LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

In November vorig jaar heb ik een forumonderwerp geplaatst met een lang verhaal omtrent mijn energieverbruik en vooral mijn gas.
6700 M3 in 9 maanden.. met mijn gezinssamenstelling is dit niet mogelijk zeker niet gezien de voorgeschiedenis.
Oude ketel 1700 m3 per jaar ik en 3 kinderen..
Nu nieuwe HR ketel, dubbelglas meer isolatie 2 volwassen en 2 kids half time.
We koken en verwarmen en douchen 10 min per dag.
Geen gaslek, geen aftapping door buren. Ketel is gecheckt. Meter laten Ijken en die is goed.. weg geld..
Begin december nieuwe meters gekregen, het is koud buiten dat snap ik maar ik zit vandaag al op 1130 m3...
HELP!
Laatst gewijzigd door sidharta1969 op 14 feb 2013 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sjohie »

sidharta1969 schreef:In November vorig jaar heb ik een forumonderwerp geplaatst met een lang verhaal omtrent mijn energieverbruik en vooral mijn gas.
6700 M3 in 9 maanden.. met mijn gezinssamenstelling is dit niet mogelijk zeker niet gezien de voorgeschiedenis.
Oude ketel 1700 m3 per jaar ik en 3 kinderen..
Nu nieuwe HR ketel, dubbelglas meer isolatie 2 volwassen en 2 kids half time.
We koken en verwarmen en douchen 10 min per dag.
Geen gaslek, geen aftapping door buren. Ketel is gecheckt. Meter laten Ijken en die is goed.. weg geld..
Begin december nieuwe meters gekregen, het is koud buiten dat snap ik maar ik zit vandaag al op 1130 m3...
HELP!
1130m3 in 1 dag? Heb je een fakkel van de NAM in de achtertuin staan ofzo? Even voor de zekerheid, je leest toch niet de laatste 3 cijfers mee, die in het rode gedeelte van de meter staan?

In het plaatje hieronder is de stand dus afgerond 46m3, en geen 45856m3.
Afbeelding

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik zou nog even met de leverancier van het gas bellen en vragen of die 1100 M3 kan kloppen
ik ben er niet van overtuigd dat uw gasleiding zoveel gas in een dag kan verwerken

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

Heren, het is erg, maar zoveel in 1 dag dat kan zeker niet. dit is over 6 weken heen.. en ja winterweken maar dan nog....
ik ben na douchen al 5 m3 verder..

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door Jefdus »

Volgens mij bedoelt TS 1130 m3 sinds begin december (toen hij een nieuwe meter heeft gekregen)...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sidharta1969 schreef:Heren, het is erg, maar zoveel in 1 dag dat kan zeker niet. dit is over 6 weken heen.. en ja winterweken maar dan nog....
ik ben na douchen al 5 m3 verder..
Dan MOET er toch iets niet oke zijn, mischien eens een erkende loodgieter inschakelen ?

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

jefdus, precies..!
En heb er al allerhande installateurs en loodgieters bijgeroepen.. het zou de meter moeten zijn...
Niet dus..
Sta open voor suggesties want dit is niet leuk meer..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sjohie »

sidharta1969 schreef:jefdus, precies..!
En heb er al allerhande installateurs en loodgieters bijgeroepen.. het zou de meter moeten zijn...
Niet dus..
Sta open voor suggesties want dit is niet leuk meer..
Wat dacht je van een slaapplaats regelen, stekker uit de CV en alle andere apparaten die gas kunnen verbruiken, meterstand opschrijven, en 24h later nog een keer kijken? Als er dan ook maar 1 kuub bij is bijgekomen is, kan er ook ergens een lek in 1 van je leidingen zitten?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien bent u de eigenaar van een nieuwe niet goed werkende meter

ik zou een speciefiek kijken bij welk gebruik hoeveel gas wordt verbruikt

dus de verwarming uit en het gasstel een uur aan
het gasstel uit en de douche 10 minuten aan
en aan de hand van die cijfers uw vragen neerleggen bij het gasbedrijf

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

de gasleiding is afgeperst..
maar om en om uit en aan is een idee.. gaan we deze week maar eens voor zitten.
Is het mogelijk dat mijn nieuwe CV ketel 2 tot 3 x zoveel vraagt als normaal gebruikelijk?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

sidharta1969 schreef:de gasleiding is afgeperst..
maar om en om uit en aan is een idee.. gaan we deze week maar eens voor zitten.
Is het mogelijk dat mijn nieuwe CV ketel 2 tot 3 x zoveel vraagt als normaal gebruikelijk?
als de cv ketel een storing heeft zou dat best kunnen
misschien kunt u dan het teveel aan gas dat door de afvoer naar buiten verdwijnt affakkelen
dat moet een gezellig gezicht zijn in deze donkere dagen
dit alleen als de afvoer door het dak gaat

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

Ruud, de ketel is 3 maanden geleden door Remeha gecheckt en geeft volgend hen geen storing..
Maar goed we verbruiken ergens gas en dit is begonnen nadat er een nieuwe ketel is geplaatst..
Je kunt begrijpen dat we niet blij worden van deze waardes..

