LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
de Broembroem
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 20:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door de Broembroem »

Hallo iedereen,

FF een uodate betreffende mijn ervaringen met de NEM.

Na vorige week woensdag 31/10/07 direct een aangetekende brief gestuurd naar de NEM, heb ik ze vrijdag 02/11/07 gebeld, hoe het met de status van ongevraagde aanmelding was.

Kreeg te horen dat deze geannuleerd was binnen de gestelde periode van 7 dagen. Ik heb toe gelijk gevraagd om een bevestiging van deze annulatie. Deze heb ik afgelopen maandag 05/11/07 ontvangen. Ik hoop dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Voor degene die nog in conflict zijn met de NEM, heb ik hierbij het adres van de NEM (via de Kamer van Koophandel)

De Nederlandse Energie Maatschappij BV
Veerkade 1
3016 DE Rotterdam
010-2406120

Hopend jullie hiermede een plezier te hebben gedaan.

Groeten

W Bogaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Hallo allemaal
Vandaag iemand bij de Directie Toezicht Energie gesproken ze belde netjes op de afgesproken tijd terug
Op dit moment kunnen ze weinig voor me doen omdat ik zelf alles al in gang heb gezet
Dus het wachten is nu op de NEM als reactie op mijn aangetekend schrijven en de nieuwe aanmelding bij Essent
Mochten er alsnog problemen zijn of komen kan ik weer direct contact opnemen
Ik geef ze nog een paar dagen de tijd en dan ga ik verdere stappen ondernemen
Ook jullie succes maar ik hou jullie op de hoogte

mathman
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mathman »

Goedenavond

Ook ik ben deze avond gebeld door de NEM. Het zou allemaal vrijblijvend zijn en ik zou alleen info en een contract toegestuurd krijgen. Eea zou alleen ingaan wanneer ik het contract ondertekend en teruggestuurd zou hebben. Maar dan heeft ze plots mijn bankrekening nodig! Dom dat ik ben toch gegeven.

Tijdens het opdreunen van mijn gegevens en ik moet telkens ja zeggen, komt opeens de vraag: gaat u akkoord dat u een contract aan gaat met de nederlandse energie maatschappij? ik zeg: op het moment dat ik het contract onderteken.
En dat was niet helemaal de bedoeling. Ik tegen haar: ik ga nu nergens nog mee akkoord voordat ik alles gezien heb. Bij nader inzien hoef ik ook helemaal geen info meer. Laat lekker alles zitten. Het is toc raar dat ik nu akkoord moet gaan met een contract die ik straks pas thuisgestuurd krijg? Zij: ja meneer maar dat is de procedure, ik zou later nog zeggen dat het pas ingaat na incontract gaan. Weet u wat we draaien het om.

Ik gelukkig het gesprek afgekapt. Proberen ze later toch weer te bellen! Gelukkig had ik hier al wat reacties gelezen dat ze je nog een paar keer "ja" laten zeggen dus ik mooi niet opnemen. Ik ben trouwens die telefonische enquetes en terreur zat en heb me vanavond ook gelijk aangemeld bij http://www.infofilter.nl. Ook heb ik vanavond nog onderstaande mail gestuurd naar [email protected] en [email protected]:

Goedenavond,

Ik ben vanavond dd 7-11-2007 gebeld door een van uw verkoopteams gebeld mbt informatie van uw produkt die u aanbied.

Hardstikke mooi allemaal, ik wilde de informatie wel thuis krijgen.

Wat scherdst mijn verbazing: Plotseling zijn al mijn gegevens nodig, evenals mijn bankrekening!

Hierna moest ik telkens op haar vragen op ja of akkoord beantwoorden. Haar verhaal was dat ik pas op het moment dat ik het contract ondertekend teruggestuurd zou hebben, ik klant zou worden van NEM. Maar opeens vraagt ze of ik akkoord ga dat ik in contract ga met de NEM! Dus ik antwoord hierop: zodra ik een contract onderteken en opstuur zal ik die dan ook aangaan, en niet eerder. Oftewel: mevrouw wilde mij op een slinkse wijze aanmelden bij de NEM, terwijl ik alleen maar informatie wilde! Leuk dat zij zegt dat ik er 18% op vooruit ga, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
Ik heb dan ook het gesprek afgekapt omdat ik dit een vreemde werkwijze vond. En dit heb ik haar ook duidelijk gemaakt, ondanks veel moeite van haar kant om mij alsnog over te halen... Waarna ik het gesprek heb beëindigt.

