Na de energie wordt nu ook het water duurder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Lowieze schreef:
29 nov 2022 09:19
Ik vind die (steeds grotere) zwembaden in de tuinen eerlijk gezegd nogal een ergernis, als ik zie hoeveel kraanwater daar in gaat.
Ook mensen die, als de zon een week achter elkaar schijnt, gelijk ‘s avonds de sproeier aanzetten in de tuin kunnen niet op mijn sympathie rekenen. Is vaak helemaal niet nodig. Gras herstelt vanzelf weer als het natter weer wordt. En planten die dood gaan, tja er zijn er genoeg die wat droogte kunnen verdragen.
Die grotere zwembaden zijn steeds vaker voorzien van een filterpomp en chloor-blokjes om het water langdurig te kunnen gebruiken. In kleinere zwembadjes moet je telkens water verversen. Onze hond heeft badje (ook nodig, boven 25 graden kan hij al gemakkelijk overhit raken met zijn dikke vacht) en dat wordt na een paar dagen al groen.

Dan legen en verversen we het water. Het 'vuile' water zonder chemicaliën geven we dan aan de planten wanneer we het water uit het honden zwembad verversen.

Op jaarbasis gebruiken wij voor 2 personen + grote hond 46 kuub. Daarmee gebruiken we 63 liter water per persoon per dag, de toiletbezoekjes op werk of op bezoek en het douchen tijdens onze vakantie uitgezonderd ;)

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
29 nov 2022 16:19
Tijd om professor Zonnebloem van stal te halen.
"Meer naar het westen!" zei die. (Ik ken mijn klassiekers :D)
In mijn eentje verbruik ik een kleine 50 kuub per jaar. In de tuin valt inderdaad wel wat te besparen, als ik dat zou willen. Omdat mijn vrouw er altijd voor zorgde dat de tuin er prachtig bij lag, is er mij wel wat aan gelegen dat zo te houden. In voorjaar en zomer gaat er een aantal kubieke meters op. Natuurlijk wel met verstand, dus eenmaal per week en minimaal 10 mm/m² ofwel 10 liter/m². Met een regenton van 200 liter kom je dan ook niet ver, en al helemaal niet als er een paar weken geen neerslag valt.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Morganlefay schreef:
29 nov 2022 09:10
Water is bij mij het enige waar ik niet om maal wat betreft de kosten. Wij zouden ons met zn allen moeten schamen dat wij onze toiletten met drinkwater doorspoelen.
Heb dit jaren geleden als eens tegen mijn verhuurder gezegd dat ik graag grijs water wil voor mijn toilet en een betere waterafvoer van mijn dakgoot. Er wordt oa naar mijn voorhoofd gewezen. Was nergens voor nodig.
Voor mijn schuur dak heb ik zelf al een hemelwater aftap.
Wat ik dan weer erg (hypocriet) vind: U heeft een hemelwateraftap beschikbaar, maar maakt daar geen gebruik van om een emmertje water daaruit te gebruiken om het toilet door te spoelen???

Overigens bespaart u dan wel op drinkwater, maar niet op de waterzuiveringskosten. Die zijn gekoppeld aan de watermeter: wat er schoon in gaat = wat er vuil uit gaat. Toegegeven: U betaalt wel minder maar de zuivering mot wel gedaan worden en wordt dus betaald door mensen die wel hun vuilwater via de watermeter laten registreren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
30 nov 2022 01:09
Wat ik dan weer erg (hypocriet) vind: U heeft een hemelwateraftap beschikbaar, maar maakt daar geen gebruik van om een emmertje water daaruit te gebruiken om het toilet door te spoelen???
Wonderlijke redenering. Omdat ik een regenton heb, mag ik mijn toilet niet meer gewoon doorspoelen...? Jouw definitie van "hypocriet" vind ik eh... raar.
Geip Suusje schreef:
30 nov 2022 01:09
Overigens bespaart u dan wel op drinkwater, maar niet op de waterzuiveringskosten. Die zijn gekoppeld aan de watermeter: wat er schoon in gaat = wat er vuil uit gaat. Toegegeven: U betaalt wel minder maar de zuivering mot wel gedaan worden en wordt dus betaald door mensen die wel hun vuilwater via de watermeter laten registreren.
Da's dan heel jammer voor degenen die niet besparen op hun watergebruik :lol:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Moneyman schreef:
30 nov 2022 08:35
Geip Suusje schreef:
30 nov 2022 01:09
Wat ik dan weer erg (hypocriet) vind: U heeft een hemelwateraftap beschikbaar, maar maakt daar geen gebruik van om een emmertje water daaruit te gebruiken om het toilet door te spoelen???
Wonderlijke redenering. Omdat ik een regenton heb, mag ik mijn toilet niet meer gewoon doorspoelen...?
Ik had het niet tegen @Moneyman. Regel je commentaar met @Morganlefay, ja? Lees even terug. Die vindt dat "wij" (hij, jij & ik) ons moeten schamen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
30 nov 2022 16:21
Ik had het niet tegen @Moneyman. Regel je commentaar met @Morganlefay, ja? Lees even terug. Die vindt dat "wij" (hij, jij & ik) ons moeten schamen.
Je bent op een forum, dus wen er maar aan dat er anderen tegen je praten. Jij zegt iets, ik praat tegen jou. Zoals het hoort.

En ja, Morganlefay zegt dat we ons collectief moeten schamen mbt al het schone leidingwater wat door het toilet wordt weggegooid. Dat mag je van jou blijkbaar niet vinden als je zelf een regenton hebt. Dát is wat ik raar vind en waar ik op reageer.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De zuiveringskosten zijn niet in elke gemeente gekoppeld aan de hoeveelheid water die gebruikt wordt.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoor nog geen klachten over het bier . :shock:

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bier wordt in januari ook duurder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
01 dec 2022 12:42
Bier wordt in januari ook duurder.
Heineken 11%, maar wat wil je als 90% van het pilsje water is. :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
01 dec 2022 13:25
Heineken 11%
Ik dacht altijd dat Heineken 5% was :wink:

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
01 dec 2022 13:25
Lady1234 schreef:
01 dec 2022 12:42
Bier wordt in januari ook duurder.
Heineken 11%, maar wat wil je als 90% van het pilsje water is. :wink:
Water is gezond, dan moet bier dus ook vrij gezond zijn. Gelukkig drink ik geen Heineken.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Na de energie wordt nu ook het water duurder

Ongelezen bericht door juliomariner »

scontra schreef:
01 dec 2022 13:25
Lady1234 schreef:
01 dec 2022 12:42
Bier wordt in januari ook duurder.
Heineken 11%, maar wat wil je als 90% van het pilsje water is. :wink:
Dan zijn de tukkers ons beter gezind (Grolsch + 7%)

Plaats reactie