Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SluweVos
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2023 00:07

Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door SluweVos »

Goedemorgen,

De grooteigenaar van ons complex (blokverwarming) wil Ista individuele meters voor warmte, warm water en koud water installeren. Meting op basis van flow op buis.
De huur van de meters + op afstand uitlezen + facturatie en incasso komt op € 225 per woning, per jaar. Ofwel € 18,75 per maand, alleen voor het meten, uitlezen en facturatie. Dit alles op basis van huur voor 10 jaar. Excl. installatiekosten. Installatie wordt door een ander bedrijf gedaan en direct aan de VvE gefactureerd.

Klink 18,75 per maand redelijk?

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door Nevyn »

Even ter duidelijkheid, u heeft het over een groot eigenaar en een VVE.
Als ik het goed begrijp, gaat het om een koop appartementen complex met 1 eigenaar met meerdere appartement rechten?
Ik adviseer u om even op www.eigenhuis.nl te kijken.

SluweVos
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2023 00:07

Re: Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door SluweVos »

100 apartementen, 70 bij een grooteigenaar, die heeft dus de stem in de VvE en wil dit doordrukken

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als ik je goed begrijp hebben jullie nu een andere leverancier van warmte of een eigen ketel? wat betalen jullie daar nu voor?

als dit alles niet redelijk is, de prijs niet en de voorwaarden niet zul je, eventueel gezamenlijk met anderen, dit bij de rechter af moeten dwingen en daar een vervangende machtiging vragen om dit voorstel niet door te laten gaan, dit moet je doen binnen 4 weken na besluitvorming!!!! doe je dit niet of te laat ben je ook echt te laat, hou hier dus rekening mee en organiseer je nu al!!

vraag me ook af waarom jullie dit moeten betalen, instaleren en huur en waarom dit niet gewoon bij de rekening voor warmte inzit net als bij gas of electra....

dit bedrag klinkt mij niet redelijk trouwens, kijk ook even in de link laatste blad hieronder en bel ista zelf even op om te vragen wat de kosten werkelijk zijn!
kan zomaar zijn dat deze stuk lager zijn en er iemand wil profiteren van deze constructie!!!!

https://www.ista.com/fileadmin/twt_cust ... mtewet.pdf

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door rwolters »

Lees ik het goed dat er 3 meters worden geplaats? (Koud water, warm water, verwarming).

SluweVos
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2023 00:07

Re: Ista meter huur | € 18,75 per maand alleen voor het meten

Ongelezen bericht door SluweVos »

Dank voor reacties! Yes, 3 debiet c.q. flowmeters. We hebben blokverwarming met eigen CV-ketels!

Of iemand hier probeert via een constructie mee te profiteren (bv de Grooteigenaar) van de hoge meet- en administratiekosten, is inderdaad wat ik graag zou willen weten.

Er is een offerte van een andere m.i. gelijkwaardige leverancier voor ruim 30% minder. Deze offerte mochten wij niet zien, heb ik via een andere weg alsnog verkregen. Maar de Grooteigenaar kiest voor het duurdere Ista met haar slechte reputatie en legt dat voor als een besluitpunt op de ALV.

Van de gang naar de Kantonrechter om besluiten aan redelijkheid en billijkheid te laten toetsen zijn wij op de hoogte. Al toetst de rechter wel redelijk marginaal.

Plaats reactie