LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fammark
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2007 09:53

Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door fammark »

Sinds 1 november 2007 kan ik al niet meer inloggen op mijn Nuon.
Ik heb dit al vaak gemeld en er komt geen oplossing.
Ik ben dus klant betaal voor iets maar krijg geen rekening thuis.
Ik dacht altijd dat de wet de leverancier verplicht een nota te sturen voor de geleverde goederen.
Ik heb dus geen jaarnota, geen mogelijkheid om iets aan te passen en weet niet wat waarvoor er een X-bedrag wordt afgeschreven.

Wat kan ik deze firma maken?
Wie heeft ook deze ervaring?

Graag jullie reacties.

Rene

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Shine »

Hebt u een Budget energie contract bij de Nuon?
Of,.........hebt u een andere leverancier maar betaald u aan Nuon alléén netbeheerkosten?

In dat laatste geval: dan werkt MijnNuon niet (meer) voor u.
Nuon rekent tbv CONTInuon de netbeheerkosten, maar aangezien u geen klant bent van leverancier Nuon is MIJNNUON voor u niet (meer) toegankelijk. Dit is alleen voor leverancier klanten.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste fammark,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over het functioneren van "Mijn Nuon".

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,


De Nuon Medewerker

fammark
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2007 09:53

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door fammark »

Ja ik ben volledig klant en betaal niet alleen aan continuon.
Om hier nu mijn klantnummer neer te zetten is in mijn ogen niet handig.
Ik vind het wel heel jammer dat u wel reageert en NUON absoluut niet.
Terwijl ik nu al maanden aan de bel trek.
Bellen doe ik niet meer voor het belachelijke tarief 0900-xxxx

Nuon werkt met de volgende gegevens.

Griffioen H
1191CA
nummer 4

Ik hoor het wel.
Graag bellen
bellen na 1800 uur

p.s. met nummermelding anders krijgt u geen contact. :roll:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Shine »

Om hier nu mijn klantnummer neer te zetten is in mijn ogen niet handig.
Daar worddt ook niet om gevraagd en is ook neit de bedoeling. Gevraagd wordt om uw CONTRAcTCREKENINGNUMMER.
Lezers kunnen met uw contractrekeningnummer niets. Alleen de medewerker van de Nuon!

U kunt beter uw persoonlijke adres gegevens verwijderen. Deze info is namelijk nog precairder dan gewoon uw CR rekeningnummer plaatsen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Ron58 »

p.s. met nummermelding anders krijgt u geen contact.
En u geen belletje vrees ik. :lol:

Weinig bedrijven c.q. call centers hebben nummermelding aan staan.

fammark
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2007 09:53

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door fammark »

Niet heel bijdehand, maar mijn contractnummer kan ik alleen zien op mijn nuon.
Rest van de meuk heb ik weggegooid.
Ik dacht dat ik in de 21ste eeuw nu toch wel eens van de techniek uit mocht gaan.
Kennelijk is het weer een extra service die nuon een hoop geld spaart wat betreft papier en portokosten maar niet stabiel genoeg is om van op aan te kunen.
Dat is trouwens niet alleen bij nuon, maar schandalig is het wel.
En daar struikel ik dan ook over.
Techniek is mooi en winstgevend voor een zaak als Nuon, maar als het stuk gaat vergeten ze dat er aan die techniek klanten vast zitten.
En die kunnen dan letterlijk en figuurlijk de ........ krijgen.

p.s. als ambtenaar maak je je niet populair en wil ik ook niet mijn klanten aan de lijn krijgen onder een anoniem nummer.
Ik hou van open en transparant. anoniem bellen valt daar niet onder.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

maar mijn contractnummer kan ik alleen zien op mijn nuon
krijg je de jaarafrekening ook niet meer thuis als je voor Mijn Nuon kiest?

Overigens een beetje vreemd om je boekhouding op een server van de leverancier te laten staan; bij een geschil of storing kan je volledig nat gaan.........zeker als je met voorschotnota's werkt.

Verjaringtermijn voor afrekeningen is in het gunstigste geval 2 jaar en anders 5 jaar. Gedurende die tijd zal je wat papierwerk achter de hand moeten hebben.

(doet me er trouwens aan denken om weer eens wat zaken af te gaan printen :oops: )

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Ron58 »

krijg je de jaarafrekening ook niet meer thuis als je voor Mijn Nuon kiest?
Die krijg je nog gewoon thuis.
Ik hou van open en transparant. anoniem bellen valt daar niet onder.
Als je gewoon je naam noemt wanneer de ander opneemt bel je niet anoniem, je kiest er alleen voor je nummer niet mee te zenden.
En dat hoeft helemaal niet te zijn omdat je iets te verbergen hebt, ik stuur het al jaren niet mee om een hele normale legitieme reden.
Ik heb ook zo iemand in de kennissenkring die beweert de telefoon niet op te nemen als men het nummer afschermt, nou prima, dan bel ik die toch niet??
Moet ie ook niet zeuren dat ie nooit iets van ons hoort. :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Die krijg je nog gewoon thuis.
Staat inderdaad ook op de Nuon site

Maar.....Fammark dus niet!?
Ik heb dus geen jaarnota
Wanneer is dan de laatste keer dat je een jaarnota gehad hebt Rene?

