LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
HLDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 14:24

Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door HLDB »

Met 6 man lopen ze het tuinpad op, voorzien van NUON kleding en niets zeggende badges. Ze zijn in de buurt al 2 weken bezig om de jaarafrekeningen te controleren aangezien er teveel geld is berekend. Of wij, net zoals iedereen, netjes de jaarafrekening bewaard hebben. Ik zou direct al 200 euro terug krijgen omdat er iets mis gegaan was. Onlangs is een ander persoon al langsgeweest om alles te checken. Goh, toch vreemd dat er nog niet eerder iemand aan de deur is geweest.
Maareuh..... ik ben helemaal geen klant bij NUON!!!
Geen probleem meneer, wij zijn op pad gestuurd om ook de afrekeningen van Essent te controleren.
Pardon???
Sorry meneer, ik weet waar dit op uitdraaid, hier trap ik niet in.
Hoe bedoeld U, ik zeg U toch dat wij een ander bedrijf zijn dan de Essent.

Wees gewaarschuwd, ze komen met gladde praatjes en misleidende infomartie om nog snel een vast contract af te sluiten voor de hoge tarief net voor de verlaging.
NUON, hier trap ik niet in, het zijn praktijken net als Pretium telecom.... en iedereen weet ondertussen hoe Radar daar mee bezig is geweest.
Ja, dat zegt U nu, net probeert U nog verwarring te maken door te zeggen dat U alle jaarafrekeningen komt controleren op fouten. U bent van Nuon en wilt iets verkopen toch?
Inderdaad, daar kom ik voor.
Wees dan een echt vent en vertel wat je komt doen in plaats van onzin te verkopen en misleidende informatie te geven.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Dit verhaal ook even naar de klantenservice van NUON mailen.

https://www.nuon.nl/klantenservice/klac ... A123-69329

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Direct 112 bellen. Lijkt misschien overdreven maar het gaat er om dat de politie deze lieden op heterdaad kan betrappen en in kan rekenen. Ik heb in een vergelijkbare situatie destijds 0900-8844 gebeld. Daarop volgde een klopjacht in mijn wijk door de politie. Helaas waren de vogels al gevlogen omdat een 0900-8844 melding later doorkomt bij de politie ter plekke. Dus omdat het om een spoedgeval gaat: 112 bellen.

Het gaat hier helemaal niet om colportage maar om oplichting. Dat is echt heel iets anders. Bij colportage moet de persoon in kwestie direct aangeven waarvoor hij/zij aanbelt: het verkopen van een product of dienst. Allerlei smoezen om een voet tussen de deur te krijgen zijn bij wet expliciet verboden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou Bob, hier moet je dus absoluut NIET 112 voor bellen.
112 is voor levenbedreigende situaties, niet voor oplichting.
Zoals je zelf zei: spoedgevallen, dan bel je 112.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Hoe ongelooflijk dom, achterlijk en idioot kan je zijn om hier 112 voor te bellen. Ik hoop dat jij echt ene behoorlijke straf hirevoor krijgt.
Maar dat zal wel niet omdat misdadigers zielig worden bevonden door rechters. :(

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ik hoop dat jij een behoorlijke straf krijgt voor je kromme taalgebruik :D Het zou verboden moeten worden! Jammer om te moeten constateren dat veel mensen nog steeds menen te weten dat je alléén 112 mag bellen wanneer iemand op straat wordt vermoord of in geval van een ernstig ongeluk. Dat is dus niet zo. Het criterium is SPOEDEISEND.

http://www.sos112.nl/spoedeisende

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door VioletPrue »

En wat is er precies spoedeisend aan het feit dat er een verkoper aan je deur staat waar je gewoon NEE tegen kan zeggen?
Ook al vind jij het een oplichter, wat is daar precies spoedeisend aan?
Dit staat namelijk geeneens in het rijtje van de link die je gaf, om de doodsimplele reden dat het niet spoedeisend is.
Het is en blijft misbruik van 112 als je in dit geval het alarmnummer belt.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door eatme »

Maar, of je nu 112 of 8844 belt, wat wil je nu doen met de politie? Aangifte doen van het oplopen van je tuinpad? Aangifte van geen duidelijke boodschap hebben? (dan zou dit halve forum, inclusief ik, al jaren vast zitten) . Jaag ze gewoon van je tuinpad af, praat niet met ze, ga geen discussie aan en raad ze hooguit aan een echte baan te zoeken. Het zijn kansloze acties die alleen blijven bestaan omdat mensen door de schrik of mooie verhaaltjes in een opwelling tekenen en er meestal later spijt van krijgen als ze het rustig overdenken of de rekening krijgen.

stofzuigertje

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mondeling gesprek moet voor Politie eerst opgenomen worden, of U moet getuigen hebben die geen familie zijn.
Buren waar ze ook belde kan ook.

Verder kijken ze nauwelijks en als je online via www.gaslicht.com iets zou afsluiten krijg je ook €200,- welkom korting.
Dus ze willen U overzetten naar Nuon met een 1, 3 of 5 jaar contract.