Hierna ben ik gelijk wat sites afgegaan, zoals die van Kassa en de consumentenbond, waar het dan ook VOL stond met dezelfde klachten. Misleidende verkooppraatjes en vervolgens aan een contract vastzitten. Aangezien men vanavond nog een keer geprobeerd heeft mij te benaderen (ik heb uiteraard niet meer opgenomen), ongetwijfeld om mij nog 2 of 3 keer ja te laten zeggen zodat ik alsnog aan een contract vastzit, ben ik dan ook absoluut niet van plan iets aan te nemen van de NEM. Eénzelfde verhaal zal ik ook op het kassa-forum plaatsen en mochten er nog meer van zulke ongewenste telefoontjes komen zal ik ook een klacht indienen bij de dTE.

Mocht het zo zijn dat u na controle van mijn onderstaande gegevens toch terugvindt dat ik een contract ben aangegaan, verzoek ik u deze direct ongedaan te maken en mij hiervan schriftelijk (hetzij mail hetzij brief) op de hoogte te stellen.

Verder is het raadzaam de mensen van deze callcenters toch beter op te leiden; het bezorgt u in ieder geval bij mij een zeer slechte naam!

<ondertekening>


Nou eens zien of ze hierop reageren... Ook gelijk mijn vriendin geinstrueerd <onbekend> of 00 nummers niet meer te beantwoorden. Als het belangrijk is, weten bekenden van ons ook wel onze 06-nummers te bereiken!

mathman
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mathman »

Nou, heel netjes van NEM heb ik gelijk vanochtend antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft de Nederlandse Energie Maatschappij van u een e-mail bericht ontvangen. In deze e-mail geeft u aan recentelijk telefonisch te zijn benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij.

Uit uw e-mail maken wij op dat het verkoopgesprek een vervelend gevoel bij u heeft achtergelaten.

Allereerst willen wij u hiervoor namens de Nederlandse Energie Maatschappij onze welgemeende excuses aanbieden. De Nederlandse Energie Maatschappij is snelgroeiende onderneming en hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar verkoop.

Wij doen er alles aan om een ongewenste overstap te voorkomen. Zo luisteren wij, als enige energieleverancier van Nederland, 100% van de geluidsopnames die wij van door ingeschakelde verkooporganisaties ontvangen, zelf ter controle na. Deze zogeheten ‘voicelogs’ controleren wij op een hele lijst met zaken die moeten voorkomen, dan wel niet mogen voorkomen. Hierdoor keuren wij zelf een groot deel van de geluidsopnames af.

Helaas kunnen wij niet bij ieder telefoongesprek dat namens onze organisatie wordt gevoerd, zelf aanwezig zijn ter controle. Daardoor vinden nog wel eens telefoongesprekken plaats zoals bij u is gebeurd. Wij danken u in ieder geval voor het melden van de klacht. Via ons controlesysteem kunnen wij achterhalen wie u heeft gebeld en maatregelen nemen om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Wij hopen desondanks dat u wellicht het voordeel van de Nederlandse Energie Maatschappij (energie tegen inkoopprijzen, 100% groene stroom) nog wilt overwegen. Op onze website www.nlenergie.nl staat onze aanbieding uitgebreid toegelicht.

Met vriendelijke groet, de Nederlandse Energie Maatschappij,

Afdeling Sales Support


Nu nog afwachten of ze bovenstaande ook echt waarmaken en ik ook daadwerkelijk geen contract in mijn mik geduwd krijg. :roll:

mathman
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mathman »

Nou nou, ze doen er wel moeite voor. Nogmaals een mail van de NEM:

Geachte Heer <naam>,

Hartelijk dank voor Uw email, waarin U aangeeft niet correct benaderd te zijn door een van onze callcenteragents.
Wij willen uitsluitend klanten werven, die bewust voor De Nederlandse Energie Maatschappij en haar producten kiezen. De wijze waarop de desbetreffende agent U heeft benaderd keuren wij af en deze persoon krijgt ook een laatste waarschuwing.
We betreuren de gang van zaken ten zeerste en langs deze weg wil ik U dan ook bevestigen, dat Uw gegevens uit ons bestand zullen worden gehaald. Ter compensatie van het ongemak, zullen wij U een bloemetje toesturen.