Als dat gewoon afgelopen jaar is geweest - en je hem weggegooid hebt - is er wat dat betreft geen NUON probleem. De voorschot nota's zijn immers geen echte facturen en op de jaarnota zie je pas waar je voor betaald en wat je daadwerkelijk verbruikt hebt.

Blijft over het MijNNuon probleem.

Wat voor probleem heb je daarmee? Wachtwoord niet herkend of andere zaken? Als eens geprobeerd om opnieuw aan te melden voor MijnNuon?
(dat is wat Nuon zelf op internet als oplossing bied; heb je geen duur 0900 nummer voor nodig om daar achter te komen)

Oh nee, dat gaat ook niet want dan heb je klantnummers nodig en je hebt al je NUON administratie op de server van Nuon staan :roll:

Inderdaad niet erg bijdehand. (en ook geen NUON probleem)

Geld trouwens ook voor het op het net zetten van je naam en adresgegevens. Nummermelding wordt nu wel erg noodzakelijk.

Maar goed, we zijn niet allemaal wizkids :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Shine »

Rest van de meuk heb ik weggegooid.
DOM! Al was het maar omdat ik zeker weet dat daar uw -benodigde- gegevens ook in stonden. Het gebrek aan gegevens valt dus niet Nuon aan te rekenen alswel uzelf. U gooit de belangrijke 'meuk' weg.
Ik dacht dat ik in de 21ste eeuw nu toch wel eens van de techniek uit mocht gaan.
Kennelijk is het weer een extra service die nuon een hoop geld spaart wat betreft papier en portokosten maar niet stabiel genoeg is om van op aan te kunen.
Dat is trouwens niet alleen bij nuon, maar schandalig is het wel.
En daar struikel ik dan ook over.
Techniek is mooi en winstgevend voor een zaak als Nuon, maar als het stuk gaat vergeten ze dat er aan die techniek klanten vast zitten.
En die kunnen dan letterlijk en figuurlijk de ........ krijgen.
Kennelijk is lezen aan u niet besteed. Dan had u namelijk geweten dat zoiets als MijnNuon een extra service is en niet een vervanger is van het bestaande. De bedoeling van Mijn Nuon is dat klanten hun gegevens kunnen inzien, eventueel kleine aanpassingen kunnen doen, jaarafrekeningen kunnen bekijken, termijnbedragen kunnen bekijken etc., zonder daarvoor nog verplicht te hoeven bellen.
U draait de doelstelling van een service als MijnNuon om en slaat vervolgens nogal behoorlijke onterechte harde taal uit.
p.s. als ambtenaar maak je je niet populair en wil ik ook niet mijn klanten aan de lijn krijgen onder een anoniem nummer.
Ik hou van open en transparant. anoniem bellen valt daar niet onder.
Nuon, Essent en noem ze allemaal maar op, zijn geen ambtenaren. Verder, als de gemeente (wél een ambtenaar!) mij belt zie ik ook geen nummerweergave. Als dat uw insteek is, geen nummerweergave dan ook niet opnemen, dan kunt u wachten totdat u een ons weegt.
Verder,.... ik behoor tot de groep die mijn nummer standaard niet laat weergeven als ik bel. Naar wie dan maar ook. Het zou te gek zijn als een gemeenteambtenaar mijn bellen niet opneemt omdat ik mijn nummerherkennen uitgeschakeld heb staan. Mijn nummer gaat een ander niets aan. Het is geheim. PUNT!

Opvallend details:
Van de ene kant lopen we te zeuren dat onze gegevens voor iedereen op straat liggen, van de andere kant willen we alles zien van degeen die ons belt enz. Knallen we zelf ons totale hebben en houden op het internet.
Kortom, dit aspekt van de discussie, nummerweergave verplicht, zie ik dan ook als een kinderachtig tegenwerkend geneuzel.

Maak gebruik van het vragenformulier:
https://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/ ... mulier.jsp

Hier is het invullen van uw klantnummer niet verplicht.
Middels invullen van uw naam postcode en huisnummer kunt u uw probleem ook aan nuon laten weten.

fammark
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2007 09:53

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door fammark »

Even voor Dhr of Mevr shine.
Geeft min of meer aan voor Nuon te werken maar doet geen aanstalte om contact op te nemen. Hoe zou u zich afvragen? Wat dacht u via het door mij geleverde 06 nummer. Staat ook ergens in mijn gegevens bij Nuon. Via de door mij geleverde gegevens had u mij allang kunnen bereiken. U koos de weg om de klant belachelijk te maken. Ik maak me helemaal niet echt druk over mijn gegevens.
Die zet ik zo voor u op het internet. Alle grote concerns bellen maar om 1 reden zonder nummerweergave. Als ze die aan zetten kan je ze terug bellen tegen lokaal tarief. En niet het bezopen 0900 tarief.
En ja ik heb ook een nummer om Nuon tegen lokaaltarief te bellen in mijn bezit. Het is alleen jammer dat IEDEREEN die de telefoon op neemt niets weet of niets kan doen. (het is net of ik u dus al eerder aan de telefoon heb gesproken).
Kennelijk weet Nuon ook niet wat er aan de hand is.
EN DAT ZOU NIET MIJN PROBLEEM MOGEN ZIJN, TOCH?


