LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening essent niet juist

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
trudy van de valk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2011 16:37

jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door trudy van de valk »

Essent heeft bij de jaarfrekening 2010/2011 maar 10 voorschottermijnen in mindering gebracht. Dit omdat zij volgend jaar in april een jaarferekening willen opstellen. Voorgaande jaren werden de voorschot nota's van juni t/m mei (vlgs afrekening 2008/2009 en 2009/2010) verrekend.
Het totale jaarverbruik wordt nu gedeeld door 10 om het nieuwe voorschot te betalen.
Dus 2 maanden voorschot betaald (april en mei 2011) die nu niet worden verrekend, maar pas bij de jaarafrekening 2011/2012 en dus ook te grote bijbetaling op de jaarafrekening en de nieuwe voorschotbedragen zijn dus te hoog.
Voor mij houdt dit in dat ik 2x € 85 voorschot heb betaald voor april en mei 2011.
In mijn jaarafrekening zitten deze € 170 ook nog eens en met mijn nieuwe termijnbedragen betaal ik deze dus nog een keer. (3 x is scheepsrecht zeker bij essent.)
Essent berekend wel de meterkosten en energiebelasting over de peiode van 1 mei 2010 tot 2 mei 2011. Dus dat is wel over een geheel jaar en niet over 10 maanden.
Naar mijn mening wordt hier met meerdere maten gemeten.

Ook geeft dit een enorm rente voordeel voor essent gerekend over al hun klienten.


:D :D :D :D :D
Vandaag telefoon gehad van Essent medewerkster nav deze plaatsing op het forum.
Essent geeft toe een fout te hebben gemaakt en er komt alsnog een nieuwe jaarafrekening. Zo ook bij mijn 3 naaste buren.
Zelfs stellen ze voor om de automatische incasso op te schorten tot de nieuwe afrekening is pgetseld. Dit zou binnen 8 weken gebeuren.

Petje af voor deze medewerkster van essent. Eindelijk eens iemand die klantvriendelijk is. Petra mijn complimenten.
Laatst gewijzigd door trudy van de valk op 26 mei 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien Essent haar termijnen wil verleggen, dit is soms noodzakelijk i.v.m. de administratieve verwerkingscapaciteit, dan verstelt ze deze op het moment der jaarafrekening of een maand daaraan vooraf indien deze een maand eerder moet komen te vallen of een maand nadien indien deze later moet vallen. Deze handelingen echter maken geen verschil in de voorschotnota en jaarafrekening dan wel de hoogte daarvan daar de soms gewoon over elke periode verdeeld wordt.
U betaald ten gevolge van deze verschuivingen niets meer of minder.
Indien uw voorschot gewijzigd is dan zou dit ook zo zijn geweest wanneer de periodieken niet verschoven waren.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste trudy van de valk,

In uw bericht van 22 mei op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheden zijn op de jaarafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door comeyer »

Men wilde mij toen al dagvaarden, heb me suf lopen bellen wat me veel geld gekost heeft. Zie je ook niks van terug. Kan ik dat nog terug krijgen trouwens ?

pro85e
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2011 21:06

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door pro85e »

Dat Essent er enorm veel rente over krijgt is grote onzin.
Essent moet energie inkopen. Deze kosten berekenen ze altijd door aan de klant.

Dus als ze in 2010 1 miljard euro hebben betaald voor gas en elektra, dan moeten ze dit in rekening brengen bij de klant + nog de overige kosten. Dus uiteindelijk is dat verhaal over dat zij enorm veel rente ontvangen een fabel.

Bedenk wel dat elk jaar de kosten veranderen. Het ene jaar is het duurder dan de ander, dus de ene keer betaal je meer na een jaarafrekening dan de andere keer, wil je dit voorkomen bij Essent, kan je je aanmelden op hun site om maandelijks je standen door te geven

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door Shine »

comeyer = trudy ?????

trudy van de valk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2011 16:37

Re: jaarafrekening essent niet juist

Ongelezen bericht door trudy van de valk »

:D :D :D :D :D
Namens alle buren wil ik Essent hartelijk dank zeggen voor de door hun genomen moeite om e.e.a. voor ons uit te zoeken naar aanleiding van de klacht omtrent de jaarafrekening. (Eerder op dit forum vermeld)
De zaken zijn netjes telefonisch afgehandeld op 7 juni en dan ontvangen we op 9 juni ook nog eens een bloemetje van Essent als excuses voor de gemaakte fout.
Wie had dit verwacht.

Gesloten