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Toevallig ben ik (in het kader van bezuinigen) de laatste weken aan het kijken wat douchen onder andere kost. Hier gaat er per minuut 10 liter water doorheen. Het verwarmen van 100 liter water (dus hier 10 minuten douchen) kost 0,1 kuub gas. Moet natuurlijk wel even de cv en alles uit staan, anders kun je dit niet zuiver meten.

Ik vraag me af hoe het met de isolatie van je woning is gesteld?

Hoe is het warm water afgesteld? Als je het op de comfort-stand hebt, wordt het water 24/dag warm gehouden, en dat kost een hele hoop extra.

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

We hebben plannen tot uitbreiding, als dat nog lukt met deze facturen ;-), maar in het eerste jaar dat ik hier woonde was mijn verbruik met oude ketel van 16 jaar oud en een 80 liter boiler, 1700 m3, die bleef dus constant warm.. Nu een nieuwe ketel, betere isolatie en dubbel glas.. met een HR ketel zou ik moeten besparen lijkt me dan maar sinds het begin van de Nieuwe ketel zijn we ( september 2009) bijna 12000m3 verder... tja.. Maak er al grapjes over dat slochteren door ons veroorzaakt word...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

sidharta1969 schreef:We hebben plannen tot uitbreiding, als dat nog lukt met deze facturen ;-), maar in het eerste jaar dat ik hier woonde was mijn verbruik met oude ketel van 16 jaar oud en een 80 liter boiler, 1700 m3, die bleef dus constant warm.. Nu een nieuwe ketel, betere isolatie en dubbel glas.. met een HR ketel zou ik moeten besparen lijkt me dan maar sinds het begin van de Nieuwe ketel zijn we ( september 2009) bijna 12000m3 verder... tja.. Maak er al grapjes over dat slochteren door ons veroorzaakt word...
ik zou maar voorzichtig zijn met zo'n grapje
voor je het weet neemt iemand het serieus
toch eerst maar meten wat die ketel verbruikt

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik kan mij geen oorzaak bedenken en zie al een aantal goede tips. Ik heb ook nog even naar uw vorige topic gekeken. Daar staat dat u in 2009 in de woning bent getrokken.

Hebt u enig idee wat het gasverbruik van de vorige bewoners was? Mochten die bereikbaar zijn, dan zou u dat kunnen vragen. Of wellicht wil Stedin dat even voor u nagaan.

Aanvulling. Hoeveel apparaten zijn op gas aangesloten? Elke aangesloten apparaat heeft eigen (stop)kraan. Als de hoofdkraan geopend wordt en alle stopkranen staan dicht, dan mag er geen verbruik worden gemeten. Als u daarna de stopkraan van elk apparaat opent, dan mag er ook geen verbruik zijn. Dat kan pas als bijvoorbeeld de waakvlam van de CV-ketel wordt ontstoken of aan de knop van een gasstel wordt gedraaid. Dat zou u blij elke test volgens het voorstel van ruud_a nog kunnen toevoegen.
Laatst gewijzigd door e-chec op 14 feb 2013 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.

sidharta1969
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:21

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door sidharta1969 »

Ruud, grapje is eerder verzuchtend.. al vervelend genoeg..

Echec, kookplaat en cv ketel.. kookplaat kan niet veel zijn, gas op glas..
Rest mij de ketel,..geen verloop bij alles uit, ook niet bij afpersen gasleiding..

Wie meet het verbruik van de ketel dan?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door hawkwind »

witte angora schreef: Het verwarmen van 100 liter water (dus hier 10 minuten douchen) kost 0,1 kuub gas. Moet natuurlijk wel even de cv en alles uit staan, anders kun je dit niet zuiver meten.
10 minuten douchen en dan maar een verbruik van 0,1 m3 gas is wel heel erg weinig.
Toevallig pas zelf gemeten (dochterlief had bijna 11 minuten gedouched) en ik kwam op 0,43 m3.
Watertemp. op de CV ketel staat btw ingesteld op 60 graden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door berndv »

sidharta1969 schreef:Ruud, grapje is eerder verzuchtend.. al vervelend genoeg..

Echec, kookplaat en cv ketel.. kookplaat kan niet veel zijn, gas op glas..
Rest mij de ketel,..geen verloop bij alles uit, ook niet bij afpersen gasleiding..

Wie meet het verbruik van de ketel dan?
Als je leidingen in huis zijn afgeperst lijkt het er op dat alles gasdicht is, dus op het moment dat de ketel nagenoeg het enige is wat er aan staat, lijkt het bijna alsof het verbruik hierin zit.

Hoe is de verwarming in huis ingericht? Heeft u 1 hoofdthermostaat in bijvoorbeeld de huiskamer die de ketel in en uit schakelt, of heeft u op iedere radiator een losse thermostaatknop die opengaat bij een bepaalde temperatuur? Dit laatste wordt veel in bedrijven toegepast en bij verkeerd ingesteld betekent dit dat de ketel continu aan is en het water op temperatuur houdt zodat als een thermostaat op een radiator open gaat, er ook meteen warm water gaat stromen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kluts gevonden, Remeha ketel deugt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

mijn verbruik is ook ongeveer 0,5 M3
dat geeft in ieder geval een richtlijn
als het verbruik veel hoger ligt is het of de ketel, of de meter
nu nog iemand die het gasstel een uurtje aan wil zetten

Gesloten