Nee u moet iets eerder opstaan om mij het vuur aan de schenen te leggen.
Mensen als Shine kom ik iedere dag tegen, ze hebben het zelf nooit gedaan en hebben overal een oplossing voor.
Maar als je vraagt wat die is dan krig je noppes.
Kom op Shine Het zou je sieren, als je uberhaupt bij nuon werkt, even contact op te nemen en even het probleem op te lossen.
Volgens mij is dat niet te veel gevraagd na meer dan 8 maanden.

By the way, werk je bij nuon, dan heb je ook mijn emailadres.
[/quote]

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Shine »

Och och och,..........origineel bent u niet meer.
Ik werk volgens dit forum inmiddels bij de Nuon, Essent, Eneco, Greenchoice en noem ze allemaal maar op.
(@ Ron58........... :lol: ... ik mag er weer een turfje erbij zetten)
Wat is dat toch dat wanneer je kritisch bent, je dan de vaststellende opmerking krijgt bij desbetreffend energieleverancier moet werken.

Helaas voor u, nee ik ben er niet werkzaam.
Overigens zou het u sieren minder op de persoon te spelen, want met deze toonzetting en benadering komt u er echt niet.

Voor mij is deze discussie beeindigd.

Miss-Tinkerbell
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:01

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Miss-Tinkerbell »

Een tip is misschien om een keer de automatische incasso van de NUON te laten storneren. Aangezien je alles (wat ik uit je verhaal opmaak) toch digitaal doet zal je je betalingen ook wel via internet doen.

Wanneer je een betaling laat storneren zal je een herinnering met een acceptgiro toegestuurd krijgen om het alsnog zelf over te maken. Zo heb je je contractnummer en klantnummer bij de hand en kan je je zelf eventueel opnieuw proberen aan te melden voor MijnNuon.

Succes!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wanneer je een betaling laat storneren zal je een herinnering met een acceptgiro toegestuurd krijgen
Moet je wel gelijk betalen - betalingstermijn 10 dagen - anders kom je op jouw probleem uit Tinkerbell :lol:

@ Rene
Kennelijk weet Nuon ook niet wat er aan de hand is.
Wat gaat er mis dan met inloggen Rene?
Wat voor foutmelding krijg je?

Als jij al niet duidelijk kan maken wat de syptomen zijn - "hij doet het niet" is lekker duidelijk - hoe moet zo'n joker bij NUON CCC er dan wat zinnigs van maken?

Misschien is het wel gewoon voldoende om de tip van Tinkerbell op te volgen of schriftelijk je gegevens op te vragen en weer opnieuw aan te melden.

gvdberge
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2010 12:43

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door gvdberge »

Mijn Nuon Overzicht is niet veilig en zit vol met fouten. Een wachtwoord wijzigen lukt niet het systeem loopt gelijk vast. Een nieuw algemeen wachtwoord wordt gegeven om toch te kunnen inloggen, maar veilig is dat zeker niet omdat je het niet kan wijzigen. Ook staan er oude contractgegevens in het systeem. Het oude adres wordt mee verzonden ( wijzigen naar het correcte adres niet mogelijk ) bij het stellen van een vraag of klacht waardoor er mogelijk gegevens naar het oude adres worden verzonden bij een antwoordt. Al eerder heb ik verzocht om de oude contractgegevens te verwijderen maar technisch zou dat onmogelijk zijn. ( onzin moet gewoon kunnen )

Tarieven over stadsverwarming en warmtapwater ( almere ) worden met te veel bomen in het bos weergegeven, de tarieven zijn niet correct. De informatie is dus zeer onoverzichtelijk. Medewerkers van Nuon weten het zelf niet omdat zij zelf niet over duidelijke informatie beschikken.

Slechte zaak Nuon !

Gideon van den Berge

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte heer Van den Berge,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u problemen ondervindt met MijnNuon.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om deze kwestie met u te bespreken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

rvotje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2006 20:04

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door rvotje »

per google kwam ik op dit oude onderwerp.

ik heb de laatste tijd problemen met inloggen bij nuon.


Wachtwoord opgevraagd, nooit geregen via mail
opnieuw aangemeld (succesvol) maar nog niet kunnen inloggen.

iemand meer problemen?

ik ga niet bellen met de klantenservice
en een gewoon e-mail adres is ok niet vindbaar op de site.
waarschijnlijk alleen via "mijn nuon"

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door klaas1978 »

rvotje schreef:Wachtwoord opgevraagd, nooit geregen via mail
In je spambox misschien?

vlieger
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:23

Re: Mijn Nuon heeft al maanden een storing,en mijn rekening dan?

Ongelezen bericht door vlieger »

Kijk bij de veel gestelde vragen, daar staat je vraag en een vragenformulier:

http://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/o ... tegory=FAQ

Gesloten