LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
s_henk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 07:26

Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door s_henk »

Goedemorgen,

Sinds mei 2006 betrek ik een woning met mijn vriendin. Op een gegeven moment vond ik vanuit mijn werk een brief van Eneco op de mat dat afsluiting dreigde vanwege een niet betaalde termijn voor stroom. Mijn vriendin was die dag telefonisch onbereikbaar en ik heb de Nuon gebeld omdat ik meende dat wij stroom kregen van Nuon. Een medewerker van Nuon heeft toen wat gegevens opgenomen (naw) en me verzekerd dat er geen afsluiting zou plaatsvinden. s'Avonds toen mijn vriendin thuis kwam, bleek dat er een misverstand was, we hadden stroom via Greenchoice, die rekening was een vergeten rekening kennelijk en was al voldaan. De volgende dag direct gebeld met Nuon, de vergissing uitgelegd en van Nuon telefonisch een bevestiging gekregen, dat er van hun kant geen actie zou plaatsvinden.

Sinds die tijd, krijg ik rekeningen van Nuon voor stroom en blijkt dat ik een contract heb. Interim Justitia heigt in mijn nek en ik lig er wakker van. Ik betaal niets aan Nuon, heb diverse malen gebeld en gemailed maar er wordt me gewoon verteld dat ik tijdens mijn eerste gesprek, mondeling een contract heb afgesloten en dat dit rechtsgeldig is. Met andere woorden: zoek het maar uit met Greenchoice. Het dreigement is nu dat wanneer ik Nuon niet betaal, ze de stroom op ons adres gaan afsluiten. Op het adres waar, iedere maand netjes stroom wordt betaald aan Greenchoice door mijn vriendin.

Wij werken samen bijna van opstaan tot slapen gaan voor een hulporganisatie in oprichting. We hebben simpelweg geen geld om Nuon te betalen tot het eind van het jaar en dan via de afrekening ons geld terug te krijgen. ook is een dag zonder stroom voor ons werk catastrophaal. Kan Nuon zomaar tot afsluiting over gaan op een adres waar iemand die geen klant van ze is, gewoon stroom betreft van een andere leverancier?

Mijn laatste telefoongesprek was met een knaap van Nuon klantenservice. Zo eentje die terug belt wanneer je het klachtenformulier op de site van Nuon in stuurt en een oplossing zou moeten bieden. Deze snotneus wees me op het wetboek inzake telefonische overeenkomsten en de enige oplossing die hij mij kon bieden was met Greenchoice bellen waar ik dus geen klant ben.

Ik stuur nu alles retour naar zowel Nuon als het incasso bureau en laat het nu maar oplopen tot een afsluiting en laat Green choice het vanaf daar oplossen. Mocht er iemand nog tips hebben of een contact adres/telefoonnummer bij Nuon waar wel mensen werken met enige realiteitszin, dan houd ik me aanbevolen ([email protected])


Groets en bij voorbaat dank
Henk

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door De medewerker »

Best s_henk,

Uit uw reactie van 29 augustus 2007 op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan na uw ongewenste overstap naar Nuon.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

s_henk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 07:26

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door s_henk »

Geachte medewerker,

Op een toelichting van NUON zit ik niet te wachten, ik heb genoeg stres gehad van NUON.

De situatie is nu zo dat NUON mij gaat afsluiten, terwiijl de stroom in ons appartement wordt betrokken bij Greenchoice en netjes wordt betaald door mijn vriendin. Dat betekent concreet dat onze stichting Equilife International, straks door NUON onterecht wordt afgesloten en dat onze hulporganisatie dan een dag onbereikbaar is voor onze vrijwilligers waarvoor wij het aanspreekpunt zijn internationaal.

Ik zit tot mijn oren over het ontwikkelings werk en heb afgelopen vrijdag al met een, na toch wel enige dappere minuten, stotterende medewerker gezeten die ook geen oplossing kon bieden.

Een toelichting ga ik geen tijd/energie in steken, die is beter besteed aan hongerende kindertjes in de derde wereld, dan aan iemand die notabene op een consumenten forum zit te voorkomen dat zaken escaleren in de publiciteit om mediaschade voor een corporatie als de NUON te voorkomen.

Henk

PS Ik heb geen contract met NUON dus waar ik dat contract nummer vandaan moet halen, is mij sowieso een raadsel.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste s_henk,

Ik heb begrip voor het feit dat u niet zit te wachten op een extra toelichting van Nuon. Toch spreek ik de wens uit dat u mij alsnog uw contractrekeningnummer wilt geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen. Wellicht dat wij gezamenlijk alsnog kunnen voorkomen dat de energielevering wordt onderbroken. U kunt uw contractrekeningnummer rechtsbovenin terugvinden op de facturen die u van Nuon ontvangen heeft.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door rene117 »

geef het nummer waar ie om vraagt deze persoon heeft
al meer problemen opgelost tussen nuon en de klanten
dus ik vraag uw om het als nog tegeven zo dat uw probleem
uit de wereld gaat

nog maals er zijn mensen gehlopen die voor het zelfe probleem
zaten en nu nog stroom hebben dank deze persoon

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Henk heeft geen tijd Rene, Henk moet de wereld redden.
Al dan niet zonder stroom......


