgelopen afrekeningen zou ik een flinke bedragen terug ontvangen, maar dit wordt ingehouden door Ista Nederland BV, vanwege het feit dat ik volgens hun een betalingsachterstand heb. Schandalig.

Ista Nederland reageert niet op mijn schrijven, dus ik heb een voorstel gedaan om om tafel te gaan.

Een oproep aan Tros Radar, willen jullie hier aandacht aan besteden? Zoveel mensen zijn al de dupe..

jr997
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2013 00:35
Locatie: Gent

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door jr997 »

Nou, ik kan het lijstje van gedupeerden maar iets langer maken.

Sinds vorig jaar elektronische meters, nu een afrekening van 4.000 euro (ipv gemiddeld 1.100 euro in de 9 jaar die eraan vooraf gingen)

Ook relatief gezien: ik betaal ineens 20% van de totale afrekening, terwijl vroeger 10% (en dat terwijl het appartement slechts 3,4% van het gebouw uitmaakt)

Vandaag naar een advocaat gestapt, maar die ziet niet veel kans op slagen.

Alle hulp is welkom...

DoDo2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2013 23:24

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door DoDo2011 »

Hallo,

Wie weet dat sommige mensen hier wat aan hebben die een huis huren en hoge afrekening hebben en niet weten wat doen of waar te beginnen :

Wij hadden ook probleem dat het lang duurde voor ISTA een mail terugstuurde op onze mails.
Toen we eindelijk reactie kregen van ISTA (ziekte personeel en enorme drukte) was het dat als je huurwoning hebt dat je bij je verhuurder bezwaar moet aantekenen dat je het niet eens bent met de afrekening die je hebt gekregen.
Wij hadden het geluk dat we dat via mail hebben gedaan naar de verhuurder toe van ons en dat die de mail als bezwaarschrift accepteerde waardoor er een onderzoek volgde wat te doen.
De mail wisseling die ik van ISTA had heb ik ook naar de verhuurder toegestuurd toen er eenmaal iemand had gereageerd, omdat je dan 1 persoon hebt die zich ermee bezighoud en dat veel makkelijker werkt.
Bovendien hadden wij het geluk dat zolang er onderzoek was dat de betaling van de afrekening niet aan de orde was.
ISTA had bij ons ook aangegeven dat er iemand de verwarming in huis moest nakijken maar dat je dat via de verhuurder moet regelen.
Dat hebben wij dus gedaan dat verzoek ingediend bij de verhuurder plus natuurlijk dat advies van ISTA meegestuurd.

Na een tijdje (soms zijn ze ineens heel erg druk) kregen we reactie terug dat er een monteur ging komen.
Dat is gebeurt en daar bleek uit dat het in ons geval niet bij ons lag maar echt aan de verwarming.
Uiteindelijk is het wat ik al eerder liet weten bij ons netjes en goed opgelost.
De bevindingen van de monteur heb ik naar de verhuurder en naar ISTA doorgestuurd, ook al kan ISTA er op dat moment niks mee maar wilde wel dat ze op de hoogte waren van de uitkomst van bezoek monteur.

Heb van ISTA toen reactie teruggekregen dat hun de rekening niet konden corrigeren tenzij aantoonbaar was via de verhuurder dat het aan de verwarming lag en dat ik er niks aan kon doen, dan konden ze een nieuwe berekening maken op basis van het gemiddelde gebruik, echter dit moet wel door verhuurder aan ISTA gevraagd worden als hun achter je staan.
In de meeste gevallen doen ze dat ook als jij gelijk hebt en dat bewijsbaar is door middel van papieren van de monteur.

Wie weet heeft iemand hier iets aan zodat hij of zij weet welke stappen te volgen bij huurwoning.
En mocht iemand nog wat willen weten of hulp kunnen gebruiken, laat hier een bericht achter of stuur een PB.
Als ik iemand kan helpen dan doe ik dat graag.
En ik kijk elke dag tegen de avond op de site of er wat nieuws is bijgekomen.

Succes aan allen die nog met ISTA bezig zijn en hopelijk komt het bij jullie ook allemaal goed.

kathy88
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2013 13:07

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door kathy88 »

Ook wij hebben een belachelijke afrekening gehad voor een appartement waar wij bijna nooit zijn. Deze bedraag 1072 euro. We hebben al geklaagd bij de ISTA en beheerder, maar komen geen steek verder.
De ISTA zegt dat de meters kloppen en dan zou het wel juist zijn wordt er gezegd. Het is een 2 kamer appartement en de slaapkamer had nog meer eenheden verbruikt dan de woonkamer. Daarbij waren we meeste van de tijd in een ander huis en hadden de kachels niet aan staan. Hoe kan dit opgelost worden? Want het kan toch niet zo zijn dat we een rekening moeten betalen van 1000 euro terwijl het om een 2 kamer appartement gaat waar we bijna nooit zijn.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Alphavista »

Je kunt klagen wat je wilt, ISTA doet (en kan doen) wat ze willen. Helemaal niemand doet er iets aan.

Ik heb het probleem opgelost door te verhuizen naar een woning met Centrale Verwarming.

