Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fb74
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2023 18:53

Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door fb74 »

Ik ben gebeld door Nederlandse Zonnepanelen Initiatief, die mij de indruk gaf een vergelijkend offerte traject te willen doen en mij de drie beste aanbieders ter beoordeling voor te leggen. Om dat te mogen doen wilden ze wel even formeel mijn toestemming. Ik vroeg waar ik dan precies toestemming voor gaf, omdat ik me vooralsnog alleen aan het oriënteren ben en geen verplichtingen wil aan gaan. Dat zou ook zeker niet het geval zijn en ik verplichtte me nergens toe aldus de persoon aan de telefoon.

Ik kreeg vervolgens een mail met een aanbieding voor Volmacht zonnepanelen. In de voorwaarden las ik dat ik met die volmacht Nederlandse Zonnepanelen Initiatief het recht gaf in mijn naam niet alleen aanbieders te vergelijken, maar ook een aankoop te doen. Mocht ik alsnog van die aankoop willen afzien voor zij een leverancier hadden geselecteerd, zouden zij het recht hebben mij een boete op te leggen voor 50% van het "gemiddelde bedrag voor zonnepanelen". Ik heb ze verzocht mij uit hun database te verwijderen en mij niet meer te bellen, maar wilde er hier toch even melding van maken.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een grapjassen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door 16again »

Dit initiatief leest als een misleidende bende

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door juliomariner »

De 3 beste aanbieders zullen neem ik aan ook wel onderdeel zijn van dit bedrijf?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel verstandig dat u vooraf de voorwaarden goed hebt doorgenomen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
25 jan 2023 17:20
Heel verstandig dat u vooraf de voorwaarden goed hebt doorgenomen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Scheelt sowieso ook een hoop 'mag dat zomaar' vragen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door 16again »

Natuurlijk mag dat niet zomaar. Ik zie wat kernbedingen verscholen in de kleine lettertjes

Ben-Ben
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2023 16:00

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Ben-Ben »

HI, ik werd vandaag ook gebeld bij de Nederlandse Zonnepanelen Initiatief en ze proberen tijdens de gesprek de volmacht te krijgen. Ze vermelden nooit dat ze gaan panelen kopen met de volmacht. Het is gewoon een Cold call techniek, heel jammer dat dit soort praktijken nog steeds gebeuren.
Bedankt aan fb74 voor de vermelding op dit forum, het heeft mij geholpen om niet te klikken, dus ik wou het ook signaleren.

WWOU
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2023 17:09

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door WWOU »

Hier ook net benaderd. Vraag om eerst website te kunnen bekijken en voorwaarden te lezen. Ja hoor, geen probleem als u gewoon even de hokjes afvinkt. Er sprake van VOLMACHT en ook bij het eerste vinkje staat "en het installeren"

Ja, ik ben me er van bewust dat ik een overeenkomst aan ga voor het vergelijken van 3 aanbieders van zonnepanelen en het installeren van zonnepanelen na het ontvangen van een bespaarraport op maat.

Ik heb gevraagd om mij enige dagen later terug te bellen omdat ik dit eerst rustig wil bekijken. Begrijp nu het dwingende (goede) verkooppraatje. Zal inderdaad daarna ook vragen mij uit de database te halen. Ik verwacht overigens dat deze mensen bellen na een gedane algemene offerte-aanvraag via internet. Wees gewaarschuwd.

PBIHalfweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2023 06:19

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door PBIHalfweg »

Gisteren heb ik ook telefonisch contact gehad met een medewerkster van de Nederlandse zonnepanelen initiatief.
Ook ik heb een e-mail ontvangen, die voorzien was van een aanbod., die ik moest ondertekenen.
De medewerkster vertelde mij, dat ik eerst twee vinkjes en een elektronische handtekening moest plaatsten, voordat zij aan de slag konden gaan.
De twee vinkjes zijn ervoor, dat je dan akkoord bent met de voorwaarden, die bij dit aanbod gelden.
De inhoud van de voorwaarden documenten kan je pas inzien, nadat je klikt op de url van het betreffende document.
Ik heb in deze reactie de betreffende voorwaarden documenten toegevoegd.
Bijlagen
Voorwaarden volmacht.pdf
(190.92 KiB) 437 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Algemene voorwaarden - NZI.pdf
(234.53 KiB) 260 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gussie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2023 14:31

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Gussie »

Ook ik werd gebeld. Opvallend is dat deze club zich (bij mij althans) presenteert als een non profit organisatie.
Duidelijk te merken aan de achtergrondgeluiden dat er een callcenter actief is om klanten te werven en een zeer dubieuze volmacht te laten tekenen op basis van veel oncontroleerbare beloftes over controle bij 80 leveranciers op betrouwbaarheid, kwaliteit en financiële situatie.
Zoeken op de website naar het Nederlands zonnepanelen initiatief geeft geen resultaten.
Voorzichtigheid om met deze club in zee te gaan lijkt me wenselijk

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou je ingaan op telefonische verkoop?

oploever
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023 11:51

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door oploever »

Deze week ook gebeld door ze. Obvious een call center met cold calling. Maar gezien ik momenteel toch al in orientatiefase zit voor zonnepanelen maar eens aangehoord. Ging om een schouw met selectie van 3 aanbieders die dan vrijblijvend zouden offreren. Allemaal gratis en vrijblijvend. Dus ik denk, nou ja altijd leuk om te benchmarken. Zelfs met dit soort haaien.