Misleiding is verboden maar het probleem is het bewijs.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wat een gezeur allemaal: meld het nou gewoon even bij de mensen die die lui op pad sturen: NUON CCC dus.
Die hebben er ook geen baat bij als mensen met halve waarheden en hele leugens zieltjes binnen halen en dat later het forum weer volstroomt met klachten.
Zou je zeggen dat ze dan helemaal geen gasten langs de deuren moeten sturen maar goed, zal in veel gevallen wel goed en naar waarheid gaan.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ook bij mij stonden ze aan de deur vanmiddag. Ik heb een anti-colportagesticker op de ruit geplakt die pal naast mijn voordeur zit, en die ze dus niet kunnen missen. Belt er een om half vijf, ik wijs ze op het stickertje dat daar al twee jaar hangt, een kwartier later komt nummer twee, die beweert dat hij zag dat ik dat stickertje net snel even had aangebracht, en dat ie daar dus niet intrapt.

Meneer begint doodleuk met zijn leuterverhaal.

Ik kon uit de gebruikte kleuren (kleding zwart, daar valt niets aan te zien) opmaken dat het om Nuon ging. De formulieren die ze bij zich hadden, daarop was duidelijk het ''nuon-paars'' te herkennen.

Ik heb hun klantenservice opgebeld, met de vraag of colporteurs in mijn postcode bezig waren om huis aan huis te lopen. De snelheid waarmee het bevestigend antwoord kwam, verbaasde me niet echt. De juffrouw aan de klantenservice gaf meteen aan dat het zo was. Dat ik een compleet andere postcode opgaf als waarin ik woonachtig ben, dat bevestigt alleen maar dat die dame niet echt geluisterd heeft naar wat ik opgaf als postcode.

Maar intussen hoorde ik van een flatgenoot dat het inderdaad om nuon-colporteurs gaat.

Laurus Melse
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:15

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Laurus Melse »

Ze lopen nu in Leidschenveen in Den Haag. Doe maar niet open voor deze "nette dames". Ik vertrouw het voor geen meter.
"U dacht dat ik iets aan u wilde verkopen? Nee natuurlijk niet hahaha. We komen alleen even controleren of u al een korting heeft gehad van Eneco!"

Nuon? Verlagen zij zich tot dit niveau?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Shine »

112 is absoluut niet bestemd voor telefoontjes op dit gebied. 112 is voor spoed. Misleidende colportage valt hier toch echt NIET onder.

De wijze waarop deze verkopers zich presenteren is absoluut niet toelaatbaar. Informeer Nuon dat zich deze vorm van verkooppraktijk voordoet. Nuon accepteert dit soort gladde en misleidende verkooppraktijken namelijk niet. Walgelijk dat je altijd een hand vol colporteurs hebt die alle regels naast zich neer leggen en zich op deze wijze manifesteren.
Wees gewaarschuwd, ze komen met gladde praatjes en misleidende infomartie om nog snel een vast contract af te sluiten voor de hoge tarief net voor de verlaging.
Dit slaat nergens op en klopt ook niet. Colporteurs willen vaste langlopende contracten afsluiten. Had u zich verdiept in de prijsstellingen van de afgelopen maanden mbt dergelijke contracten, had u kunnen zien en vaststellen dat de gehanteerde contractprijzen de laatste maanden al ingespeeld waren op de aankomende prijsverlaging.
Inmiddels zie je dat de giga gedaalde olieprijs weer wat is gestegen en de laatste weken vrij stabiel blijft. Getuige de benzineprijs die nu al weken rond de 1,30 ligt. Dit zul je terugzien in de huidige vaste prijstariefstellingen voor langlopende contracten.
De prijsverlaging die er aan komt vindt plaats op het variabele tarief.

canim1987
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:52

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door canim1987 »

nuon zijn gewoon oplichters ze komen aan de deur met mooie praat en sturen nog is een mooie jonge aan je deur ook met gladde praatjes en dan zo een contract te laten tekenen nou ik moet er niks van hebben van deur en straat verkoop is alleen maar een hoop ellende en nuon goedkoper allemaal onzin
niet open doen voor zulke gasten

Kor Rinkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 19:55

Re: Misleidende NUON verkopers actief in regio Oss

Ongelezen bericht door Kor Rinkens »

Vandaag stond nuon voor de 3e keer in een jaar aan de deur.
Wat opvalt is de ontzettend agressieve verkoop methode van deze mensen.

Mijn broer waar ze ook waren, werd steeds geirriteerder, door hun verhaaltjes.

Als je hun gelooft is alles binnen 2 miunuten geregeld, metersteand doorgeven en een handtekening zetten en klaar is Kees.

Heb toen ze weg waren Essent gebeld (mijn huidige leverancier). een en ander doorgegeven, misschien dat Essent hier iets aan kan doen.

Vind het geen stijl dat dit anno 2009 nog mogelijk is.

Groet Kor

Gesloten