LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Komt Amazon met energiecontracten?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je zou dat toch ook niet moeten willen. Alles wat je wil kopen voortaan via die webwinkel. Je energiecontracten via een webwinkel. Dan kunnen ze meteen de waterleiding maatschappij erbij nemen. Misschien omdat ze zo rijk zijn willen ze wel jouw woning kopen. Dan wordt het jouw verhuurder. Nog misschien de verzekeringen overnemen door die winkel. Dan heb je straks nog maar een betaling per maand! Kunnen ze meteen je loon of pensioen uitkering regelen? Nog even de zorgverzekering en je inkomen kan er rechtstreeks heen. Als er een maand geld overblijft automatisch beleggen in nieuw vastgoed voor het magazijn van de holy winkel. Het nieuwe All in One.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: :lol: goed staaltje van vooruit zien, Theo!
Wie weet .....

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
10 mar 2020 14:16
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom je je op Amazon blijft focussen.
Of waarom TS dat op dit forum blijft roepen in plaats van contact op te nemen met Amazon.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

kuklos schreef:
10 mar 2020 14:20
Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 13:59
Theotrucker schreef:
10 mar 2020 13:40
Om energie te mogen verkopen is een vergunning nodig.
Ik neem aan dat een bedrijf als Amazon toch wel in staat is om die aan te vragen?

Ik, en elke Nederlander, wil goedkope energie.
Amazon wil winnen op prijs.
Me dunkt dat het een mooie binnenkomer voor ze is om aan deze vraag te voldoen.

Dus Amazon, waar blijf je?
Mij dunkt dat je niet veel verstand hebt van bedrijfskunde, of dat hier in elk geval niet laat zien. Amazon is geen energieleverancier, nooit geweest ook. Naast de regelgeving die nog een rol speelt waar ze totaal geen kennis van hebben, moeten ze van jou nu ineens iets gaan doen wat ze nog nooit gedaan hebben.
Als ze er niet aan beginnen zal daar wel een reden voor zijn.
Dat ze er geen kennis van hebben is wel het zwakste argument.
Ze kunnen zó kiezen uit 10 aanbieders om over te nemen, een zak geld en een paar business professionals erbij, en voila.
Amazon breaks the rules.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb zelf ervaring bij ; Ama......Zonde... ja de Duitse site waar ook al nodige mis ging, laat ze eerst maar eens bewijs leveren
van normale producten en met Ben Woldring opkopen? Denk dat hij dat niet wilde.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 15:07
kuklos schreef:
10 mar 2020 14:20
Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 13:59

Ik neem aan dat een bedrijf als Amazon toch wel in staat is om die aan te vragen?

Ik, en elke Nederlander, wil goedkope energie.
Amazon wil winnen op prijs.
Me dunkt dat het een mooie binnenkomer voor ze is om aan deze vraag te voldoen.

Dus Amazon, waar blijf je?
Mij dunkt dat je niet veel verstand hebt van bedrijfskunde, of dat hier in elk geval niet laat zien. Amazon is geen energieleverancier, nooit geweest ook. Naast de regelgeving die nog een rol speelt waar ze totaal geen kennis van hebben, moeten ze van jou nu ineens iets gaan doen wat ze nog nooit gedaan hebben.
Als ze er niet aan beginnen zal daar wel een reden voor zijn.
Dat ze er geen kennis van hebben is wel het zwakste argument.
Ze kunnen zó kiezen uit 10 aanbieders om over te nemen, een zak geld en een paar business professionals erbij, en voila.
Amazon breaks the rules.
Amazon is een winner. Veel nieuwe energieleveranciers redden het niet, om uiteenlopende redenen. Het is sowieso ook branchevreemd; ik zou niet weten hoe je een pondje elektra via DHL zou moeten versturen. Ik vind het niet zo gek dat Amazon zich hier niet mee bezig houdt.

juliomariner
Berichten: 4816
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op dezelfde manier als een kg speelfilm of televisieserie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een multinational die alles wil opkopen. Gevaarlijk. Daarna samen met de politiek een staats kapitalisme. DDR is terug.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 15:07
kuklos schreef:
10 mar 2020 14:20
Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 13:59

Ik neem aan dat een bedrijf als Amazon toch wel in staat is om die aan te vragen?

Ik, en elke Nederlander, wil goedkope energie.
Amazon wil winnen op prijs.
Me dunkt dat het een mooie binnenkomer voor ze is om aan deze vraag te voldoen.