Enfin, tijdens gesprek moest ik even online accorderen. Maar in tegenstelling tot bovenstaande heb ik alleen maar goedkeuring voor schouw er staan. Drie keer de PDF doorgelezen maar echt enkel akkoord met het feit dat er iemand langs komt.

Afspraak gepland, we gaan het zien. Toch een wat unheimich gevoel. Vandaar dat ik ook hier kom :D

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Moneyman »

oploever schreef:
09 mar 2023 11:54
Enfin, tijdens gesprek moest ik even online accorderen. Maar in tegenstelling tot bovenstaande heb ik alleen maar goedkeuring voor schouw er staan. Drie keer de PDF doorgelezen maar echt enkel akkoord met het feit dat er iemand langs komt.

Afspraak gepland, we gaan het zien. Toch een wat unheimich gevoel. Vandaar dat ik ook hier kom :D
Ben benieuwd... keep us posted!

Artan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2023 11:45

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Artan »

Gisteren contact gehad met het Nederlandse Zonnepanelen Initiatief. Hij zijn 'gewone' verkopers die zich voordoen als dat ze voor de overheid werken. Ze geven foute informatie zoals dat de lening renteloos zou zijn via het Nationaal Warmtefonds.

matsuyama
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2023 13:33

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door matsuyama »

fb74 schreef:
24 jan 2023 18:58


Ik kreeg vervolgens een mail met een aanbieding voor Volmacht zonnepanelen. In de voorwaarden las ik dat ik met die volmacht Nederlandse Zonnepanelen Initiatief het recht gaf in mijn naam niet alleen aanbieders te vergelijken, maar ook een aankoop te doen. Mocht ik alsnog van die aankoop willen afzien voor zij een leverancier hadden geselecteerd, zouden zij het recht hebben mij een boete op te leggen voor 50% van het "gemiddelde bedrag voor zonnepanelen". Ik heb ze verzocht mij uit hun database te verwijderen en mij niet meer te bellen, maar wilde er hier toch even melding van maken.
Zijn ze bij je teruggekomen? Hebben ze gedreigd om u de boete te laten betalen?

oploever
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023 11:51

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door oploever »

Ik zal nog even een update geven.

Heb inmiddels 1001 keer mijn 'ondertekende' documenten bekeken en kan toch echt niet anders concluderen dat ik alleen maar akkoord ga voor advies/schouwing. Toch voelde het niet goed. Kwam nog bij dat we de zonnepalen nog even uit willen stellen ivm andere prio's.

Gebeld met ze en de dame aan de telefoon deed wat overrompeld (alsof ze onder haar bureau de knop stil alarm indrukte) en ik werd doorgeschakeld. Daar verteld dat ik er vanaf zie. Dat leek enigszins ok te gaan. Maar kreeg geen bevestiging. Werd later teruggebeld door de echte salescowboys en die begonnen toontje hoger (hoewel vriendelijk) 'waarom dan niet?'. Ze bood zelfs nog een renteloze lening aan om het argument van dat we voorlopig even niets doen te counteren. Uiteindelijk waren we er uit en was de kous af.

Nog wat verder googlend: de website bestaat slechts paar maanden, niemand is te traceren (ze gebruiken overal voor- en achternamen) en ook domeinnamen / whois zijn redelijk afgeschermd. Het is gewoon een salesorganisatie die ergens een ruimte huren en met overrompeling je proberen te verleiden. Heb het in het verleden ook gehad met een partij die zich voordeed als KPN en in 2e instantie KPN reseller. Opening van beide gesprekken was ook hetzelfde. Ze hadden alleen mijn 06 en mijn KVK naam: 'wat is je emailadres ook al weer' en dat soort vragen.

Ik denk dat er weinig mis was gegaan als ik de schouw wel had laten doorgaan maar de stap erna vrees ik dat het minder gezellig wordt. Sowieso alles opgeteld kreeg ik er de vibes van een undercover agent bij die in een gang geïnfiltreerd is en als bewijs iemand moet omleggen haha. Netjes aan de telefoon gebleven en me er zo weer uitgemanouvreerd.

oploever
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023 11:51

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door oploever »

Nog een aanvulling. Als je het adres uit de email signatures danwel brieven haalt en in google gooit kom je uit op de Keizersgracht. Hoewel het klantcontactcentrum belde met, naar ik meen, Arnhem netcode. Maar dat moet wel chique bedoening zijn die Keizersgracht! Eens even door Google halen. Oh wacht... flexplekken en vergaderruimtes. Hmmm apart... Nog wat verder klikken en:

https://www.amsterdamoffices.nl/virtual-office/kvk/

Ordinaire mooimakerij. Staat letterlijk als tekst op die site: "Een prestigieus zakelijk adres (Keizersgracht 241), te gebruiken voor inschrijving bij de Kamer van Koophandel." en dat je dan je gegevens afgeschermd kan houden. Waarom zou je als eerlijk transparant bedrijf? Dus...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch volkomen onbelangrijk? Waarom zou je op ongevraagde telefonische aanbiedingen ingaan? Nooit doen dus.

Tommielou
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2023 09:30

Re: Let op Nederlandse Zonnepanelen Initiatief

Ongelezen bericht door Tommielou »

Vervelende lastpak aan de telefoon. Inderdaad gelijk ophangen en geen tijd aan verspillen.

Plaats reactie