Met vriendelijke groeten,

<naam>
Commercie
De Nederlandse Energie Maatschappij


Bij deze corrigeer ik dan ook mijn mening over de NEM: hun ingehuurde callteams zijn dramatisch, maar de mensen op kantoor lijken in ieder geval het beste met de mensen voor te hebben. Mijn vriendin zal het bloemetje dan ook zeker waarderen 8)

lump1
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lump1 »

Verbaasd mij dat mathman een reaktie terug heeft gehad. Zoals eerder gemeld heb ik afgelopen maandag ook een mail verstuurd, maar nog altijd niets gehoord,...laat staan dat ik een bloemetje krijg aangeboden. Nou is dat wel het laatste waar ik op zit te wachten.

mathman
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mathman »

Ik had ook absoluut niet verwacht dat ik meteen de ochtend erna een mail zou krijgen. Laat staan meteen 2 mails van beide afdelingen van de NEM. Maar zoals W Bogaard zegt is het de vraag of men daar gedaan heeft wat ze beloofd hebben. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik vandaag wél een contract op de mat heb liggen.

Gelukkig heb ik, doordat men daar teruggemaild had, van beide medewerkers nu het persoonlijke mailadres ipv alleen die algemene :twisted: . Dan heb je toch wat meer openingen om enig reactie te krijgen van zo'n bedrijf. En nee, die adressen zal ik hier niet plaatsen. Een bedrijf kan nog zo'n slechte bedrijfsvoering hebben of onbeschoft zijn, maar ik verlaag me niet tot het niveau van hen. Ik vind dat ik dan een grens overschrijd.

W Bogaard:
Juich nog maar niet te vroeg
Je hebt gelijk. Vandaar dat ik ook in mijn laatste bericht neerzet, dat het erop lijkt dat de mensen op kantoor hun best doen. Nu nog afwachten of dat ook daadwerkelijk zo is.

Lump1: Misschien heb je geen mail teruggehad, omdat je inderdaad op tijd bent geweest met ophangen. Dat ze je nog niet als contractant hebben gezien. Als ik zo de laatste mail naar mij toe zie, bevestigt de persoon mij dat ik verwijderd wordt uit hun klantenbestand, wat zou betekenen dat de callcentremedewerker blijkbaar het bandje heeft aangepast en doorgezet als succesvol geworven klant. Dan nog blijft het vreemd inderdaad dat je geen antwoord hebt gehad; ze hadden op zijn minst kunnen reageren dat je niet bij hen bekend staat en excuses voor het ongemak oid.

joli22
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door joli22 »

Ik ben zojuist ook gebeld en tijdens het gesprek ben ik meteen even gaan zoeken naar de ervaringen van anderen. Hoewel ik al een vermoeden had, wist ik nu erg snel zeker dat ik helemaal niets met NEM van doen wil hebben.

Hoewel ik de "dame" aan de andere kant van de lijn graag bewust wilde maken van het feit dat er te veel mensen met slechte ervaringen zijn om overstappen naar NEM te overwegen, is het nooit zover gekomen. Nadat ik haar er namelijk op wees dat het onmogelijk was dat NEM ook het netbeheer voor zijn rekening zou nemen (ok, ze kunnen wel de rekening van Continuon doorsturen) gooide ze spontaan de hoorn erop. Net alsof ze zich betrapt voelde en ik een "lost case" was. Erg onbeleefd. Ik heb het te doen met de mensen die ze vanavond nog meer gaat lastig vallen.

Voornamelijk wil ik even de mensen van dit forum bedanken voor het delen van hun ervaringen. Het is erg waardevol en behoedt velen voor het aangaan van zaken waar ze later spijt van krijgen. Uw gevechten zijn niet te vergeefs!

Succes,

joli22

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ant »

Vandaag zijn we 4 maal gebeld door deze maatschappij.Onbeschofte lui.
:evil: :twisted: Heb ze beloofd dat ik een klacht zal insturen,toen hing ze op.
Lijkt wel Dexia praktijken!!!!!!!!!!!

wietsekok
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wietsekok »

Hallo,

Nadat ik vorige week benaderd was door de NEM, heb ik verzocht om een informatiepakket op te sturen. Uit het 'infomatie pakket' blijkt dat ik, indien ik niet binnen een week reageer, over ga op de NEM. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

Zoals de dame aan de telefoon beweerd is dat ze 30% goedkoper zijn en dat je dus tegen inkoopprijs energie krijgt. Dit vond ik al een beetje vreemd.

