LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door 16again »

juri38 schreef: De straatverkoop en verkoop via stands viel niet onder colportage.
Er is hier geen sprake van straatverkoop of verkoop via stands!

Voor toelichting "oude" colportagewet, zie:
http://shop.kluwer.nl/attacment-downloa ... d+2.3a.pdf
Zie onderaan pag 9, waar het onderscheid gemaakt wordt tussen enerzijds straatverkoop (=geen colportage) en de door MM en Essent gebruikte techniek(=wel colportage)
....Bij de toepassing van het huisaan-huis colportagesysteem of de verkoop buiten de normale verkoopruimten wordt de koper onverwacht in een situatie gebracht waarin hij onvoorbereid over de aankoop van een artikel moet beslissen.

juri38
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2014 20:52

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door juri38 »

Daar staat dat men niet in bioscopen of restaurants bedacht hoeft te zijn op verkoop, omdat dit geen normale verkoopruimtes zijn. Juist die tussenvorm waarbij men zich wel begeeft in een winkel en dus bedacht kan zijn op verkoop, maar waar de tijdelijke stand/of verkoop van een ander plaatsvindt, daar heeft de wet nu bepalingen aan toegevoegd zodat daar geen onduidelijkheid meer over bestaat.

In de wet stond het overigens zo.
colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet.

Daarbij werd dus ook nog eens gesteld dat de benadering buiten de eigen deur in groepsverband moest zijn.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door ruud_a »

juri38 schreef:Daar staat dat men niet in bioscopen of restaurants bedacht hoeft te zijn op verkoop, omdat dit geen normale verkoopruimtes zijn. Juist die tussenvorm waarbij men zich wel begeeft in een winkel en dus bedacht kan zijn op verkoop, maar waar de tijdelijke stand/of verkoop van een ander plaatsvindt, daar heeft de wet nu bepalingen aan toegevoegd zodat daar geen onduidelijkheid meer over bestaat.

In de wet stond het overigens zo.
colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet.

Daarbij werd dus ook nog eens gesteld dat de benadering buiten de eigen deur in groepsverband moest zijn.
het lijkt me niet dat het er staat, zoals u zegt.
dan wel betekent of
er zijn dus twee mogelijkheden
de ene voor dan wel en die andere na dan wel.

Suzanne1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2014 16:21

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Suzanne1989 »

Helaas ben ik er zaterdag ingetuind bij de media markt
Ik heb gister essent opgebeld vandaag weer
Ik kan niet me contract ontbinden terwijl ik bij eneco moet blijven voor stadsverwarming en dan 2 x vastgoedrecht moet betalen en aan essent en aan eneco
Bij eneco betaal ik dit maar 1 x
Ik kom dus duurder uit per maand wat meneer in de media markt zij van niet

Er is mij niet verteld dat ik geen 14 dagen bedenktijd heb wat in de wet staat van wel en ik heb mevrouw dit laten weten dat ik dit weet aan de telefoon en het kan haar niks schelen
hoe ga je met je klanten om vraag ik me dan af en zijn ze dan nog ooit betrouwbaar
ik ga hier zeker verder mee want ik laat mij dit niet zomaar zeggen.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Suzanne1989,

U heeft een klacht ingediend over de overeenkomst in de Media Markt. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent hierover. Ik wil dit graag met u bespreken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

libo1949
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2014 21:00

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door libo1949 »

Vandaag bij Mediamarkt gekeken naar een koffiezetapparaat. Op het prijskaartje stond dat er een actie is dat je 175 euro terugkrijgt. De verkoopster zei na navraag dat je dan een contract bij Essent moet afsluiten en dat je dan 175 euro terugkrijgt. Ik vind dit misleiding.

Later bij de PC-afdeling werd ik aangesproken door een meneer die me probeerde te verleiden om over te stappen naar Essent. Hij garandeerde dat ik een betere aanbieding zou krijgen dan van mijn huidige leverancier. Hij weet alleen niet dat ik zonnepanelen heb waardoor ik evenveel opwek als ik verbruik.

Ik vind dit soort koppelverkopen walgelijk en we zijn de zaak uitgelopen. Dan maar naar BCC

flores123
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:05

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door flores123 »

Ook ik ben in de verkooppraatjes van Essent getrapt.

