Maar afgelopen mei heeft n erkende installateur krachtstroom (stopcontact en in meterkast n 'kabel') geplaatst, heb n tijdje terug al geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar nog geen reactie gekregen, an sich vreemd als n installateur zich van geen kwaad bewust is, maar zal wel aan mij liggen dat ik inmiddels zeer sceptisch/wantrouwend geworden ben tov die hele energiebusiness en aanverwante bedrijven (zoals zg bespaarburo's, vaste lastenvergelijkers, netwerkbeheerders en zelfs regering, ze varen nl allemaal wel bij 'never waste a good crisis'), denk dus ook niet dat als vooralsnog onverklaarbare ruim 13000kw verbruik door (tijdens) plaatsen krachtstroom is ontstaan, dat het toegegeven zal worden (omdat installateur/bedrijf anders minstens €4000,00 zal moeten betalen), maar heb tijdens googlen wel ontdekt, oa op n website van n energiemaatschappij, dat ten zeerste afgeraden wordt om zelf krachtstroom aan te leggen omdat aansluiten van krachtstroom levensgevaarlijk kan zijn en 'verkeerd' handelen dus ook ineens echt veel stroomverbruik kan bewerkstelligen, klinkt ook wel logisch en getuige (met name sinds 2022 overduidelijk) het gesjoemel van sowieso energiemaatschappijen en co., zou ik geenszins raar ervan opkijken als die (dus zelf ongebruikte) ruim 13000kw (in max 8 maanden tijd) meer op teller dus n bewuste actie zou zijn in kader van lekker snel bakken met geld genereren als in verdienmodel energie.
Ik ben nu dus op zoek naar mensen die meer weten inzake kunnen verklaren van het plotse astronomische electriciteitverbruik en/of n soortgelijke ervaring hebben.
Alvast vriendelijk dank