Vandaag eens alle tarieven naast elkaar gelegd, en blijkt dat de energietarieven inderdaad goedkoper zijn, MAAR de REGIOTOESLAG van gas is bijna 31x duurder en wel bij nuon 0,0058 en bij de NEM 0,1785!!!

Het regiotoeslag document (pdf) is te vinden via een linkje 'regio' in de tekst op de tarieven pagina. In de begelijdende tekst in het document staat nog: 'Deze opslagen zijn voor iedere energieleverancier hetzelfde.' Hier liegen ze dus! Bij nuon staat een net kaartje met de regio's en een tabelletje met de tarieven.

Hierdoor is de NEM dus net iets duurder met gas, waardoor het maandbedrag net iets hoger ligt en in mijn geval op jaarbasis 75 euro duurder!

Oke, ik ga ze zo maar bellen, en melden dat ze niet waar kunnen maken, wat ze mij telefonisch beloofd hebben en dat ik alleen een infopakket had aangevraagd.

Advies: Reken zelf eerst in Excel even uit wat je uiteindelijk goedkoper/duurder uit bent.

Wietse Kok

silent bob
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 12:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door silent bob »

Ook ik heb een dergelijk telefoontje gekregen. En dus ook de termijn van 7 werkdagen om 'schriftelijk' te reageren.

Nu maken ze op de contact-pagina van hun site het onderscheid tussen 'telefoon' en 'schriftelijk'. Onder schriftelijk staat in dit geval ook e-mail genoemd via het contactformulier op dezelfde pagina.

Gezien in de algemene voorwaarden wordt gesteld dat 'schriftelijk' gereageerd moet worden en niet uitdrukkelijk 'per post' en ook nergens in de voorwaarden te vinden is dat onder 'schriftelijk' 'per post' moet worden verstaan, is het dus mogelijk om aan de termijn van 7 werkdagen te voldoen een e-mailtje via de site te sturen. Wel lijkt het mij verstandig om vervolgens alsnog (liefst binnen de termijn voor alle zekerheid) een (al dan niet aangetekende) brief te sturen.

Dit als mogelijke tip. Ik heb het mailtje vandaag verstuurd, dus nog geen reactie ontvangen. Ik denk echter dat ze hier juridisch niet omheen kunnen.

c.wenting
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007 16:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door c.wenting »

Ook ik werd net gebeld door de nederlandse energiemaatschappij. Omdat ik een en ander al niet vertrouwde heb ik de man het naadje van de kous gevraagd. Hij beweerde dat dit de enige mogelijkheid was, dat Nuon netwerkbeheerder bleef en dat de N. E. M energieleverancier werd. Ook deed hij het voorkomen alsof de NEM deel was van de Nuon. Na enig doorvragen begon hij over een welkomspakket te praten met een week tijd voor ik zou moeten beslissen. Ik voelde nattigheid. Toen hij na het verifiëren van mijn naam en adresgegevens ook naar mijn geboortedatum vroeg en ik het niet nodig vond om dit mee te delen zei hij dat het dan helaas niet doorging. Dus ik hoef niet te switchen; ze proberen je er met een addertje onder het gras in te lokken, je hoeft maar 1 keer ja te zeggen en je zit ergens aan vast!!!
Nu gaat het me niet om het telefoontje zelf maar om het feit dat ze je erin luizen. Ze liegen gewoon waar je bij staat en daar kan ik niet tegen. Ik ben mondig en alert genoeg maar hoeveel mensen (vooral ouderen denk ik) zullen hier intrappen en als ik dan enkele bovenstaande reacties lees ben ja dus veel duurder uit. Belachelijk dat er mensen zijn die deze onzin via een calllcenter voor willen liegen!!!!!

EmmaN
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 14:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door EmmaN »

Ben ook gebeld en heb natuurlijk direct weer aangetekend opgezegd.
Nu wil ik er voor zorgen dat ze niets van mijn bankrekening afschrijven! :

Heeft er iemand misschien de bankgegevens van de Nederlandse Energie Maatschappij ??