Dus Amazon, waar blijf je?
Mij dunkt dat je niet veel verstand hebt van bedrijfskunde, of dat hier in elk geval niet laat zien. Amazon is geen energieleverancier, nooit geweest ook. Naast de regelgeving die nog een rol speelt waar ze totaal geen kennis van hebben, moeten ze van jou nu ineens iets gaan doen wat ze nog nooit gedaan hebben.
Als ze er niet aan beginnen zal daar wel een reden voor zijn.
Dat ze er geen kennis van hebben is wel het zwakste argument.
Ze kunnen zó kiezen uit 10 aanbieders om over te nemen, een zak geld en een paar business professionals erbij, en voila.
Amazon breaks the rules.
Voordat je het argument van iemand anders als zwak afdoet kan je beter eerst zelf met een sterk argument komen waarom ze dit zouden moeten doen. En jouw hele argumentatie rust op "ik zit erop te wachten". Tsja. :roll:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak worden verliesgevende jonge bedrijven aangeboden..... en de goede zijn ietsje duurder!

Denk dat Amazon eerst de plaatselijke markt gaat bekijken of er iets te verdienen valt en daarna pas gaat starten, en of dat eigen start of opkoop word, voorlopig niets dus!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

kuklos schreef:
10 mar 2020 15:48
Geip Suusje schreef:
10 mar 2020 15:07
kuklos schreef:
10 mar 2020 14:20


Mij dunkt dat je niet veel verstand hebt van bedrijfskunde, of dat hier in elk geval niet laat zien. Amazon is geen energieleverancier, nooit geweest ook. Naast de regelgeving die nog een rol speelt waar ze totaal geen kennis van hebben, moeten ze van jou nu ineens iets gaan doen wat ze nog nooit gedaan hebben.
Als ze er niet aan beginnen zal daar wel een reden voor zijn.
Dat ze er geen kennis van hebben is wel het zwakste argument.
Ze kunnen zó kiezen uit 10 aanbieders om over te nemen, een zak geld en een paar business professionals erbij, en voila.
Amazon breaks the rules.
Voordat je het argument van iemand anders als zwak afdoet kan je beter eerst zelf met een sterk argument komen waarom ze dit zouden moeten doen. En jouw hele argumentatie rust op "ik zit erop te wachten". Tsja. :roll:
Tsja, er is vraag uit de markt. Is dat niet het argument? Van mij, maar nog niemand hier heeft gezegd dat hij geen energiecontract van Amazon (of bol.com) wil.
In heb eerder bijkomende voordelen voor Amazon (zou ook voor bol.com gelden) genoemd, die op hetzelfde neerkomen als iemand een Prime klant te maken. Een energieklant heeft een abonnement, die komt terug op je site. Die kan je vaker iets verkopen dan het éénmalig productje. Van een abonnementhouder heb je een heleboel gegevens, inclusief betaalgedrag.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 01:11
Tsja, er is vraag uit de markt. Is dat niet het argument? Van mij, maar nog niemand hier heeft gezegd dat hij geen energiecontract van Amazon (of bol.com) wil.
Dus omdat jij het wil en anderen niet aangeven het niet te willen is er dus vraag vanuit de markt? Wauw. We kunnen wel stoppen met marktanalyse en alles wat daaromheen hangt. Gewoon een topic openen op het forum van Tros Radar en dan hoeven we alleen maar te kijken hoeveel mensen niet aangeven het niet te willen, en dat is voldoende om marktvraag te bepalen.
Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 01:11
In heb eerder bijkomende voordelen voor Amazon (zou ook voor bol.com gelden) genoemd, die op hetzelfde neerkomen als iemand een Prime klant te maken. Een energieklant heeft een abonnement, die komt terug op je site. Die kan je vaker iets verkopen dan het éénmalig productje. Van een abonnementhouder heb je een heleboel gegevens, inclusief betaalgedrag.
Frappant dat ik al jaren klant ben van Amazon (en ook van Bol.com) en ik nooit wordt lastig gevallen door ze met cross selling en dergelijke. Ondanks alle gegevens en betaalgedrag dat ze van me hebben.
Nog een markt die je hebt ontdekt voor Amazon.

