LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

Ik heb meerdere keren contact proberen te zoeken met Essent over de aanschaf van een E-Thermostaat, maar krijg geen response van hun.

Ik heb een aantal maanden geleden via de telefoon een contract afgesloten bij Essent, maar mij is de E-Thermostaat toen niet aangeboden voor hun actietarief van 49,- waar ik wel gebruik van had willen maken als ze me dat zouden aanbieden.
Nu hebben ze 1x terug gemaild naar mij met het aanbod dat ik hem voor 149,- zou kunnen aanschaffen, omdat ik bestaande klant bent, maar hier ben ik niet mee eens, aangezien ik graag de mogelijkheid zou willen hebben om hem toch nog voor die 49,- aan zou willen schaffen.

Nou is mijn dilemma:

Mijn contract opzeggen, wat mij 100,- gaat kosten volgens hun algemene voorwaarden. en dan naar een andere energiemaatschappij gaan, omdat ik loyaliteit en klantvriendelijkheid hoog op mijn prioriteitenlijst heb staan.
Aangezien je via gaslicht.com bij Energiedirect.nl 320,- korting krijgt en +/- 300,- extra bespaard voor maar een 1 jaar contract(ipv de 3 jaar die had afgesloten bij Essent) of E.ON 140,- korting en ook +/- 300,- bespaar voor een 1 jarig contract.

Denk ik hier nu te makkelijk over of niet.....Wie wil even hardop met mij meedenken?


Alvast bedankt voor de moeite

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door grun »

Als je bij Essent weg gaat moet je 100 euro boete betalen, dat is precies de meerprijs van de e-thermostaat. Andere bedrijven nemen deze boete vaak over, maar uiteindelijk betaal je die toch zelf: gratis bestaat niet. Bovendien heb je bij die anderen nog steeds geen e-thermostaat. Als je die graag wilt zul je bij Essent moeten blijven.

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

grun schreef:Als je bij Essent weg gaat moet je 100 euro boete betalen, dat is precies de meerprijs van de e-thermostaat. Andere bedrijven nemen deze boete vaak over, maar uiteindelijk betaal je die toch zelf: gratis bestaat niet. Bovendien heb je bij die anderen nog steeds geen e-thermostaat. Als je die graag wilt zul je bij Essent moeten blijven.

Ik hoef niet per defenitie die E-Thermostaat te hebben, maar ik word veel liever gewoon serieus genomen door een bedrijf.
Als ik mail, dan verwacht ik toch op zijn minst een reactie terug, waarbij 'nee het kan niet' ook een reactie is.

Door dit 'gedrag' ben ik even verder gaan kijken via gaslicht.com, waarbij ik, wanneer ik mijn verbruik ingeef, dus 320 + 372 - 100 = 592 euro zou kunnen 'uitsparen' bij bijvoorbeeld een Energiedirect.nl(en ook maar 1 jaar vast zit aan hun contract).

Nu zou ik dus van jullie even de bevestiging willen horen of dat slim is of dat ik hier te makkelijk over denk?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door Shine »

U hebt toch een antwoord van Essent gekregen! Namelijk dat u hem voor 149,00 kunt aanschaffen. M.a.w., nee het kan niet voor 49,00 bij een bestaande klant. Ik snap eerlijk gezegd niet de enorme ophef die u maakt, als u die thermostaat toch niet zó graag wilt hebben.
Ht is trouwens een bekend gegeven, en dat is niet alleen bij energieboeren het geval, dat nieuwe klanten gelokt worden met dergelijke acties, maar dat bestaande klanten hier niet voor in aanmerking komen.

Wat betreft overstappen. Als u naar ED overstapt zal uw boete niet apart betaald gaan worden. ED zal zeggen dat dit in die welkomstpremie verwerkt is. Als u goedkoper uit bent als u overstapt (dus als u het goed berekend hebt), tja, waarom dan niet.

Het toeval wil dat ik me ook aan het orienteren ben en vanmorgen een vergelijk heb gemaakt tussen 2 energieboeren met een actie bij gaslicht.com. Ik heb dit gedaan a.d.h.v. Mijn gemiddeld jaarlijks verbruik. E: 2500 kwh. En G: 1800 m3.

ED, cashback actie 320,00
Eenheidsprijzen (incl)
E: 21,41
G: 61,81
Vastrecht levering: 53,87 per product p/jr.
Jaarkosten excl. Cashback, 1755,57
Incl. Cashback 1435,57

EON, cashback 140,00
Eenheidsprijzen (incl)
E: 20,70
G: 59,88
Vastecht levering: 0,00 per product p/jr. ( zo staat het bi gaslicht.com!!!!)
Jaarkosten excl. Cashback, 1595,34
Incl. Cashback 1455,34

Hoewel je dus meer aan cashback bij ED krijgt, wil dit zeker niet per definitie betekenen dan je dit een voordeel zal opleveren. Mijn conclusie is dat hoe hoger je verbruik, dit soort cashback lekkermakertjes minder interessant worden omdat de eenheidsprijzen veelal hoger zijn. Hoe minder je verbruikt, des te interessanter dit soort cashback acties zijn. Want dan maak je winst.
Ik laat me dus niet verblinden met dergelijk cashbackacties, want hetis niet te zeggen dat je dan oer definitie voordeliger uit bent.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Vincent Morit,

In uw bericht van 7 november op dit forum geeft u aan dat u graag een E-thermostaat had willen ontvangen bij de aanvang.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Energiefreak
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 nov 2012 00:25

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Nog een nadeel van Gaslicht.com is dat de nieuwe leverancier je boete niet vergoedt. Ben recentelijk overgestapt naar een andere leverancier. Dit na maandenlange ellende met Essent. Dus veel sterkte met ze. Ik hoop dat ze je klacht naar tevredenheid oplossen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Klantenservice Essent

Ongelezen bericht door grun »

Energiefreak schreef:Nog een nadeel van Gaslicht.com is dat de nieuwe leverancier je boete niet vergoedt.
Dat heeft niks met gaslicht.com te maken want dat is alleen maar een vergelijkingssite zoals er meerdere zijn. De ene leverancier betaalt de boete wel en een andere niet. Maar uiteindelijk betaalt de klant de boete toch zelf, want energiebedrijven zijn Sinterklaas niet.

Gesloten