Donderdagavond 18 september 2014 waren mijn vrouw en ik in de Mediamarkt in Zwolle om een televisie te kopen. De verkoper bracht ons na de koop naar een stand in de zaak waar een medewerker van Essent aanwezig was. De verkoper vertelde ons dat we van Essent kortingsbonnen ter waarde van 175 euro konden krijgen. De Essent medewerker wilde ons een driejarig energiecontract aanbieden. Onze huidige energie leverancier is Electrobel. Ik vertelde dat we daar een meerjarig contract hadden, maar volgens hem was Essent goedkoper. Het verschil was in ons geval volgens zijn laptop niet groot, maar we waren goedkoper uit en we kregen bovendien de kortingsbonnen.
Aangezien we niets konden controleren en we op de woorden van uw medewerker moesten afgaan en verder geen bedenktijd hadden, zijn we overgehaald om te tekenen.

Thuis gekomen bleek dat Essent helemaal niet voordeliger is. Voor elektra zijn we bij Essent 2,16 ct per kWu duurder uit en voor gas 6,81 ct per m^3 duurder uit.

Omdat wij niet juist zijn voorgelicht en omdat we het een vorm van colportage vonden wilden wij het contract beëindigen. De kortingsbonnen wilden we in dat geval terug betalen. Vrijdagmiddag heb ik een mail gestuurd met uitleg om het contract te ontbinden. Bovendien heb ik de inhoud van de mail als aangetekende brief naar Essent gezonden. Een half uur na het verzenden van de mail werd ik door Essent gebeld. Er werd mij verteld dat als de tarieven van Essent en Electrabel onjuist waren weergegeven door de medewerker ik wel een kans had om van het contract af te komen. Het probleem zou voorgelegd worden aan een deskundige die hierover een beslissing zou nemen.
Vandaag helaas een mail gekregen dat er geen sprake kon zijn van contract beëindiging. Toen heb ik naar Essent gebeld en de zaak uitgelegd en de nadruk gelegd op het feit dat er sprake was van valse voorlichting en het een vorm van colportage was en ik dus een bedenktijd van 14 dagen moest hebben, maar men wilde het contract niet ontbinden. De motivatie van Essent was dat ik door de kortingsbonnen van de medewerker aan te nemen volgens de voorwaarden van het contract geen recht meer had op een opzeg termijn.

Wat moet ik doen om alsnog van het contract af te komen?

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Beste flores123,

Het zou kunnen helpen contact op te nemen met je huidige leverancier Electrabel en de casus voor te leggen.
Je geeft aan dat je een meerjarig contract hebt met Electrabel.
Als dat contract plotseling ontbonden wordt doordat je bij Essent bent ondergebracht rekent Electrabel hier een wettelijke opzegvergoeding voor!
Afhankelijk van de resterende looptijd van het contract gelden de onderstaande boetes, per product:

Resterende looptijd Maximale opzegvergoeding per product (stroom - gas)
1,5 jaar € 50,- stroom - € 50,- gas
1,5 tot 2 jaar € 75,- stroom - € 75,- gas
2 tot 2,5 jaar € 100,- stroom - € 100,- gas
meer dan 2,5 jaar € 125,- stroom - € 125,- gas

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou ik deze z.s.m. een dossier laten maken.
Zij kunnen je dan ook gelijk adviseren wat je juridisch gezien het beste kan doen (aangetekend bezwaarschrift, etc..).

Hieronder een definitie van colportage door Arag:
Colportage is de officiële term voor de verkoop van producten en het verlenen van diensten, waarbij de verkoper grotendeels het initiatief neemt om bijvoorbeeld naar uw huis te komen. Er is niet alleen sprake van colportage indien een verkoper u thuis benadert. Ook als een verkoper zich via een advertentie door u laat uitnodigen is er sprake van colportage. Het afsluiten van diensten aan de deur, zoals het nemen van een abonnement op een tijdschrift, valt eveneens onder colportage.
Bij colportage is er sprake van een bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Binnen deze termijn kunt u de overeenkomst ongedaan maken en u hoeft niet aan te geven waarom u dat wilt.
Bron: https://www.arag.nl/particulier/consume ... an-de-deur

Het initiatief lag hier duidelijk bij de verkoper. En mijns inziens kun je dit bezien als een verkoop op straat, voor bijvoorbeeld een krantenabonnement. Daar kun je volgens mij ook gewoon vanaf binnen een bedenktijd van 14 dagen.

