LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Jaarnota Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Roos786
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2017 18:34

Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Roos786 »

Goedendag,

Ik kom niet uit met mijn jaarnota. Volgens mij is er een fout gemaakt, het
gaat om het verbruik van gas. Als ik de specificaties doorneem dan lijkt
het dat het verbruik van gas in ongeveer een maand meer is dan op
jaarbasis. Ik heb hiervoor een aantal keren contact opgenomen met Eneco
maar die verwijzen mij weer naar Stedin, als ik in contact kom met Stedin
dan zeggen zei weer je moet Eneco bellen. Dus als het ware van het kastje
naar de muur. Ik weet echt geen raad meer het is een bedrag van bijna 6 en
halfduizend wat ik moet betalen. Ik hoop dat jullie mij hierbij aub willen
helpen want ik begrijp de berekeningen helemaal niet. Er is ook niemand die
mij hierbij wil helpen.
Ik kan ook de specificaties ook emailen als jullie mij willen helpen.
Zie uw reactie graag zo spoedig mogelijk tegemoet.
Bijvoorbaat dank

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Hallo Roos,

Misschien dat je hier een kopij van je afrekening kan plaatsen ??
Dat zal het wat makkelijker maken, je verder te helpen.
Nu ontbreekt er wel erg veel informatie.

€6.500,- is wel erg veel, hoeveel M³ gas heeft u verbruikt ???

En mocht u een gasmeter van het merk Landis + Gyr hebben?
Dan kan dit misschien interessant voor je zijn: Ongewoon hoog gasverbruik? Lees dit even door.

Maarten
Laatst gewijzigd door NoNo123 op 13 apr 2017 11:36, 3 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad weinig echte info.
Misschien kan je als plaatsen niet lukt, alle nota gegevens even hier overzichtelijk vermelden.
Inderdaad 6500 euro betalen lijkt me compleet niet mogelijk, of u betaald voor een geheel appartementencomplex ?

Roos786
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2017 18:34

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Roos786 »

Goedendag,

Het bedrag is iets minder dan 6500, het exacte bedrag is 6.636,19
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik erachter kan komen of er daadwerkelijk fouten zijn gemaakt.
Er staat op de nota bij verbruik 6339 van 24 maart 2016 t/m 19 april
Verbruik 5688 van 19 april t/m 24 maart 2017. Is er ergens een helpdesk waar ik mijn nota kan mailen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan op het forum bestanden toevoegen. Ik zou er dan een plaatje van maken zodat je persoonlijke gegevens kunt weghalen.

Je kunt ook contact op nemen met de ConsuWijzer. Dat is het loket van de ACM.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Costnix »

U zou contact kunnen opnemen met de redactie van Radar:
https://radar.avrotros.nl/over/contact/

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Costnix »

U zou contact kunnen opnemen met de redactie van Radar:
https://radar.avrotros.nl/over/contact/

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bij Eneco en Stedin gaan geen bellen rinkelen, dus is het verbruik klaarblijkelijk realistisch.

Gas wordt voornamelijk verbruikt door de cv-ketel voor de verwarming en warm water. Was er in deze periode een defect met uw ketel, is er iemand bij geweest bij voorbeeld voor een onderhoudsbeurt of heeft u onlangs een nieuwe ketel laten installeren? Of, heeft u zelf een fout gemaakt bij het doorgeven van uw meterstand? :oops:

Roos786
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2017 18:34

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Roos786 »

Goedendag ik ben al uitgekomen met mijn jaarnota van het gasverbruik. Ik wil een ieder heel hartelijk danken voor het meedenken, tips en berichten. Groetjes, Roos

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Roos786 schreef:Goedendag ik ben al uitgekomen met mijn jaarnota van het gasverbruik. Ik wil een ieder heel hartelijk danken voor het meedenken, tips en berichten. Groetjes, Roos
Kortom er is weer een ´probleem´ op dit forum geplaatst. Vervolgens heeft men hier geprobeerd te helpen, maar dat was niet mogelijk omdat er geen verdere informatie gegeven werd en vervolgens is het ´opgelost´. Maar zowel het probleem als de oplossing zijn uiteindelijk niet duidelijk :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door berndv »

Roos786 schreef:Goedendag ik ben al uitgekomen met mijn jaarnota van het gasverbruik. Ik wil een ieder heel hartelijk danken voor het meedenken, tips en berichten. Groetjes, Roos
maar wat was het probleem uiteindelijk dan? Ik ben nu wel benieuwd

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door Ipswich »

Eneco = Stedin. Alleen op papier zijn het gesplitste overheids n.v.'s. Inderdaad zullen voor veel mensen de nota's lastig zijn om te controleren. Is al eens of bij Radar of bij Kassa behandeld. Eneco en/of Stedin denk ik niet dat je die zelf aan de bel krijgt. Meestal een ingehuurd callcenter wat van een scherm afleest. Die indruk krijg ik als ik ook naar heb bel.

rialto
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 14:34

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door rialto »

"Het bedrag is iets minder dan 6500, het exacte bedrag is 6.636,19" ?? Niet iets minder maar iets meer dus!

Lijkt mij gezien de genoemde getallen dat TS de eindstand van het gas als te betalen bedrag heeft aangezien.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dirkie schreef:
Roos786 schreef:Goedendag ik ben al uitgekomen met mijn jaarnota van het gasverbruik. Ik wil een ieder heel hartelijk danken voor het meedenken, tips en berichten. Groetjes, Roos
Kortom er is weer een ´probleem´ op dit forum geplaatst. Vervolgens heeft men hier geprobeerd te helpen, maar dat was niet mogelijk omdat er geen verdere informatie gegeven werd en vervolgens is het ´opgelost´. Maar zowel het probleem als de oplossing zijn uiteindelijk niet duidelijk :mrgreen:
Helaas een veelvoorkomend topic-probleem. Eerst een vraag stellen die niet compleet is, dan niet meer reageren en uiteindelijk afronden met een bedankje en dat alles inmiddels is opgelost zonder verdere uitleg. Dan moet je er toch als reageerder vanuit gaan, dat de vraagsteller een (stomme) fout heeft gemaakt òf de zin heeft gekregen bij een leverancier met de restrictie hierover niets te berichten. Reageerders voelen zich uiteindelijk tamelijk misbruikt en gaan er daarom minder serieuze energie in steken.

NB. Pech voor Roos, dat het verhaal nu ook nog in de Radar-nieuwsbrief staat ...

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Ik heb ondertussen een paar keer contact met Roos gehad om het verrekening van 2016 van Eneco door te nemen.
Ze zijn hier 3 jaar geleden komen wonen en het blijkt dat dat de vorige jaarrekeningen steeds schattingen zijn geweest.
Deze schattingen waren gebaseerd op het energieverbruik van de vorige bewoners en waren veel te laag.
Op 19-4-2016 is de daadwerkelijk stand doorgegeven en hieruit volgde een correctienota van Eneco.
Vandaar het gasverbruik in 3 weken tijd van 6339m³ gas !!!

Ook ontbreek naar mijn idee de energiebelasting teruggave op de notas. (± €370,-/jaar)

Hier de jaarrekening: 2016

en de gasmeter:
Afbeelding

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Klacht Jaarnota Energie

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@NoNo123. Pluim voor uw bijzondere inzet. Geef u graag een 'hartje'.

Ik heb eerder mogelijk te 'hard' gereageerd, alhoewel de opmerking, dat een niet meer reageren van de vraagstellers een negatief feit blijft.

Gesloten