LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Bedrijven Collectief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marieketd
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2016 20:12

Nederlands Bedrijven Collectief

Ongelezen bericht door marieketd »

Hoi,

Is er iemand met ervaring met het Nederlands Bedrijven Collectief?

Een jaar geleden (maart 2015) kwam er een afgevaardigde en vertelde alle voordelen van het collectief bij mijn ouders op het bedrijf. Ik kon als particulier zijnde hier op mee liften. Er werd een besparing van gegarandeerd 5% beloofd. Als dit niet behaald werd was er ook geen collectief. Een jaar later krijgen mijn ouders post hierover (ik wist van niets!). de 5% zou zijn behaald, en ook voor mij zou er energie zijn ingekocht. Het contract gaat einde dit jaar in. Na een jaar is het hele gesprek verwaterd en is niet meer helder wat er toen is afgesproken. Ik kan mij niet herinneren dat ik iets ondertekend heb en weet ook zeker dat ik niet in het bezit ben van een contract. Het Nederlands Bedrijven Collectief is nauwelijks bereikbaar. Als je belt krijg je alleen personeel met zware accenten aan de telefoon die moeilijk te verstaan zijn. Als er gemaild wordt krijg je een ontvangstbevestiging waarvan het er sterk op lijkt dat deze ter plaatse getypt worden zonder dat dit een autoreply betreft. Na een week nog geen respons, volgt er opeens een nieuwe ontvangstbevestiging zonder dat ik wat gestuurd heb. Ook worden mails gestuurd naar mij die niet kloppen. Zo heb ik telefonisch een medewerker aan de lijn gehad en een contract gevraagd waar ze mij kunnen aantonen dat ik verplichtingen heb. Dat kunnen ze niet. Ze sturen mij een inschrijving toe waar mijn naam niet eens in genoemd wordt en mijn handtekening ontbreekt ook. Ik mail terug met de vraag waar mijn contract is. Na ruim een week ontvang ik opeens hierop een email dat ze een mail van mij verwacht hadden, en dat ze graag binnen 5 werkdagen vernemen of ik mijn inschrijving wil handhaven. Gezien mijn ervaring is dat ze er langer dan een week over doen heb ik zowel per mail laten weten als telefonisch laten weten dat ik niet langer ingeschreven wil staan bij het collectief. Telefonisch kan mij niets concreets worden meegedeeld. De medewerker zou het uitzoeken en mij die dag terug bellen. Nu ruim twee weken verder heb ik nog steeds niet gehoord. Ik heb nogmaals in een mail verzocht om een bevestiging van mijn uitschrijving te sturen. Ik wil niets met dit malafie bedrijf te maken hebben. Het rammelt aan alle kanten. Vervolgens ontvang ik een mail met dat ik zou verzuimd hebben te reageren, maar ik had dus nooit een mail gestuurd. Conclusie van dit verhaal: dit collectief rammelt van alle kanten.

Ik ben benieuwd of iemand meer ervaring heeft met het Nederlands Bedrijven Collectief.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Nederlands Bedrijven Collectief

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Conclusie, nooit iets aan hun gaan betalen. Laat ze eerst maar bewijs sturen. Ik vind dat je al veel geduld met ze hebt en goed gehandeld.

marieketd
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2016 20:12

Re: Nederlands Bedrijven Collectief

Ongelezen bericht door marieketd »

Ze vragen zelf voor zowel elektriciteit als gas 5 euro per product aan inschrijving. 10 euro per maand dus. Het probleem is dan straks dat hun mij met een nieuw energiecontract onder de neus duwen. Grappige is is dat ze bij e.on hun beloftes konden waarmaken met die 5%. Terwijl ik een halfjaar geleden toevallig naar hen was overgestapt

Gesloten