Wat ik zou doen:
- Contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering, zij kunnen je verder adviseren;
- Je huidige leverancier benaderen en de casus voorleggen;
- Een aangetekende brief naar Essent sturen dat je de overeenkomst beëindigd, aangevend dat dit je wettelijk recht is omdat het colportage betrof, een reden hoef je niet te geven.
Laat ze vervolgens zelf de claim maar leggen om die 175 euro van je terug te krijgen.

Van die samenwerking tussen Essent en Mediamarkt krijg ik de kriebels, soort zoekt soort blijkbaar.
Ik zou dit wel een mooi onderwerp vinden voor een tv-uitzending van Tros Radar!

Sterkte ermee!

flores123
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:05

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door flores123 »

Beste Waakvlam,

Heel erg bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen.
Een rechtsbijstand verzekering heb ik niet, dus kan ik daar geen beroep op doen.
Ik heb een mail en een aangetekende brief gestuurd naar Essent en tweemaal een telefoongesprek met Essent gehad, maar men was niet van plan het contract te beëindigen. Getekend is getekend en met de valse voorlichting kunnen ze niets, want zeggen ze: We zijn niet bij het gesprek geweest. En van colportage is volgens hen geen sprake.
Dus kan ik natuurlijk een rechtszaak beginnen, maar de kosten van een advocaat zijn vele malen duurder dan mijn verlies.
Ik heb contact gezocht met mijn oude leverancier, Electrobel, en die wilde mij weer terugnemen op dezelfde voordelige voorwaarden van hun contract tot nu toe.
Het kost me nu veel geld, maar voor een driejarig contract ben ik na ruim één jaar weer veel voordeliger uit bij Electrobel dan bij Essent.

Terecht merk je op dat je van die samenwerking tussen Mediamarkt en Essent de kriebels krijgt. Je bent daarin niet de enige.
Nogmaals bedankt voor je suggesties.

Hartelijke groet van flores123

Mbk210
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 17:49

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Mbk210 »

Vandaag was ik met een client haar e-mails aan het doornemen. Zij had ook de bekende mails van Essent dat ze nu een contract heeft bij Essent en dat Nuon voor haar is opgezegd.

Ook hier is er zeer slecht en valse voorlichting gegeven in de Mediamarkt Amsterdam.
Mw. zou namelijk een formulier krijgen per mail waarmee ze nog 14 dagen bedenktijd zou hebben.
En alleen de informatie in haar mail ontvangen om te bekijken!!!

Ze vroeg mij of ik hierbij kan helpen om te annuleren. Vervolgens blijkt dat dit totaal niet mogelijk is.

Belachelijk dat klanten via valse voorlichting gelokt worden om 3 jaar aan een energiecontract vast te zitten.

Mijn client zou hier maar al te graag vanaf willen. Ik heb voor haar gebeld, maar krijg het standaard ingestudeerde verhaal te horen. Je bent er mooi klaar mee!

Essent raad ik niemand aan.

joost#
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2014 21:02

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door joost# »