Jeroen_de_Leeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2014 17:39

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Jeroen_de_Leeuw »

Nieuwe afrekening gehad van de ista, Dit jaar 3x zoveel gebruikt als vorig jaar.Mijn voorschot word altijd netjes via de VVE geregeld. De rekening was1100 eurie voor een appartement met 78 m2 vloer oppervlakte.
Vorig jaar hebben ze mijn meterstanden geschat, deze waren erg aan de hoge kant, maar heb er destijds niet veel mee gedaan, want ik dacht beter iets teveel vooruit betalen als achteraf bij moeten betalen. Na een aantal keer gebeld te hebben met de VPA groep, en de ista ben ik geen steek verder. Naar mijn mening is de stand die vorig jaar geschat is, niet doorgerekend met de nieuwe standen. Volgens de ISTA en de VPA groep, worden deze standen echter elke JULI weer op 0 gezet. Wat uiteraard een onzinnige verklaring is, dat zou echter betekenen als zij een foutieve schatting gemaakt hebben dat deze nooit, maar dan ook nooit door gerekend zal worden. Ook staat op mijn afrekening van 2010 wel netjes een beginstand vermeld.

Enkel en alleen is te zeggen over de mensen van de ISTA is: Dat het of criminelen zijn, ze een fout gemaakt hebben of dat ze mensen in dienst hebben die gewoon te dom zijn om te poepen, en daarbij het eigen systeem niet begrijpen. Ik hoop dat deze mensen lekker daar blijven zitten, want in een ander deel van deze samenleving zullen deze mensen nooit kunnen participeren.

Ik hoop voor de ISTA dat ze gewoon zoals bij jullie een fout hebben gemaakt, dat ze morgen met een bos bloemen voor de deur staan en zeggen: "Sorry, we begrijpen ons systeem zelf niet eens"

Jantje Dijkvinger
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 19:53

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Jantje Dijkvinger »

Als iemand een zaak gewonnen heeft tegen ISTA en/of verhuurder inzake stookkosten;
Wil hij/zij die zaak dan a.u.b. opgeven bij de volgende sites, en ons de links/nummers geven van die zaak? Dan hebben wij ook wat in handen voor onze pro deo's :)
http://jure.nl/
http://uitspraken.rechtspraak.nl/
http://www.uitspraken.nl/

michel66
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 16:10

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door michel66 »

Ik heb een week geleden ook de afrekening van Ista gekregen en moet over 1/7/2012 -30/6/2013 163,62 euro bijbetalen. Nu lijkt dit niet veel als ik andere bedragen voorbij zie komen hier maar gezien de afrekening vorig jaar en de jaren ervoor klopt er niets van.
Ik woon alleen en werk 6 dagen per week dus ben nooit thuis en heb zelfs hartje winter nooit een verwarming aan staan omdat ik precies in het hart van mijn flat zit (middelste huis van mijn gallerij en middelste etage van de flat)
Ik heb met Vestia gebeld waar ik mijn flat huur, en daar gaven ze aan dat het werkelijk klachten regende over de afrekening, maar op mijn vraag of er dan geen lichtje ging branden dat het niet klopte daar werd over gezegd: ja daar lijkt het wel op.
Het blijft heel toevallig dat Vestia zwaar in de finacieële problemen zit en nu iedereen ineens een afrekening krijgt waarbij ze honderden euro's bij moeten betalen terwijl de meeste ieder jaar geld terugkregen.
Bij Vestia hoef je met dit soort dingen niet aan te komen want daar voert arrogantie de boventoon, en heerst het idee dat de huurders er voor Vestia zijn en niet andersom.
Om een inzicht te geven :
1/7/2009-30/6/2010 525,45 euro teruggekregen
1/7/2010-30-6-2011 539,75 euro teruggekregen
1/7/2011-30/6/2012 235,97 euro teruggekregen (lager bedrag want heb mijn voorschot omlaag gezet)
1/7/2012-30/6/20013 163,62 bijbetalen

Er zit dus tussen de vorige afrekening en de laatste een verschil van 399,59 euro waar ik gewoon duidelijk tekst en uitleg over verlang van Vestia/Ista waar dit verschil in zit aangezien mijn leefsituatie niet veranderd is, ik niks anders ben gaan doen qua verbruik en ik niet verwacht dat mijn kat overdag de verwarming aan zet en 's avonds weer uit voordat ik thuis ben.

Guimonda
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2014 18:24

Re: ISTA digitale meters blokverwarming

Ongelezen bericht door Guimonda »

Hallo allemaal,

Ook mijn vader, die op een 4 kamer flat woonde was de dupe van deze meters. Het eerste jaar had hij nog gewone meters op de verwarming en hoefde hij maar voor 9 maanden 90 euro bij te betalen.
Hij betaalde per maand al euro 110,00 aan servicekosten per maand. In november 2010 zijn er doprimo meters geplaatst. Ze hadden het beter depri meters kunnen noemen. Ineens moest hij over 2011 al
euro 1064 bijbetalen. In 2012 moest hij nog meer bijbetalen namelijk euro 1480.-- Ista heeft al gezegd dat hij over 2013 nog meer moet gaan bijbetalen. Ik begrijp er niets van. Hoe is het mogelijk dat iemand op een 4 kamer flatje per maand tussen de 200 en 250 euro moet betalen voor stoken. Dat verbruikte hij nog niet eens in zijn grote eengezinswoning waar hij voor de flat woonde. Dan moet je toch een grote wietplantage ergens hebben zou je zeggen. Nou ik kan jullie zeggen dat dit niet het geval was hoor.
Bij ISTA zeggen ze elke keer dat alles klopt. Er is niets mis met de meters. Deze bedragen zijn gewoon onacceptabel en veel te hoog.
Ik hoop dat er nu eindelijk eens iets gedaan wordt aan ISTA.

Gesloten