Heb je trouwens al contact opgenomen met Amazon om jouw energieverkoopidee met ze te delen, of wacht je liever tot ze dit topic opmerken en dan zien dat niet alleen jij interesse hebt, maar ook nog eens blijkt dat anderen niet aangeven geen interesse te hebben?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

kuklos schreef:
11 mar 2020 01:28
Frappant dat ik al jaren klant ben van Amazon (en ook van Bol.com) en ik nooit wordt lastig gevallen door ze met cross selling en dergelijke. Ondanks alle gegevens en betaalgedrag dat ze van me hebben.
Dan zal jij daar wel een heel speciale omgeving hebben. Bij mij zie ik voortdurend suggesties voorbij vliegen.
Maar misschien vind jij dat niet als lastig vallen. Dan krijg jij wat je wilt. (Sorry: wat zij willen)
Dus ja, als ze met energiecontracten komen wordt jij ook klant. In principe heb je er immers niets op tegen. Toch?
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 11 mar 2020 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 01:55
kuklos schreef:
11 mar 2020 01:28
Frappant dat ik al jaren klant ben van Amazon (en ook van Bol.com) en ik nooit wordt lastig gevallen door ze met cross selling en dergelijke. Ondanks alle gegevens en betaalgedrag dat ze van me hebben.
Dan zal jij daar wel een heel speciale omgeving hebben. Bij mij zie ik voortdurend suggesties voorbij vliegen.
Maar misschien vind jij dat niet als lastig vallen. Dan krijg jij wat je wilt. (Sorry: wat zij willen)
Ik krijg wel suggesties, maar ze komen zeker niet voorbij vliegen. En ze worden ook niet gemaild, of geappt of op een andere wijze gepusht. Indringend is het niet in vergelijking met andere platforms.

Maarruh,
kuklos schreef:
11 mar 2020 01:28
Heb je trouwens al contact opgenomen met Amazon om jouw energieverkoopidee met ze te delen, of wacht je liever tot ze dit topic opmerken en dan zien dat niet alleen jij interesse hebt, maar ook nog eens blijkt dat anderen niet aangeven geen interesse te hebben?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Antwoord: ik wacht tot ze dit topic opmerken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 02:03
Ik wacht tot ze dit topic opmerken.
Even kijken of ik het goed begrijp. Jij wil zo graag dat Amazon energie gaat verkopen dat je er een compleet topic over opent. Maar zodra het gaat om zorgen dat het idee bij Amazon komt wacht je af hopend dat er iemand binnen dat bedrijf op dit forum rondstruint en dit topic opmerkt. En dan ziet dat jij het wil, de andere mensen die in dit topic reageren niet aangeven dat ze er geen behoefte aan hebben, en daaruit weer de conclusie trekken dat die zeer kleine populatie van de steekproef voldoende representatief is om toch maar een dienst aan te gaan bieden die ze nog nergens anders hebben aangeboden. Onderwijl continu het feit negeren dat niet aangeven dat je niet op zit te wachten niet hetzelfde is als er wel behoefte aan hebben.

Iets wat je nog eens illustreert middels een zin in een eerdere reactie, die je hebt aangepast nadat ik reageerde en dat is:
Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 01:55
Dus ja, als ze met energiecontracten komen wordt jij ook klant. In principe heb je er immers niets op tegen. Toch?
Doch, je vraag te beantwoorden en je te laten zien hoe fout je conclusie van "geen bezwaar is dus klant willen worden" is. Nee, ik ga geen klant worden. Ik zit er niet op te wachten. En ik hoef niet aan te geven dat ik er niet op zit te wachten om aan een marketeer duidelijk te maken dat ik er geen behoefte aan heb. Het feit dat ik er niet om vraag geeft dat al aan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil beslist geen energiecontract van Amszon. Sterker nog, ik wil helemaal niets van Amazon.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
11 mar 2020 02:03
Antwoord: ik wacht tot ze dit topic opmerken.
Dan kun je lang wachten. Ik hoop dat je genoeg eten en drinken in huis hebt (ergens tot in de eeuwigheid of zo).

En waarom denk je dat ik er klant zou willen worden? Om dan regelmatig allerlei aanbiedingen langs te zien vliegen van datzelfde bedrijf waar ik geen enkele interesse in heb? Ik heb er geen account, en er komt geen account. Er zijn genoeg stenen winkels, er is Bol, en er zijn er nog een paar, ik vind het mooi zat. Om nou wekenlang bezig te zijn met prijsvergelijkingen om uiteindelijk drie centen meer korting te krijgen zie ik echt niet zitten.

En wat ik al schreef, zo geweldig vind ik ze tot nu toe niet, met hun Olymp overhemden. In de opruiming krijg ik dezelfde met veel meer korting, en veel meer informatie over de maten en dergelijke.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zou er bang van worden als een handelaar inzicht in mijn privé zaken zou hebben. Alles via Feestboek. De glazen mens. De schaduw van de DDR. Ik ben er te vaak geweest. Geen vermenging van semi publieke taken met handel.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Komt Amazon met energiecontracten?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Gasprijzen bij de beste 10 aanbieders verschillen toch flink.
Laagste: €0,66/m3
Hoogste: €0,76/m3
Zijn nog niet gewijzigd sinds oliecrash vorige week.

Gesloten