Donderdag Avond ging ik naar de Mediamarkt voor een fornuis kopen,, daar een fornuis gekocht , kreeg ik van de verkoper een bon van essent met een mooi praatje dat ik een korting op mijn aankoop kreeg van wel 175 euro. ik werd naar de vertegenwoordiger van essent gebracht, de jongeman begon met vertellen dat ik 175, euro aan kado bonnen kreeg en ik werd lid. moest mijn handtekening zetten op een formulier dat ik de kado bonnen ontvangen heb zodat hij ze niet in eigen zak kon steken .(verteld hij ) ik vertelde dat ik in een verhuizing zit en de vertegenwoordiger zeg is juist mooi zij hij want dan kon ik zo overstappen, ik vertelde dat ik wel een contract heb bij nuonheb, de man zij dit maak niet uit essent betaald die boete die koopt mijn contract af , eigenlijk was ik moe ,en kon ook niet goed denken kwam net uit werk en zit ook nog eens in een verhuizing, maar ik dacht ach ik heb altijd 7 dagen bedenk tijd,, niet te weten dat dit niet zo is, want ook dat was mij niet verteld.. ik kreeg een map mee, en nu pas lees ik dat ik geen bedenk tijd heb. ik had ook met essent gebeld want ik zou een mail krijgen de zelfde avond om mijn meter stand door te geven aan essent want als ik dat niet op tijd doet kon ik een boete krijgen, vertelde de man. dus zodoende belde ik de dag erna met essent, ik vertelde mevr van essent dat ik in de mediamarkt ben geweest en geen mail had ontvangen dat ik pas rond 7 nov as over kan gaan dan verhuisd bent. , dat ik een contract heb met nuon dat essent dit afkoop ,kom ik erachter dat ook dat niet zo is dat essent het contract boete helemaal niet betaald, maar ik had dit niet gedaan als ik een boete moet betalen dan ga ik niet over stappen toch ? en ik voel me vreselijk misleid en op een verkeerde manier voor gelogen , dit is zo gemeen , misleidend wat kan ik doen heb ik echt geen recht mijn contract, en als ik dit opzegd nu en graag die 175 euro terug betaal aan essent maar wat ook niet kan dan weer een boete hiervoor krijgt om dat ik dan opzeg. dit is toch te gek voor woorden hoe je misleid word vind het ook niet netjes van de mediamarkt dat zij zo zaken doen.
ik voel me misleid en heel erg in de maling genomen
weet iemand hoe ik hier van essent af kom??? ZONDER BOETE

Ik ben toch niet ...
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2014 09:56

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Ik ben toch niet ... »

Gisteren waren wij in de Mediamarkt in Amsterdam West om een huishoudapparaat te kopen. Bij het opgeven van onze gegevens werd door de medewerker gesteld dat MM een aktie had waarbij wij het aankoopbedrag grotendeels terug konden verdienen als wij van onze huidige energieleverancier zouden overstappen naar Essent.
Ook de kosten van het nieuwe contract zouden absoluut lager zijn als dat van ons huidige contract!?
Het zou in vijf minuten geregeld zijn!
Toen wij te kennen gaven geen interesse te hebben, hield de verkoper aan in de trant van: "U bent toch niet ....., zo'n voordelig aanbod kun je toch niet laten lopen." Hij vond het onbegrijpelijk dat wij op deze buitenkans niet wilden ingaan.

Om van zijn vervelende en agressieve manier van deze koppelverkoop af te zijn, zijn wij weggegaan zonder de aankoop van het huishoudapparaat.

Bij de Mediamarkt zullen ze ons NOOIT meer terugzien!

joost#
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2014 21:02

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door joost# »

nooit meer naar mediamarkt/nooit meer essent
gelukkig ben ik er goed van af gekomen, door dat ik essent een klacht heb gestuurd en mediamarkt nagevraagd bij,
rechtswinkel .nl werd door essent gebeld die begrip had. hoe ik behandeld ben, Door misleidend en verkeerd voorgelicht door de colpateur in de mediamarkt is mijn contract verbroken ,

alerter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2014 19:33

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door alerter »

Vanmiddag bij de MediaMarkt geweest en dezelfde modus operandi van Mediamarkt medewerker die ons "blij" wilde maken met een cadeaubon van Essent ter waarde van 225 euro.
Ook wij werden naar een verkoper van Essent bij hun eigen stand in de MediaMarkt geloosd en wat me meteen opviel is dat de MediaMarkt verkoper er zo lang bij bleef staan (wellicht omdat zijn naam ook wordt genoteerd bij het aanbrengen van een nieuwe klant, meer info lees hier: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7&start=20).

De medewerker van Essent vergeleek de energieprijzen echter vanuit een Microsoft Excel bestandje en wilde mij geen printbestand geven en ook geen vrijblijvende offerte met de totale kosten die hij voorspiegelde.
Wij willen het gewoon zwart op wit hebben wat de kosten zijn anders kopen wij uberhaupt niets.
Al met al een hele discussie waar ik geen goed gevoel bij had, toen wij weg wilden lopen probeerde hij toch nog even te zeggen dat ik ook een "Contract met bedenktijd" kon kiezen maar hier hadden wij uiteraard geen trek in.