Bedankt!!!

Emma

:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :x :x

cillajara
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cillajara »

beste Rnst

zal best zijn dat er ook goede colporteurs en callcenter-medewerkers, maar niet te ontkennen is dat er zeer veel zeer foute zijn. en daar gaat het hier over

meest overtuigende bewijs is dat de toezichthouder DTe in haar besluitvorming m.b.t tot de vergunning van de Nederlandse Energie Maatschappij (verder te noemen 'NEM') praat over niet afnemende en aanhoudende klachten mbt colportage praktijken NEM. dit document is in te zien op de website van de toezichthouder (www.dte.nl). zie voor verdere gang van zaken na verlenen van de vergunning programmas als Kassa enz. en forums als deze

ook wij zijn afgelopen week gebeld door NEM. met 3 getuigen verhaal aangehoord. duidelijk gezegd niet geinteresseerd te zijn. na heftig aandringen maar gezegd dat ze offerte moeten sturen, dan kijken we er naar. gelijk opmerking dat we er binnen 7 dagen vanaf kunnen. weer gezegd dat we alleen offerte willen, niets meer. toen kwam de standaard vraag naar ons banknr. weer gezegd dat we alleen offerte willen en dat ze dat dus niet krijgen. kunnen we duidelijker zijn?

de vraag is aan Rnst, waarom moeten consumenten als wij goed opletten wat er gezegd wordt als we ongevraagd gebeld worden, terwijl NEM niet duidelijk hoeft te zijn en op slinkse wijze je een contract met bedenktijd door de strot mag proberen te duwen? de colporteurs zijn zo dwingend dat je er eigenlijk maar op 2 manieren vanaf kunt komen: zeggen stuur maar wat op in de verwachting dat je brochure of offerte krijgt of de hoorn er op gooien. klaarblijkelijk is de laatste optie de enige effectieve methode, hoewel je zelfs dan een contract opgestuurd kan krijgen

twee dagen later lag er een bevestigingsbrief op de mat waarin stond dat we overgestapt zijn. niet gericht aan diegene die het telefoongesprek aangenomen heeft trouwens! na het weekend (het lijkt er op dat ze vaak bellen voor het weekend zodat er weer 2 dagen van de bedenktijd voorbij zijn) aangetekende brief met ontvangsbevestiging (weer 7 EUR weg, bedankt NEM) gestuurd. voor de zekerheid ook even per fax naar ze gestuurd en persoonlijk afgegeven.

zoals ik al begon Rnst, het zal niet allemaal kommer en kwel zijn en het zou ook niet netjes zijn dat hier te insinueren of uit te spreken. dat doe ik ook absoluut niet. want inderdaad staan op sites als dit alleen negatieve verhalen, waarvan er uiteraard ook bij zullen zitten die overtrokken zijn, of waar de consument wel enige blaam treft. maar feit blijft dat er sinds 2004 een niet aflatende stroom van klachten is en je zou toch mogen verwachten dat de directie en eigenaren van de NEM daar in 4 jaar tijd iets aan zouden kunnen doen?

grt

ps - op dit forum hou ik u op de hoogte over het verdere verloop van mijn avonturen met de NEM!
Laatst gewijzigd door cillajara op 20 nov 2007 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

svr
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2007 16:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door svr »

Ten eerste jullie hebben het de hele tijd over de nem, maar het gaat hier over de nederlandse energie maatschappij en de nem en de nederlandse energie maatschappij zijn twee hele verschillende energieleveranciers.

En daar komt ook bij dat er heel duidelijk wordt gevraagd of het u duidelijk is dat u overstapt naar een andere energieleverancier wel te verstaan de nederlandse energie maatschappij en er wordt ook duidelijk gezegd dat u 7 werkdagen de tijd heeft om de overeenkomst schriftelijk te annuleren.

En er werd ook gezegd dat er zonder toestemming een brief op de mat lag maar dat kan helemaal niet want zonder toestemming of de gehele gegevens kan er niks toegestuurd worden, dus u zal zelf wel toestemming gegeven hebben.

En er word ook niet alleen maar gebeld voor het weekend en daar komt bij dat je 7 werkdagen de tijd hebt om het schriftelijk te annuleren en zoals iedereen weet zijn de werkdagen nog steeds van maandag tot en met vrijdag dut het weekend zijn alleen maar 2 dagen extra die je de tijd hebt om erover na te denken.

cillajara
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cillajara »

ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen met de NEM.....