Ook al laat je het tot een afsluiting komen dan nog blijft die schuld bij Nuon gewoon staan. Naast je werk voor de "hongerende kindertjes in Afrika" (bloody hell, zo 50's :evil:) zou ik toch ook maar even wat tijd vrij maken om dit weer recht te trekken.
Laat medewerker er even naar kijken; de luitjes van die afdeling zijn gespecialiseerd in dit soort geschillen en zijn dus echt het laatste station voor je en als je er dan nog niet uitkomt zou je het voor kunnen leggen aan de geschillen commissie Energie en Water.
www.sgc.nl

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Henk,

Als je sinds de contacten met Nuon correspondentie hebt gehad staat daar waarschijnlijk je contractnummer op. Dit begin met 00300 of met 300 en dan nog een stuk of 5 cijfers erachter.
De Medewerker kan met dit nummer je gegevens ophalen in het systeem. Een andere individu kan dit niet, omdat het niet je klantnummer is. Het is dus veilig.

Voor zover ik weet stuurt Nuon voor contracten die bepaalde tijd lopen altijd een papieren versie die je moet ondertekenen. Als je gewoon met grijze stroom en of gas bent aangesloten zonder je prijs vast te zetten zit er helemaal geen termijn aan vast. Je kunt dan gewoon opzeggen.

Ik zou óf je contractrekeningnummer opzoeken óf nogmaals bellen met Nuon (0900-0808) en dan naar de afdeling verhuizen gaan (via het menu). Vraag hier om een onterechte aanmelding op je adres. Je kunt namelijk niet én Nuon én Greenchoice voor hetzelfde product betalen.

Succes met Nuon en met de hulporganisatie.

@ Ali
Henk heeft geen tijd Rene, Henk moet de wereld redden.
Al dan niet zonder stroom......


Ook al laat je het tot een afsluiting komen dan nog blijft die schuld bij Nuon gewoon staan. Naast je werk voor de "hongerende kindertjes in Afrika" (bloody hell, zo 50's ) zou ik toch ook maar even wat tijd vrij maken om dit weer recht te trekken.
Iemand die wat probeert te doen voor de medemens zo raar behandelen getuigt van geen medeleven met mensen die het minder hebben en al helemaal niet van enig besef van wat er in de wereld gebeurd.

Erg triest.... :cry:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

emand die wat probeert te doen voor de medemens zo raar behandelen getuigt van geen medeleven met mensen die het minder hebben en al helemaal niet van enig besef van wat er in de wereld gebeurd.

Erg triest....
De arme medemens erbij halen om goed te praten dat jij je kop in het zand steekt voor je problemen da's pas triest. Is zeker een internationale spin in het web van een NGO wat Henk zegt te zijn niet waardig :!:
Daarnaast is het ook weinig professioneel om je puur te focussen op het nobele doel (doel op zich betwist ik ook niet) en de randvoorwaarden te laten versloffen.
M'n nekharen gingen overigens behoorlijk overeind staan van de hoogdravende, arrogante toon van z'n mailtjes en ik kan me voorstellen dat als dhr Schaefer zich ook zo richting een callcenter opstelt dat hij meer tegenwerking dan anders wat kan verwachten ondanks dat hij misschien het grootste gelijk van de wereld heeft.
(dit alles verder niet om Henk af te zei*ken maar als verklaring van de door Tjoektjoek gequote opmerking)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nalatigheid Nuon, ben geen klant, afsluiting dreigt

Ongelezen bericht door Shine »

Sinds die tijd, krijg ik rekeningen van Nuon voor stroom en blijkt dat ik een contract heb
En in diezelfde adem zegt u geen contract te hebben bij Nuon en derhalve geen contractrekeningnummer.
Hebt u zichzelf eigenlijk wel serieus verdiept in hoe het daadwerkelijk zit? (o.a. netbeheerder gebeld, greenchoice etc.)
Als u een contract bij Nuon hebt (zoals u beweert op grond van wat Nuon tegen zegt) hebt u wel degelijk een contractrekeningnummer. Kijk de factuur eens na die u van Nuon ontvangt. Daar staat hij namelijk op.

Verder slordig van u .... als u eerst stroom van Greenchoice afnam, maar overgstapt bent naar Nuon (al dan niet dat u dit wilde) hebt u een contractbevestiging van Nuon ontvangen. Deze bevestiging komt enkele weken later. U wist toen al dat er sprake was van een fout (immers 's avonds met het gesprek met uw partner bleek dat u aangesloten was bij Greenchoice). Toen u deze bescheiden had ontvangen had u meteen actie moeten ondernemen en de Nuon bellen dat hier sprake is van een fout en u niet door hun geleverd moet hebben. M.a.w. u bent zelf in deze ook erg slordig, nalatig geweest.

Aanvullend:
Nooit en te nimmer kunnen er twee leveringscontracten op één en hetzelfde adres actief zijn. Door uw aanmelding (al dan niet terecht) bij Nuon voor levering, wordt automatisch de contracten bij Greenchoice opgezegd (verbroken). Volgens de procedure is er namelijk sprake van een switch.
Raar dus dat u dubbel zou betalen voor dit adres.

Verder vind ik uw ondernomen stappen ook erg opmerkelijk. Waarom contact opnemen met Nuon als het schrijven van Eneco kwam! Neem altijd contact op met het bedrijf die u het schrijven heeft gestuurd.

Ook ik moet zeggen dat hoe goed en mooi werk u ook doet, uw arrogantie wat prikkeligheden bij me oproept en ik me niet aan de indruk kan ontrekken dat u bepaald niet op een normale manier communiceert met de werknemer(s) van het betreffende callcenter. Als ik u zo lees nogal neerbuigend en arrogant.
Houdt in ogenschouw dat de oorsprong van dit uit de hand gelopen kwaad door uzelf veroorzaakt is, namelijk een achterstallige betaling uwerzijds waardoor afsluiting zou volgen.

Pak uw Nuoncontract er bij daar staat het contractrekeningnummer op. Vermeld dat hier en de medewerker kan u dan van accurate dienst zijn. Getuige de geschiedenis alhier op het forum van deze medewerker.

Gesloten