Mijn oog viel op zijn computerscherm waarop staat vermeld dat hij een BSN nummer in moet voeren.
Zogenaamd voor een check om te kijken of je al aan dezelfde actie had meegedaan.
Ik heb de verkoper van Essent gewezen dat dit helemaal niet mag volgens de wet, Minister Ronald Plasterk had dat vorige week nog in Tros Radar zitten vertellen. ( zie uitzending hier: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... -paspoort/)
QUOTE PLASTERK: "...je moet het ze niet geven maar ze mogen het ook niet vragen!" (met betrekking tot BSN nummer)
Toen zei die verkoper dat hij het klanten WEL mocht vragen naar hun BSN nummer maar dat men NIET verplicht is om dat te geven.
Hier klopt dus niets van Essent mag hier niet eens om vragen!

In het kader van identiteitsfraude moet je hier niet in zee mee willen gaan.
Al met al een zeer slecht gevoel over maar ik dacht toch eens Googlen of er al ervaringen met deze Essent/MediaMarkt actie zijn, en ja hoor...

Trap er NIET in!!!


Theo vd Mark
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2015 18:12

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Theo vd Mark »

Op 27 december jl een bezoek gebracht aan de Mediamarkt bij de Amsterdam Arena. Daar een nieuwe televisie gekocht. Een daar aanwezige medewerker van Essent wijst op een actie van Essent, waarbij je door over te stappen naar Essent als energieleverancier €225,00 korting kan krijgen op je aankoop bij Mediamarkt. Ik vertelde dat ik vorig jaar van mijn vaste leverancier Eneco nog €20 pm korting heb gehad. De verkoper zei: Loop maar mee naar de computer dan zal ik de postcode huisnummer check doen om te kijken of Essent nog goedkoper is. Hij laat mij op een beeldscherm inderdaad mijn adres zien, met tarieven van Eneco en Essent. De tarieven van Essent zijn lager! De Essent medewerker zegt, nou wat denkt u ervan? Nou ja als dat mijn tarieven zijn dan is het inderdaad voordeliger bij Essent, zeg ik. Wilt u dan overstappen? Dat dat doe ik dan. Oké dan helpt mijn collega u verder. Nieuwe Essent medewerker erbij. Na wat gerommel op een computer en verplaatsing naar een andere computer lukt het niet dus neemt verkoper nummer drie het over. Uiteindelijk staan we een minuut of 10 later met een cadeaukaart bij de informatiebalie van Mediamarkt en kopen we een TV die eigenlijk €399,00 kost voor €174,00 en ook nog dalende energielasten. Mooier kan niet zou je denken. Totdat we de andere dag de nota van Eneco hebben opgezocht en het blijkt dat de tarieven die in de winkel werden getoond onder het kopje Eneco helemaal niet onze tarieven zijn. De tarieven van Essent liggen juist hoger dan dat wij nu aan Eneco betalen en het vastrecht is helemaal veel duurder. Hierna telefonisch contact gezocht met Essent. Op zondag gesloten. Maandag een bandje: onderhoud bij klantenservice. Wij tig keer geprobeerd voor €0,35 startkosten, maar steeds dat zelfde bandje. Op dinsdag opnieuw geprobeerd. De medewerkster kon mijn gegevens niet vinden, ze zou me in de middag terugbellen. Niet teruggebeld! Ik zag op de site dat er een bedenktijd periode geldt van 14 dagen. Toen heb ik op dezelfde dag (30 december) een aangetekende brief gestuurd, omdat ik me misleid voel door de medewerker in de winkel, die mij onjuiste tarieven liet zien. Op 2 januari gebeld met de vraag of mijn brief al was ontvangen. Het terugbellen was immers ook niet gelukt op 30 december en de 14 dagen bedenktijd zijn zo om. Men vertelt dat de brief binnen is en in behandeling wordt genomen. Binnen een uur word ik gebeld met de vraag waarom ik wil opzeggen. Het hele bovenstaande verhaal heb ik toen uitgelegd. Hij vertelt mij dat de 14 dagen bedenktijd niet gelden en dat dit in de voorwaarden staat, zoals die in de winkel zijn uitgereikt. En inderdaad in het mapje zoals is meegegeven staat dit. De voorwaarden krijg je pas als je getekend hebt en worden ook niet mondeling toegelicht. De bedenktijd geldt juist niet voor mensen die gebruikmaken van de actie. Als ik nu op wil zeggen moet ik €350,00 betalen. Hij vertelt me trouwens dat in de winkel helemaal niet de echte tarieven mogen worden getoond op een specifiek adres ivm privacy. Vreemd dat men wel de suggestie wekt op mijn specifieke adres te kijken. Mag men bepaalde voorwaarden , zoals 14 dagen bedenktijd, die gelden voor alle energieleveranciers uitsluiten in speciale actievoorwaarden? Misleidde consumenten hebben bij Essent geen rechten, terwijl Essent in de overeenkomst opneemt dat ze haar rechten veiligstelt als de cliënt onjuistheden heeft doorgegeven waardoor de overeenkomst niet kan worden nagekomen. Verder vraag ik me af of die tarieven voor vastrecht verborgen mogen blijven in zo'n actieaanbieding. Daar is niet over gesproken in de winkel. Uiteraad ben ik bereid €225,00 van de korting terug te betalen. €350,00 voor het beëindigen van een overeenkomst die nu nog niet eens is ingegaan en pas in april 2015 in zal gaan is te gortig.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste heer van der Mark,