Nadat ik dus een aangetekende brief naar de NEM had gestuurd (zie vorige episode iets verder terug op dit forum), ben ik voor de zekerheid toch nog maar even bij ze langs gelopen (Veerkade 1 te Rotterdam), ondanks dat ze 'geen baliefunctie' hebben.

Te woord gestaan door de directeuren van de enige twee aandeelhouders van de NEM (zijnde de firma De gekroonde schoen BV en de firma Catcher in the Rye BV). De enige gemachtigde van de Nederlandse Energie Maatschappij BV, dhr. [naam door moderatie verwijderd] is niet te spreken te krijgen aangezien hij volgens zijn voicemail 'in Zuid-Amerka verblijft', vandaar dat ik maar de eigenaren van de NEM heb aangesproken.

Zij hebben mij uitermate vriendelijk ontvangen en hebben mijn klachtenbrief voor ontvangst getekend. Uiteraard gingen ze alles 'tot de bodem uitzoeken' en 'mag dit niet gebeuren' en 'gingen ze de opname van het gesprek controleren' en meer mooie volzinnen van dien aard.

Drie dagen later ontving ik tot mijn verbazing een brief van de NEM waarin staat dat het ze spijt dat ik van mijn contract af zie en dat ze het zullen ontbinden. Is toch raar? Ik ben nooit een overeenkomst met ze aangegaan en wilde slechts informatie. Dat de NEM mij dan een contract opstuurd en mij gaat switchen van Eneco naar de NEM heb ik niet om gevraagd noch mee ingestemd.

(Maar, ze kunnen dus wèl snel reageren! Maar dan moet je wel even de moeite nemen langs te lopen. Toch mijn complimenten aan de NEM!)

Ik ga nu dus maar een brief sturen naar de NEM (weer aangetekend met hantekening bevestiging, weer 7 EUR weg) waarin ik ze ga vragen te bevestigen, naar aanleiding van het door hen opgenomen en daarna door hen gecontroleerde telefoongesprek, dat er inderdaad nooit sprake is geweest van een contract. Als ze me in die brief dan ook netjes excuus aanbieden voor hun foute werkwijze zal ik dat excuus accepteren! Want ja, een medewerker kan toch ook wel eens 'een foutje maken, sorry & bedankt'!

Met hartelijke groet en tot de volgende aflevering!
Laatst gewijzigd door Radar op 29 aug 2017 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Sunbow »

gisteren in kassa (de conculega van trosradar) is er aandacht besteed aan de nem. En de manier van voicelogs is schandalig. In een abnormaal hoog spreektempo wordt gezegd dat je overstapt. Tja ik zat gewoon relaxed voor de tv en kon al bijna niet volgen wat er gezegd wordt (ikben Nederlands en heb een opleiding op hbo+ niveau); laat staan dat je het gesprek kan volgen als je gestoord wordt.

Eigenlijk zouden telemarketeers mensen eerst op de hoogte moeten stellen van het bestaan van het infofilter, dan vragen of iemand erbij ingeshcreven zou willen staan en als het antwoord dan nee is een product aansmeren.

en eigenlijk zou de liberale energie-chaos natuurlijk gewoon verboden moeten worden.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sunblow, je hebt niet goed gelezen en gekeken, de man van NEM was zeer deskundig en duidelijk, de zg klagers zaten er blozend bij. Jammer voor al die commotie (*_*)

peter.t
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2007 12:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peter.t »

ik blijf erbij dat als u goed luistert aan de telefoon, u niets in de maag gesplitst kan worden
Aldus Rnst.........
Nou beste ex medewerker van de NEM, mooi niet!!!!
Ik wilde info (zie het andere NEM onderwerp) en kreeg vervolgens een contract in m'n maag gesplits. Heb direct (binnen 7 dagen) contact met de NEM gezocht maar heb toch een rechtsgeldig contract!!!!!! Hahahahahahaha mijn handtekening staat nergens onder dus......NIET RECHTSGELDIG!
Laatst gewijzigd door peter.t op 25 feb 2008 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

peter.t
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2007 12:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peter.t »

Ik heb nooit ja of accoord gezegd, en toch krijg ik een contact!

Gesloten