Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
waja1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2023 17:50

Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door waja1953 »

Mag een verhuurder het label verhogen van Label D naar label C zonder dat de verhuurder ook maar iets aan de woning heeft gedaan op gebied van isolatie. ik woon nu 23 jaar in deze woning en heb de huurprijs zien exploderen en ga op 1 juli 2023 € 1079,00 huur betalen. de woning is uit 1974-1975.

In maart is er iemand van een bureau geweest met een schetsje van de woning en een rolmaat. als ik ga zoeken dan hebben de huurders allemaal een andere label. deze woningen worden verkocht zodra ik hier weg gaat.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat je ruim E 1000,- huur betaald zegt zonder enige verdere info natuurlijk niets.
Dat je woning nu label C heeft, zou zomaar kunnen zonder enige info, misschien al langere tijd het verkeerde energielabel.....

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Dat lijkt me niet. Vraag eens naar de argumentatie bij uw verhuurder en de normen die hij hanteert. Energielabels zijn tegenwoordig tien jaar geldig. Het kan dat er een termijn is afgelopen of dat normen zijn aangepast. U kunt trouwens zelf op energielabel.nl kijken hoe uw huis nu wordt gewaardeerd.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door Cro »

De verhuurder zal vermoed ik het label niet ophogen. Er zal wel een nieuw label zijn vastgesteld, en ja, als er een C label is vastgesteld dan mag een verhuurder dat label hanteren. Welk label vastgesteld is kan je als het goed is hier opzoeken: https://www.energielabel.nl/woningen/zo ... rgielabel/

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zijn er toevallig zonnepanelen geplaatst?

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er moet een deskundige zijn geweest die de energielabel vast gesteld hebt.

Als u niet eens bent dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.

waja1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2023 17:50

Re: Mag verhuurder energielabel verhogen van D naar C?

Ongelezen bericht door waja1953 »

waja1953 schreef:
22 mei 2023 18:01
Mag een verhuurder het label verhogen van Label D naar label C zonder dat de verhuurder ook maar iets aan de woning heeft gedaan op gebied van isolatie. ik woon nu 23 jaar in deze woning en heb de huurprijs zien exploderen en ga op 1 juli 2023 € 1079,00 huur betalen. de woning is uit 1974-1975.

In maart is er iemand van een bureau geweest met een schetsje van de woning en een rolmaat. als ik ga zoeken dan hebben de huurders allemaal een andere label. deze woningen worden verkocht zodra ik hier weg gaat.
Ik heb alvast een klein onderzoek gedaan, nu blijkt dat er bij 7 de zelfde woningen een verschillend label wordt toe gepast.
Ook heb ik contact gehad met de verhuurder maar ik krijg geen inzage in het rapport en dat zijn ze ook niet verplicht, het voelt als als of men wat wil verbergen. maar ik ga verder op onderzoek uit.

Plaats reactie