Ik heb u vandaag, 3 januari 2015, telefonisch gesproken over uw klacht die u via verschillende kanalen kenbaar heeft gemaakt. U heeft uw verhaal gedaan en gaf aan dat u misleid bent door Essent. Ik vind het vervelend dat u dit zo heeft ervaren. Ik heb u verteld over onze voorwaarden die van toepassing zijn indien u afziet van de bedenktijd en de MediaMarkt bonnen direct in de winkel in ontvangst neemt. Ik heb u ook verteld over onze procedures als u uw contract wilt ontbinden, waarbij de opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Ik heb aangegeven dat de oplossing die u bood, niet tot de mogelijkheden behoort omdat er bij het opzeggen van het contract in uw geval ook een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Helaas bent u het hier niet mee eens en hebben wij niet tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
Essent Klantenservice
Webcare

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door 16again »

forumessent schreef:Ik heb u verteld over onze voorwaarden die van toepassing zijn indien u afziet van de bedenktijd en de MediaMarkt bonnen direct in de winkel in ontvangst neemt. Ik heb u ook verteld over onze procedures als u uw contract wilt ontbinden, waarbij de opzegvergoeding in rekening wordt gebracht.
Yvonne
Essent Klantenservice
Webcare
Wanneer maakt de consumenten autoriteit hier nu eens een einde aan!
Wat mij betreft is dit gewoon colportage, en dan geldt wettelijke opzegtermijn.
Hier probeert Essent daar onder uit te komen met eigen regeltjes, maar het kan echt niet zo zijn dat die eigen regeltjes wettelijke rechten inperken.

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

Theo vd Mark
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2015 18:12

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door Theo vd Mark »

Vandaag een brief van Essent ontvangen dat ze uiteindelijk hebben besloten de overeenkomst te ontbinden.
Ik wil nog steeds graag de volledige cadeaucheque ad €225 terugbetalen, maar dat hoeft niet.
€100 is voldoende volgens Essent. Netjes!
We hebben uitvoerig gesproken over de manier waarop Essent klanten werft in Mediamarkt en dat dit naar mijn mening nog steeds niet zou moeten kunnen.
Ze gaat het evalueren.......
Uiteindelijk naar tevredenheid afgewikkeld en ze mogen €225 incasseren! Ieder het zijne.

wbtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2015 11:16

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door wbtje »

Ik voel me nu nog erger opgelicht dan dat ik al was! Ik heb hetzelfde als iedereen hierboven ervaren > verkeerde tarieven niet heldere communicatie. Kortom volledig misleid door deze aanbieding. na bijna twee weken bellen met essent wordt ik eindelijk een keer terug gebeld omdat ik gister enorm uit me slof ben geschoten tegen de medewerker en op dat moment begrijpen ze het allemaal. Nu wordt mij wel het aanbod gedaan dat het teruggedraaid kan worden en dat ik weer naar eneco zal gaan echter moet ik wel het bedrag van 225 euro van de cadeaubonnen terug betalen! Nu lees ik hier boven dat er regelingen worden getroffen dat klanten omdat ze zich opgelicht voelen maar 100 euro terug hoeven te betalen! ik vind dit echt heel erg schandalig van essent dat hier zo een onderscheid ingemaakt wordt!!! Jeetje wat ben ik op dit moment teleurgesteld zeg!

Ik heb nog geen eens een coulance aanbod gehad!



MENSEN IK RAAD NIET NIEMAND MAAR OOK NIEMAND AAN!

Gesloten